Puhukaa mulle järkeä, pelkään että odotan kaksosia!
Olen nyt saanut päähäni että odotan kaksosia, kuten otsikosta pystyi päättelemään.
Nyt haluan että kerrotte että ylireagoin ja hermoilen ja paremman tekemisen puutteessa ylianalysoin kehoni touhuja.
Tämä on kolmas raskauteni, lapset nyt 3v ja 1, 5v. Olen nyt rv11+4.
Plussasin haalean viivan jo rv3+1, siitä viiva nopeasti vahvistui, rv3+3 tuli jo vahva viiva päiväpissasta.
Olen voinut huonosti aiemmissa raskauksissa, mutta en ole oksentanut. Nyt oksensin viiden viikon ajan ja olin kerran tiputuksessa, olo helpottunut viisi päivää sitten.
Vatsa on kireä ja turvonnut ja sen näköinen kuin olisin jo neljännellä kuulla, pömpöttää vaikka vedän vatsaa sisään niin että sattuu.
Olen väsyneempi kuin ikinä ennen.
Nämä ylläolevat seikat ovat nyt aiheuttaneet sen että odotan kauhulla ensi viikon ultraa koska pelkään että minulle kerrotaan että meille tulee nyt kaksoset...
Kertokaa että tämä on ihan normaali yhden lapsen odottajan raskaus :)
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:25"]
Mua taas pelottaa, että tämäkin raskaus menee kesken. Ihan sama, oisko yks vai kaks, kunhan saisin tämän hengissä syliini.
[/quote] Toivottavasti kaikki menee tässä askaudessa ja synnytyksessä hyvin! Onnea matkaan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:26"]
Mulla toka raskaus sai mahan turpoon aikaisin. Kaikki hokas jo 8 rv et odotan. Pelkäsin et kaksoset tulee. Mut ei tullu. :-) ei tuu sullekaan :-)
[/quote]
Kiitos =)
No pömpöttääkö se maha kohdun vau luoliston kohdalta? Kohtuhan on normaalisti noilla viikoilla vielä hyvin alhaalla, ehkä juuri ja juuri häpyluun päällä.
Minulla on nyt rv 13+4 ja kohdun kohdalta vatsa on lähes litteä mutta ylempänä turvotusta on niin että napa melkein pullottaa ja maha tuntuu kiristävältä. Pahoinvointi alkoi hyvin varhain ja olen oksentanut päivittäin pari kuukautta. Ultrassa on käyty ja yksi sikiö todettu.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:25"]
Mua taas pelottaa, että tämäkin raskaus menee kesken. Ihan sama, oisko yks vai kaks, kunhan saisin tämän hengissä syliini.
[/quote] Toivottavasti kaikki menee tässä askaudessa ja synnytyksessä hyvin! Onnea matkaan.
[/quote]
Kiitos :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:30"]
Luoliston = suoliston :)
[/quote] Juu, kirjoitan niin paljon väärin itse että ymmärrän sujuvasti kirjoitusvirheistä huolimatta =D
Kyllä, pömpötys on ihan ylhäältä asti, kylkiluiden alta alkaa ja kiristää ja hengstyttää ihan kuin lisi jo paaaljon pidemmällä. Olen kyllä sanonut itselleni että johtuu vain siitä että massa ei pääse liikkelle suolistossa, ja julmasti sanottuna en odota kaksosia, olen vain täynnä p*skaa =D
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:30"]
Luoliston = suoliston :)
[/quote] Juu, kirjoitan niin paljon väärin itse että ymmärrän sujuvasti kirjoitusvirheistä huolimatta =D
Kyllä, pömpötys on ihan ylhäältä asti, kylkiluiden alta alkaa ja kiristää ja hengstyttää ihan kuin lisi jo paaaljon pidemmällä. Olen kyllä sanonut itselleni että johtuu vain siitä että massa ei pääse liikkelle suolistossa, ja julmasti sanottuna en odota kaksosia, olen vain täynnä p*skaa =D
[/quote]
Näinpä. :D
Mulla toka raskaus sai mahan turpoon aikaisin. Kaikki hokas jo 8 rv et odotan. Pelkäsin et kaksoset tulee. Mut ei tullu. :-) ei tuu sullekaan :-)