Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yt:n ja työhaastattelu

Vierailija
27.11.2014 |

Meillä on töissä menossa yt:t eli porukkaa saa lähteä. Olen menossa huomenna työhaastatteluun ja meillä maanantaina tiedotetaan että ketkä saavat potkut. Mietin että olenko jotenkin moraaliton jos työpaikkani nykyisessä paikassa säilyy ja sitten viikon tai parin päästä menenkin ilmoittamaan että lähden...joku muu kuitenkin siinä tilanteessa on menettänyt työnsä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuo on mutta mitä sinä sille voit. Yhtä hyvin saatat tulla itse irtisanotuksi ja joudut toivomaan että saat sen työn.

Vierailija
22/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:47"]

Vain nainen ajattelee näin. Itse en miettisi pätkääkään ottaisinko uuden työn vastaan, enkä todellakaan menisi ilmoittamaan nykyiselle pomolle että olet EHKÄKENTIES saamassa toisen duunin. Kamoon, valoja vintille nyt!

[/quote]

Naisilla tunnetusti on parempi tuo empatiakyky kuin miehillä! Luojan kiitos emme elä vain tuollaisten tunnekylmien maailmassa....

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:46"]

Jännä juttu miten paikalle ilmestyy heti katkaerat tunnevammaiset palstahaaskat kun joku ilmaisee olevansa huolissaan jostain muusta kuin itsestään...perisuomalainen ajatusmaailma.

[/quote] 

Väittäisin että ap elää aikamoisessa haavemaailmassa. On vasta hakenut paikkaa eikä käynyt edes haastattelussa. Ylläri voi olla suuri kun huomaatkin että sinun kanssasi paikkaa on hakenut 500 muuta 

Vierailija
24/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon tunnekylmyyttä yhteiskunnassa ja sekös mammukoita harmittaa kun joku ajattelee joskus muitakin kuin vain itseänsä.

Vierailija
25/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:50"]

Jännä juttu miten paikalle ilmestyy heti katkaerat tunnevammaiset palstahaaskat kun joku ilmaisee olevansa huolissaan jostain muusta kuin itsestään...perisuomalainen ajatusmaailma.

[/quote] 

Väittäisin että ap elää aikamoisessa haavemaailmassa. On vasta hakenut paikkaa eikä käynyt edes haastattelussa. Ylläri voi olla suuri kun huomaatkin että sinun kanssasi paikkaa on hakenut 500 muuta 

[/quote]

Niin no itse asiassa olen käynyt jo ensimmäisen vaiheen haastattelussa ja loppukierrokselle pääsi yksi toinen mun lisäkseni. Mulla on kyllä tapana haaveilla mutta olen ihan jalat maassa oleva ihminen joka tietää omat kykynsä ja kokemuksensa. Harmittaako? ap

Vierailija
26/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:32"] Täh?  [/quote]   Niin siis minusta tuntuu vaan pahalta että joku muu kenties menettää työnsä samaan aikaa kun itse haen uutta paikkaa ja kenties sen saan vaikka mua ei oltaisikaan irtisanomassa...kysyn tätä siksi kun taidan olla aika vahvoilla saada sen uuden paikan...ääh en taida osata esittää asiaani oikein.   ap [/quote] huoh. Kuten joku sanoiniin on takaisinottovelvollisuus.

[/quote]

Ohis huutelee täältä että harvassa on ne jotka oikeasti pystyvät palaamaan takaisin kun on potkut annettu. Se on todellakin kova kolaus ihmisen psyykelle.

[/quote]

Kyllä tosi moni menee takaisin. YT on vain firman tapa yrittää pysyä pystyssä. Ainakaan isoissa firmoissa yt:n johdosta potkut saanut ei ole saanut niitä henk.koht. syistä. Jos puhutaan siis ihan normaaleista ihmisistä.

Vierailija
27/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:41"]

Ja toisekseen en minä firmaa ajattele vaan sitä irtisanottua työntekijää. Joo toki firmalla on velvollisuus ottaa sitten takaisin ennen uusien rekryä mutta maalaisjärjellä...kuka oikeasti haluaisi palata takaisin saatuaan kertaalleen potkut?

ap

[/quote]

Voi taivas kun olisi joskus mullakin tuollainen mistä-jos-saan-työpaikan-ongelma!

Ihan aikuisten oikeasti useimmat työttömäksi jääneet olisivat aivan iloisia, kun saisivatkin työpaikkansa takaisin. Eri asia, jos olisi saanut potkut jollakin tavalla omasta syystään.

Tässä ei nyt ole kyse empatiakyvystä, vaan pikemminkin eräänlaisesta kultalusikka suussa syntyneestä ja tynnyrissä kasvaneesta ihmisestä, jolla on realiteetit hukassa. Ajattele nyt vähän! Sinä olet vasta menossa työhaastatteluun, mutta voi mennä monta kuukautta ennen kuin selviää, saatko paikan vai et. Siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka mitä.

Totta on sekin, että usein vihreämmälle oksalle katajan sijaan kapsahtavat ne, jotka lähtevät ajoissa työpaikastaan, kun joka tapauksessa potkuja tulee. Silloin voi vapaasti toteuttaa omat suunnitelmansa, olivatpa ne sitten maailmanympärimatka tai tohtoritutkinnon suorittaminen (ammattikoulupohjalta lähtien). Yhden sellaisen tunnen, joka teki niin.

Vierailija
28/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap tunteesi varsinkin jos teillä nyt on tiivis yhteisö siellä töissä jotka välittävät toisistaan ( se ei taida palstamammoilla olla kovinkaan tuttua)...toimit kuitenkin nyt omien tarkoitusperiesi pohjalta. Maailma on julma paikka ja varsinkin nyt kun on niin huonot ajat niin kannattaa ensisijaisesti ajatella itseään. On kovetettava itsensä valitettavasti.

Vierailija
29/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:32"] Täh?  [/quote]   Niin siis minusta tuntuu vaan pahalta että joku muu kenties menettää työnsä samaan aikaa kun itse haen uutta paikkaa ja kenties sen saan vaikka mua ei oltaisikaan irtisanomassa...kysyn tätä siksi kun taidan olla aika vahvoilla saada sen uuden paikan...ääh en taida osata esittää asiaani oikein.   ap [/quote] huoh. Kuten joku sanoiniin on takaisinottovelvollisuus.

[/quote]

Ohis huutelee täältä että harvassa on ne jotka oikeasti pystyvät palaamaan takaisin kun on potkut annettu. Se on todellakin kova kolaus ihmisen psyykelle.

[/quote]

Kyllä tosi moni menee takaisin. YT on vain firman tapa yrittää pysyä pystyssä. Ainakaan isoissa firmoissa yt:n johdosta potkut saanut ei ole saanut niitä henk.koht. syistä. Jos puhutaan siis ihan normaaleista ihmisistä.

[/quote]

Ajattele miten monissa pienemmissä yrityksissä annetaan potkut juurikin henkilöön liittyen vaikka se onkin kiellettyä!

Vierailija
30/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen en minä firmaa ajattele vaan sitä irtisanottua työntekijää. Joo toki firmalla on velvollisuus ottaa sitten takaisin ennen uusien rekryä mutta maalaisjärjellä...kuka oikeasti haluaisi palata takaisin saatuaan kertaalleen potkut?

ap

[/quote]

Voi taivas kun olisi joskus mullakin tuollainen mistä-jos-saan-työpaikan-ongelma!

Ihan aikuisten oikeasti useimmat työttömäksi jääneet olisivat aivan iloisia, kun saisivatkin työpaikkansa takaisin. Eri asia, jos olisi saanut potkut jollakin tavalla omasta syystään.

Tässä ei nyt ole kyse empatiakyvystä, vaan pikemminkin eräänlaisesta kultalusikka suussa syntyneestä ja tynnyrissä kasvaneesta ihmisestä, jolla on realiteetit hukassa. Ajattele nyt vähän! Sinä olet vasta menossa työhaastatteluun, mutta voi mennä monta kuukautta ennen kuin selviää, saatko paikan vai et. Siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka mitä.

Totta on sekin, että usein vihreämmälle oksalle katajan sijaan kapsahtavat ne, jotka lähtevät ajoissa työpaikastaan, kun joka tapauksessa potkuja tulee. Silloin voi vapaasti toteuttaa omat suunnitelmansa, olivatpa ne sitten maailmanympärimatka tai tohtoritutkinnon suorittaminen (ammattikoulupohjalta lähtien). Yhden sellaisen tunnen, joka teki niin.

[/quote]

Älä nyt hassuja puhu vai että monta kk että ilmoitetaan saiko paikan vai ei!!! Missä haavemaailmassa sä elät? Oikeasti olen itse läpikäynyt yt-neuvottelut ja saanut kenkää pienemmästä firmasta...en kuuna päivänä olis menny takaisin sen verran koville otti koska pienemmissä yrityksissä lähtijä valitaan lähes aina henkilperustein vaikka onkin kiellettyä! Kukahan tässä nyt elää omissa haaveissaan hei!

ohis

Vierailija
31/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:04"]

ap

[/quote]

[/quote]

Älä nyt hassuja puhu vai että monta kk että ilmoitetaan saiko paikan vai ei!!! Missä haavemaailmassa sä elät? Oikeasti olen itse läpikäynyt yt-neuvottelut ja saanut kenkää pienemmästä firmasta...en kuuna päivänä olis menny takaisin sen verran koville otti koska pienemmissä yrityksissä lähtijä valitaan lähes aina henkilperustein vaikka onkin kiellettyä! Kukahan tässä nyt elää omissa haaveissaan hei!

ohis

[/quote]

Tämä on ihan totta...kyllä ne potkut annetaan aina enemmän tai vähemmän henkilöön perustuen kun kyse vähänkään pienemmästä firmasta.

Vierailija
32/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:50"]

[/quote] 

[/quote]

Niin no itse asiassa olen käynyt jo ensimmäisen vaiheen haastattelussa ja loppukierrokselle pääsi yksi toinen mun lisäkseni. Mulla on kyllä tapana haaveilla mutta olen ihan jalat maassa oleva ihminen joka tietää omat kykynsä ja kokemuksensa. Harmittaako? ap

[/quote] 

Jutun tarkoitus oli herättää jotain ajatuksia. En kyllä tiedä mitä. Jokaista vastaajaakin sytetään jostakin. Eikö homojutut saanut porukan liekkeihin, tässäkö on se uusi epätoivoinen yritys? 

Vierailija
33/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isossa firmassa mni haki töitä tietty muualta neuvottelujen aikaan. Yksi irtisanoutui ekana potkujenanto päivänä, kun sai tiedon uudesta paikasta. Toinen lähti viikon päästä, kun uutta organisaatiota esiteltiin. Oli vielä kaaviossa esittelyssä, mutta tuntia myöhemmin nimi hävisi. Eräs irtisanottu otettiin takaisin samalla viikolla, koska jollekin työnmuutos ei sopinut ( irtisanomisten lisäksi siis työnkuva saattoi muuttua). 4-5 irtisatttua on tän vuoden aikana otettu takaisin. Eli älä huoli, vaan katso rauhassa mitä tapahtuu.

Vierailija
34/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:13"]

Meidän isossa firmassa mni haki töitä tietty muualta neuvottelujen aikaan. Yksi irtisanoutui ekana potkujenanto päivänä, kun sai tiedon uudesta paikasta. Toinen lähti viikon päästä, kun uutta organisaatiota esiteltiin. Oli vielä kaaviossa esittelyssä, mutta tuntia myöhemmin nimi hävisi. Eräs irtisanottu otettiin takaisin samalla viikolla, koska jollekin työnmuutos ei sopinut ( irtisanomisten lisäksi siis työnkuva saattoi muuttua). 4-5 irtisatttua on tän vuoden aikana otettu takaisin. Eli älä huoli, vaan katso rauhassa mitä tapahtuu.

[/quote] Oot vaan kateellinen! 

Vierailija
35/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herregyyd, mitä te teette työksenne? Tässä on jo moneen kertaan selitetty ihan yleistietoon kuuluva asia, mutta silti ei mene jakeluun, eli 9 kk:een ei saa ottaa ulkopuolisia, jos porukkaa on irtisanottu, vaan vapautuvia paikkoja on tarjottava ensin irtisanotuille. Onko ap E:llä alkavassa firmassa töissä? Tiedän eräässä sellaisessa päätökset tehtävän huomenna. 

Vierailija
36/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:19"]

[/quote]

anteeksi, en ymmärrä tätä kommenttia? Kateellinen mistä? Jos saa paikan, niin hienoa, silloin joku muu saa työnsä takaisin. 

Vierailija
37/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:35"]

Logiikkasi ontuu nyt pahasti. Sehän olisi lottovoitto jos löytäisit uuden työn.

[/quote]

Totta kai se olisi minulle mutta tuntisihan se pahalta että joku joka haluaisi jäädä on saanut potkut ja minäkin lähtisin mutta vasta sen jälkeen. Meillä irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Jos nyt menisin kertomaan pomolle että olen hakeutumassa jossain vaiheessa kuitenkin muualle niin todennäköisesti irtisanomislapussa olis maanantaina mun nimeni sen toisen sijaan...

ap

[/quote]

Kun on yt:, eihän kukaan tiedä joutuuko lähtemään ennen neuvotteluiden päättymistä. Siinä vaiheessa on vain järkevää hakea toista paikkaa. Moni, jotka eivät saakaan potkuja lähtevät pian yt:n jälkeen, koska se on saanut ihmisiä hakemaan muualle. Ei kai siinä normaalia kummallisempaa ole. Aina pitää varmistaa työnsä jatkuvuutta ja hakea, jos pääsee parempaan hommaan.

Vierailija
38/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:19"]

[/quote]

anteeksi, en ymmärrä tätä kommenttia? Kateellinen mistä? Jos saa paikan, niin hienoa, silloin joku muu saa työnsä takaisin. 

[/quote] 

Kateellinen onnen potkuista 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi