Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniavioisuus verrattavissa homouteen

Vierailija
27.11.2014 |

Noni, sainpahan huomion provosoivalla otsikolla. Sitten asiani. Olen viime päivät miettinyt tätä tasa-arvoista avioliittolakia. Suoraa kantaa minulla ei ole, en liputa kummankaan puolesta, mutta kovasti miettinyt olen, monelta eri kantilta.

Jos kysymys olisikin että tulisiko avioliittolakia laajentaa myös moniavioisille "pareille/ryhmälle". Moni olisi varmaan vastaan. Mutta miksi?
Homoja puolustellaan, molemmat ovat aikuisia ja tahtovat samaa asiaa suhteeltaan. Entä jos on nyt vaikka yksi mies ja kaksi naista, kaikki kolme onnellisia ja tahtovaisia elämään valitsemallaan tavalla. Eikö heilläkin tulisi olla oikeus avioliittoon?

Entä jos tämä kolmikko perustaisi perheen, eikö se olisi ihan ok? Onhan homoparirnkin lapsilla kaksi äitiä tai kaksi isää.

Eikö tämä avioliitto ole vaan niin vankasti tarkoitettu yhdelle miehelle ja yhdelle naiselle? Tämän ajatustyön jälkeen päätin, että avioliitto taitaa kyllä kuulua vain yhdelle naiselle ja yhdelle miehelle. Kyse ei olisi siitä että minulla olisi mitään homoja vastaan tai en toivoisin heille onnea ja tasa arvoisuutta, adoptiota toivoisin heillekin avioliittolaista huolimatta.

Keskustelua toivoisin saavani, en pelkästään tämän mielipiteeni lyttäämistä, vaan ihan asiallista keskustelua. Kiitos, olen puhunut, anteeksi tekstin epäselkeys ja lukuisat virheet!

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole verrattavissa.

Vierailija
62/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko tekstiä ollenkaan?
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:28"]Luitko tekstiä ollenkaan?
Ap
[/quote]
Luin, ja mielestäni on eriasia meneekö kaksi (mitä sukupuolta tahansa) vai useampi ihminen naimisiin keskenään.

Vierailija
64/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon miettinyt. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
65/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:28"]Luitko tekstiä ollenkaan?
Ap
[/quote]
Luin, ja mielestäni on eriasia meneekö kaksi (mitä sukupuolta tahansa) vai useampi ihminen naimisiin keskenään.
[/quote]
Toki ei mua haittaisi vaikka moniavioisuuskin sallittaisiin, mitä se mun takapuolta kutittaa. Silti eivät ole sama asia.

Vierailija
66/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siitä tekee eriasian? Kenenkään suhde ei muita vahingoita, ei satuta, kaikki ovat vapaa-ehtoisia? Mikä moniavuoisuudessa on väärin? Koska se ei ole yleistä? Siitä ei puhuta? Ei puhuttu homoudestakaan sata vuotta takaperin.

Vierailija
67/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaaplaaplaa.

Vierailija
68/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat toki verrattavissa, miksi eivät olisi? Niin ja jos hyväksytään toinen pitää hyväksyä sitten molemmat. Mutta tivon toki ettei hyväksytä kumpaakaan.

Vierailija
69/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti moniavioiset liitot ovat 10 vuoden kuluttua arkea. Todennäköisesti avioerot tuollaisissa perheissä tulevat olemaan raastavia, koska omaisuus jaetaan kaikkien kesken eikä puoliksi. Siten voi olla tilanne, jossa on 2 naisen ja 2 miehen liitto, jossa 1 nainen on tuonut 1000 000 euron perintönsä mukanaan. Erossa hän saa 250 000 e, jos sitä peritöä ei ole suojattu avio-oikeudelta.

Vierailija
70/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:37"]Plaaplaaplaa.
[/quote]
No siinähän oli kypsä osanotto keskusteluun :)

Vierailija
71/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:38"]Todennäköisesti moniavioiset liitot ovat 10 vuoden kuluttua arkea. Todennäköisesti avioerot tuollaisissa perheissä tulevat olemaan raastavia, koska omaisuus jaetaan kaikkien kesken eikä puoliksi. Siten voi olla tilanne, jossa on 2 naisen ja 2 miehen liitto, jossa 1 nainen on tuonut 1000 000 euron perintönsä mukanaan. Erossa hän saa 250 000 e, jos sitä peritöä ei ole suojattu avio-oikeudelta.
[/quote]

Joo, en ihmettelis vaikka olisikin normaalia sitten. Olisihan nykyinen avioliittolaki heitä kohtaan silloin epätasa-arvoista, ihmisiähän hekin siinä missä me muutkin.

Vierailija
72/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rinnastan kahden samaa sukupuolta olevan seksisuhteen 60-vuotiaan äidin ja 30-vuotiaan poikansa seksisuhteeseen. Sama äklötys tulee ajatellessakin sellaista.

Vierailija
73/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:34"]

Toki ei mua haittaisi vaikka moniavioisuuskin sallittaisiin, mitä se mun takapuolta kutittaa. Silti eivät ole sama asia.

[/quote]

Antaisitko tyttäresi 20 miehelle vaimoksi? Oletpa sinä avarakatseinen. 

Vierailija
74/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:44"]Minä rinnastan kahden samaa sukupuolta olevan seksisuhteen 60-vuotiaan äidin ja 30-vuotiaan poikansa seksisuhteeseen. Sama äklötys tulee ajatellessakin sellaista.
[/quote]
Tuskin on pelkästä seksisuhteesta kyse jos ovat naimisiin menossa.

Vierailija
75/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:34"]

[/quote]

Antaisitko tyttäresi 20 miehelle vaimoksi? Oletpa sinä avarakatseinen. 
[/quote]
No jos hän sitä haluaa. Aikuinen ihminen.

Vierailija
76/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano yksikin vanhuuteen asti kestänyt kolmen kimppa. Ei moniavioisia ole riittävästi eikä homot ole muutenkaan moniavioisista vastuussa. Kukin käy oman taistelunsa.

Vierailija
77/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:44"]Minä rinnastan kahden samaa sukupuolta olevan seksisuhteen 60-vuotiaan äidin ja 30-vuotiaan poikansa seksisuhteeseen. Sama äklötys tulee ajatellessakin sellaista. [/quote] Tuskin on pelkästä seksisuhteesta kyse jos ovat naimisiin menossa.

[/quote]

Sallisitko 60-vuotiaan äidin ja 30-vuotiaan poikansa mennä naimisiin?

Vierailija
78/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:50"]

Sano yksikin vanhuuteen asti kestänyt kolmen kimppa. Ei moniavioisia ole riittävästi eikä homot ole muutenkaan moniavioisista vastuussa. Kukin käy oman taistelunsa.

[/quote]

Eivät heterotkaan homoista ole vastuussa. Minä kusen heidän taistelulleen.

Vierailija
79/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:50"]Sano yksikin vanhuuteen asti kestänyt kolmen kimppa. Ei moniavioisia ole riittävästi eikä homot ole muutenkaan moniavioisista vastuussa. Kukin käy oman taistelunsa.

[/quote]

Se onkin vähän tabu. Enpä ole muutenkaan lehdissä hehkutettu moniavioisten onnea (niinkuin monesti näkee homopareista). Mistä tiedät jos hekään ei ole vielä kaapista tulleet? Jos moni haaveileekin useasta vaimosta, tai haaveilisi olla yksi muiden vaimojen joukossa? Joo, eikä sitä tässä nyt yritetäkään saada läpi, mutta moni homoja kannattava saattaakin olla moniavioisuutta vastaan, vaikka nämä ovat tavallaan verrattavissa.

Vierailija
80/87 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:50"]Sano yksikin vanhuuteen asti kestänyt kolmen kimppa. Ei moniavioisia ole riittävästi eikä homot ole muutenkaan moniavioisista vastuussa. Kukin käy oman taistelunsa.   [/quote] Se onkin vähän tabu. Enpä ole muutenkaan lehdissä hehkutettu moniavioisten onnea (niinkuin monesti näkee homopareista). Mistä tiedät jos hekään ei ole vielä kaapista tulleet? Jos moni haaveileekin useasta vaimosta, tai haaveilisi olla yksi muiden vaimojen joukossa? Joo, eikä sitä tässä nyt yritetäkään saada läpi, mutta moni homoja kannattava saattaakin olla moniavioisuutta vastaan, vaikka nämä ovat tavallaan verrattavissa.

[/quote]

miten moniavioisuus ja normi homoliitto ovat verrattavissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi