Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskosta jauhavat ateistit

Vierailija
27.11.2014 |

Olen hämmästellyt seuratessani palstaa sivusta, miten paljon täällä itseään ateistiksi uskovat jaksavat vaivata päätään sillä uskooko joku vai ei.

Harvoin, jos koskaan on uskovien tekemiä alotteita, joissa spekuloitaisiin muiden vakaumusta. Aina puhutaan homofobiasta, niin olisikohan tässäkin nyt kyse siitä, että moni ateistiksi itseään väittävä uskookin Jumalan olemassaoloon? Tai sitten nämä, jotka ovat epävarmoja omasta älykkyydestään haluavat pönkittää argumentteja yllyttämällä muita sanomaan uskovia tyhmemmiksi.

Entäs tuo iänikuinen aivopesukortti? Itse esimerkiksi olen täysin ateistisista perhelähtökohdista ja silti minulla on ollut usko niin kauan kuin jaksan muistaa. Eiköhän propagandaa ole ennemminkin se, miten vähemmistöa (esimerkiksi kristittyjä) herjataan ja parjataan julkisesti. Esitetään jopa asioita, joista on rikoslaissa määrätty rangaistus.

Kun uskoo, ja se on vallannut koko ihmisen, niin ei sitä muuta se, että joku kutsuu sinua tyhmäksi, tai kirjoittaa pyhän kirjakokoelmasi nimen pienellä. Usko Jumalaan ei muutu biologian tunteja käymällä, tai opsikelemalla kemiaa tai fysiikkaa. Itse olen lukenut biologiaa, eikä ole tullut vastaan mitään, jonka perusteella uskoni olisi horjunut.

Mihin siis pyrit aloituksillasi sinä, joka satoja kertoja jauhat ja jauhat, spekuloit ja spekuloit muiden vakaumusta, sekä väität asioita, joista et omaa alkeellisintakaan omaa tietämyspohjaa?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:01"]

Olen ärsyyntynyt näistä "miljoona eroaa tänään kirkosta" -hehkutuksista, joissa ei edes tajuta, että moni eroaa kirkosta uskonnollisista syistä, ei tunnustaakseen ateismiaan.

Jostain syystä näissä keskusteluissa kristinuskoa pilkataan senkin edestä kuin muita uskontoja. Esim. jos puhutaan huiveista tai muista uskonnollisista tunnusmerkeistä, niin ei kukaan ateisti tule sinne kertomaan näkemyksistään. Tilanne on toinen, jos aiheena on kristilliseen kulttuuriin kuuluvat aiheet.

[/quote]

Ei ateismia voi "tunnustaa". Ateisti ei vain usko jumaliin, ei sen ihmeellisempää. Eihän kristitykään usko kuin yhteen jumlaan ja ovat kaikkien muiden jumalien suhteen ateisteja (noin 99.99% ateisti). 100% Ateisti on vain vienyt tuon ateisminsa vielä yhtä jumalaa pidemmälle.

[/quote] Kristitty tunnustaa ateismin muihin jumaliin tunnustamalla uskonsa Jeesuksen messiaanisuuteen. Ateisti tunnustaa vakaumuksensa aina siinä vaiheessa, kun sanoo, ettei usko. Ap

[/quote]

Ei ateisti sano, että hän ei usko. Hän vain ei usko.

Vierailija
62/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:43"]

Ap ei haukkunut aloitusviestissään vaan esitti faktoja. Ateistiksi itseään tituleeraavat nimittelevät uskovia haukkumanimillä, kyseenalaistavat aivotoiminnan ja ajattelukyvyn/tahdon jne.

Sen toteaminen ei ole haukkumista tai parjaamista. Ateistit voivat ihmetellä aivan asiallisestikin jos tahtoisivat. Sekin pitää paikkansa että moni ateisti kokee velvollisuudekseen todistaa uskovalle että uskova on väärässä uskonsa ja vakaumuksensa kanssa.

[/quote]

Ei ne ollut mitään faktoja, se oli ihan puhdas mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:08"]

Niin kauan kun te sillä uskollanne yritätte määrätä miten muut elää niin minä kommentoin hihhuleitten aloituksia.

[/quote] Siis mitä tarkoitat "yritättäe määrätä" kohdalla? Tarkoitatko tasa-arvoista demokratiaa? Osoitat oman tyhmyytesi ja ahdasmielisyytesi kommentoinnillasi. Sinulla ei ole mitään etuoikeutta määrätä asioista ateismiisi vedoten. Ap

[/quote]

Ei se demokratia ap sitä tarkoita että vain kristityillä on oikeuksia ja muilla ei. 

[/quote] Ei se demokratia, arvon vastaaja, sitäkään tarkoita, että vain sinulla on oikeuksia ja kristityillä ei. Etenkään sinulla ei ole mitään oikeutta arvostella muiden vakaumusta. Ap

[/quote]

Tasa-arvo ei ole mikään demokratia-asia.

Uskontoja ei pidä tuputtaa muille, siksi koulujen pitäisi olla niistä vapaa.

Vierailija
64/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuolla aiemmin väitetty oli valettä, etteikö uskovia yleensä haukuta. Tällä palstalla se on ollut pitkälti nimen omaan sitä. Demokratiaan kuuluu, että asioista saa sanoa mielipiteensä. Suvivirrestä saa poistua. Ja faktaa oli se, että palstalla on esiintynyt puhtaasti enemmän ateistien spekulaatiota uskosta ja vakaumuksesta kuin toisinpäin. 

Ja eteisti kyllä sanoo aivan todella useinkin, ettei usko, joten eipä sekään pitänyt paikkaansa. Ap

Vierailija
65/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:12"]

Ja taas tässäkin keskustelussa joku ateisti sekoittaa uskovaisuuden ja uskonnon. Uskonnon takia ja uskonnon avulla tehdään kamalia asioita: rajoitetaan ja syrjitään, soditaan, kielletään, hallitaan ja aivopestään. Uskovainen voi kuitenkin olla toteuttamatta ja palvomatta mitään tiettyä uskontoa.

Minä olen tullut uskoon ja sitä ei minusta saa pois mitenkään, kuten AP sanoi. Mutta en todellakaan allekirjoita yhdenkään uskonnon oppeja tuosta noin vaan. Uskontoja saa ja pitääkin voida kritisoida, toisen uskoa ei sen sijaan ole mielestäni mitään tarvetta.

AP:n kanssa olen samoilla linjoilla.

[/quote]

ap vei tämän henkilötasolle puhumalla ateisteista, ei ateismista.

Yleensä kriittiset puheet liittyy kirkkko, tai uskontoon, harvemmin uskovaan, paitsi tietysti silloin kun toimintaa johtuu uskonnosta.

[/quote] Sitäpaitsi uskovat ovat kirkko.

Vierailija
66/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:49"]

Tuo tuolla aiemmin väitetty oli valettä, etteikö uskovia yleensä haukuta. Tällä palstalla se on ollut pitkälti nimen omaan sitä. Demokratiaan kuuluu, että asioista saa sanoa mielipiteensä. Suvivirrestä saa poistua. Ja faktaa oli se, että palstalla on esiintynyt puhtaasti enemmän ateistien spekulaatiota uskosta ja vakaumuksesta kuin toisinpäin. 

Ja eteisti kyllä sanoo aivan todella useinkin, ettei usko, joten eipä sekään pitänyt paikkaansa. Ap

[/quote]

Sinäkin voit Poistua täältä, jos sinua loukataan.

Miksi kouluissa mielestäsi pitäisi harjoittaa uskontoa?!?

Vierailija
67/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:22"]

Niin kauan kun te sillä uskollanne yritätte määrätä miten muut elää niin minä kommentoin hihhuleitten aloituksia.

[/quote] Siis mitä tarkoitat "yritättäe määrätä" kohdalla? Tarkoitatko tasa-arvoista demokratiaa? Osoitat oman tyhmyytesi ja ahdasmielisyytesi kommentoinnillasi. Sinulla ei ole mitään etuoikeutta määrätä asioista ateismiisi vedoten. Ap

[/quote]

Ei se demokratia ap sitä tarkoita että vain kristityillä on oikeuksia ja muilla ei. 

[/quote] Ei se demokratia, arvon vastaaja, sitäkään tarkoita, että vain sinulla on oikeuksia ja kristityillä ei. Etenkään sinulla ei ole mitään oikeutta arvostella muiden vakaumusta. Ap

[/quote]

[/quote] Uskovatkin käyvät koulua. Jos siis on ryhmä "ateistit" ja ryhmä "uskovat", niin miksi niistä kahesta ateistin pitäisi saada päättää, että hänen maailmankatsomuksellisesti toimitaan?

Vierailija
68/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Uskovatkin käyvät koulua. Jos siis on ryhmä "ateistit" ja ryhmä "uskovat", niin miksi niistä kahesta ateistin pitäisi saada päättää, että hänen maailmankatsomuksellisesti toimitaan?

[/quote] Äläkä sinä sitä paitsi tule neuvomaan toista tasa-arvossa, jos olet itse noin ahdasmielinen, että nimittelet muita vakaumuksen perusteella. Sinä et tiedä tasa-arvosta mitään. Tasa-arvoisessa maailmassa jokaisella on vapaus ilmaista mielipiteensä ja juuri se on demokratiaa. Kukaan ei myöskään kiellä poistumaan tilaisuudesta, jos se loukkaa. En kyllä ymmärrä, kuinka ateistia mikään tällainen voisi loukata, kun hän ei kerran usko. Voithan tulla paikalle vaikka jollain T-paidalla, jossa lukee "en usko Jumalaan". Se on vapautesi, aivan kuten minä voin kulkea risti kaulassa.

Vierailija
69/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:49"]

[/quote]

Sinäkin voit Poistua täältä, jos sinua loukataan.

Miksi kouluissa mielestäsi pitäisi harjoittaa uskontoa?!?

[/quote] Miksi mielestäsi ei pitäisi, jos halukkaat saavat poistua?! Jotka jäävät, jäävät omasta halustaan.