Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskosta jauhavat ateistit

Vierailija
27.11.2014 |

Olen hämmästellyt seuratessani palstaa sivusta, miten paljon täällä itseään ateistiksi uskovat jaksavat vaivata päätään sillä uskooko joku vai ei.

Harvoin, jos koskaan on uskovien tekemiä alotteita, joissa spekuloitaisiin muiden vakaumusta. Aina puhutaan homofobiasta, niin olisikohan tässäkin nyt kyse siitä, että moni ateistiksi itseään väittävä uskookin Jumalan olemassaoloon? Tai sitten nämä, jotka ovat epävarmoja omasta älykkyydestään haluavat pönkittää argumentteja yllyttämällä muita sanomaan uskovia tyhmemmiksi.

Entäs tuo iänikuinen aivopesukortti? Itse esimerkiksi olen täysin ateistisista perhelähtökohdista ja silti minulla on ollut usko niin kauan kuin jaksan muistaa. Eiköhän propagandaa ole ennemminkin se, miten vähemmistöa (esimerkiksi kristittyjä) herjataan ja parjataan julkisesti. Esitetään jopa asioita, joista on rikoslaissa määrätty rangaistus.

Kun uskoo, ja se on vallannut koko ihmisen, niin ei sitä muuta se, että joku kutsuu sinua tyhmäksi, tai kirjoittaa pyhän kirjakokoelmasi nimen pienellä. Usko Jumalaan ei muutu biologian tunteja käymällä, tai opsikelemalla kemiaa tai fysiikkaa. Itse olen lukenut biologiaa, eikä ole tullut vastaan mitään, jonka perusteella uskoni olisi horjunut.

Mihin siis pyrit aloituksillasi sinä, joka satoja kertoja jauhat ja jauhat, spekuloit ja spekuloit muiden vakaumusta, sekä väität asioita, joista et omaa alkeellisintakaan omaa tietämyspohjaa?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:53"]

No, ateistit kuitenkaan eivät ole vakaumuksensa perusteella kieltämässä muilta ihmisiltä sitä sun tätä mitä milloinkin. Lähimmäisenrakkaudesta he vain yrittävät osoittaa luulevaiselle, että tämä pitää paimentolaisten primitiivisiä maailmanselityksiä totena. Että ei pidä ahdistua niistä.

[/quote] Älä puhu soopaa. Ateistiko ei ole kieltämässä muilta ihmisiltä? Huhheijaa, miten taas läppä lentää. Ettekö oikeasti keksi, kun kierrättää näitä samoja vanhoja asioita. Mitenkäs Suvivirsi? Ei riitä, ettei tarvitse laulaa tai osallistua, vaan pitäisi kieltää. Samaan kastiin päivänavaukset ym. Samaan kastiin, että ihmisen pitäisi usko hiljaa mielessään, mutta ateisti saa toitottaa omaa vakaumustaan mielin määrin.

Sellainen asia sinulle vielä tiedoksi, että asumme yhteiskunnassa, jossa on demokratia. Demokratiaan kuuluu, että jokainen yhteiskuntaan kuuluva saa ilmaista mielipiteensä esim. äänestyksen muodossa. Kukaan ei ole velvoitettu demokratiassa sanomaan, mistä maailmankatsomuksesta hänen mielipiteensä kupuaa. ap

Vierailija
22/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisminpalvontapaikkoja on maailma väärällään. Ette vain taida tajuta sitä itse. Ja lähimmäisenrakkaus ei oikein välity tavasta  jolla  "luulevaisia" yritetään ohjata oikealle tielle.. Kyllä siinä on ylimielisyys ja pilkka motiivina eikä mikään muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:27"]

Kuullostaa, että suurimpia hihhuleita ovat juurikin nämä ateistit, jotka jatkuvasti tuputtavat omaa näkemystään muille.

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_luterilaisista_kirkoista

Ateisteilla ei ole sentään satoja ateisminpalvontapaikkoja ympäri maata, eikä kokoonnuta viikottain palvomaan ateismia. Että ihan turhaa taas huudella siitä suunnasta mitään hihhuloinnista.

Mutta eipä yllätä yhtään että kristityt väheksyy muita, hehän sentään ovat löytäneet maailmasta ainon oikea Jumalan ja ovat siis ainoita jotka ovat oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä.
[/quote]

Suurin osa evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluvista ei ole uskovaisia. Lapsi kaste eu tee ketään uskovaiseksi.

Suurin osa suomalaisista on ateisteja.

Vierailija
24/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ärsyyntynyt näistä "miljoona eroaa tänään kirkosta" -hehkutuksista, joissa ei edes tajuta, että moni eroaa kirkosta uskonnollisista syistä, ei tunnustaakseen ateismiaan.

Jostain syystä näissä keskusteluissa kristinuskoa pilkataan senkin edestä kuin muita uskontoja. Esim. jos puhutaan huiveista tai muista uskonnollisista tunnusmerkeistä, niin ei kukaan ateisti tule sinne kertomaan näkemyksistään. Tilanne on toinen, jos aiheena on kristilliseen kulttuuriin kuuluvat aiheet.

Vierailija
25/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:42"]

Ai kristityt on mielestäsi vähemmistö Suomessa?

Itse olen kirkosta eronnut ateisti, eikä minua muiden uskomiset kiinnosta, mutta valtionkirkon haluan ajaa irti valtiosta.

Mutta jos ihan totta puhutaan, niin en voi ottaa oikeian vakavasti ihmistä joka uskoo jumaliin ja antaa niiden vaikuttaa jokapäiväiseen elämäänsä.

[/quote] Kristillistä uskoa toteuttavat ihmiset ovat vähemmistöä. Sitten tämä "jos ihan totta puhutaan" - kohta. Miksi uskot, että jotakuta kiinnostaa, otatko vakavasti ihmistä jos tämä uskoo? Ja millä tavalla vakavasti et häntä ota?

[/quote]

Mitä mieltä sinä olisit vaikka esimiehestäsi, jos saisit tietää että hän uskoo joulupukin olevan oikeasti olemassa ja että pukki jakaa oikeasti kaikki lahjat jouluna.

Samallaisia ajatuksia tulee minulle mieleen kun huomaan että joku uskoo jumaliin.

Vierailija
26/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:27"]

Kuullostaa, että suurimpia hihhuleita ovat juurikin nämä ateistit, jotka jatkuvasti tuputtavat omaa näkemystään muille.

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_luterilaisista_kirkoista

Ateisteilla ei ole sentään satoja ateisminpalvontapaikkoja ympäri maata, eikä kokoonnuta viikottain palvomaan ateismia. Että ihan turhaa taas huudella siitä suunnasta mitään hihhuloinnista.

Mutta eipä yllätä yhtään että kristityt väheksyy muita, hehän sentään ovat löytäneet maailmasta ainon oikea Jumalan ja ovat siis ainoita jotka ovat oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä.

[/quote] Itse väheksyt hihhulitermeilläsi kristittyjä. Jos kristity sulkeutuvat kirkon ovien sisäpuolelle Jumalanpalvelukseen, niin mitä sitten? Ei kirkko ole sinun tontillasi. Maksat veroja, so? Niin maksan minäkin. Jos sinä uskot kaiken syntyneen olemattomasta ja perustat uskosi tieteeseen, niin miten se eroaa siitä, että minä uskon tieteen selittävän alkeellisesti miten Jumalan luomat lait toimivat?

Vierailija
27/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:51"]

En nyt jaksa alkaa mitään tilastoa tekemään, mutta onhan niitä Paavolan höpinöitä täällä vähän väliä.

[/quote] Ja höpön löpön. Paavolan aloituksia on häviävän harvoin, kun tänne joka päivä ilmestyy vähintään 3 aloitusta ateistista vakaumusjauhantaa. Älä esitä tuollaisia väitteitä tyhjästä. ap

[/quote]

No teeppä itse lista näistä mainitsemistasi aloituksista. Ei niitä nyt noin paljoa kyllä ole.

Vierailija
28/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:42"]

Ai kristityt on mielestäsi vähemmistö Suomessa?

Itse olen kirkosta eronnut ateisti, eikä minua muiden uskomiset kiinnosta, mutta valtionkirkon haluan ajaa irti valtiosta.

Mutta jos ihan totta puhutaan, niin en voi ottaa oikeian vakavasti ihmistä joka uskoo jumaliin ja antaa niiden vaikuttaa jokapäiväiseen elämäänsä.

[/quote] Kristillistä uskoa toteuttavat ihmiset ovat vähemmistöä. Sitten tämä "jos ihan totta puhutaan" - kohta. Miksi uskot, että jotakuta kiinnostaa, otatko vakavasti ihmistä jos tämä uskoo? Ja millä tavalla vakavasti et häntä ota?

[/quote]

Mitä mieltä sinä olisit vaikka esimiehestäsi, jos saisit tietää että hän uskoo joulupukin olevan oikeasti olemassa ja että pukki jakaa oikeasti kaikki lahjat jouluna.

Samallaisia ajatuksia tulee minulle mieleen kun huomaan että joku uskoo jumaliin.

[/quote] Ei vaikuta elämääni millään lailla, jos esimies hoitaa työnsä. Ap

Vierailija
29/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:01"]

Olen ärsyyntynyt näistä "miljoona eroaa tänään kirkosta" -hehkutuksista, joissa ei edes tajuta, että moni eroaa kirkosta uskonnollisista syistä, ei tunnustaakseen ateismiaan.

Jostain syystä näissä keskusteluissa kristinuskoa pilkataan senkin edestä kuin muita uskontoja. Esim. jos puhutaan huiveista tai muista uskonnollisista tunnusmerkeistä, niin ei kukaan ateisti tule sinne kertomaan näkemyksistään. Tilanne on toinen, jos aiheena on kristilliseen kulttuuriin kuuluvat aiheet.

[/quote]

Ei ateismia voi "tunnustaa". Ateisti ei vain usko jumaliin, ei sen ihmeellisempää. Eihän kristitykään usko kuin yhteen jumlaan ja ovat kaikkien muiden jumalien suhteen ateisteja (noin 99.99% ateisti). 100% Ateisti on vain vienyt tuon ateisminsa vielä yhtä jumalaa pidemmälle.

Vierailija
30/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito ateismi/teismi on sydämessä.

Vierailija
31/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:51"]

En nyt jaksa alkaa mitään tilastoa tekemään, mutta onhan niitä Paavolan höpinöitä täällä vähän väliä.

[/quote] Ja höpön löpön. Paavolan aloituksia on häviävän harvoin, kun tänne joka päivä ilmestyy vähintään 3 aloitusta ateistista vakaumusjauhantaa. Älä esitä tuollaisia väitteitä tyhjästä. ap

[/quote]

No teeppä itse lista näistä mainitsemistasi aloituksista. Ei niitä nyt noin paljoa kyllä ole.

[/quote] Voit olla varma, että teen pyöritkö palstalla kuinka paljon? En saa sitä tähän hätään, mutta lähipäivinä. Ap

Vierailija
32/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:58"]

No, ateistit kuitenkaan eivät ole vakaumuksensa perusteella kieltämässä muilta ihmisiltä sitä sun tätä mitä milloinkin. Lähimmäisenrakkaudesta he vain yrittävät osoittaa luulevaiselle, että tämä pitää paimentolaisten primitiivisiä maailmanselityksiä totena. Että ei pidä ahdistua niistä.

[/quote] Älä puhu soopaa. Ateistiko ei ole kieltämässä muilta ihmisiltä? Huhheijaa, miten taas läppä lentää. Ettekö oikeasti keksi, kun kierrättää näitä samoja vanhoja asioita. Mitenkäs Suvivirsi? Ei riitä, ettei tarvitse laulaa tai osallistua, vaan pitäisi kieltää. Samaan kastiin päivänavaukset ym. Samaan kastiin, että ihmisen pitäisi usko hiljaa mielessään, mutta ateisti saa toitottaa omaa vakaumustaan mielin määrin.

Sellainen asia sinulle vielä tiedoksi, että asumme yhteiskunnassa, jossa on demokratia. Demokratiaan kuuluu, että jokainen yhteiskuntaan kuuluva saa ilmaista mielipiteensä esim. äänestyksen muodossa. Kukaan ei ole velvoitettu demokratiassa sanomaan, mistä maailmankatsomuksesta hänen mielipiteensä kupuaa. ap

[/quote]

Suvivirressä on kyse uskonnonvapaudesta eikä ateismista, tampio. Julkisessa verovaroin ylläpidetyssä laitoksessa ei ole tarpeen julistaa mitään uskontoa. Eikö mene käkättimeen? Sallisitko sinä kevätjuhlissa laulettavan vain ja yksinomaan Hare Krishnaa? Et varmaan. Niinpä on parempi, ettei mikään uskonto ole edustettuna.

Vierailija
33/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun te sillä uskollanne yritätte määrätä miten muut elää niin minä kommentoin hihhuleitten aloituksia.

Vierailija
34/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttaa kun (ei tässä ketjussa mutta muuten) ateistit korostavat olevansa älykkäämpiä kuin uskovat, niin miksi se älykkyys ei näy käytöstavoissa? Kielenkäyttö on usein alkeellista, rumaa ja tahallisesti toisinajattelevia loukkaavaa.

Eikä argumentointikaan läheskään aina ole kovin tasokasta.

Vierailija
35/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:01"]

[/quote]

Ei ateismia voi "tunnustaa". Ateisti ei vain usko jumaliin, ei sen ihmeellisempää. Eihän kristitykään usko kuin yhteen jumlaan ja ovat kaikkien muiden jumalien suhteen ateisteja (noin 99.99% ateisti). 100% Ateisti on vain vienyt tuon ateisminsa vielä yhtä jumalaa pidemmälle.

[/quote] Kristitty tunnustaa ateismin muihin jumaliin tunnustamalla uskonsa Jeesuksen messiaanisuuteen. Ateisti tunnustaa vakaumuksensa aina siinä vaiheessa, kun sanoo, ettei usko. Ap

Vierailija
36/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenyypin vainot ja kansan villitykset ovat pääasiassa toimittajien syytä. He elävät murhilla, vedätyksillä ja kuohunnalla. Sellaisia ovat pallikarvat.

Vierailija
37/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tässäkin keskustelussa joku ateisti sekoittaa uskovaisuuden ja uskonnon. Uskonnon takia ja uskonnon avulla tehdään kamalia asioita: rajoitetaan ja syrjitään, soditaan, kielletään, hallitaan ja aivopestään. Uskovainen voi kuitenkin olla toteuttamatta ja palvomatta mitään tiettyä uskontoa.

Minä olen tullut uskoon ja sitä ei minusta saa pois mitenkään, kuten AP sanoi. Mutta en todellakaan allekirjoita yhdenkään uskonnon oppeja tuosta noin vaan. Uskontoja saa ja pitääkin voida kritisoida, toisen uskoa ei sen sijaan ole mielestäni mitään tarvetta.

AP:n kanssa olen samoilla linjoilla.

Vierailija
38/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:58"]

[/quote]

Suvivirressä on kyse uskonnonvapaudesta eikä ateismista, tampio. Julkisessa verovaroin ylläpidetyssä laitoksessa ei ole tarpeen julistaa mitään uskontoa. Eikö mene käkättimeen? Sallisitko sinä kevätjuhlissa laulettavan vain ja yksinomaan Hare Krishnaa? Et varmaan. Niinpä on parempi, ettei mikään uskonto ole edustettuna.

[/quote] Minä olen yksi julkisten verorahojen maksajista, ja minulla on oikeus sano mielipiteeni siitä, voiko suvivirttä laulaa ja äänestän puolesta. Ja ajattele, olen uskova, mutta niin viisas, että osaan tämänkin asian sanoa ilman nimittelyä toisin kuin eräät. Vastapuolen nimittely on heikkoa argumentaatiota ja tämä opitaan jo lukion ensimmäisillä kursseilla. Sallin myös sen, että ateistina itseään pitävä poistuu paikalta, kun Jo joutui armas aika kajahtaa korkealta ja kovaa. Samoin minä poistuisin välittömästi, jos mainitsemaasi laulua alettaisiin veisata. Eikä muuten tuottaisi mitään vaikeuksia, toisin kuin monet ateistit eivät kuulemme kehtaa ainoana poistua tilaisuudesta. Ap

Vierailija
39/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne lääkkeesi AP äläkä riehu

Vierailija
40/69 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on muuten nopeaa tempoa tulossa hyvin vaarallinen paikka asua. Maa on maailman sosialistisin, poliittinen eliitti täynnä narsisteja ja lehdistö ainakin läntisen Euroopan heikoin. Vainojen alkaessa erittäin huonoja seikkoja ihmisille joilla ei ole rahaa ja omia sosiaalisia turvaverkkojaan.