Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v kävi kylässä - lasku perään?

Vierailija
27.11.2014 |

Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi.
Vierailun tulos:
-vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille.
-Kaukosäädin paskana.
- Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille).
- Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista.

Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:55"]

No et sitten itse älynnyt lasta komentaa vaan sallit tuollaisen käyttäytymisen? Olisi varmaan lapsikin ollut kiltisti kun vieras ihminen komentaa.

[/quote]

Joo, tyhmyyttähän tuollainen on että ei itse puutu tilanteeseen omassa kodissaan. Kyllä minä olisin pistänyt takkia niskaan vieraille ja pyytänyt poistumaan ja sanonut että ei tarvi enää tulla kylään.

Vierailija
122/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"]Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi.
Vierailun tulos:
-vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille.
-Kaukosäädin paskana.
- Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille).
- Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista.

Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

[/quote]
Millähän helvetin vehkeellä lapsi hakannut että saanut vuolukivitakan lommoille??
Muuhun en ota kantaa kun meidän 2.5v osaa jo jotenkin käyttäytyä ja vanhemmat pitää kuria yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkytys...mun kodissa ei lapset hypi seinille, ei omat eikä muiden. Jos huomaan että kaverin lapsi on tuholainen niin sanon suoraan sekä lapselle että äidille että kuule omassa kodissa saat touhuta mitä haluat mutta meillä ei tuollaista tehdä. haen palikat kehiin ja sanon että leiki noilla kiltisti ja niin kuule leikkii touhukkaampikin piapetteri. Katsoo vielä sivusilmällä leikkiessään etten hyökkää kimppuun vaikka hymyilen vaan. En oo ihan niin pelottava kuitenkaan kun mun äiti, hänen siskon pojat eivät uskaltaneet tulla enää kun mamma pari kertaa kielsi klähmimästä sormilla olohuoneen lasipöytää. 

Vierailija
124/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin kommentoi, että jos lapsi rikkoo jotain kaupassa, vanhemmat joutuvat korvaamaan. Ei välttämättä. Mun lapsi rikkoi takavuosina tavaratalossa ison kasan keraamisilla koruja ( laittoi sen korutelineen pyörimään), mutta koko vahinko korvattiin tavaratalon vakuutuksesta.

Vierailija
125/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:12"]

Oliko tämä nyt sitä humblebragaamista?! Jonka tarkoituksena oli muka ohi mennen tuoda esille, että meillä on vastavalmistunut kalliilla rahalla rakennetttu omakotitalo(ylisuurella lainalla)?!

[/quote]

Suomeksi aasin silta.

Vierailija
126/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihme teitä, miten oikein reagoitte ):< Minusta on aivan aiheetonta syyttää ap:ta tapahtuneista vahingoista, kun ette tiedä, mitä paikalla on tapahtunut. Ap sanoo yrittäneensä kurita lasta, joten hän on hoitanut oman osuutensa. Hän oli vierailun emäntä, lapsen vahtiminen kuului tilanteessa äidin vastuulle! Näyttäisi siltä, että ilmeisen monet teistä haukkujista on itse lapsettomia, kun ette tunnu tietävän, mitä kaikkea lapset voivat ehtiä sen muutaman sekunnin aikana kun silmä välttää. Eikä välttämättä edes silloin kun silmä välttää, ap on voinut olla lapseen vaikka suorassa näkökontaktissa, mutta ei ole ehtinyt tehdä yhtään mitään, kun käden kohottamiseen ja joulutortun viskaamiseen menee kuitenkin vain sekunti. Entä mitä jos ap:n oli käytävä vaikka keittiössä ja jätettävä äiti ja lapsi kaksistaan toiseen huoneeseen? Niin on luultavasti tapahtunut jossain vierailun vaiheessa. Onko silloinkin ap:n vika, kun ei ole vahtinut lasta?

Ja teille, jotka jaksatte jauhaa tuosta "miten muka lapsi saa vahingoitettua vuolukivitakkaa", ap vastasi jo että VISKOMALLA SITÄ PIENILLÄ, METALLISILLA AUTOILLA. Olisiko asia nyt selvä, niin että tästedespäin voitaisiin keskittyä alkuperäiseen asiaan sen sijaan että vatvottaisiin tuollaisia yksityiskohtia, jotka eivät auta ap:ta millään tavalla?

Minusta on aiheellista vaatia korvauksia, joko äidiltä suoraan tai sitten vakuutuksen kautta, miten ikinä onnistuukin. Jotkut ihmiset eivät välitä tuollaisista vahingoista ja jotkut välittävät, kumpikin suhtautumistapa on ihan yhtä ok. On vain luonnollista, että välität omasta omaisuudestasi. Etenkin kun tässä tapauksessa ei ollut kyse vahingoista, vaan lapsen tahallisesti tuottamasta vahingonteosta, jolta olisi todennäköisemmin vältytty, jos äiti ylipäänsäkin kuritsisi lastaan.

Vierailija
127/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:58"]On niin tyypillistä tällä palstalla syyllistää sitä lapsetonta ja vaatia häntä komentamaan, kun oma äiti ei osaa. Miksi oletuksena on että ap osaisi? Hänellä ei ole lapsia, eikä kyseinen lapsi ole hänen. VAnhemman tehtävä on kaikissa tilanteissa huolehtia jälkikasvustaan. Ap saa vapaasti olla niin nössö kuin ikinä haluaa. Ei kaikista oe vanhemmiksi eikä ilmilselvästi tästä äidistäkään. Ap on tiennyt omat heikkoutensa eikä ole niitä lapsia pykännyt eikä hänen velvollisuutensa ole toisen lasta kasvattaa.

Laskua vaan vanhemmalle. Ap ei ole millään tavalla syypää tilanteeseen.
[/quote]

Samaa mieltä!
Moni on sanonut kuinka hän komentaa sekä omia että vieraiden lapsia. Ap:llä ei kuitenkaan ole edes niitä omia.

Vierailija
128/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaisa ketju, enkä lukenut lähellekään kaikkia viestejä joten pahoittelut toistosta.

Mutta: Miten vuolukivitakan seinustan saa lommoille?? Sehän kiveä! Mitkä voimat sillä muksulla oikein oli??

Vierailija
129/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuolukivi on ns.pehmeää kiveä.siitä nimikin,vuolukivi.sitä työstetään veistämällä ym.on kestävä mutta esim.hakkaamista ja naarmuttamista se ei kestä! Kyllä pieni lapsi voi saada jo lego palikalla hakaten pinnan lommoille.

Vierailija
130/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N oo jo on kädetöntä hommaa!
Vaikka lapsi olisi tehnyt vahingot kenenkään huomaamatta niin viimeistään siinä huomatessaan normaali ihminen olisi ottanut puheeksi vahingon korvaukset.

Vierailija
131/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kylässä samanlainen häiiintynyt apina, jolla ei ole enää mitään asiaa meille sen jälkeen kun oli rikkonut paikkoja ja kiusannut meidän lapsia. Laskua ei kehdattu laittaa perään, mutta omat lapset eivät toistaiseksi leiki ko. kakaran kanssa. Eivätkä toisaalat ole kaivannetkaan kun paremmat kaverit löytävt eskarista ja koulusta.

Vierailija
132/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin ap:n sijassa laittanut stopin riehumiselle jo aiemmin, mutta en voi käsittää näitä kommentteja, että nytpähän sai ap opetuksen jne. Kyllä se äiti on vastuussa siitä lapsestaan. Kävi kyllä mielessä, että minkähänlaista heillä on kotona, onko lapsi aina yhtä vaikea? Siis kaikki lapsethan eivät muutu enkeleiksi sillä, että korostetaan vain johdonmukaisuutta, auktoriteettia ja kuria; siellä voi olla taustalla ihan muita ongelmia, jotka pitäisi ratkaista, jotta käytöskin muuttuisi. Siis voi olla jokin neurologinen juttu tai sitten (villi arvaus) pikkusisko vetää kaiken rakastavan huomion osakseen, mitä isosisko protestoi, ja tällöin pelkkää äkseeraus ei ymmärrettävästi muuta käytöstä miksikään. Siis täältä käsin en voi tietää noista mitään, mutta onhan yksi vaihtoehto se, että äidillä on oikeasti tosi vaikeaa tytön kanssa, ja sitten ainoa henkireikä, tuttavan tapaaminen, muuttuu vain porttikielloksi. Minusta tuttavan pitäisi kantaa vastuu tytöstään ja korvata tuhot, mutta mikä on tilanne taustalla: tarvisiko äiti lisäksi ihan empatiaa ja apua? Tai sitten on avuton curling-äiti ja lapsi ns. normaali?

Vierailija
133/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:58"]Mun mielestä voit pyytää korvausta. Kyllä neljä vuotiaan pitäisi osata jo vähän käyttäytyä ja uskoa kieltoja. Jos oisi esim. kaupassa tahalleen hajoittanut jotain niin tulisi lasku. Se on sitten eri asia oletteko vielä ystäviä sen jälkeen. Mulla myös lapsia ja jos lapsi käyttäytyisi noin kylässä niin häpeäisin silmät päästäni, lähtisin kotiin ja ehdottaisin itse korvaamaan tuhot.
[/quote]

"Tahalleen". Ookkona idiootti?

Vierailija
134/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:55"]No et sitten itse älynnyt lasta komentaa vaan sallit tuollaisen käyttäytymisen? Olisi varmaan lapsikin ollut kiltisti kun vieras ihminen komentaa.
[/quote]

Eiköhän se ole sen äidin vastuulla komentaa ja kasvattaa lastaan.
[/quote]

Ei ole, mutta jos omat arvokkaat tavarani olisivat vaarassa niin kyllä itse puuttuisin asiaan enkä jäisi katsomaan vierestä saako äiti lapseen rotia vai ei.

Vierailija
135/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap nyt ilmoittanut vielä asiasta tälle äidille? Mielestäni kannattaa nyt mahd. aikaisin ilmoittaa sille ja kysyä myös omasta vakuutusyhtiöstä.

Itsellänikään ei ole lapsia mutta ystäviä jotka ovat myös pienten lasten äitejä. Kyläillessään meillä ei ole kyllä koskaan kukaan hajottanut mitään tai edes yrittäneet, vaikka osa vähän toisia vilkkaampia ovatkin. Toki nää äidit osaa lapsiaan aina kieltääkin, vaikka osa ujompia onkin luonteeltaan.

Vierailija
136/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä vähän sitä mieltä, että ap sinun tavarasi on sinun vastuullasi. Tietysti on kohteliasta korvata lapsensa aiheuttamat vahingot, mutta sit taas kun itse olet heidät paikalle kutsunut ja katsonut sivusta kun lapsi tuhoaa omaisuuttasi. 

Vierailija
137/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa vammautumisesti johdosta. Onko sillä niin väliä, että talo olisi vimpan päälle, kun joudut kuitenkin hankkimaan paljon kävelytukia ym. varusteita?

Vierailija
138/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDdddddd

Vierailija
139/147 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että on uusi asunto jossa kaikki jäljet tuntuu itsestä maailman isoimmalta jutulta. Mäkin harmittelin aluksi jokaista parketin lommoa.

Mun mielestä ois vaikea määritellä hintaa karjalanpiirakan rasvatuhrulle ja ois musta tosi loukkaavaa saada joku itse kyhätty lasku.

Mut on kurjaa että noin kävi. 

Vierailija
140/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:59"]

kotivakuutus?

[/quote]

Ai että kotivakuutus korvaamaan joulutortun aiheuttamat vauriot?
[/quote]

Kyllä, kotivakuutus! Lapsen äidillä on toivottavasti kotivakuutuksessa vahinkovastuuvakuutua joka on juurikin näitä tilanteita varten. Oma lapseni 2 vuotiaana piirsi kivem järkäleellä naapurin auton kylkeen. Meisän vastuu vakuutus korvasi (toki omavastuu on meillä 150 €) auton maalauksen, satoja euroja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi