Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisellisuus vs. epänaisellisuus

Vierailija
12.08.2008 |

Miksikähän se epänaisellisuus tuntuu olevan niin paha asia? Joillekin, kuten esim. itselleni, se on ihan luonnollista. Minulle naisellisuus siis olisi luonnotonta. Ja eikös kuitenkin luonnollisuus ainakin pitemmän päälle ole aika tärkeää? En ole mikään feministi eikä tähän muutenkaan sisälly mitään aatetta tai sanomaa, jostain syystä vain olen eniten oma itseni näin. Enkä edes näytä pahalta, eikä sukupuoltani joudu kukaan pähkäilemään. :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut sellaisesta perinteisestä, romanttisesta kukka/röyhelö/koru -naisellisuudesta ja "nainen vaietkoot seurakunnassa" -naisellisuudesta, niin sellaisen koen minäkin tosi vieraaksi. Ja veikkaan, että enemmistö ainakin kaupunkilaisista nuorista naisista kokee myös.

Mutta naisellisuus on aika kulttuuri- ja aikakausisidonnainen juttu. Nykyään kaupungeissa ainakin nuoremmat naiset tuntuvat mieltävän sen enemmänkin seksikyydeksi ja senkin suhteen tulkinnat vaihtelee. Onko se siis jotain Lara Croft -tyyppistä, aggressiivista seksikkyyttä vai verkkosukkikset+korkkarit -seksikkyyttä.

Vierailija
2/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan perusjuttuja kuten pitkät hiukset, meikki, lakatut kynnet..jne. Itse koen itseni paljon seksikkäämmäksi ilman mitään noista, samoin mieheni. ap

Jos puhut sellaisesta perinteisestä, romanttisesta kukka/röyhelö/koru -naisellisuudesta ja "nainen vaietkoot seurakunnassa" -naisellisuudesta, niin sellaisen koen minäkin tosi vieraaksi. Ja veikkaan, että enemmistö ainakin kaupunkilaisista nuorista naisista kokee myös.

Mutta naisellisuus on aika kulttuuri- ja aikakausisidonnainen juttu. Nykyään kaupungeissa ainakin nuoremmat naiset tuntuvat mieltävän sen enemmänkin seksikyydeksi ja senkin suhteen tulkinnat vaihtelee. Onko se siis jotain Lara Croft -tyyppistä, aggressiivista seksikkyyttä vai verkkosukkikset+korkkarit -seksikkyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös auton renkaiden vaihto tai talonrakentaminen voi olla naisellista!

Vierailija
4/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pukeutumista miehekkäästi, esim. useimmiten housuihin, urheiluvaatteisiin, muodot kätkeviin t-paitoihin jne.

-korujen käyttö minimissään

-lyhyet hiukset, joita ei ole laitettu

-matalapohjaiset kengät

-karvat saa rehottaa

Meikittömyys ja luonnollisuus ei ole naisellisuutta poissulkevia asioita.

Haluaisin itse olla naisellisempi; enemmän hameita ja mekkoja arkipukeutumiseen.

Vierailija
5/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa tehdä asioita. Ei pelkkä pukeutuminen, ulkonäkö

Vierailija
6/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sätkää polttava hapsutukka ei ole naisellinen.

Vierailija
7/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pukeudun useimmiten housuihin, mutta muotojani en kätke

- käytän muutamaa korvarengasta ja yhtä kaulaketjua

- hiukseni ovat niin lyhyet ettei niitä pysty laittamaan

- en käytä korkkareita

- karvat saa joskus talvella rehottaa

- en meikkaa juuri koskaan

Tämä kaikki on minulle ihan normaalia ja luonnollista. Jostain syystä en vain halua olla naisellinen. ap

-pukeutumista miehekkäästi, esim. useimmiten housuihin, urheiluvaatteisiin, muodot kätkeviin t-paitoihin jne.

-korujen käyttö minimissään

-lyhyet hiukset, joita ei ole laitettu

-matalapohjaiset kengät

-karvat saa rehottaa

Meikittömyys ja luonnollisuus ei ole naisellisuutta poissulkevia asioita.

Haluaisin itse olla naisellisempi; enemmän hameita ja mekkoja arkipukeutumiseen.

Vierailija
8/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lököverkkarit missä vaan ja milloin vaan

-lenkkarit missä vaan ja milloin vaan

-jätti t-paita

-huono hygienia

-likaiset kynnenaluset

-hoitamaton tukka

-huono ryhti

-alituinen kiroilu

-tupakointi

-liika alkoholilla läträily

-viskiääni

-hoitamattomat hampaat

-ruokkoamaton käytös

Vierailija
9/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa tehdä asioita. Ei pelkkä pukeutuminen, ulkonäkö

Kuten sanottua, perinteiseen naisellisuuteen kuuluu sellainen, ettei julkisesti olla mitään mieltä taI äänekkäästi puolusteta mielipitetä tai vaadita. Minusta senkin ohitse on aika ajanut jo kauan sitten.

Vierailija
10/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lököverkkarit missä vaan ja milloin vaan

-lenkkarit missä vaan ja milloin vaan

-jätti t-paita

-huono hygienia

-likaiset kynnenaluset

-hoitamaton tukka

-huono ryhti

-alituinen kiroilu

-tupakointi

-liika alkoholilla läträily

-viskiääni

-hoitamattomat hampaat

-ruokkoamaton käytös

Hmm, onko nämä sitten miehekkäitä asiota? Ei minusta. Minusta tämä lista on epäterveellisen ja epäkohteliaan elämän lista.

Vierailija
11/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaisiin prototyyppisiin ulkoisiin käyttäytymistapoihin on jopa loukkavaa! Eiköhän se naisena oleminen tule jostain syvemmältä ja vaadi syvempiä malleja toteutuakseen.

Ap, etkö sitten koe olevasi nainen? Mun mielestä sun jutussa oli vaan kyse tyylistä, ei mistään "todellisen naiseuden" tai "mieheyden" toteutumisesta.

Vierailija
12/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karvaisuus tai "hameeton" vaatetus eivät vähennä naisellisuutta yhtään.

Minä, nainen, olen naisellinen työhaalarissa vaikka betonia piikkaamassa, tukka pystyssä ja korut kotona. Se on sillä hetkellä minun naisellisuuttani.

Vierailija
13/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kynsien lakkaaminen, meikkaaminen, korut ja mekot ovat ihania. Korkokenkien sijaan käytän siroja matalakantaisia tai tasapohjaisia kenkiä.

Vierailija
14/14 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei musta saa naisellisuutta pois kirveelläkään. Olen vain niin monet kerrat lukenut ja kuullut ettei tämäntyylinen nainen ole oikea nainen. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi