Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras ystäväni on nainen ja vaimo sekoaa

Vierailija
27.11.2014 |

Ei usko että välillämme ei ole mitään, aina hirveä huuto jos lähden kylään/baariin/syömään.
Vaimo vaan raivoaa että ajattele lapsiamme, miten kehtaankin viettää aikaa toisen naisen kanssa.
Meille kylään ei kuulemma ole mitään asiaa koskaan ettei lapset näe "salarakasta".

Aivan käsittämättömän raivostuttava tilanne, olemme tunteneet lapsuudesta asti.

Kommentit (363)

Vierailija
41/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:22"] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:19"] Miksi sä et ole naimisissa parhaan ystäväsi kanssa?  Katsos nainen yleensä haluaa olla ykkönen miehelleen. Se että vietät aikaa yksin toisen naisen kanssa kertoo, että näin ei ole, että puhut sille salaisuuksiasi. Miksi et ota vaimoa mukaan ja tutustuta tähän ystävänaiseen?  [/quote] Eikös tuossa tullut selväksi ettei vaimo hyäksy tätä ystävänaista, tuskin haluaa siis lähtee mukaan iltaa istumaankaan. [/quote]   Voi halutakin, mutta jos mies ei ole suostunut ystäväänsä esittelemään niin aika nopeasti vaimo alkaa epäillä. Olethan ap muistanut käydä myös vaimosi kanssa baarissa ja syömässä ja viettänyt laatuaikaa paljon? Entä oletko joskus pettänyt vaimosi luottamuksen? Minun mieheni on sen tehnyt kerran, ja vaikka saimmekin asian sovitttua ja pääsimme eteenpäin, naispuoliset kaverit herättävät pienen ärsytyksen aivojen perukoilla. Luottamuksen takaisinsaamisessa menee aikaa ja täytyy olla kärsivällinen.   [/quote] En ole koskaan pettänyt vaimoni luottamusta, ja vien häntä syömään ja ulos sekä vietän yhteistä aikaa aina kun meille molemmille suinkin sopii työn puolesta. Viime aikoina nämä ovat vähentyneet tämän tilanteen takia, jostain syystä on vaan pahentunut. Olen ystäväni esitellyt ja toivottanut vaimoni tervetulleeksi mukaan, koskaan ei ole tullut. Minun ja ystäväni mukaan lähtee usein muitakin molempien tuttuja varsinkin jos baariin mennään - ei meillä yleensä ole mittään tarvetta kahden kesken istuskella. Ap

[/quote]

Okei, hienoa ettet pidä vaimoasi itsestäänselvyytenä :) Oletko koettanut keskustella hänen kanssaan asiasta? Vai onko hän vain torjuva kaikkea keskustelua kohtaan? Entä jos kysyisit suoraan että mikä häntä niin paljon ärsyttää? Jokin pienikin asia voi herättää suurta ärsytystä. Itse linkitin seurustelumme alkuaikoina miehelleni romanttisia biisejä, ja voit arvata kuinka ärsytti kun mies linkitti niitä eteenpäin eräälle yhteiselle naispuoliselle kaverillemme. Sitten avauduin asiasta miehelle, eikä hän ollut edes tajunnut minun lähettäneen biisejä romanttisessa mielessä, luuli vain minun halunneen kertoa hyviä kappaleita :D Asia siis selvisi ja mies oppi läksynsä, ja oppi myös kuuntelemaan tarkemmin laulujen sanoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:13"]

Ei usko että välillämme ei ole mitään, aina hirveä huuto jos lähden kylään/baariin/syömään. Vaimo vaan raivoaa että ajattele lapsiamme, miten kehtaankin viettää aikaa toisen naisen kanssa. Meille kylään ei kuulemma ole mitään asiaa koskaan ettei lapset näe "salarakasta". Aivan käsittämättömän raivostuttava tilanne, olemme tunteneet lapsuudesta asti.

[/quote]

No mutta kai vaimo on tutustunut jo ennen naimisiinmenoanne tähän sun parhaaseen ystävään jonka olet tuntenut lapsuudesta saakka?

Vierailija
45/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:50"]

Minun exäni löysi myös parhaimman ystävänsä naisesta. Ymmärsin, mikä ettei. Mutta pikkuhiljaa ystävyys muuttui... mies jätti minut 20 avioliittovuoden jälkeen.

Nyt olen uudessa suhteessa, enkä aio hyväksyä samaa asiaa uudestaan.

[/quote]

On eri asia jos löytää uuden hyvän ystävän tai jos joku on ollut ystävänä jo lapsuudesta saakka.

Vierailija
46/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jatkaa.

Ongelma näissä ystävyyksissä on se läheisyys. Kun kaksi ystävää jakaa keskenään henkilökohtaisia asioita niin syntyy läheisyyttä. Huomaa, että hei, toinen ymmärtää minua ihan eri tasolla kuin oma vaimo, ja hei, mehän ollaan samanlaisia!

Jos miehen ja naisen välillä ei ole tällaista jakamista, ja fyysisesti molemmat suorastaan etovat toisiaan -  niin miehen ja naisen välinen kaveruus on mahdollista. Huom: kaveruudessa ei jaeta syntyjä syvyjä, mutta ystävyydessä jaetaan.

Mutta jos tapaamiseen liittyy oman sielun tuntojen avaaminen toiselle osapuolelle, niin sitten ollaan vaarallisilla vesillä.

Vierailija
49/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:50"]

Minun exäni löysi myös parhaimman ystävänsä naisesta. Ymmärsin, mikä ettei. Mutta pikkuhiljaa ystävyys muuttui... mies jätti minut 20 avioliittovuoden jälkeen.

Nyt olen uudessa suhteessa, enkä aio hyväksyä samaa asiaa uudestaan.

[/quote]

On eri asia jos löytää uuden hyvän ystävän tai jos joku on ollut ystävänä jo lapsuudesta saakka.

[/quote]

Jep, voi olla että tässä se salaisuus piilee.

35

Vierailija
50/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun avovaimo käy vähän väliä lounastamassa entisien ja nykyisien mies työkavereiden kanssa.
Ei ongelmaa minulle, mutta joskus olen kyllä miettiny miten hän reagoisi jos kävisin syömässä työnaisten kanssa ; )

Vierailija
51/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:41"]Hyviä pointteja minusta tässä aiemmin (esim. 18).

Olennaista kai on se, miten usein mies tapailee tätä naisystävää. Jos tapaamisia on esimerkiksi useamman kerran kuukaudessa, niin aika paljon se on. Viettääkö mies rauhallista, lapsetonta laatuaikaa vaimon kanssa yhtä paljon? Jos vaimo on tästä näreissään niin minusta olisi ihan kohtuullista jättää nuo tapailut vähäksi aikaa, perherauha se kai tärkeintä on. Kun tilanne rauhoittuu ja vaimokin on kenties saanut erikoishuomiota, sitten voisi olla aikaa taas ystävällekin.
[/quote]

Olen aina pyrkinyt järjestämään omasta puolestani yhteistä aikaa vaimon kanssa varsinkin kun lapset ovat muualla. Vaimo on TIETENKIN etusijalla enkä minä ystäviäni rampaa jatkuvasti tapaamassa. Kyllä tämä pelleily silti vaikuttaa vaimon ja minun väleihin selkeästi. Vaimo tapaa myös ystäviään ja viettää heidän kanssa baari-iltoja, käy syömässä jne. Mutta hänestä asia on ihan ok, koska ystävänsä ovat naisia.

En vain ihan oikeasti käsitä.

Ap

Vierailija
53/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä tapaat tätä ystävää? Vaikuttaako se vaimon mustasukkaisuuteen?

Eli jos tapaat julkisilla paikoilla, niin onko se sitten hänelle ok?

Vierailija
54/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:41"]Hyviä pointteja minusta tässä aiemmin (esim. 18).

Olennaista kai on se, miten usein mies tapailee tätä naisystävää. Jos tapaamisia on esimerkiksi useamman kerran kuukaudessa, niin aika paljon se on. Viettääkö mies rauhallista, lapsetonta laatuaikaa vaimon kanssa yhtä paljon? Jos vaimo on tästä näreissään niin minusta olisi ihan kohtuullista jättää nuo tapailut vähäksi aikaa, perherauha se kai tärkeintä on. Kun tilanne rauhoittuu ja vaimokin on kenties saanut erikoishuomiota, sitten voisi olla aikaa taas ystävällekin.
[/quote]

Olen aina pyrkinyt järjestämään omasta puolestani yhteistä aikaa vaimon kanssa varsinkin kun lapset ovat muualla. Vaimo on TIETENKIN etusijalla enkä minä ystäviäni rampaa jatkuvasti tapaamassa. Kyllä tämä pelleily silti vaikuttaa vaimon ja minun väleihin selkeästi. Vaimo tapaa myös ystäviään ja viettää heidän kanssa baari-iltoja, käy syömässä jne. Mutta hänestä asia on ihan ok, koska ystävänsä ovat naisia.

En vain ihan oikeasti käsitä.

Ap
[/quote]
Sanot sille vaimolle että enää et niiden naikkosten kanssa lähde mihinkään! Rupeet huutaman ja itkemään joka kerta kun se on lähdössä johonkin. Reilu peli. Henkilökohtaisesti en jaksais tollasta yhtään.

Vierailija
55/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:00"]35 jatkaa.

Ongelma näissä ystävyyksissä on se läheisyys. Kun kaksi ystävää jakaa keskenään henkilökohtaisia asioita niin syntyy läheisyyttä. Huomaa, että hei, toinen ymmärtää minua ihan eri tasolla kuin oma vaimo, ja hei, mehän ollaan samanlaisia!

Jos miehen ja naisen välillä ei ole tällaista jakamista, ja fyysisesti molemmat suorastaan etovat toisiaan -  niin miehen ja naisen välinen kaveruus on mahdollista. Huom: kaveruudessa ei jaeta syntyjä syvyjä, mutta ystävyydessä jaetaan.

Mutta jos tapaamiseen liittyy oman sielun tuntojen avaaminen toiselle osapuolelle, niin sitten ollaan vaarallisilla vesillä.
[/quote]

Mä annan sulle haisevan vastalauseeni, paras ystäväni on mies, todella komea mies enkä minäkään pahan näköinen, mutta emme koskisi toisiimme pitkällä tikullakaan :) Ystäväni rakastaa vaimoaan ja lapsiaan ja minä rakastan miestäni ja lapsiani. Meidän välillä ei ole koskaan ollut mitään :)

Vierailija
56/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:06"]Siis missä tapaat tätä ystävää? Vaikuttaako se vaimon mustasukkaisuuteen?

[/quote]

Mitä väliä missä ne tapaa? Ne on KAVEREITA herranjumala sentään!

Vierailija
57/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:03"]Minun avovaimo käy vähän väliä lounastamassa entisien ja nykyisien mies työkavereiden kanssa.
Ei ongelmaa minulle, mutta joskus olen kyllä miettiny miten hän reagoisi jos kävisin syömässä työnaisten kanssa ; )
[/quote]

tuskin yhtään mitenkään jos järjissään on.

Vierailija
58/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:06"]Siis missä tapaat tätä ystävää? Vaikuttaako se vaimon mustasukkaisuuteen?

[/quote]

Missä nyt ystäviä tavataan? Omassa kodissa ei ole vaimon takia mahdollista tavata joten kun tapaamme, se on hänen kotonaan tai kaupungilla missä nyt huvittaa käydä. Missä sinä tapaat ystäviäsi?

Ap

Vierailija
59/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:36"]

- vaimoa voi loukata se, että ap kertoo ystävättärelleen yksityisasioita, ehkä jopa sellaisia tuntemuksia, joita ei vaimolle kerro.

[/quote]

Eikös ystäviä juuri siksi ole olemassa, että niille voi kertoa omia asioitaan ja tuntemuksiaan?

[/quote]

Totta kai, mutta jos se luotetuin ihminen on ystävä, eikä oma puoliso, niin ilman muuta siitä voi olla se puoliso mustis. Kun avioliittoon yleemsä astutaan sen ihmisen kanssa, johon on syvin tunneside, ei pelkästään seksin tai lasten hankkimisen takia.

En nyt sano, että siitä on tässä ap:n tapauksessa kyse, mutta minusta tässä ketjussa keskitytään liiaksi siihen, pettääkö ap SEKSUAALISESTI vaimoaan, kun kyse voi olla pikemminkin tunnetason pettämisestä ja sivuuttamisesta.

18

Vierailija
60/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuohon vielä lisään, vaimolle ystäväni tapaaminen on täysin ehdottomasti ei-ok kaikkialla kaikissa tilanteissa. En saisi pitää mitään yhteyttä häneen.

Ap