Paras ystäväni on nainen ja vaimo sekoaa
Ei usko että välillämme ei ole mitään, aina hirveä huuto jos lähden kylään/baariin/syömään.
Vaimo vaan raivoaa että ajattele lapsiamme, miten kehtaankin viettää aikaa toisen naisen kanssa.
Meille kylään ei kuulemma ole mitään asiaa koskaan ettei lapset näe "salarakasta".
Aivan käsittämättömän raivostuttava tilanne, olemme tunteneet lapsuudesta asti.
Kommentit (363)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:16"]No miltä sinusta tuntuisi jos vaimo kävisi syömässä ravintolassa jonkun miehen kanssa? Ihan kaverina siis.
[/quote]
Senkus käy, itse olen rehellinen ja samaa Toivon vaimolta. Kyllä ystäviä saa olla eikä sukupuoli saa olla esteenä.
Ap
Miksi sä et ole naimisissa parhaan ystäväsi kanssa?
Katsos nainen yleensä haluaa olla ykkönen miehelleen. Se että vietät aikaa yksin toisen naisen kanssa kertoo, että näin ei ole, että puhut sille salaisuuksiasi. Miksi et ota vaimoa mukaan ja tutustuta tähän ystävänaiseen?
Anna sen raivota. Se on naurettavaa että ei saisi olla ei sukupuolta olevia ystäviä vaan heidän täytyy aina olla jonkun mielestä salarakkaita. Itselläni on todella läheinen mies ystävänä ja itsekkin seurustelen mutta en onneksi saa tuollaista huutia sillä mies ymmärtää että rakastan ainoastaan häntä. Voisikohan olla että vaimollasi on jotenkin huono itsetunto ja on kateellinen tälle naiselle jostain ? Kannattaisi puhua hänen kanssaan ja sanoa että jos ei usko ettei mitään ole meneillään niin kannattais ero ottaa
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:19"]
Katsos nainen yleensä haluaa olla ykkönen miehelleen. Se että vietät aikaa yksin toisen naisen kanssa kertoo, että näin ei ole, että puhut sille salaisuuksiasi. Miksi et ota vaimoa mukaan ja tutustuta tähän ystävänaiseen?
[/quote]
Eikös tuossa tullut selväksi ettei vaimo hyäksy tätä ystävänaista, tuskin haluaa siis lähtee mukaan iltaa istumaankaan.
Jospa et olekaan niin täydellinen aviomiehenä, että olet vakuuttanut naisesi siitä että hän on ykkönen elämässäsi? Joskus joutuu tekemään uhrauksia ja luopumaan poikamiesaikaisista tavoistaan juosta baarissa ja harrastaa "viatonta" peliä toisten naisten kanssa. Jos ei välitä toisen tunteista vaan vain omista tarpeistaan, voi tuhota avioliittonsa. Siinä joutuu kumpikin tekemään myönnytyksiä. Lapsiperheissä tavallisesti yhteinen aika on kortilla, jolloin vanhemmat joutuvat todella miettimään missä vaiheessa olla kahdestaan, harrastaa edes seksiä. Siksi on aika tavatonta että jollain perheenisällä on aikaa istua baarissa ja iltaa viettämässä jonkun muun naisen kanssa. Ellet sitten ole työtön.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:19"]Miksi sä et ole naimisissa parhaan ystäväsi kanssa?
[/quote]
No miksi en samantien menisi naimisiin miespuolisten ystävieni kanssa? Ei tuossa ole mitään logiikkaa, meillä ei ole mitään intiimiä vetoa toisiimme. Vaimolle olen sanonut että tervetuloa vaan, mutta voit kuvitella vastauksen. Vaimo ei minun "pikku huoraa" halua nähdäkään
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:24"]
Jospa et olekaan niin täydellinen aviomiehenä, että olet vakuuttanut naisesi siitä että hän on ykkönen elämässäsi? Joskus joutuu tekemään uhrauksia ja luopumaan poikamiesaikaisista tavoistaan juosta baarissa ja harrastaa "viatonta" peliä toisten naisten kanssa. Jos ei välitä toisen tunteista vaan vain omista tarpeistaan, voi tuhota avioliittonsa. Siinä joutuu kumpikin tekemään myönnytyksiä. Lapsiperheissä tavallisesti yhteinen aika on kortilla, jolloin vanhemmat joutuvat todella miettimään missä vaiheessa olla kahdestaan, harrastaa edes seksiä. Siksi on aika tavatonta että jollain perheenisällä on aikaa istua baarissa ja iltaa viettämässä jonkun muun naisen kanssa. Ellet sitten ole työtön.
[/quote]
Just näin. Kun on lapsia yhteinen aika on kortilla. Kyllä mä vetäisin m,elkoisen meloonin nokkaani, jos mun miehellä olisi perheen lisäksi kauheesti aikaa seurustella ja istuskella jonkun naikkosen kanssa.
Sama ongelma, yritin vielä tutustuttaakin näitä toisiinsa, mutta vaimo leikki mykkäkoulua aina tavatessa. No, vaimo on historiaa mutta ystävä jäi. Varmaan parempi niin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:19"]Miksi sä et ole naimisissa parhaan ystäväsi kanssa?
[/quote]
No miksi en samantien menisi naimisiin miespuolisten ystävieni kanssa? Ei tuossa ole mitään logiikkaa, meillä ei ole mitään intiimiä vetoa toisiimme. Vaimolle olen sanonut että tervetuloa vaan, mutta voit kuvitella vastauksen. Vaimo ei minun "pikku huoraa" halua nähdäkään
[/quote]
Vaimollasi on selvästi jotain ongelmia. Ehkä aiemmissa suhteissa petetty luottamus ? Ei sun kannata välittää. Jokaisella on oikeus ystäviin ihan sama kumpaa sukupuolta on. Kylläpä ihmiset on täällä naurettavia kun heti pitäisi olla ystävä naamassa. Itse en tunne mitään vetoa ystäviini joten en menisi naimisiin kun ei se mitään hyödyttäisi.
En m inäkään hyväksyisi jotain "paras ystävä" juttuja. Mun miehellä ei ole nais"ystäviä" eikä mulla ole mitään mies"ystäviä. Se ei vaan meillä toimisi, jossain vaiheessa heräisi kuitenkin epäilyjä. Olen kyllä myös todennut jo ennen tätä nykyistä miestä että mies ei vaan voi olla naiselle ystävä, aina jossain vaiheessa rupee ehdottelemaan jotain. Näin se vaan menee.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:24"]Jospa et olekaan niin täydellinen aviomiehenä, että olet vakuuttanut naisesi siitä että hän on ykkönen elämässäsi? Joskus joutuu tekemään uhrauksia ja luopumaan poikamiesaikaisista tavoistaan juosta baarissa ja harrastaa "viatonta" peliä toisten naisten kanssa. Jos ei välitä toisen tunteista vaan vain omista tarpeistaan, voi tuhota avioliittonsa. Siinä joutuu kumpikin tekemään myönnytyksiä. Lapsiperheissä tavallisesti yhteinen aika on kortilla, jolloin vanhemmat joutuvat todella miettimään missä vaiheessa olla kahdestaan, harrastaa edes seksiä. Siksi on aika tavatonta että jollain perheenisällä on aikaa istua baarissa ja iltaa viettämässä jonkun muun naisen kanssa. Ellet sitten ole työtön.
[/quote]
Eikö sinulla ole aikaa viettää iltaa ystäviesi kanssa? Kyllä me molemmat saamme halutessamme irrottautua arjesta. En minä päivittäin baareissa ravaa saati tapaa ystäviäni.
Aikaa tähän ei siis tietenkään ole paljoa, mutta jokaisen perheellisen täyttyy saada aikaa myös itselleen.
Ap
Katsos nainen yleensä haluaa olla ykkönen miehelleen.
[/quote]
Juuri näin. Kyllä nainen on itse oma pahin vihollisensa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:24"]
[/quote]
Just näin. Kun on lapsia yhteinen aika on kortilla. Kyllä mä vetäisin m,elkoisen meloonin nokkaani, jos mun miehellä olisi perheen lisäksi kauheesti aikaa seurustella ja istuskella jonkun naikkosen kanssa.
[/quote]
Etkö sinä tapaa ystäviäsi koskaan? Miksi sukupuolella on väliä?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:22"]
[/quote]
Eikös tuossa tullut selväksi ettei vaimo hyäksy tätä ystävänaista, tuskin haluaa siis lähtee mukaan iltaa istumaankaan.
[/quote]
Voi halutakin, mutta jos mies ei ole suostunut ystäväänsä esittelemään niin aika nopeasti vaimo alkaa epäillä. Olethan ap muistanut käydä myös vaimosi kanssa baarissa ja syömässä ja viettänyt laatuaikaa paljon?
Entä oletko joskus pettänyt vaimosi luottamuksen? Minun mieheni on sen tehnyt kerran, ja vaikka saimmekin asian sovitttua ja pääsimme eteenpäin, naispuoliset kaverit herättävät pienen ärsytyksen aivojen perukoilla. Luottamuksen takaisinsaamisessa menee aikaa ja täytyy olla kärsivällinen.
Juu niin oli minunkin miehelläni ystävänaisia. Mitään ei ollut heidän välillään, paitsi kaveruutta. Ai niin, ja panemista. Mutta se ei tarkoittanut mitään. Kännissä kato vähän. Ja sit muuten vaan. Mutta tunteita ei ollut, että kaverina vaan. No minulla oli, niitä tunteita. Nyt on erolapsi terapiaa vailla.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:20"]
Anna sen raivota. Se on naurettavaa että ei saisi olla ei sukupuolta olevia ystäviä vaan heidän täytyy aina olla jonkun mielestä salarakkaita. Itselläni on todella läheinen mies ystävänä ja itsekkin seurustelen mutta en onneksi saa tuollaista huutia sillä mies ymmärtää että rakastan ainoastaan häntä. Voisikohan olla että vaimollasi on jotenkin huono itsetunto ja on kateellinen tälle naiselle jostain ? Kannattaisi puhua hänen kanssaan ja sanoa että jos ei usko ettei mitään ole meneillään niin kannattais ero ottaa
[/quote]
Ai että ystävän takia kannattaa erota vaimosta ja rikkoa perhe - ap sanoo, että heillä on lapsia, siis monikossa. Haloo!
Minä kyllä siinä tilanteessa ilman muuta pitäisin sen vaimon ja perheen.
Ei sillä, ymmärrän ap:n turhautumisen, kyse on nimittäin luottamuksesta. Vaimo ei luota häneen. Mutta entä, jos se onkin niin päin, että vaimo ei luottaisi itseensä vastaavassa tilanteessa ja/tai on jo ehkä joskus hairahtanutkin, ja siksi pitää mahdottomana ajatusta siitä, että kaverina voisi olla vastakkaista sukupuolta oleva, ja suhde tosiaan voisi pysyä platonisena?
Tai ehkä vaimo ei luota siihen ap:n kaveriin, vaan pelkää tämän ennen pitkää kumminkin vamppaavan ap:n. Hänhän ei sitä ap:n ystävää tunne, eikä voi tietää, millainen suhde heillä on, muuta kuin ap:n puheiden perusteella.
Toisaalta minusta joku tuossa jo viittasikin olennaiseen asiaan. VAIKKA olisikin tottaa, että ap:n ja hänen lapsuudenystävänsä suhde pysyy platonisena hamaan hautaan asti, vaimoa voi loukata se, että ap kertoo ystävättärelleen yksityisasioita, ehkä jopa sellaisia tuntemuksia, joita ei vaimolle kerro. Voi olla, että jäntä loukkaa sekin, miten paljon ap viettää aikaansa ystävättärensä kanssa mieluummin kuin vaimonsa. Miksi ap ei käy baarissa ja syömässä vaimonsa kanssa?
Jos minä olisin ap, miettisin, miksi se ystävätär on niin tärkeä, ja ajaako hän oikeasti tärkeysjärjestyksessä vaimon ohi. Onko vaimon mustasukkaisuuteen siten joku oikeakin syy - mustasukkainen voi olla myös tunnetason pettämisestä ja kiintymyksestä toiseen, ei pelkästään seksistä!
Jos kyse aidosti on vaan ystävästä muiden mukana, kerro vaimolle, että ymmärrät hänen huolensa, mutta syytä ei ole minkäänlaista, ystävär on sinulle vanha lapsuudenystävä, siskon kaltainen, etkä sinä sekstaisi siskonkaan kanssa, joten huoli pois. Ole valmis hiukan rajoittamaan menojasi ystävättären kanssa ja järjestä yhteistqä parisuhdeaikaa MYÖS VAIMON KANSSA.
Jos vaimo näkee sinua vain iltaisin syömässä ja nukkumassa, eikä teillä ole yhteistä aikuisaikaa (enkä nyt puhu seksistä, vaan siitä, että viihdytte ja keskustelette ja vaihdatte ajatuksia keskenänne), on minusta aika ymmärrettävää se, että hän on katkera tuosta ystävyydestäsi. Annat itsestäsi jollekulle toiselle sen aikuisen miehen ajatukset ja jutut, joihin hän (vaimosi siis) on joskus sinussa rakastunut ja sinut valinnut puolisokseen. Hän ansaitsee sinusta muutakin kuin vain sen perheenisä-puolen.
Miehelläni oli ystävä VARATTU nainen ja kielsin heitä tapaamasta enää, kun menimme naimisiin. Myönsi n. 6kk jälkeen että oli heillä jokin yhteys ja olisi voinut muuttua romanssiksi meidän vaikeiden aikojen aikana. Kävivätkanssa naisen kanssa harrastamassa yhdessä ja nainen kertoili ongelmistaan yms. Ainoa ero APhen on se että miehelleni nainen ei ollut paras ystävä vaan yksi monista joista oli aika luopua.
Minullakin oli mies ystävänä joka lopetti yhteydenpidon itse kun sanoin tavanneeni tulevan mieheni :D Se siitä viattomasta "ystävyydestä". Aina toisella yleensä romanttisia viboja jos mies ja nainen ja toinen ei välttis sitä huomaa ikinä.
Omituista touhua. Kyllä kunnollisen puolison täytyy hyväksyä toisen ystävät, varsinkin jos ovat jo lapsuudesta tuttuja. Vaikka ryhtyy parisuhteeseen, ei se tarkoita sitä että entinen elämä ystävineen ja harrastuksineen täytyisi hylätä. Siinähän luopuu samalla itsestään ja omasta minuudestaan. Kompromisseja täytyy toki tehdä ja asioita sumplia, mutta normaalissa ja terveessä parisuhteessa tämä ei ole ongelma. Kumpikin saa pitää ystävänsä ja harrastuksensa.
Mun paras ystävä on mies, olen siis nainen. Ollaan tunnettu yli kymmenen vuotta, kauan ennen kuin tapasin aviomieheni. Ollaan matkusteltu kahdestaan, käydään ulkona, keikoilla ym. Ja pidetään leffailtoja. Mä jään myös usein yöksi tälle kaverille, koska asun kaukana kaupungista enkä halua istua yöllä bussissa. Ja nukutaan samassa sängyssä koska sillä on niin pieni kämppä, kaverilla ei siis ole sohvaa. Meillä ei ole IKINÄ ollut mitään peliä, en edes voisi kuvitella sellaista. Oma mies onneksi ymmärtää tän, eikä ole moksiskaan. :) Miksi joidenkin on niin vaikea uskoa että mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman että siinä on mitään muuta? En tiedä ap miten sua neuvoisin, voit yrittää suostutella vaimon yhteiseen hengailu iltaan teidän kanssa. Jos vaikka se tajuis että teillä ei ole mitään meneillään kun näkee teidät yhdessä. En kyllä tiedä auttaako, varmasti hirveä tilanne kun ei voi edes kaverin kanssa viettää aikaa.
No miltä sinusta tuntuisi jos vaimo kävisi syömässä ravintolassa jonkun miehen kanssa? Ihan kaverina siis.