Mistä vaimoni käytöksessä voi olla kyse?
Laitan linkin alle, koska siten on helpompaa selittää. Vaimoni käytökseen sopii tuo sinisellä laitettu "jäänviileä tunneulottuvuus". Hän myös valehtelee usein eikä myönnä mitään, edes omaa senhetkistä käytöstään, ellei ole pakko. Pyytää anteeksi ilman katumusta, vain lopettaakseen suuttumukseni. Pahoittaa mieleni ja sitten aloittaa riidan alkamalla väittää vastaan, kun kerron tunteistani. Jne jne. Mistä voi olla kyse? Hän on myös hyvin välinpitämätön ja tilanteissa, joissa aidosti tuon omat tunteet ja ajatukset esille hän tuntuu usein vain sanovan mitä tilanne edellyttää. Valehtelukin usein liittyy siihen. Yrittää myös siirtää aina asiat ja tunnetilat minun syykseni, jopa sen etten luota jos hän itse on menettänyt luottamukseni. Auttakaa, olen neuvoton.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 08:00"]
Tarkoitin tuota yhtä osa-aluetta. Kyse tuskin on psykopatiasta, vaan tuon yhden osa-alueen ilmeneminen voisi viitata johonkin muuhun, näin uskoisin. AP
[/quote]
Sinä taas osoitat selkeitä narsistin piirteitä. Ne tapaukset joissa parisuhteessa on vain toisella päässä vikaa, ovat lähes olemattomia.
Sen sijaan että miettisit mitä sinun pitäisi tehdä jotta muut käyttäytyisivät toivomallasi tavalla, mieti miten muut haluavat sinun käyttäytyvän. Se on henkisesti helvetin rankkaa olla täyttämässä toisten standardeja.
Jos olisin narsisti, niin mitä hyötyisin siitä, että yritän täällä saada toisen näyttämään huonolta? Itseni tässä likoon laitan tiedosten, että varmastikin joudun muiden hampaisiin. AP
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 08:18"]
Jos olisin narsisti, niin mitä hyötyisin siitä, että yritän täällä saada toisen näyttämään huonolta? Itseni tässä likoon laitan tiedosten, että varmastikin joudun muiden hampaisiin. AP
[/quote]
Totta, mitä sä hyödyt tästä?
Minun miehenikö siellä kirjoittaa?
Olen ehkä tunnekylmän oloinen koska en pidä koskettelusta, minun on todella hankala eritellä tunteitani ja niiden ulos saaminen voi olla yhtä sekamelskaa välillä ja voin olla todella inhottava välillä. Kuitenkin jos sinä se olet niin tiedät että osaan olla myös mukava ja ihana jos elämä on rauhallista ja ei ole stressiä. Reagoin niin kovasti vain kaikkeen ja tämä harmittaa minua kauheasti.
Jostain ihmeen syystä valehtelen kovin herkästi, olen koittanut päästä siitä eroon. Enkä todellakaan halua sinua loukata. En voi syyttää koulukiusaustaustaani tällaisesta kaikesta mutta kai se on monen asian summa. Osa ehkä jo synnynnäistäkin.
Paula Tilli - toisin. Sen kun luin niin aloin osittain ymmärtää itseäni. Ei tämäkään täysin ole minua mutta osaksi on. Lue sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:59"]
Miten kohtelee lapsianne? Luultavasti ei ole kovin lämmin äiti...
[/quote]
Puolustaa fanaattisesti ja on ylihuolehtivainen, näin yleisellä tasolla. Ajoittain empaattinen, jaksoittain tunnekylmä. Saa raivokohtauksia, joita yrittää paikkailla jälkikäteen. Tasapainoton kasvattaja.