Kuka hassu ostaa valmiita tähtitorttuja? O_o
Mainoksessa oli valmiita tähtitorttuja 0,99€. Ihmettelempä vaan, että kuka on niin tumpelo, ettei osaa itse niitä valmistaa. Paljon halvemmalla saa itse tehden.
Toisessa mainoksessa oli kilon paketti torttutaikinalevyjä (10kpl/pkt) 1,79€. Eli siitä paketista saa jo 20 tähtitorttua. Rasia luumusosetta n.0.50€. Yht. alle 2, 50 €.
Samalla hinnalla saisi kaksi ja puoli valmista tähtitorttua kaupasta. O_o
Ja eipä kovinkaan montaa minuuttia mee valmistaa itse taikinasta tähtitorttuja.
Kyllä sitä ihmisiä jymäytetään ja kunnolla.
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:55"]
Jos esim. haluaa vain sen yhden tai on liian huonossa kunnossa tekemään itse?!?!?!? Ärsyttää tollaset jotka ei osaa ajatella asioita kuin oman napansa kautta!
[/quote]
Onko ap huomioinut mukaan myös sen, paljonko sähköä kuluu muutaman tortun paistamiseen kerrallaan? Meillä ainakin noudatetaan sitä ohjetta, että uunia ei lämmitetä koskaan vain jonkun pikkujutun paistamista varten. Kun lämmitetään uuni, paistetaan sitten kerrallaan enemmän leivonnaisia tai uuniruokia. Olen saanut sähkölaskumme putoamaan monella kympillä kuukaudessa noudattamalla tätä ohjetta. Kun keitän jotain, on aina kansi kattilan päällä. Miehellä on keittiöalan koulutus, mutta hän tuhlaisi sähköä aivan holtittomasti. Kun kerran kysyin asiasta, hän totesi vain, ettei hänen ole työssään koskaan tarvinnut miettiä mitään sähkölaskuja. No, meni jo asian viereen, mutta asioita kannattaisi todellakin miettiä monelta kantilta. Juu, ja meillä menee vain muutama torttu. Kun olen ostanut valmiita voitaikinalevyjä, olen saanut sitten heittää aina loput vanhentuneena pois. Kalliiksi sekin tulee.
[/quote]Ai oikein monta kymppiä? Kyllä mun kannattaa sitten kans tehdä noin. Meillä on sähkölasku alta 50€ kuussa eli sähköyhtiöhän voi jopa jäädä meille velka joka joulukuu kun en paista niitä neljää joulutorttuani..
Pari tuntia vanhat tortut roskiin?! Toivottavasti edes biojätteeseen. Tuollaisessa perheessä menee varmaan ihan järkyttävä määrä myös "oikeaa" ruokaa harakoille. :'(
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:22"]Pari tuntia vanhat tortut roskiin?! Toivottavasti edes biojätteeseen. Tuollaisessa perheessä menee varmaan ihan järkyttävä määrä myös "oikeaa" ruokaa harakoille. :'(
[/quote]
Eikä tuossa pitäisi olla kyse siitä, että kun kerran on rahaa niin mitäs siitä, että heittää ruoat roskiin...
Ja ne on kaiken lisäksi pahoja valmiiksi tehdyt
Tai voisilmäpullia, korvapuusteja tai sämpylöitä.
En minäkään mikään masterchef ole, mutta kyllä pitää olla todella avuton jos ei osaa/jaksa tehdä itse joulutorttuja valmiista taikinalevyistä.
Jos esim. haluaa vain sen yhden tai on liian huonossa kunnossa tekemään itse?!?!?!? Ärsyttää tollaset jotka ei osaa ajatella asioita kuin oman napansa kautta!
Eikä vain se hintakaan, vaan sellaiset muovipakkauksessa seisseet tortut vaan on pahoja verrattuna juuri paistettuihin. Ja joulutorttujen tekemistä helpompaa "leipomista" ei olekaan.
No minä joskus. Syön ehkä yhden tortun vuodessa, ja turha leipoa kun mieskään ei tykkää. Monia muita juttuja leivon itse kyllä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:57"]No minä joskus. Syön ehkä yhden tortun vuodessa, ja turha leipoa kun mieskään ei tykkää. Monia muita juttuja leivon itse kyllä.
[/quote]
Ja siis paistopisteestä olen joskus ostanut, ihan samalle ne maistuu kun itse pakastetaikinasta ja kaupan hillosta tehdyt.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:57"]No minä joskus. Syön ehkä yhden tortun vuodessa, ja turha leipoa kun mieskään ei tykkää. Monia muita juttuja leivon itse kyllä.
[/quote]
Ja siis paistopisteestä olen joskus ostanut, ihan samalle ne maistuu kun itse pakastetaikinasta ja kaupan hillosta tehdyt.
[/quote]
Eikä muuten todellakaan maistu
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:57"]No minä joskus. Syön ehkä yhden tortun vuodessa, ja turha leipoa kun mieskään ei tykkää. Monia muita juttuja leivon itse kyllä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaa. No mulle kuitenkin kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:57"]No minä joskus. Syön ehkä yhden tortun vuodessa, ja turha leipoa kun mieskään ei tykkää. Monia muita juttuja leivon itse kyllä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaa. No mulle kuitenkin kelpaa.
Onko sitä taikinaa muuten vaikea tehdä itse?
Millaisia torttuvariaatioita teette, vai tuleeko aina luumuhillollinen tähti? Millä kaikella sen luumun vois korvata?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:05"]Mulla ei ole uunia.. :(
[/quote]
Voi ei! Miksei?
Hyi hyi. Valmiiksi tehdyt on ihan hirveitä ja okea maku puuttuu. Maistuvat pelkästään sokerisilta...
Minä ostin. Ostin myös hilloa ja olin alkamassa tekemään torttuja kun avasin paketin. Meinasin kuolla nauruun kun olikin jo valmiit tortut paketissa :D