Kuka hassu ostaa valmiita tähtitorttuja? O_o
Mainoksessa oli valmiita tähtitorttuja 0,99€. Ihmettelempä vaan, että kuka on niin tumpelo, ettei osaa itse niitä valmistaa. Paljon halvemmalla saa itse tehden.
Toisessa mainoksessa oli kilon paketti torttutaikinalevyjä (10kpl/pkt) 1,79€. Eli siitä paketista saa jo 20 tähtitorttua. Rasia luumusosetta n.0.50€. Yht. alle 2, 50 €.
Samalla hinnalla saisi kaksi ja puoli valmista tähtitorttua kaupasta. O_o
Ja eipä kovinkaan montaa minuuttia mee valmistaa itse taikinasta tähtitorttuja.
Kyllä sitä ihmisiä jymäytetään ja kunnolla.
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 03:21"]
Varmaan aika monikin syö edellisen päivän leipomuksia/ruokia. Ihan normaalia täällä tosimaailmassa.
[/quote]
Juu, kyllä. Näin meilläkin tehdään, mutta komppaan kyllä tuota ettei joulutorttu, varsinkaan jostain kaupan valmistaikinasta tehty, seuraavana päivänä maistu miltään.
Tuskinpa noita valmiina myytäisiin jos niille ei olisi kysyntää. Aina on yksinäisiä, vanhuksia, sairaita, uunittomia ja myös sen verran varoissaan olevia, ettei tarvitse miettiä jonkun joulutortun hintaa. Paljon fiksumpaa ostaa valmiina 3-4 torttua kuin tosiaan heittää joko puolet valmiista tortuista tai leipomisaineksista pois. Niin outoa kuin se onkin, on paljon ihmisiä jotka eivät niin välitä makeasta, ainakaan isommissa määrin.
Itse tykkään munkeista silloin tällöin. Yhdestä munkista tai vaikka puolikkaasta. Ei ole järkeä ruveta itse tekemään katilallista munkkeja sitä yhtä munkkia varten.
Monelle asiakkaalle olen toiveesta ostanut. Kotihoidossa olen töissä ja käyn myös kaupassa asiakkaille. Samat ihmiset ostavat myös valmiita puuroja (mitä täälläkin on ihmetelty) ja usein ihan kaikki ateriatkin tulevat suoraan ovelle. Ei kaikki ole niin hyvässä kunnossa että pystyisi edes niitä helpompia ruokia tekemään itse, ja toisaalta jos joku mummukka haluaa syödä sen yhden joulutortun vuodessa, niin ihan turha ostaa kiloa taikinaa ja 200g marmeladia. Suurella osalla ei edes ole ketään kenelle tarjota. Monelle tulee silti hyvä ja jouluinen mieli sen tortun syömisestä, vaikka se onkin ostettu eikä ehkä ihan kotitekoisen makuinenkaan.
Naurettava keskustelu. Ei niitä torttuja tarvi ostaa kasapäin ja mennä kotiin syömään ison perheen kanssa 0,99 e/kpl, vaikka av-mammathan pyörii kaupan ja kodin väliä. Jos vaikka käy ruokatunnilla kaupassa tai ennen töitä kipaisee kahvitunnille niitä torttuja hetken mielijohteesta? On menossa vierailulle suoraan töistä tai harrastuksista ja jotain tuomista pitäisi olla? Haluaa syödä sellaisen yhden tortun iltateen kanssa fiilistelläkseen? On vanhus, joka asuu vielä yksin kotona, muttei enää itse mitään leivo? On opiskelija eikä kämpässä ole uunia, vain keittolevy?
Mä ostin just tänään yhden, koska halusin vain sen yhden, ja tiesin että jos ostaisin pakkauksen levyjä ja purkin hilloa, niin vetäisin kyllä pellillisen niitä torttuja kun en voisi vastustaa kiusausta... Helpompaa kun niitä torttuja oli vain se yksi, niin nautin sit siitä ja sit loppui.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:52"]
Mainoksessa oli valmiita tähtitorttuja 0,99€. Ihmettelempä vaan, että kuka on niin tumpelo, ettei osaa itse niitä valmistaa. Paljon halvemmalla saa itse tehden. Toisessa mainoksessa oli kilon paketti torttutaikinalevyjä (10kpl/pkt) 1,79€. Eli siitä paketista saa jo 20 tähtitorttua. Rasia luumusosetta n.0.50€. Yht. alle 2, 50 €. Samalla hinnalla saisi kaksi ja puoli valmista tähtitorttua kaupasta. O_o Ja eipä kovinkaan montaa minuuttia mee valmistaa itse taikinasta tähtitorttuja. Kyllä sitä ihmisiä jymäytetään ja kunnolla.
[/quote]
Kaikki ei oo niin perseaukisia kuin sinä. Eikä ne halua ette perseet leviää. Neljä kpl torttuja levittää ahteria vähemmän kuin 20 kpl. Mun ei tarvi kytätä kaupassa mitä mikäkin maksaa ostan ne tuotteet mikä huvittaa.
Vadelmahilloa kannattaa kokeilla... :)
Oletko nyt mielestäsi parempi ihminen kun väännät torttusi itse? Miksi se sua hetkauttaa miten ja mistä muut torttunsa hankkii?
Porukka hehkuttaa itse tehtyjä torttuja :) Valmistaikinasta?? :D:D:D:D
Varmaan aika monikin syö edellisen päivän leipomuksia/ruokia. Ihan normaalia täällä tosimaailmassa.