Kuka hassu ostaa valmiita tähtitorttuja? O_o
Mainoksessa oli valmiita tähtitorttuja 0,99€. Ihmettelempä vaan, että kuka on niin tumpelo, ettei osaa itse niitä valmistaa. Paljon halvemmalla saa itse tehden.
Toisessa mainoksessa oli kilon paketti torttutaikinalevyjä (10kpl/pkt) 1,79€. Eli siitä paketista saa jo 20 tähtitorttua. Rasia luumusosetta n.0.50€. Yht. alle 2, 50 €.
Samalla hinnalla saisi kaksi ja puoli valmista tähtitorttua kaupasta. O_o
Ja eipä kovinkaan montaa minuuttia mee valmistaa itse taikinasta tähtitorttuja.
Kyllä sitä ihmisiä jymäytetään ja kunnolla.
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:32"]
No jos mä haluan yhden leivonnaisen, ostan sen enkä todellakaan leivo niitä useita kappaleita. Eipä ihme että ylipainoisia on kun ajatellaan juuri noin kuin ap, halvalla vaan mahdollisimman paljon mättöä.
[/quote]
Mä tunnen aika montakin perhettä, jossa ollaan melko ylipainoisia koululaisia myöten ja ainakin joka viikko - joskus useamminkin - leivotaan jotain makeita herkkuja vähintään pellillinen.
[/quote]
Juu koska halvalla saa. Itsekin olen entinen ylipainoinen ja ajattelin juuri niin. Kaikenmaailman herkkutarjoukset piti hyödyntää kun muka säästi. Ja paskanmarjat. Rahaa menee vähemmän kun ostaa vähemmän ja kroppa tykkää. Palatakseni alkuperäiseen, mulla kyse ei ole osaamattomuudesta tai laiskuudesta vaan juuri siitä että en halua kymmentä torttua vaan yhden joten ostan sen.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:41"]
No jos mä haluan yhden leivonnaisen, ostan sen enkä todellakaan leivo niitä useita kappaleita. Eipä ihme että ylipainoisia on kun ajatellaan juuri noin kuin ap, halvalla vaan mahdollisimman paljon mättöä.
[/quote]
Mä tunnen aika montakin perhettä, jossa ollaan melko ylipainoisia koululaisia myöten ja ainakin joka viikko - joskus useamminkin - leivotaan jotain makeita herkkuja vähintään pellillinen.
[/quote]
Juu koska halvalla saa. Itsekin olen entinen ylipainoinen ja ajattelin juuri niin. Kaikenmaailman herkkutarjoukset piti hyödyntää kun muka säästi. Ja paskanmarjat. Rahaa menee vähemmän kun ostaa vähemmän ja kroppa tykkää. Palatakseni alkuperäiseen, mulla kyse ei ole osaamattomuudesta tai laiskuudesta vaan juuri siitä että en halua kymmentä torttua vaan yhden joten ostan sen.
[/quote]
Kyllä meilläkin paljon leivotaan, mutta kukaan ei ole ylipainoinen. Me myös kyllä liikumme paljon..
Ehkä jotkut tosi vanhat ostaa tai jotkut laiskat jotka ei ite jaksa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:57"]ostin valmiita torttuja kaupan paistopisteestä: olivat lehteviä ja meheviä ja tomusokeria sopivasti, nam! Itse kun teen torttutaikinalevyistä ja luumusoseesta, niistä tulee rasvaisia ja ei niin mehukkaita! Missä ero? Taikina eri valmistajan.
[/quote]
Mua just oksettaa se sokeri siinä päällä.
Minulla ei ole aikaa väsätä kaikenmaailman torttuja kun on muutakin elämää kuin keittiö. Siksi ostan valmiina. Se, joka haluaa nysvätä kaikenlaista tehköön sitä ihan rauhassa. Itse syön torttuni vaikka teatterin väliajalla glögin kera.
Samoin en ala jouluna tekemään laatikoita itse. Yhtä hyvät saa Saarioiselta.
Kinkun toki paista itse.
Mun iäkkäät vanhemmat ainakin ostavat tarjottavaksi.
Kyllä vituttas, jos pitäisi jotain joulutorttujen hintoja laskea.
Oon varmaan hirvee keittiönysvä jos 1-2 kertaa vuodessa paistan itse joulutortut :DD
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:04"]Minulla ei ole aikaa väsätä kaikenmaailman torttuja kun on muutakin elämää kuin keittiö. Siksi ostan valmiina. Se, joka haluaa nysvätä kaikenlaista tehköön sitä ihan rauhassa. Itse syön torttuni vaikka teatterin väliajalla glögin kera.
Samoin en ala jouluna tekemään laatikoita itse. Yhtä hyvät saa Saarioiselta.
Kinkun toki paista itse.
[/quote]
Ihanaa, kun lapsetkin oppii pienestä pitäen mahdollisimman uusavuttomiksi, kun on niin kamalan kiire.
Miten teidän pakastimessa ei muka taikina säily? Ja siitä taikinasta voi tehdä muutakin kuin joulutorttuja. (Eikä mua ärsytä nämä jotka ostaa valmiina, vaan ne jotka myöntää heittävänsä ROSKIIN.)
Oletteko kokeilleet täytteeksi suolaista ja makeaa? Vaikka taatelia ja homejuustoa. :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:28"]
Joo lapsettomana sinkkunahan on tosi fiksua tehdä itse koko pellillinen.... Noissa valmiissakin ON eroja.. Laadukkaassa kahvilassa saa erilaisen kuin k-supermarketin paistopisteestä. Toisaalta, otan vastaavat kalorit mielummin vaikka arnoldsin donitsista.
[/quote]
Niistä valmiista levyistä voi muuten tehdä vaikka yhden (tai kaksi) kerrallaan. Ei tarvi kaikkia taikinalevyjä sulattaa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä meilläkin paljon leivotaan, mutta kukaan ei ole ylipainoinen. Me myös kyllä liikumme paljon..
[/quote]
Pääpointti olikin siinä että jos haluaa yhden kappaleen, miksi pitäisi tehdä iso määrä.
Kokonaan valmiit ja taikinalevyistä tehdyt tortut maistuu pahvisilta. Oikeesti. Huomasin tämän viime vuonna, kun olin ensin syönyt itse tekemiäni (taikinasta lähtien) ja sitten söin kaverini luona taikinalevyistä tehtyjä. Ero oli niin selvä, että teen tortut aina alusta loppuun itse! Kannattaa oikeasti kokeilla, ei se niin isotöistä ole :)
On myös sairaita ihmisiä, jotka eivät jaksa tehdä itse. Esim. todella kivulias nivelreuma. Ei silloin välttämättä jaksa edes valmistaikinasta itse leipoa. Nyt vähän ymmärrystä ja joulumieltä ihmiset!
No, työpaikan, eli sairaalan taukohuoneessa ei ole soveliasta ruveta leipomispuuhiin alusta alkaen, joten kerran vuodessa ostamme joulutorttuja raakapakasteena. Uuni meillä kuitenkin on siellä.
Kotiäitien mielikuvitus ei näytä riittävän kodin ulkopuoliseen elämään.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:28"]Joo lapsettomana sinkkunahan on tosi fiksua tehdä itse koko pellillinen.... Noissa valmiissakin ON eroja.. Laadukkaassa kahvilassa saa erilaisen kuin k-supermarketin paistopisteestä. Toisaalta, otan vastaavat kalorit mielummin vaikka arnoldsin donitsista.
[/quote]
Pakasteet eivät mene pilalle ihan heti, ei niitä tarvitse pellillistä tehdä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:40"]No, työpaikan, eli sairaalan taukohuoneessa ei ole soveliasta ruveta leipomispuuhiin alusta alkaen, joten kerran vuodessa ostamme joulutorttuja raakapakasteena. Uuni meillä kuitenkin on siellä.
Kotiäitien mielikuvitus ei näytä riittävän kodin ulkopuoliseen elämään.
[/quote]
Voi oletpas ihanan alentuvainen... Mikä sua vaivaa, missä joulumieli?
Minä en ainakaan tee itse sen takia että se tulee halvemmaksi, vaan siksi että se on kivaa ja lisäksi saa parempaa. Voitaikinaa ostan kilon paketin ja teen siitä osan vain kun meillä niistä ei niin vältetä. Yleensä vain vierasvaraksi.