Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hassu ostaa valmiita tähtitorttuja? O_o

Vierailija
27.11.2014 |

Mainoksessa oli valmiita tähtitorttuja 0,99€. Ihmettelempä vaan, että kuka on niin tumpelo, ettei osaa itse niitä valmistaa. Paljon halvemmalla saa itse tehden.

Toisessa mainoksessa oli kilon paketti torttutaikinalevyjä (10kpl/pkt) 1,79€. Eli siitä paketista saa jo 20 tähtitorttua. Rasia luumusosetta n.0.50€. Yht. alle 2, 50 €.

Samalla hinnalla saisi kaksi ja puoli valmista tähtitorttua kaupasta. O_o

Ja eipä kovinkaan montaa minuuttia mee valmistaa itse taikinasta tähtitorttuja.

Kyllä sitä ihmisiä jymäytetään ja kunnolla.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa kuvastuu hyvin tämän palstan vakiokäyttäjät: ei osata asettua muiden asemaan, minä=kaikki, minun tapani on oikea. (+ se että hankkisi oikeat ongelmat/elämän!!)

Vierailija
22/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoipas tehdä mieli joulutorttuja, etenkin niitä valmiiksi paistettuja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:52"]

Mainoksessa oli valmiita tähtitorttuja 0,99€. Ihmettelempä vaan, että kuka on niin tumpelo, ettei osaa itse niitä valmistaa. Paljon halvemmalla saa itse tehden. Toisessa mainoksessa oli kilon paketti torttutaikinalevyjä (10kpl/pkt) 1,79€. Eli siitä paketista saa jo 20 tähtitorttua. Rasia luumusosetta n.0.50€. Yht. alle 2, 50 €. Samalla hinnalla saisi kaksi ja puoli valmista tähtitorttua kaupasta. O_o Ja eipä kovinkaan montaa minuuttia mee valmistaa itse taikinasta tähtitorttuja. Kyllä sitä ihmisiä jymäytetään ja kunnolla.

[/quote]

Mitä helv** tähtitorttuja, eikö ne ole joulutorttuja?

Vierailija
24/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:28"]Joo lapsettomana sinkkunahan on tosi fiksua tehdä itse koko pellillinen.... Noissa valmiissakin ON eroja.. Laadukkaassa kahvilassa saa erilaisen kuin k-supermarketin paistopisteestä. Toisaalta, otan vastaavat kalorit mielummin vaikka arnoldsin donitsista. [/quote] Täh mä ainakin paistoin! Ei niitä kaikkia tarvi kerralla syödä. :D

[/quote]

Eikä tarvitse tehdä kaikkia kerralla. Voi tehdä vaikka yhden levyn kerrallaan.

[/quote]

Niin ajatella, se voitaikinapakettikin kestää 10 vuotta kun joka vuosi tekee vaan sen yhden tortun. Ei tarvi joka vuosi muistaa taikinaa ostaa. Todella kätevää. Vielä kun pakastaa sitä luumumarmeladiakin pikkupusseihin, tasan yhden tortun marmeladit yhteen pussiin, niin sekin säilyy yhtä kauan. Hirveää säästöä kun ei tarvi sitä euron torttua ostaa kerran vuodessa. Mahtavaa!

Vierailija
25/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:10"]Minä ostan. Vuodessa tarvitsen yhden joulutortun, joten en ala tekemään yhden tortun verran taikinaa. Luumumarmeladiakaan ei voi ostaa yhtä teelusikallista vaan pitää ostaa koko purkki.  [/quote] Miksi ei voi pyytää ystäviä kahville ja tehdä heille tortut lopusta taikinasta?

[/quote]

En halua tarjota joulutorttuja vierailleni ja heillekin voisin ostaa ne valmiina. Mikä siinä valmiissa on ongelma sulle?

Vierailija
26/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:28"]Joo lapsettomana sinkkunahan on tosi fiksua tehdä itse koko pellillinen.... Noissa valmiissakin ON eroja.. Laadukkaassa kahvilassa saa erilaisen kuin k-supermarketin paistopisteestä. Toisaalta, otan vastaavat kalorit mielummin vaikka arnoldsin donitsista. [/quote] Täh mä ainakin paistoin! Ei niitä kaikkia tarvi kerralla syödä. :D

[/quote]

[/quote]

Niin ja paljonko arvelisit sähköä kuluvan uunin lämmittämiseen ja niiden parin tortun paistamiseen? Aina unohdetaan, ettei uunin lämmittäminen mitään ilmaista lystiä ole.

[/quote]

No sepä vasta ekologista on, että lähdetään lämmittämään uunia kahden tortun takia =)

[/quote]

Koskaan et tee ruokaa uunissa, että tulisi samalla? Kuka on käskenyt paistaa pelkästään kaksi kerralla eikä vaikka ruuan kanssa samaan aikaan? 

[/quote]

Harvemmin on uuniruokaa. Ja edelleenkään en halua itse leipoa / muotoilla niitä levyjä. Pääsen paljon helpommalla kun ostan valmiina. Miksi se sinua niin häiritsee.

Vierailija
27/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

Niin ajatella, se voitaikinapakettikin kestää 10 vuotta kun joka vuosi tekee vaan sen yhden tortun. Ei tarvi joka vuosi muistaa taikinaa ostaa. Todella kätevää. Vielä kun pakastaa sitä luumumarmeladiakin pikkupusseihin, tasan yhden tortun marmeladit yhteen pussiin, niin sekin säilyy yhtä kauan. Hirveää säästöä kun ei tarvi sitä euron torttua ostaa kerran vuodessa. Mahtavaa!

[/quote]

Tää oli paras =D =D

Vierailija
28/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa... Ei se, että ostaa valmista tarkoita, ettei osaisi itsekin tehdä. Moni yksin elävä haluaa ehkä vain sen yhden tähtitortun ja ostaa mielummin yhden valmiin kuin kaiken maailman taikinoita ja soseita pilaantumaan. Minä ostin sinkkuaikoina myös todella paljon valmisaterioita, vaikka olenkin hyvä kokki. Ei vain huvittanut laittaa ruokaa pelkästään itselle.

Vierailija
29/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:05"]Millaisia torttuvariaatioita teette, vai tuleeko aina luumuhillollinen tähti? Millä kaikella sen luumun vois korvata? [/quote] Omenahilloa tilalle! :)

[/quote] Minä tein chilihillolla "tosin enemmän wienertyyppisiä, kuin "tähtitorttuja" ja hyvin maittivat kaikille.

Vierailija
30/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]

Niin ja paljonko arvelisit sähköä kuluvan uunin lämmittämiseen ja niiden parin tortun paistamiseen? Aina unohdetaan, ettei uunin lämmittäminen mitään ilmaista lystiä ole.

[/quote]

No sepä vasta ekologista on, että lähdetään lämmittämään uunia kahden tortun takia =)

[/quote]

Koskaan et tee ruokaa uunissa, että tulisi samalla? Kuka on käskenyt paistaa pelkästään kaksi kerralla eikä vaikka ruuan kanssa samaan aikaan? 

[/quote]

Harvemmin on uuniruokaa. Ja edelleenkään en halua itse leipoa / muotoilla niitä levyjä. Pääsen paljon helpommalla kun ostan valmiina. Miksi se sinua niin häiritsee.

[/quote]

Kuka on sanonut, että häiritsee? Tämä on keskustelupalsta, jossa on tarkoituksena keskustella jne. Jos et tykkää leipoa, niin sitten et ja ostat valmiina. Mä sanoin vaan tuohon uunijuttuun.. Ja meinasin, että ei kai kukaan oikeasti lämmitä uunia vain yhde/kahden tortun takia. Häiritseekö se sinua, että sanoin? 

Vierailija
31/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitä sille lopulle levylle tehdään? Joskus kai se on syötävä sekin vai saako sen heittää roskiin -> olisi ollut fiksumpaa ostaa se yksi tai kaksi torttua valmiina.

Vierailija
32/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuka on sanonut, että häiritsee? Tämä on keskustelupalsta, jossa on tarkoituksena keskustella jne. Jos et tykkää leipoa, niin sitten et ja ostat valmiina. Mä sanoin vaan tuohon uunijuttuun.. Ja meinasin, että ei kai kukaan oikeasti lämmitä uunia vain yhde/kahden tortun takia. Häiritseekö se sinua, että sanoin? 

[/quote]

Tiedätkö, et yksinelävät joutuvat tehdä aika paljon asioita minimaalisten ruoka-annosten eteen ja vuoksi. Ja jos haluaa jouluksi kinkkua (itse paistettua), on pakko niiden muutamien viipaleiden vuoksi ostaa kinkku ja lämmittää tuntitolkulla uunia jne. Ja koska niin paljon 'turhaa' on tehtävä niin että todellakaan ala vielä sen lisäksi paistella jotain yksittäistä torttua tee-se-itse-aineksista. 

Vierailija
33/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:37"]

Tässä aloituksessa kuvastuu hyvin tämän palstan vakiokäyttäjät: ei osata asettua muiden asemaan, minä=kaikki, minun tapani on oikea. (+ se että hankkisi oikeat ongelmat/elämän!!)

[/quote]

En mä ainakaan ole huomannut tässä ketjussa mitään moittimisia toisten tavoista, mitä nyt nopeasti silmäilin. Ihan normaalia keskustelupalstan tyylistä keskustelua. Aloitus ehkä eniten provosoiva.. Mun mielestä keskustelupalstalla on tarkoitus 1. aloittaa keskustelu 2. jatkaa sitä ja ehdottaa vinkkejä jne. Joillekkin voi olla hyviä vinkkejä, toisille ei. Jos joku ehdottaa, että tekee jollain tavalla, ei tarkoita automaattisesti että on vain yksi tapa. 

Mitä tekee keskustelupalstalla, jossa ei saa keskustella ja kertoa vinkkejä?

Vierailija
34/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ahdistais ja paljon, jos pitäisi jostain alle euron joulutortusta alkaa miettimään, että onko varaa vai pitääkö tehdä itse. Onneksi on sellaiset tulot, että voi ostaa valmiina, käyttää palveluita ja hemmotella itseään ikuisen "miten pääsisin mahdollisimman halvalla" -mantran sijasta. 

Vierailija
35/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tiedätkö, et yksinelävät joutuvat tehdä aika paljon asioita minimaalisten ruoka-annosten eteen ja vuoksi. Ja jos haluaa jouluksi kinkkua (itse paistettua), on pakko niiden muutamien viipaleiden vuoksi ostaa kinkku ja lämmittää tuntitolkulla uunia jne. Ja koska niin paljon 'turhaa' on tehtävä niin että todellakaan ala vielä sen lisäksi paistella jotain yksittäistä torttua tee-se-itse-aineksista. 

[/quote]

Kuten sanoin, ei mua häiritse. Tee kuten tykkäät! Tiedän yksin asuvia, jotka jaksaa tehdä koko ajan ruokia vain itselleen jne.. En itsekkään yksin asuneena jaksanut tehdä ruokaa vain itselleni. Tajusin pointtisi, kuten jo sanoin, itse sanoin vain tuohon uunin käyttöön, sama mulle vaikkei joku omistaisi uunia eikä hellaa ollenkaan.. Syökööt mun puolesta kukin mitä haluaa oli sitten itsetehtyä tai valmista! :)

Vierailija
36/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua kymmentä tai kahtakymmentä torttua, joillekin riittää yksi tai kaksi
Kaikille ei riitä nopeasti leivottava määrä torttuja vaan joku tarvitsee kymmeniä, joiden paistamiseen ei ole aikaa tai halua
Kaikilla ei ole uunia, jossa paistaa tortut
Kaikilla ei ole aikaa sulattaa, leikkoa, täyttää, paistaa ja jäähdyttää torttuja
Kaikki eivät halua tehdä torttuja itse
Kaikki eivät osaa tehdä torttuja itse

Vierailija
37/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka työpaikall lykkää ne uuniin ni ei tarvi töissä alkaa leipoo

Vierailija
38/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten juttelin opiskelijapoikani kanssa, hän oli suunnitellut paistavansa joulutorttuja. Sanoin, jos hänelle ei ole tulossa seuraa, niin yhdelle tulee halvemmaksi ostaa torttu pari valmiina. Pojan asunnossa ei ole pakastinta, joten sitä torttutaikinaa ja marmeladia menee hukkaan. Vaikkei rahallista säästöä tulisikaan, niin hölmöä on kuitenkin ruokaa roskiin heittää.

Vierailija
39/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä haluan yhden leivonnaisen, ostan sen enkä todellakaan leivo niitä useita kappaleita. Eipä ihme että ylipainoisia on kun ajatellaan juuri noin kuin ap, halvalla vaan mahdollisimman paljon mättöä.

Vierailija
40/129 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:32"]

No jos mä haluan yhden leivonnaisen, ostan sen enkä todellakaan leivo niitä useita kappaleita. Eipä ihme että ylipainoisia on kun ajatellaan juuri noin kuin ap, halvalla vaan mahdollisimman paljon mättöä.

[/quote]

Mä tunnen aika montakin perhettä, jossa ollaan melko ylipainoisia koululaisia myöten ja ainakin joka viikko - joskus useamminkin -  leivotaan jotain makeita herkkuja vähintään pellillinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi