Kuka hassu ostaa valmiita tähtitorttuja? O_o
Mainoksessa oli valmiita tähtitorttuja 0,99€. Ihmettelempä vaan, että kuka on niin tumpelo, ettei osaa itse niitä valmistaa. Paljon halvemmalla saa itse tehden.
Toisessa mainoksessa oli kilon paketti torttutaikinalevyjä (10kpl/pkt) 1,79€. Eli siitä paketista saa jo 20 tähtitorttua. Rasia luumusosetta n.0.50€. Yht. alle 2, 50 €.
Samalla hinnalla saisi kaksi ja puoli valmista tähtitorttua kaupasta. O_o
Ja eipä kovinkaan montaa minuuttia mee valmistaa itse taikinasta tähtitorttuja.
Kyllä sitä ihmisiä jymäytetään ja kunnolla.
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:11"]Meillä ei edes viisihenkisessä perheessä mene pellillistä joulutorttuja. Kaksi ei syö noita ollenkaan ja me kolme syödään sitten max.1-2 per nuppi. Eihän noi itsepaistetutkaan miltään maistu enää esim. seuraavana päivänä, tai edes muutaman tunnin päästä.
Olis varmaan fiksumpaa ostaa valmiina se määrä torttuja joka menee, kun pellillisestä jää aina yli.
[/quote]
Kröhöm. Jos ne ei enää parin tunnin päästä maistu miltään, niin heitätkö roskiin?
Ostan paistopisteestä, koska vain yhden tai muutaman tortun paistaminen itse tuntuisi niin naurettavalta sähkön tuhlaukselta. Ja yhden ostaminen on tietysti terveellisempää kuin useamman tekeminen, koska syötyä ne tulisivat kuitenkin, viimeistään muutaman päivän päästä hieman kuivahtaneina.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:08"]Naiset puhuvat tortuistaan.. Erotiikkaosiolle kuuluis koko keskustelu ; )
[/quote]
Kiihottaako ulostetortut? O.o
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:20"]Ostan paistopisteestä, koska vain yhden tai muutaman tortun paistaminen itse tuntuisi niin naurettavalta sähkön tuhlaukselta. Ja yhden ostaminen on tietysti terveellisempää kuin useamman tekeminen, koska syötyä ne tulisivat kuitenkin, viimeistään muutaman päivän päästä hieman kuivahtaneina.
[/quote]
Uuniin voi työntää samalla muutakin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:11"]Meillä ei edes viisihenkisessä perheessä mene pellillistä joulutorttuja. Kaksi ei syö noita ollenkaan ja me kolme syödään sitten max.1-2 per nuppi. Eihän noi itsepaistetutkaan miltään maistu enää esim. seuraavana päivänä, tai edes muutaman tunnin päästä. Olis varmaan fiksumpaa ostaa valmiina se määrä torttuja joka menee, kun pellillisestä jää aina yli. [/quote] Miksi ne kaikki pitää paistaa kerralla? Ottaa puolet levyistä (tai vähemmän) sulamaan ja paistaa niistä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:11"]Meillä ei edes viisihenkisessä perheessä mene pellillistä joulutorttuja. Kaksi ei syö noita ollenkaan ja me kolme syödään sitten max.1-2 per nuppi. Eihän noi itsepaistetutkaan miltään maistu enää esim. seuraavana päivänä, tai edes muutaman tunnin päästä. Olis varmaan fiksumpaa ostaa valmiina se määrä torttuja joka menee, kun pellillisestä jää aina yli. [/quote] Miksi ne kaikki pitää paistaa kerralla? Ottaa puolet levyistä (tai vähemmän) sulamaan ja paistaa niistä.
[/quote]
Joo, näin vois tehdä, mutta aika monta luumumarmeladi purkillista on tullut heitettyä roskiin siinä helmikuun paikkeilla. Eikä ne levyt siellä pakastimessakaan seuraavaan jouluun oikeen säily. No joo, ehkä meillä paketillinen sitä taikinaa menee, mutta sitä lumuhässäkkää jää aina 3/4 purkillista pilaantumaan.
Halvempaa on toki tehdä itse, mutta se halvin vaihtoehto ei kuitenkaan aina ole se järkevin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:05"]Mulla ei ole uunia.. :(
[/quote]
Voi ei! Miksei?
[/quote]
Väkivaltaisesta miehestä erotessa piti ottaa heti ensimmäinen vapaa vuokra-asunto vastaan ja täällä sitä nyt ollaan ilman uunia. Pääsinpähän miehestä eroon ja eiköhän mulle oikea kotikin vielä jostain löydy. Kyllä tää tästä ja ainakin uunia osaa arvostaa enemmän kuin ikinä ennen. :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:05"]Mulla ei ole uunia.. :(
[/quote]
Voi ei! Miksei?
[/quote]
Väkivaltaisesta miehestä erotessa piti ottaa heti ensimmäinen vapaa vuokra-asunto vastaan ja täällä sitä nyt ollaan ilman uunia. Pääsinpähän miehestä eroon ja eiköhän mulle oikea kotikin vielä jostain löydy. Kyllä tää tästä ja ainakin uunia osaa arvostaa enemmän kuin ikinä ennen. :)
[/quote]
Kai siellä on silti hella?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:11"]Meillä ei edes viisihenkisessä perheessä mene pellillistä joulutorttuja. Kaksi ei syö noita ollenkaan ja me kolme syödään sitten max.1-2 per nuppi. Eihän noi itsepaistetutkaan miltään maistu enää esim. seuraavana päivänä, tai edes muutaman tunnin päästä. Olis varmaan fiksumpaa ostaa valmiina se määrä torttuja joka menee, kun pellillisestä jää aina yli. [/quote] Kröhöm. Jos ne ei enää parin tunnin päästä maistu miltään, niin heitätkö roskiin?
[/quote]
En parin tunnin päästä, kyllä ne odottelee syöjää korissa siinä sitten vaikka seuraavaan päivään, mutta joo, roskiin ne lopulta menee. Pitäiskö antaa kulkukissoille vai miten?
Leipomista on tässä perheessä turha suuremmin harrastaa. Voi kuinka monta marjapiirakkaa, joulutorttua, kakkua jne. on mennytkään meillä roskiin kun kukaan ei syö. Yksi sukulainen tuo välillä jotain kuivakakkuja meille, hävettää kun kukaan ei niitä edes maista. Varsinkaan just joku kuivakakku.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:14"]
[/quote]
[/quote]
Joo, näin vois tehdä, mutta aika monta luumumarmeladi purkillista on tullut heitettyä roskiin siinä helmikuun paikkeilla. Eikä ne levyt siellä pakastimessakaan seuraavaan jouluun oikeen säily. No joo, ehkä meillä paketillinen sitä taikinaa menee, mutta sitä lumuhässäkkää jää aina 3/4 purkillista pilaantumaan.
Halvempaa on toki tehdä itse, mutta se halvin vaihtoehto ei kuitenkaan aina ole se järkevin.
[/quote]
Siis ettekö tykkää luumusta? Harmillista heittää mitään syötäväks kelpaava pois.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:20"]Ostan paistopisteestä, koska vain yhden tai muutaman tortun paistaminen itse tuntuisi niin naurettavalta sähkön tuhlaukselta. Ja yhden ostaminen on tietysti terveellisempää kuin useamman tekeminen, koska syötyä ne tulisivat kuitenkin, viimeistään muutaman päivän päästä hieman kuivahtaneina.
[/quote]
Uuniin voi työntää samalla muutakin.
[/quote]
Niinkun mitä. Ihan väkisin pitää hulluna kokkailla jotain kun haluaisi vaan sen yhden tortun. Eikö nyt olis helpompaa hakea se vaan sieltä kaupasta.
#51 Älä hyvä ihminen leivo, jos kaikki lentää roskiin! Kai ylimääräiset vois viedä vaikka työpaikan kahvihuoneeseen?
Uunin käyttö = hulluna kokkailua.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:29"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:05"]Mulla ei ole uunia.. :(
[/quote]
Voi ei! Miksei?
[/quote]
[/quote]
Kai siellä on silti hella?
[/quote] Se on onneksi!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:33"]Uunin käyttö = hulluna kokkailua.
[/quote]
No eihän siitä nyt ollut kyse.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:32"]
#51 Älä hyvä ihminen leivo, jos kaikki lentää roskiin! Kai ylimääräiset vois viedä vaikka työpaikan kahvihuoneeseen?
[/quote]
Kuka syö edellisenä päivänä leivottua joulutorttua? Edes työpaikan kahvihuoneessa. Ja joulutorttudilemma ei tällä ratkea, koska meillä ei olla töissä aattona, joulupäivänä eikä tapaninpäivänä :)
Juu en leivokaan enää makeaa muuta kuin vierasvaraksi. Mutta niistäkin jää yleensä yli.
Suolaiset leipomukset ja pulla satunnaisesti menee.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:14"] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:11"]Meillä ei edes viisihenkisessä perheessä mene pellillistä joulutorttuja. Kaksi ei syö noita ollenkaan ja me kolme syödään sitten max.1-2 per nuppi. Eihän noi itsepaistetutkaan miltään maistu enää esim. seuraavana päivänä, tai edes muutaman tunnin päästä. Olis varmaan fiksumpaa ostaa valmiina se määrä torttuja joka menee, kun pellillisestä jää aina yli. [/quote] Miksi ne kaikki pitää paistaa kerralla? Ottaa puolet levyistä (tai vähemmän) sulamaan ja paistaa niistä. [/quote] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:14"] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 02:11"]Meillä ei edes viisihenkisessä perheessä mene pellillistä joulutorttuja. Kaksi ei syö noita ollenkaan ja me kolme syödään sitten max.1-2 per nuppi. Eihän noi itsepaistetutkaan miltään maistu enää esim. seuraavana päivänä, tai edes muutaman tunnin päästä. Olis varmaan fiksumpaa ostaa valmiina se määrä torttuja joka menee, kun pellillisestä jää aina yli. [/quote] Miksi ne kaikki pitää paistaa kerralla? Ottaa puolet levyistä (tai vähemmän) sulamaan ja paistaa niistä. [/quote] Joo, näin vois tehdä, mutta aika monta luumumarmeladi purkillista on tullut heitettyä roskiin siinä helmikuun paikkeilla. Eikä ne levyt siellä pakastimessakaan seuraavaan jouluun oikeen säily. No joo, ehkä meillä paketillinen sitä taikinaa menee, mutta sitä lumuhässäkkää jää aina 3/4 purkillista pilaantumaan. Halvempaa on toki tehdä itse, mutta se halvin vaihtoehto ei kuitenkaan aina ole se järkevin. [/quote] Siis ettekö tykkää luumusta? Harmillista heittää mitään syötäväks kelpaava pois.
[/quote]
Ja tadaa! Tässä saimmekin kolme sivua pitkässä ketjussa loistavan syyn ostaa tähtitorttuja valmiina. Kun ei ole mukavaa heittää parin tortun leipomiseen vaadittavia aineksia oulun jälkeen pois.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:28"]Joo lapsettomana sinkkunahan on tosi fiksua tehdä itse koko pellillinen.... Noissa valmiissakin ON eroja.. Laadukkaassa kahvilassa saa erilaisen kuin k-supermarketin paistopisteestä. Toisaalta, otan vastaavat kalorit mielummin vaikka arnoldsin donitsista.
[/quote]
Täh mä ainakin paistoin! Ei niitä kaikkia tarvi kerralla syödä. :D
[/quote]
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta itse en ainakaan jaksa syödä yksin pellillistä yhtään mitään. Kahden päivän ja n. 3-4 tortun jälkeen kyllästyisin kuitenkin, eikä ne valmiiksi leivotut loputtomiin säily.
[/quote]
Voi luoja :'P