Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan päiväkodin päiväunet, ja illan nukutusrumpa.

Vierailija
26.11.2014 |

Meidän herrat (3v ja 5v) aloitti syksyllä päväkodin ja tietenkin rutiiniin kuuluvat päiväunet, jotka toki onkin tarpeelliset isossa ja meluisassa ryhmässä. Molemmat herätetään ensimmäisten joukossa. Nuorempi ehtii nukkua reilun tunnin ja isompi vajaan tunnin.

Ongelmaksi on muodostunut kuitenkin illan nukkumaan meno. Meillä on sänkyynemoaika klo 21 ja nytkin muksut vielä kälättää tuolla isälleen, joka on siitä asti yrittänyt heitä nukuttaa. Ja tämä toistuu melkein joka ilta. Paitsi kun ovat päivän kotona, eivätkä nuku päikkäreitä.

Alkaa jo hiukan ottaa päähän... mut mitään hyvää ratkaisuahan tähän ei ole olemassa. Päikkärit on tarpeen ja... 

No kunhan kiukkusin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä varhaiskasvatusta, yritä nyt ymmärtää, ovat ihan yliopistossa opiskelleet että KAIKKI, IHAN KAIKKI suomalaislapset tarvitsevat päiväunet, usko tyhmä vanhempi syy on SINUSSA, jos et saa lastasi nukkumaan illalla ja joudut herättämään 6h yöunet nukkuneen 4-vuotiaan, on se kumma että se nukkuu muutaman tunnin päikkärit, sehän tarvitsee ne kun se meteli!

Vierailija
22/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:21"]

No joo..Oma etu lienee taas asian ydin? Kyllä lapsi tarvitsee päiväunet ja mielellään ilman pätkäunta. Ulkoilkaa illalla lastenneuvola kanssa, antakaa aikaa jutella ja ihan vain olla teidän vanhempien kanssa. Toimii meillä ainakin vaikka nukkuvat päikkärissä sen liki 1 1/2 tuntia ja illalla nukahtaa 20.30-21.00 maissa. Kunnon ulkoilu ja tuhti iltapala ja aikuisen kanssa rauhoittuminen -Iltasatu ja jutustelu n.vartin auttaa. Lapsen aivot tarvitsevat lepoa myös päivällä. Pois itsekkyys ja lapsen kanssa ulos iltaisin.

[/quote]

Miksi pitää lastenneuvolan kanssa ulkoilla? Onko vielä auki illalla? Eikö voi vaan perheen kesken...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama juttu. Minulla 3v poika. Viikolla poika herätetään klo 6.30 ja hoidossa nukkuu päiväunet 2h. 12-14. Illalla poikaa ei saa nukahtamaan millään.. Ja aamulla on todella väsynyt. Tietysti sitten päiväunien aikaan hoidossa tosi väsynyt, koska yöunta tulee liian vähän. Olen pyytänyt, että jos poika herätettäis aikaisemmin, mutta ei. Poika on niin väsynyt lyhyistä yöunista, että on väsynyt päiväunien aikaan. Viikonloppusin ei mitään ongelmaa.. Poika nukkuu päiväunet 1h ja nukahtaa yöunille hyvin. Viikolla tuo unijuttu on yks oravanpyörä.. Jos nukkuis hoidossa vähemmän aikaa, niin tulis sitä unta yölläkin ehkä enemmän.

Vierailija
24/26 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juuri sellanen lapsi joka kärsi siitä että perhepäivähoidossa ja päiväkodissa sitten myöhemmin nukutettiin ja ongelmat väheni kun vanhemmat sano ettei pistä päiväunille. Jos minua päivällä nukutettiin niin oli ihan varma että yöllä ei nukuttu kunnolla. Ei kannata niitä lapsia päikkäreille pakottaa vaan siksi kun kasvatusoppaat huutaa että "päikkärit on lapselle hyväksi!!!" vaan katsoamitä se oma lapsi tarvitsee

Vierailija
25/26 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nyt 5-v ei ole nukkunut päiväunia hoidossa pariin vuoteen. On kiltisti nukkarissa, mutta ei nuku. Yöunet on noin 10 tuntia, hyvin jaksaa ja ei ole väsynyt. Olemme varmasti onnekkaita, kun jos nukkuisi päiväunet, niin olisi varmasti levottomat illat, ja kierre valmis. Mitään sanomista ei ole koskaan tullut, koska lapsi on hiljaa valveilla sen tunnin ja pääsee sitten hiljaisiin leikkeihin.

Vierailija
26/26 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan käskenyt niitä omia jälkeläisiä päiväkotiin tunkemaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän