Ajoissa olijat! Keksitään hyviä opetuksia myöhästelijöille!
Esim. juuri se, että jos ei tule ruokapöytään ajallaan, muut syövät ajallaan ja myöhästelijälle jää kylmää ruokaa, mikäli jää.
Kommentit (67)
Jos ei oo ajallaan pysäkillä, jää kyydistä ja joutuu mennä junalla.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan odota myöhästelijöitä, jos eivät laita ajoissa tekstiviestillä hyvää syytä myöhästymiselleen.
Nopeasti ovat oppineet varsinkin tilanteissa, joissa olen luvannut autokyydin. On ikävää jäädä pois retkeltä vain sen takia, että ei ole arvostanut ilmaisen kyydin tarjoajaa ja tullut ajoissa sovittuun kohtaamispaikkaan.
Loistavaa!
Miksi te ajoissa olijat luulette olevanne parempia ihmisiä kuin myöhästelevät ja olevanne oikeutettuja antamaan opetuksia yhtään kenelläkään?
Onneksi ei tarvitse olla tekemisissä aloittajan ja hengenheimolaistensa kaltaisten ihmisten kanssa. Tehkää elämästänne vaikeaa ihan keskenänne :)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse olla tekemisissä aloittajan ja hengenheimolaistensa kaltaisten ihmisten kanssa. Tehkää elämästänne vaikeaa ihan keskenänne :)
Niin, myöhästelijät odotuttavat perheitä, työyhteisöjä ja turistibusseja. Kuka tässä tekee elämästä vaikeaa?
Multa saa vaan yhen suklaan kahden sijaan.
Oot itse myöhässä. Ikää 60 ja perheen haluaisit perustaa 😁
Ei mun tarvitse antaa opetuksia kenellekään. Myöhässä olija on myöhässä ja piste. Saa sitten sen, mitä jää jäljelle, jos jotain jää. En autokyytiä tarjotessani odota myöhästelijöitä. Myöhästelijä voi mennä taksillakin tai junalla tai lentäen. Mulla on mun aikataulut ja myöhästelijöillä omansa. Jos ne ei osu yksiin, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle puhut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ajoissa olijat luulette olevanne parempia ihmisiä kuin myöhästelevät ja olevanne oikeutettuja antamaan opetuksia yhtään kenelläkään?
Myöhästelevät niitä ovat jotka luulevat olevansa niin mahtavia ihmisiä että heidän takiaan voi pitää muita odottamassa. Se kertoo siitä ettei pidä yhtään arvossa sitä odottajaa joka joutuu tuhlaamaaan arvokasta aikaansa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa sovituista asioista pitää kiinni, niin silloin joutaa saadakin opetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle puhut?
Yksin se horisee.
Myöhästely on oman vaikutusvallan todistelua. Siihen kannattaa vastata ilmaisemalla, ettei vaikutusvaltaa ole ts. jatkamalla eteenpäin ilman myöhästelijää.
Tasalta lähdetään. Kuka ei ole mukana, jää matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Myöhästely on oman vaikutusvallan todistelua. Siihen kannattaa vastata ilmaisemalla, ettei vaikutusvaltaa ole ts. jatkamalla eteenpäin ilman myöhästelijää.
Myöhästyjä ei yleensä myöhästy tahallaan, mutta aloittaja ja kaltaisensa haluavat todistella omaa valtaansa ja vaikutusvaltaansa kiusaamalla myöhästynyttä.
Sairasta porukkaa kiusaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhästyjä ei yleensä myöhästy tahallaan, mutta aloittaja ja kaltaisensa haluavat todistella omaa valtaansa ja vaikutusvaltaansa kiusaamalla myöhästynyttä.
Nyt ei puhuta satunnaisesta myöhästymisestä, vaan tapamyöhästelijöistä. Valitettavasti kaikki tietävät nämä ihmiset. Minä en edes viitsi heille enää tarjota kyytejä, ja tapaamisia vain siten että muut syövät ajallaan, ja myöhästelijä tulee kun tulee
Olin yhden myöhästelijän kanssa naimisissa, ja se oli hirveää. Se ei ole muuta kuin itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta, ja itsen pitämistä toista tärkeämpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein myöhästelijät on aina myöhässä ja olettaa että muut kiltisti aina odottelee sen parhaimmillaan yli tunnin. Tuskin tässä puhuttiin sellaisesta tilanteesta että joku on satunnaisesti myöhässä hyvästä syystä ja ilmoittaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei voi joka ainoa kerta tulla yllätyksenä että bussilla kulkemiseen tai jonnekin kävelemiseen kuluu tietty aika. Silti nämä tapamyöhästelijät tuntuvat joka kerta olevan yhtä hämmästyneitä siitä että eivät pystyneetkään teleporttaamaan itseään tapaamispaikalle sillä samalla minuutilla kuin piti jo olla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te myöhässä olevat ihmiset luulette olevanna niin erinomaisia, että muut haluaa käyttää aikansa teidän odotteluun?
En koskaan odota myöhästelijöitä, jos eivät laita ajoissa tekstiviestillä hyvää syytä myöhästymiselleen.
Nopeasti ovat oppineet varsinkin tilanteissa, joissa olen luvannut autokyydin. On ikävää jäädä pois retkeltä vain sen takia, että ei ole arvostanut ilmaisen kyydin tarjoajaa ja tullut ajoissa sovittuun kohtaamispaikkaan.