Totaalikyllästyminen deittailuun ja miehiin (sis. avautumista)
Tilanne on se, että erosin pitkästä suhteesta alkuvuodesta. Eron syyt oli pitkälti käsitelty jo ennen eroa, eikä eroon liittynyt mitään draamaa, joten on tuntunut siltä, että olisin valmis uuteen suhteeseen.
Nyt vuoden aikana olen käynyt paljon baareissa, pitänyt silmiä auki ihan arkiympäristössä ja käynyt jopa useammilla nettitreffeillä. Minulla ei ole ollut mielestäni liian tarkkoja kriteereitä miehen suhteen, vaan olen ollut hyvin avoimin mielin liikenteessä.
Jos asialla on merkitystä, asun pääkaupunkiseudulla, olen alle 30-vuotias, korkeakoulutettu, ihan hyvässä työssä. Ulkonäöltäni uskaltaisin sanoa, että olen jopa kaunis: hoikka, mutta muodokas, pitkähiuksinen, naisellinen, hyvin pukeutuva. Ei riippuvuuksia tai suuria ongelmia, vaan kaikin puolin ihan normaali.
Nyt kuitenkin iski aivan totaalinen kyllästyminen. Olin viime viikonloppuna sekä perjantaina että lauantaina baarissa (pikkujoulukausi), eikä kumpanakaan iltana edes ottanut silmään _yhtään_ oikeasti potentiaalista miestä. Varmasti paras vaihtoehto, jonka kanssa juttelin, osoittautui varatuksi.
Tämän viikon alkupuolelle olin sopinut nettitreffit, viestien ja kuvien perusteella oikein fiksun oloisia ja komeita miehiä. Totuus oli, että mies 1:n kuva tai kertomansa ikä poikkesi huomattavasti todellisuudesta, näytti n. 20 vuotta kertomaansa ja kuvaansa vanhemmalta ja vahvasti epäilen, että oli edes itse siinä kuvassa. Join kohteliaasti kahvit ja toivotin mukavaa loppuvuotta. Mies 2 ei myöskään vastannut kuvaansa, saati kertomaansa. Ihan ok seuraa jutella, mutta ei todellakaan sytyttänyt sitten yhtään.
Nyt jotenkin tuli oikeasti sellainen olo, että en vaan jaksa enää, sillä vastaavia kokemuksia on nyt kertynyt aivan liikaa. En halua "tyytyä" mieheen, josta en oikeasti ole tarpeeksi kiinnostunut enkä jaksa sitä, kun itse yrittää panostaa ja valikoima on oikeasti aika järkyttävää. Olen jo alkanut miettiä, pitääkö minun oikeasti hyväksyä se, että en tule sopivaa miestä löytämään ja tulen elämään yksin ilman perhettä tulevaisuudessakaan.
Varmasti joku muukin ollut samassa tilanteessa, niin miten olette selvinneet eteenpäin? Jatkaneet kohti uusia pettymyksiä, löytäneet unelmienne miehen, lopettaneet yrittämisen?
Kommentit (73)
Ap kuvittelee vielä olevansa parikymppinen baariprinsessa ja pakenee vanhenemistaan etsimällä poikaselta näyttäviä miehiä oman ikäistensä aikuisten miesten sijaan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:21"]
Laske vaatimustasoasi.
[/quote]Miksi?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:14"]
Omia kokemuksiani kolmefemmana miehenä asiasta. Olen keskiluokkaisessa ammatissa, pitkä, harrastan liikuntaa ja käyttäydyn herrasmiehen tavoin. Komea en ole, mutta aika harva meistä on. Väittäisin että 30-40 vuotiaiden ihan tavallistenkin sinkkunaisten vaatimustaso on nykyään jäätävä. Treffeille pääsykin on työn ja tuskan takana. Ja jos tapaillaan, niin se voidaan lopettaa milloin vain jostain mitättömästä pikkusyystä tai mitään syytä ei ilmoiteta. Harkitsen itsekkin jo kohta luovuttamista. Kyllä se mieskin tulee toimeen ilman naista. Tässä on enää vaikea ryhtyä peiliinkään enempää katsomaan, koska tosiaankaan en koskaan käyttäydy mitenkään friikisti tai huonosti, olen keskiluokkaisessa ammatissa, harrastan liikuntaa, pituus 188cm ja paino 86kg. Johtopäätökseni on, että monet sinkkunaiset eivät edes halua miestä, vaan jonkun ihmeellisen unelman. Tämä siis Helsingissä.
[/quote]
Olen nuori pääkaupunkiseudulla asuva nainen, joka pääsee treffeille helposti ja seksiä tarjotaan, mutta miehiä taas ei kiinnosta oikeasti mikään vakava juttu. Seksintäytteistä tapailua on tarjolla, ei suhdetta...Jossain menee nyt pieleen nykyajan deittimarkkinoilla. Mikä?
Omia kokemuksiani kolmefemmana miehenä asiasta. Olen keskiluokkaisessa ammatissa, pitkä, harrastan liikuntaa ja käyttäydyn herrasmiehen tavoin. Komea en ole, mutta aika harva meistä on. Väittäisin että 30-40 vuotiaiden ihan tavallistenkin sinkkunaisten vaatimustaso on nykyään jäätävä. Treffeille pääsykin on työn ja tuskan takana. Ja jos tapaillaan, niin se voidaan lopettaa milloin vain jostain mitättömästä pikkusyystä tai mitään syytä ei ilmoiteta. Harkitsen itsekkin jo kohta luovuttamista. Kyllä se mieskin tulee toimeen ilman naista. Tässä on enää vaikea ryhtyä peiliinkään enempää katsomaan, koska tosiaankaan en koskaan käyttäydy mitenkään friikisti tai huonosti, olen keskiluokkaisessa ammatissa, harrastan liikuntaa, pituus 188cm ja paino 86kg. Johtopäätökseni on, että monet sinkkunaiset eivät edes halua miestä, vaan jonkun ihmeellisen unelman. Tämä siis Helsingissä.
[/quote]Miksi pitäisi tyytyä rumaan?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:14"]
[/quote]
Olen nuori pääkaupunkiseudulla asuva nainen, joka pääsee treffeille helposti ja seksiä tarjotaan, mutta miehiä taas ei kiinnosta oikeasti mikään vakava juttu. Seksintäytteistä tapailua on tarjolla, ei suhdetta...Jossain menee nyt pieleen nykyajan deittimarkkinoilla. Mikä?
[/quote]
Kyllä meitä 30+ miehiä se suhde oikeasti kiinnostaa ja paljon, mutta kun mikään ei tunnu kelpaavan....
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:19"]
[/quote]
[/quote]
Samanlaisia kokemuksia naisena pk-seudun deittimarkkinoilta naisena. Tosiaan pelkkää seksiä haluttiin ja usein miehet oli vielä varattujakin vaikka ilmoituksissaan toista väittivät ja olivat muka hakemassa elämänkumppania.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:14"]
[/quote]Miksi pitäisi tyytyä rumaan?
[/quote]No miksi Hjalliksella on kauniita naisia ? Mies on helvetin ruma ja sössöttää, mutta sillä on paksu lompakko
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:14"] Omia kokemuksiani kolmefemmana miehenä asiasta. Olen keskiluokkaisessa ammatissa, pitkä, harrastan liikuntaa ja käyttäydyn herrasmiehen tavoin. Komea en ole, mutta aika harva meistä on. Väittäisin että 30-40 vuotiaiden ihan tavallistenkin sinkkunaisten vaatimustaso on nykyään jäätävä. Treffeille pääsykin on työn ja tuskan takana. Ja jos tapaillaan, niin se voidaan lopettaa milloin vain jostain mitättömästä pikkusyystä tai mitään syytä ei ilmoiteta. Harkitsen itsekkin jo kohta luovuttamista. Kyllä se mieskin tulee toimeen ilman naista. Tässä on enää vaikea ryhtyä peiliinkään enempää katsomaan, koska tosiaankaan en koskaan käyttäydy mitenkään friikisti tai huonosti, olen keskiluokkaisessa ammatissa, harrastan liikuntaa, pituus 188cm ja paino 86kg. Johtopäätökseni on, että monet sinkkunaiset eivät edes halua miestä, vaan jonkun ihmeellisen unelman. Tämä siis Helsingissä. [/quote]Miksi pitäisi tyytyä rumaan? [/quote]No miksi Hjalliksella on kauniita naisia ? Mies on helvetin ruma ja sössöttää, mutta sillä on paksu lompakko
[/quote]Mitäs naisia sillä on. Leena kun jätti niin onko sen jälkeen löytäny ketään
En ymmärrä näitä "laske vaatimustasoasi" kommentteja ja "kaikki hyvät on jo varattuja". Pitäisikö alkaa seurustelemaan miehen kanssa joka ei sytytä ja olla jonkun kanssa vain siksi ettei olisi yksin? Ja kyllä ne "hyvät varatut" myös eroavat ja aloittavat uusia suhteita.
Olin itse samassa tilanteessa pari vuota sitten, juuri täyttänyt 29v ja raskaan eron jälkeen aloin hiljalleen käymään treffeillä. Sekä nettitreffeillä että baarissa tapaamien miesten kanssa. Tuntui epätoivoiselta kun kukaan ei kunnolla kolahtanut tai sitten jos minä kiinnostuin niin mies olikin varattu tms. Miehet kyllä kiinnostuivat yleensä mutta kukaan ei kolahtanut.
Vuoden sinkkuilun jälkeen olin lopettanut etsimisen ja keskityin muihin juttuihin, kunnes tapasin sitten baarissa miehen jonka kanssa synkkasi samantien. Molemmat tiesimme samantien, että tuossa se on. Nyt pari vuotta myöhemmin olemme kihloissa, esikoisemme syntyy alkuvuodesta ja ostimme vuosi sitten yhteisen kodin. Tässä iässä suhteet etenee usein nopeammin.
Ei minullakaan ollut mitään "tiettyjä kritteereitä" mutta tiedostin "tasoni" ja etsin samantyyppistä seuraa. Olen kaunis, kouluttautunut ja työelämässä, tervejärkinen aikuinen nainen. En todellakaan olisi tyytynyt "vain johonkin" jotta ei tarvisi olla yksin. Kyllä se Oikea tulee kohdalle kun lopettaa epätoivoisen etsimisen.
Ikärasistit voivat olla hiljaa. Kaikki fiksut ja aikuiset 30-40 vuotiaat miehet eivät etsi 20 vuotiasta naista vaan haluavat suunnilleen omanikäisensä naisen jolla on samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat ja haaveet. Harvaa kiinnostaa alle 25 vuotias opiskelija joka ei halua esimerkiksi perhettä vielä 5- 10 vuoteen. Näin minun ja ystävieni kokemuksen mukaan. Erikseen on sitten nämä pelurit jotka ovat ikisinkkuja nettitreffien kävijöitä ja tai elävät jossain haavemaailmassaan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:14"] Omia kokemuksiani kolmefemmana miehenä asiasta. Olen keskiluokkaisessa ammatissa, pitkä, harrastan liikuntaa ja käyttäydyn herrasmiehen tavoin. Komea en ole, mutta aika harva meistä on. Väittäisin että 30-40 vuotiaiden ihan tavallistenkin sinkkunaisten vaatimustaso on nykyään jäätävä. Treffeille pääsykin on työn ja tuskan takana. Ja jos tapaillaan, niin se voidaan lopettaa milloin vain jostain mitättömästä pikkusyystä tai mitään syytä ei ilmoiteta. Harkitsen itsekkin jo kohta luovuttamista. Kyllä se mieskin tulee toimeen ilman naista. Tässä on enää vaikea ryhtyä peiliinkään enempää katsomaan, koska tosiaankaan en koskaan käyttäydy mitenkään friikisti tai huonosti, olen keskiluokkaisessa ammatissa, harrastan liikuntaa, pituus 188cm ja paino 86kg. Johtopäätökseni on, että monet sinkkunaiset eivät edes halua miestä, vaan jonkun ihmeellisen unelman. Tämä siis Helsingissä. [/quote] Olen nuori pääkaupunkiseudulla asuva nainen, joka pääsee treffeille helposti ja seksiä tarjotaan, mutta miehiä taas ei kiinnosta oikeasti mikään vakava juttu. Seksintäytteistä tapailua on tarjolla, ei suhdetta...Jossain menee nyt pieleen nykyajan deittimarkkinoilla. Mikä? [/quote] Kyllä meitä 30+ miehiä se suhde oikeasti kiinnostaa ja paljon, mutta kun mikään ei tunnu kelpaavan....
[/quote]
No olen kyllä miltei 30-vuotiaitten kanssa myös ollut tekemississä, itseasiassa vanhin oli juuri se, joka jatkoi pisimpään sitä tunteetonta pano/deittailuvaihetta :D Että varmaankin mä olen sitten tässä sellainen nainen, joka ei miehille suhteeseen kelpaa. Pelkkään seksiin kyllä.
Minä löysin mieheni vähän alle kolmikymppisenä ulkomailta.
Tämän keskustelun myötä olen miettinyt sitäkin, annankohan itsestäni jotenkin ulospäin väärän kuvan. Minun on tämän mukaan oletettu olevan ainakin pelkkää miehen ulkonäköä tuijottava, pinnallinen, koulutustani korostava, joka kuvittelee olevansa kaksikymppinen. En pidä itseäni minään näistä.
Ja näille, jotka jauhavat vaatimustason laskemisesta: olen mielummin yksin kuin miehen kanssa, joka ei kiinnosta minua millään tavalla, ja jota minun ei tee edes mieli koskea. Kaiken järjen mukaan ihan normaalejakin miehiä nyt luulisi olevan vapaalla edes väliaikaisesti, koska suhteista kuitenkin erotaan.
55:lla ihana tarina, kiitos <3
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:09"]Mikä kiire sinulla terveellä nuorella naisella on pariutua. Koska se on yhteiskunnassa, jokin ihanne ja normi?!? Nauti omasta seurastasi ja harrasta niin kyllä se mies siellä omassa luontaisessa ympäristössä tulee vastan. Baarit ja netti ovat sellaista pakkokivaa ja väkisin vääntämistä.
[/quote]Olen samaa mieltä. Itse puheliaana miehenä juttelen paljon tuntemattomille naisille ja varmasti olisi vientiä, mutta jääköön varattuna vain viipyileviin katseisiin ; )
M40