Totaalikyllästyminen deittailuun ja miehiin (sis. avautumista)
Tilanne on se, että erosin pitkästä suhteesta alkuvuodesta. Eron syyt oli pitkälti käsitelty jo ennen eroa, eikä eroon liittynyt mitään draamaa, joten on tuntunut siltä, että olisin valmis uuteen suhteeseen.
Nyt vuoden aikana olen käynyt paljon baareissa, pitänyt silmiä auki ihan arkiympäristössä ja käynyt jopa useammilla nettitreffeillä. Minulla ei ole ollut mielestäni liian tarkkoja kriteereitä miehen suhteen, vaan olen ollut hyvin avoimin mielin liikenteessä.
Jos asialla on merkitystä, asun pääkaupunkiseudulla, olen alle 30-vuotias, korkeakoulutettu, ihan hyvässä työssä. Ulkonäöltäni uskaltaisin sanoa, että olen jopa kaunis: hoikka, mutta muodokas, pitkähiuksinen, naisellinen, hyvin pukeutuva. Ei riippuvuuksia tai suuria ongelmia, vaan kaikin puolin ihan normaali.
Nyt kuitenkin iski aivan totaalinen kyllästyminen. Olin viime viikonloppuna sekä perjantaina että lauantaina baarissa (pikkujoulukausi), eikä kumpanakaan iltana edes ottanut silmään _yhtään_ oikeasti potentiaalista miestä. Varmasti paras vaihtoehto, jonka kanssa juttelin, osoittautui varatuksi.
Tämän viikon alkupuolelle olin sopinut nettitreffit, viestien ja kuvien perusteella oikein fiksun oloisia ja komeita miehiä. Totuus oli, että mies 1:n kuva tai kertomansa ikä poikkesi huomattavasti todellisuudesta, näytti n. 20 vuotta kertomaansa ja kuvaansa vanhemmalta ja vahvasti epäilen, että oli edes itse siinä kuvassa. Join kohteliaasti kahvit ja toivotin mukavaa loppuvuotta. Mies 2 ei myöskään vastannut kuvaansa, saati kertomaansa. Ihan ok seuraa jutella, mutta ei todellakaan sytyttänyt sitten yhtään.
Nyt jotenkin tuli oikeasti sellainen olo, että en vaan jaksa enää, sillä vastaavia kokemuksia on nyt kertynyt aivan liikaa. En halua "tyytyä" mieheen, josta en oikeasti ole tarpeeksi kiinnostunut enkä jaksa sitä, kun itse yrittää panostaa ja valikoima on oikeasti aika järkyttävää. Olen jo alkanut miettiä, pitääkö minun oikeasti hyväksyä se, että en tule sopivaa miestä löytämään ja tulen elämään yksin ilman perhettä tulevaisuudessakaan.
Varmasti joku muukin ollut samassa tilanteessa, niin miten olette selvinneet eteenpäin? Jatkaneet kohti uusia pettymyksiä, löytäneet unelmienne miehen, lopettaneet yrittämisen?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:12"]
Luuletko oikeasti, että me hyvät 30-vuotiaat sinkkumiehet pyörimme baareissa? Olet kyllä käsittänyt asiat väärin.
[/quote]
Kyllä sieltä joukosta helmiä löytää. Sama juttu 30-vuotiaitten sinkkunaisten kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:01"]
Mulla on sulle yks neuvo sisko, baarista et miestä löydä. Mä yritin vuoden verran ja kyllästyin. Salilta nappasin oman mussukkani mukaan ;)
[/quote]
En oikein tykkää kuntosalilla treenaamisesta, vaikka liikuntaa harrastankin, mutta nyt alkoi mietityttää, pitäisikö hankkia salikortti jonnekin miesvoittoiselle salille :) Ei huono idea siis! Arkiympäristössä tapaan normaalisti melko vähän ihmisiä, saati sitten uusia. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:28"]
Mä oli just tuossa samasssa jamassa. Päätin, että käyn vielä kahdet nettitreffit ja jos ne ei onnistu, lopetan kaikenlaisen deittailun, ostan norjalaisen metsäkissan pennun ja kiikkutuolin. No, toiset onnistui ja kissi jäi ostamatta
[/quote]
Tyydyitkö vähempään vai löytyikö tasoisesi.
[/quote]
Tasoinen löytyi
Luuletko oikeasti, että me hyvät 30-vuotiaat sinkkumiehet pyörimme baareissa? Olet kyllä käsittänyt asiat väärin.
[/quote]
Pyöritte siis vauvapalstalla? OK...
Mä luulen et tossa kun mies oli näyttänyt väärää kuvaa, oli enneminkin semmonen luottamuksen pettäminen heti alkuun...
Mut tosiaan ei ulkonäön perusteella kannata miestä kattoa, ite löysin elämäni rakkauden semmosesta miehestä, kenen ulkonäkö ei oikein alussa itseäni miellyttänyt
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:21"]
[/quote]
[/quote]
Okei, muotoilin lauseen väärin. En ole enää sinkku, vaan kohta isä.
[/quote]
[/quote]
Todennäköisemmin täälläkin kuin baarissa. Parikymppisenä baarissa käy kaikki mutta ei todellakaan yli 25. Kolmekymppisistä puhumattakaan. Pintapaikan elinikä on joku kolme vuotta ja se kolme vuotta on "sattumalta" myös se jakso jonka jokainen nuori jaksaa yössä juosta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta pointtini oli se, että baareissa käy enimmäkseen vätyksiä ja muita outoja tapauksia.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta pointtini oli se, että baareissa käy enimmäkseen vätyksiä ja muita outoja tapauksia.
[/quote]
Niin, enimmäkseen. Se ei kuitenkaan lue sitä pois, että niiden vätysten joukosta löytyy tuurilla joku suakin moninkertaisesti parempi kaikilta osin :)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:24"]
Sun on aivan turha kuvitella että löytäisit spekseilläsi jonkun vapaana, sellaisen joka jotenkin vastaisi sitä mitä sä olet. Ne ketkä tuossa tilanteessa saa vielä miehen, iskee sen jostakin onnettomasta suhteesta. Hyviä miehiä oli sinkkuna vielä 22-23-vuotiaana, ei enää kymmenen vuotta myöhemmin.
[/quote]
Miksi tätä samaa paskaa pitää jauhaa ihan joka kerta, kun tulee puhe about 30v sinkusta?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:24"]Hyviä miehiä oli sinkkuna vielä 22-23-vuotiaana, ei enää kymmenen vuotta myöhemmin.
[/quote]
AV on kyllä niin ristiriitainen. Melkein kaikissa ketjuissa, jossa 22-23-vuotiaat naiset tuskailevat seuran puutetta, heille sanotaan, etteivät samanikäiset miehet halua vielä vakiintua. Käsketään odottaa ainakin viisi vuotta ja nauttia nuoruudesta vapaana.
Toisaalta sitten jo lähemmäs kolmikymppiselle naiselle sanotaan, että nyt on myöhäsitä ja kehotetaan etsiä toisella kierroksella olevia miehiä.
Mikään ikä ei ole oikea.
Itse olen nyt 35, mutta jos olisin sinkku, niin en minäkään baareissa kävisi. Harrastukset voisivat olla helpoin tapa tutustua "normaalilla tavalla" uusiin ihmisiin. Myöskin nettitreffit ok.
Niin btw tuotko ap tuota koulutustasi jne jotenkin korostuneesti esille? Kuten joku sanoikin, miehet eivät piittaa juurikaan CV:stäsi tai tutkinnostasi, vaikka toki onkin tärkeää että taustat/arvot ovat samankaltaisia. Mutta samankaltaisuus on parempi tulla ilmi keskusteluista tai mielenkiinnon kohteista.
T. Akateeminen ja sosiaalinen ns. toimeentuleva mies
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, enimmäkseen. Se ei kuitenkaan lue sitä pois, että niiden vätysten joukosta löytyy tuurilla joku suakin moninkertaisesti parempi kaikilta osin :)
[/quote]
Toki, mutta todennäköisyys löytää joku olisi suurempi jossain muualla. Kuulostaa minusta ajan tuhlaukselta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:36"]
Sun on aivan turha kuvitella että löytäisit spekseilläsi jonkun vapaana, sellaisen joka jotenkin vastaisi sitä mitä sä olet. Ne ketkä tuossa tilanteessa saa vielä miehen, iskee sen jostakin onnettomasta suhteesta. Hyviä miehiä oli sinkkuna vielä 22-23-vuotiaana, ei enää kymmenen vuotta myöhemmin.
[/quote]
Miksi tätä samaa paskaa pitää jauhaa ihan joka kerta, kun tulee puhe about 30v sinkusta?
[/quote]
Tottahan se on. Hyvällä taustalla varustetut, vakiintumishaluiset ja hyvännäköiset miehet on olleet parisuhteissa jo vuosia tuossa vaiheessa, ellei lapsia ole hankittu jo on se lähivuosien asiana. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän vapaana olevia, samanikäisiä miehiä on ja suuremmalla todennäköisyydellä ne hyvät pariutuvat aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:40"]
Itse olen nyt 35, mutta jos olisin sinkku, niin en minäkään baareissa kävisi. Harrastukset voisivat olla helpoin tapa tutustua "normaalilla tavalla" uusiin ihmisiin. Myöskin nettitreffit ok.
Niin btw tuotko ap tuota koulutustasi jne jotenkin korostuneesti esille? Kuten joku sanoikin, miehet eivät piittaa juurikaan CV:stäsi tai tutkinnostasi, vaikka toki onkin tärkeää että taustat/arvot ovat samankaltaisia. Mutta samankaltaisuus on parempi tulla ilmi keskusteluista tai mielenkiinnon kohteista.
T. Akateeminen ja sosiaalinen ns. toimeentuleva mies
[/quote]
En tuo mitenkään esille, jos on suoraan kysytty, olen kertonut, minkä alan koulutus minulla on ja minkätyylistä työtä teen, mutta itse en ole niitä ottanut puheeksi. Miehen koulutus tai työ ei ole ollut minulle kriteeri (tai no, pitkäaikaistyötöntä en välttämättä haluaisi), mutta kummasti kaikki tapaamani miehet ovat olleet akateemisia paria amk:n käynyttä lukuunottamatta. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:24"]Hyviä miehiä oli sinkkuna vielä 22-23-vuotiaana, ei enää kymmenen vuotta myöhemmin.
[/quote]
AV on kyllä niin ristiriitainen. Melkein kaikissa ketjuissa, jossa 22-23-vuotiaat naiset tuskailevat seuran puutetta, heille sanotaan, etteivät samanikäiset miehet halua vielä vakiintua.
[/quote]
Eihän ne haluakaan mutta yllättäen mieli muuttuu ja 25 ovat kaikki kihloissa ja kohta gradu pihalla. Tuossa iässä elämä muuttuu kovaa vauhtia. Pari vuotta sitten on "siitä on ikuisuus". Elämän arvot ja suunta muuttuu hetkessä kun valmistuu ja alkaa tulla omaa rahaa niin paljon että jää yli pakollisista nuudeli- ja kaljamenoista.
Omia kokemuksiani kolmefemmana miehenä asiasta. Olen keskiluokkaisessa ammatissa, pitkä, harrastan liikuntaa ja käyttäydyn herrasmiehen tavoin. Komea en ole, mutta aika harva meistä on.
Väittäisin että 30-40 vuotiaiden ihan tavallistenkin sinkkunaisten vaatimustaso on nykyään jäätävä. Treffeille pääsykin on työn ja tuskan takana. Ja jos tapaillaan, niin se voidaan lopettaa milloin vain jostain mitättömästä pikkusyystä tai mitään syytä ei ilmoiteta.
Harkitsen itsekkin jo kohta luovuttamista. Kyllä se mieskin tulee toimeen ilman naista. Tässä on enää vaikea ryhtyä peiliinkään enempää katsomaan, koska tosiaankaan en koskaan käyttäydy mitenkään friikisti tai huonosti, olen keskiluokkaisessa ammatissa, harrastan liikuntaa, pituus 188cm ja paino 86kg.
Johtopäätökseni on, että monet sinkkunaiset eivät edes halua miestä, vaan jonkun ihmeellisen unelman. Tämä siis Helsingissä.
[/quote]
[/quote]
Menestyviä, sivistyneitä ja hyvännäköisiä 30-v. miehiä on lopulta aika vähän, toisin kuin naisia. Ne miehet pääsee valitsemaan parhaat päältä. Miksi ne olisi sinkkuja kun naisia on jonoksi asti?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:00"]
Ei se etsimällä löydy, ei varsinkaan nettideittailemalla. Siellä porukkaa vaan roikkuu ja etsii aina vaan parempaa.. nettideitit on ikisinkuille jotka haluaa vähän hengailla jonkun kanssa mutta ei sit mitään vakavaa.
Kyllä se oikea löytyy ajallaan kun lopetat miesten katselun sillä silmällä että onko heissä potentiaalia ja täyttävätkö sun kriteerit!
T: M43
[/quote]
Näin minä uskoin, ja olen elellyt elämääni miestä etsimättä, keskittyen nauttimaan omasta elämästäni ja rakentamaan sitä. Nyt olen 40 v vanhapiika. Joten jos oikeasti sen puolison ja perheen haluaa, ei ehkä kannata jättää asiaa niin sattuman varaan että vaan luottaisi että kyllä se mies jostain löytyy kun ei etsi. Etsiminen ei takaa että löytää, mutta nostaa kyllä todennäköisyyttä merkittävästi.