Onko Canada Goose -takit hintansa väärtejä?
Kertokaa! Tyttäreni haluaisi joululahjaksi, mutta haluaisin kuulla kannattaako takista todella maksaa 600-800 euroa?
Kommentit (46)
Osta mieluummin vaikka Makian takki. Ne ovat tosi laadukkaita ja katu-uskottavia, mutta halvempia kuin CG. Minusta 600 on liikaa teinin takista, jos ei itse säästä osaa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:39"]
No millainen kuvittelet käyttökokemuksen olevan, jos laitat päällesi raadon? Ylellinen, hienostunut, parempi ihminen? Heh heh. Päinvastoin.
[/quote]
Ei vaikuta takin käyttöarvoon mitenkään. Yhtä lämmin se takki on vaikka jotkut turkistenvastustajat takkiani halveksisivatkin. Itse asiassa turkistenvastustajat ovat niin ylimielisen oloista sakkia, että heitä on ihan mukava härnät turkiksilla. Siinähän kärvistelevät vihassaan.
Hieno takki. Muotia Tukholmassa 2003, Helsingissä 2013. Mutta turha lässyttää että sitä ostetaan arktisten ominaisuuksien takia. Porukka kulkee takki auki eikä hanskoista, piposta tai kaulahuivista ole tietoakaan. Jalassa tennarit.
Itse ostin viime talvena Icepeakin parkatakin 179 eurolla. Laadukas, hyvännäköinen ja lämpöinen. Hyvin tarkeni -30 asteessakin. Että halvempia vaihtoehtoja kyllä löytyy ja aika paljonkin. Kyllä ne Gooset hyviä kuitenkin on, jos vaan haluaa niin paljon maksaa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:25"]
Kertokaa! Tyttäreni haluaisi joululahjaksi, mutta haluaisin kuulla kannattaako takista todella maksaa 600-800 euroa?
[/quote]
Jos sinun mielestäsi tyttären toive on kohtuullinen, osta ihmeessä.
Jos taas mietit, onko järkeä maksaa teinin(?) takista näin paljon, älä osta. Ei minittäin kannata. Takki on hyvä ja lämmin, sekä kestävä. Tyttäresi kuitenkin halunnee ensi vuonna uuden takin, joten kestävyydestä on turha maksaa. Saat halvemmalla ihan yhtä lämpimänn.
[/quote]
Meidän teinit ovat kyllä pitäneet CG:itään jo vuosia. Ovat tosi lämpimiä ja huppu on pakkasilla ihana, se suojaa kasvot tosi hyvin. Mikään pipo, huivi tai huppu ei anna vastaavaa suojaa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:39"]
Hieno takki. Muotia Tukholmassa 2003, Helsingissä 2013. Mutta turha lässyttää että sitä ostetaan arktisten ominaisuuksien takia. Porukka kulkee takki auki eikä hanskoista, piposta tai kaulahuivista ole tietoakaan. Jalassa tennarit.
[/quote]
Niinpä ,kyllä se ihan muotitakki on. Varmasti lämmin, mutta harvoin ne ominaisuudet tulevat oikeasti niin tarpeeseen, ettei halvemmalla takilla pärjäisi samoissa oloissa yhtä hyvin.
Jos arvostaa lämmintä ja ajatonta takkia niin on hintansa väärtti. Teineillä maku tosin muuttuu niin nopeasti ja sopulien paine ahdistaa, että toivottavasti voit sitten siirtää ensi talvena takin omaan käyttöösi.
Laatu ja suunnittelu on kyllä ihan kohdillaan. Mm. Mansetit hihansuissa ja lumilukko vyötäröllä. Huppu on toimiva kojootinkarvatunneleineen. Hyvä takki. Teinille ehkä ei.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:49"]
Takki on erinomaisen lämmin, kestävä ja ajaton. Kojootinkarvareunusteinen huppu on aivan perusteltu - tekoturkis ei ikinä anna sellaista suojaa kasvoille kuin turkishuppu. Loukkupyynnissä noudatetaan AIHTS-standardeja.Sitä paitsi kojootit ovat vahinkoeläimiä, jotka ovat riesana pohjois-Amerikassa jopa keskellä asutusta, tunkevat pihoille, syövät kotieläimiä ja lemmikkejä ja uhkaavat ihmisiäkin.
[/quote]
Siinähän alapeukutatte, mutta kyllä teilläkin olisi toinen ääni kellossa, jos joutuisitte pelkäämään lastenne ja lemmikkienne puolesta aina iltahämärällä. Näin esim. New Yorkissa ja Connecticutissa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:47"]
Jos arvostaa lämmintä ja ajatonta takkia niin ostaa turkin
[/quote]
Ei kannata! Ostin 2 v sitten ja nyt on hihojen saumoissa pari pientä reikää ja hihoista myös musta väri haalistunut! Luulin että oli likaa mutta pesulan jälkeen tajusin että olikin haalistunut. Tosi pettynyt olen koska olen tarkka siitä miltä vaatteeni näyttävät.
Kivikaudellako te elätte, kun pitää eläinten turkiksia käyttää? Mitä jos muuttaisitte myös sinne luolaan, pois sivistyksen parista.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:49"]
Takki on erinomaisen lämmin, kestävä ja ajaton. Kojootinkarvareunusteinen huppu on aivan perusteltu - tekoturkis ei ikinä anna sellaista suojaa kasvoille kuin turkishuppu. Loukkupyynnissä noudatetaan AIHTS-standardeja.Sitä paitsi kojootit ovat vahinkoeläimiä, jotka ovat riesana pohjois-Amerikassa jopa keskellä asutusta, tunkevat pihoille, syövät kotieläimiä ja lemmikkejä ja uhkaavat ihmisiäkin.
[/quote]
Siinähän alapeukutatte, mutta kyllä teilläkin olisi toinen ääni kellossa, jos joutuisitte pelkäämään lastenne ja lemmikkienne puolesta aina iltahämärällä. Näin esim. New Yorkissa ja Connecticutissa.
[/quote]
Kumpi oli ensin, luonto eläimineen vai paska ihminen? Joten väisty sinä luonnon tieltä äpäröines.
Ei teinille noin kallista. En ostaisi itsellenikään, koska saman laatuisia löytyy neljäsosalla tuosta hinnasta. Teinin pistäisin koulun jälkeen lehtiä jakamaan, ja sitten mietittäisiin että kannattaako ostaa tuolla hinnalla yksi vaate, kun samalla hintaa voi uusia koko vaatevaraston. Ja teineillä tosiaan muoti muuttuu, kun kaverit käskee.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:55"]
Ei kannata! Ostin 2 v sitten ja nyt on hihojen saumoissa pari pientä reikää ja hihoista myös musta väri haalistunut! Luulin että oli likaa mutta pesulan jälkeen tajusin että olikin haalistunut. Tosi pettynyt olen koska olen tarkka siitä miltä vaatteeni näyttävät.
[/quote]
En kannata kyseistä takkia, mutta mistä olet sen hankkinut? Olihan varmasti aito versio.
Vierailija kirjoitti:
Eewh.. Vaikka olisikin varaa, niin mulle tulis äärettömän kiusaantunut olo pitää ihan liian kallista/merkkiin perustuvaa takkia päällä.. Mielummin ostan kalliin perusvaatteen, josta ite tiedän että on laadukas, mutta ei hohkaa kaikille sen merkkiä...
Mua kiusaannuttaa pitää kånken reppua koska se on kaikilla teineillä. Ei 34v nainen sellasta kehtaa pitää julkisesti. Eli, erilaisia syitä, miksi kaikkia merkkejä ei vaaan kehtaa pitää yllä....
Tässä olen samaa mieltä, myö tuosta Kånkenista. Kun oma n. 15-vuotias Kånken tuli tiensä päähän pari vuotta sitten ei tullut mieleenkään uusia sitä vaikka omaan käyttötarkoitukseen todella toimiva onkin. Syinä tuon "se on kaikilla teineillä ja hipstereillä" lisäksi se, että ko. repun hinnat on viime vuosina nostettu huimiksi, koska muoti. Periaatteesta en maksa 25% lisähintaa vaikka se tässä tapauksessa onkin vain 20€.
WT- p a s k a a. So last season jo viime vuonna
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:35"]
Juu, osta verellä tahrattu takki. Karma kyllä iskee takaisin.
[/quote]
Ei ole olemassa mitään karmaa. Jos olisi, se olisi iskenyt minuun aikapäiviä sitten.