Kylläpä oli vaikea päättää antaako luvan vai ei
tytölle hpv-rokotteeseen. Sydäntä kuunneltuani laitoin rastin kyllä-kohtaan. Toisaalta vaikka me oltaisiin kieltäydytty, mutta tyttö halunnut niin hän olisi sen saanut.
Kommentit (15)
Minä tulen laittamaan rastin ei kohtaan. Mielestäni on parempi käydä papassa säännöllisesti, kuin jäädä ilman gynekologisia tutkimuksia. Tuossa rokotteessa on todettuja haittavaikutuksia aika monellakin ja eihän se suojaakaan kuin harvoilta HPV-viruksilta! Uusia viruskantoja syntyy joka päivä! Haluavat vain, että yhteiskunta säästäisi, kun ei tarvitsisi järjestää papa-seulontoja!
Sitä paitsi, en ole käyttäytynt riskisti itse ja en usko, että tyttärenikään makaa ilman kondomia yhtään poikaa, ennenkuin on selvittänyt toisen seksuaalihistorian ja tautitilanteen! Rokote on niille, jotka harrastavat suojaamatonta seksiä monen kanssa ja mahdollisesti esim humalassa ym holtittomasti! Heillä on muutenkin kohonnut riski kärsiä myöhemmin lapsettomuudesta ja sitten vielä tämän rokotteen mahdollinen sivuvaikutus, hedelmättömyys. Kohdunkaulansyöpähän tulee useimmiten, kun on kaksi sopivaa tautia; kondylooma ja herpes yhdessä! Hankkikaa tietoa!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:14"]Minä tulen laittamaan rastin ei kohtaan. Mielestäni on parempi käydä papassa säännöllisesti, kuin jäädä ilman gynekologisia tutkimuksia. Tuossa rokotteessa on todettuja haittavaikutuksia aika monellakin ja eihän se suojaakaan kuin harvoilta HPV-viruksilta! Uusia viruskantoja syntyy joka päivä! Haluavat vain, että yhteiskunta säästäisi, kun ei tarvitsisi järjestää papa-seulontoja!
Sitä paitsi, en ole käyttäytynt riskisti itse ja en usko, että tyttärenikään makaa ilman kondomia yhtään poikaa, ennenkuin on selvittänyt toisen seksuaalihistorian ja tautitilanteen! Rokote on niille, jotka harrastavat suojaamatonta seksiä monen kanssa ja mahdollisesti esim humalassa ym holtittomasti! Heillä on muutenkin kohonnut riski kärsiä myöhemmin lapsettomuudesta ja sitten vielä tämän rokotteen mahdollinen sivuvaikutus, hedelmättömyys. Kohdunkaulansyöpähän tulee useimmiten, kun on kaksi sopivaa tautia; kondylooma ja herpes yhdessä! Hankkikaa tietoa!
[/quote]
Gynetutkimuksissa kannattaa/pitää käydä ihan ilman papa-koettakin ja kai tiedät että sen taudin voi saada vaikka olisi kuinka huolellinen tahansa?
Olisin halunnut tyttärälle tuo rokotteen, mutta hän itse kieltäytyi siitä jyrkästi.
Kondomi ei suinkaan suojaa täysin, esim.kondyloomalta tai vaikkapa herpekseltä...
Ajoissa todetun taudin pystyy myös hoitamaan pois!
Kuitenkin lukekaahan. Tarkoitus on vähentää papoja. Potilaan kannalta on vaivatonta, vaikka se papa otettaisiinkin samalla kun tehdään gynekologinen sisätutkimus. Papan ottaminen ei ole vaarallista, mutta rokottaminen voi olla! Japanista huonoja kokemuksia rokotteesta.
Eikös tämän rokotteen sivuvaikutuksena saata olla esim. lapsettomuus? Näin muistan lukeneeni jostain. Meidän tyttärelle ei tätä otettu.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:14"]
....ja en usko, että tyttärenikään makaa ilman kondomia yhtään poikaa, ennenkuin on selvittänyt toisen seksuaalihistorian ja tautitilanteen! Rokote on niille, jotka harrastavat suojaamatonta seksiä monen kanssa ja mahdollisesti esim humalassa ym holtittomasti! ....
[/quote]
Rokotehan annetaan lapsille..... ei todella voi siinä iässä tietää kuka on kännissä holtiton ja kuka ei :)
Meillä laitoin rastin joohon, koska tyttö halusi ja miettikääpä SYÖPÄ VAI PARI PIENTÄ ROKOTETTA eikö siitä tule mitään lapsettomuutta! Kuumetta, päänsärkyä, kädenkipua tms saattaa olla, omalla tytöllä oli enemmän väsymystä kuin yleensä.
Minä olin vielä neitsyt, kun rokotteen olisi saanut käydä ottamassa (maksua vastaan). Valitsin olla ottamatta. Menee ohi aiheen, muttainhottaa vastuuttomuus seksiasioissa ja sukupuolitautien määrien lisääntyminen. En nyt tarkoita sitä, että esim. hpv:ta voisi täysin ehkäistä kondomilla vaan yleistä asenneilmapiiriä.
Rokotteen isoin kysymysmerkkihän on sen vaikutuksen kesto. Lisäksi kummastuttaa, että ainakaan toista, jos kumpaakaan, rokotetta miehet eivät saa ollenkaan, vaikka haluaisivat.
Kyllä oman lapsensa tuntee. Ei minun lapsi edes halua kännätä. Ei kaikki suomalaisetkaan tykkää kännäämisestä.
Esim meidän suvussa, ja ei olla mitään uskovaisia, ei nautita alkoholia, koska humala tuntuu tylsältä ja ärsyttävältä. Enintään yksi onnittelumalja ja siitäkin jää helposti lasin pohjalle!
Ollaan varmaankin allergisia alkoholille ja muutenkin itsensä tajuttomaksi huumaamiselle. Alkoholi tekee ihon punakaksi ja se tuntuu inhottavalta! Humala horjuttaa jalkoja ja huimaa päätä, eikä sovi meille! Alkoholisteja ei ole, kun kukaan meidän suvussa ei vain ole oppinut juomaan!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:04"]
tytölle hpv-rokotteeseen. Sydäntä kuunneltuani laitoin rastin kyllä-kohtaan. Toisaalta vaikka me oltaisiin kieltäydytty, mutta tyttö halunnut niin hän olisi sen saanut.
[/quote]
Kiva tietää, että päädyit tällaiseen ratkaisuun. Mitä järisyttävää ajattelit huomenna kertoa, ostit HK:n sinistä Prismasta?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:51"]Kyllä oman lapsensa tuntee. Ei minun lapsi edes halua kännätä. Ei kaikki suomalaisetkaan tykkää kännäämisestä.
Esim meidän suvussa, ja ei olla mitään uskovaisia, ei nautita alkoholia, koska humala tuntuu tylsältä ja ärsyttävältä. Enintään yksi onnittelumalja ja siitäkin jää helposti lasin pohjalle!
Ollaan varmaankin allergisia alkoholille ja muutenkin itsensä tajuttomaksi huumaamiselle. Alkoholi tekee ihon punakaksi ja se tuntuu inhottavalta! Humala horjuttaa jalkoja ja huimaa päätä, eikä sovi meille! Alkoholisteja ei ole, kun kukaan meidän suvussa ei vain ole oppinut juomaan!
[/quote]
Niin. Ei sun tyttäresi mitään tauteja saa kun teidän suvussa tullaan kerran ihan punaisiksi.
Oikea päätös! Olisipa se ollut, kun itse olin teini. T. Hpv-tartunnan saanut