Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutettiin yhteen mutta mies ei tajua ettei koti ole mikään esittelytalo...!

Vierailija
02.10.2021 |

Puolisen vuotta yhdessä asuttu mies osti talon ja muutettiin yhteen. Ookoo mutta mies pitää kotia jonain linnana mitä esitellään tiedättehän sellainen asuuko tuol ny kukaan design lehden koti.. Onhan se kivaa kun on siistiä ja puhdasta mutta kun se on myös minun kotini mutta mies kieltää meiltä molemmilta eväiden syönnin olohuoneen sohvalla ja makkarissa (ruoka syödään miehen mielestä vain keittiössä). Keittiökin kiiltelee eikä pöydillä saa olla juuri mitään tavallista tavaraa vaan ainoastaan design juttuja. Mies suutahtaa jos vahingossakin jää leivänmuruja keittiön pöydälle, vaikka siivoan jälkeni kokkailujen ja syömisen jälkeen. En vaan haluaisi stressata elämistä kodissani mutta mies pitää päänsä. :( Saako teillä muilla näkyä eläminen kotona?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia saa nauttia vain perjantaisin ja lauantaisin, on yksi meidän perheen sääntö. Silloinkin vain max 3 annosta / hlö.

Siivouspäivä on aina perjantai. Silloin vaihdetaan myös lakanat.

Ruoka syödään ruokapöydän ääressä, sehän on selvä se.

Siivouspäiväksi kannattaa valita torstai, jolloin on siistiä viikonlopuksi.

Vierailija
62/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian karvainen kirjoitti:

En ole koskaan oppinut ymmärtämään että ruokaa ei syötäisikään keittiössä, ruokapöydän ääressä, jota varten se pöytä on hankittu ja jossa on istuma paikat kaikille perheen jäsenille. En minäkään anna lasten syödä muualla kuin ruokapöydän äärellä, meillä se on perheen yhteinen hetki, syödään ja jutellaan, ollaan yhdessä hetki, lapsetkin tykkää vaikka joskus valittavat kun pitää syödä yhdessä eikä koskaan saa katsoa televisioo samalla. Herkkuja voi syödä missä kukin haluaa kunhan siivoa itse omat sotkunsa, sipsit joskus sattuvat murentua lattialle tai popparit tippuvat, se mielestäni kuuluu elämään ja siivousvälineet on sitä varten että saa helposti siivottua.

Vaimokaan ei tätä oikein ymmärrä eikä edes syö aina meidän kanssa, minun ja 4 lapsen kanssa, se nyt vaan inhoaa minua ylikaiken muutenkin.

Minä inhoan yli kaiken näitä loputtomia vaimosatuja. Aikuinen nainen 🥱🥱 mitä ihmettä saat tästä? Aina sama kaava näissä saduissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hieman ahdistaa kun vaimo on tällainen järjestyksen nainen. Häntä ja sisaruksiaan piestiin lapsina, jos eivät siivonneet joka päivä taloa. Hyvin on isän opit iskostunut päähän, nyrkin voimalla.

Vierailija
64/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian karvainen kirjoitti:

En ole koskaan oppinut ymmärtämään että ruokaa ei syötäisikään keittiössä, ruokapöydän ääressä, jota varten se pöytä on hankittu ja jossa on istuma paikat kaikille perheen jäsenille. En minäkään anna lasten syödä muualla kuin ruokapöydän äärellä, meillä se on perheen yhteinen hetki, syödään ja jutellaan, ollaan yhdessä hetki, lapsetkin tykkää vaikka joskus valittavat kun pitää syödä yhdessä eikä koskaan saa katsoa televisioo samalla. Herkkuja voi syödä missä kukin haluaa kunhan siivoa itse omat sotkunsa, sipsit joskus sattuvat murentua lattialle tai popparit tippuvat, se mielestäni kuuluu elämään ja siivousvälineet on sitä varten että saa helposti siivottua.

Vaimokaan ei tätä oikein ymmärrä eikä edes syö aina meidän kanssa, minun ja 4 lapsen kanssa, se nyt vaan inhoaa minua ylikaiken muutenkin.

Minä inhoan yli kaiken näitä loputtomia vaimosatuja. Aikuinen nainen 🥱🥱 mitä ihmettä saat tästä? Aina sama kaava näissä saduissasi.

Olen mies, luulin jo nimimerkistä käyvän ilmi sen, ja kyllä, olen vaimon mielestä liian karvainen. En kirjoita satuja, kirjoitan omasta elämästä, asioista jotka on niinkuin ne on, tällä hetkellä. Eroa odotellessa, kerätessä voimia toteuttaa se unelma, jolloin ei tarvitse enää kuulla tekevänsä asiat aina väärin, vaikka tekisi niinkuin vaimo on tehnyt, silti teen sen asian väärin.

Vierailija
65/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun minullakin olisi tuon miehen kaltainen puoliso, eikä porsas joka kasaa vaatekasoja, jättää astioita, viskoo likaisia vaatteita, piilottelee viikattuja käytettyjä nenäliinoja, räjäyttää keittiön aina kun kokkaa, kolhii kämppää surutta sieltä ja täältä, jättää kaikki kaapit, ovet ja pakkaukset auki.

Stressaa tuollaisen sottapytyn kanssa elo.

Luulet ettei liika ole liikaa toiseenkin suuntaan? Kohtuus kaikessa.

Vierailija
66/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös sääntö, että ruoka syödään ruokapöydässä. Mitä ihmeellistä siinä on?

Muita sääntöjä on, että olutta ei juoda löylyhuoneessa, vaan saunan jälkeen. Valkoviiniä juodaan sushin ja punaviiniä pihvin kanssa ym.

Mitä hemmettiä. Miksi olutta ei voi juoda löylyhuoneessa tai vaikka juoda valkkaria tai roseeta pihvin kanssa? Millainen perheriitä tästä syntyy? 

Ei synny mitään riitoja, koska oluen juonti löylyissä on kielletty. Jotkut vieraat on yrittäneet. Olen sanonut, että meillä ei olutta juoda saunassa. Piste.

Ainoa sallittu viini sushin kanssa on valko. Mieluiten kuiva saksalainen.

Ja mitenköhän tämä käytännössä tapahtuu? Vedät väkisin olutpullon toisten käsistä tai viinilasillisen sushia syödessä? No provohan sinä olet. 

Miten niin provo?

Kaikki vieraat ovat uskoneet, kun olen sanonut ettei meillä juoda olutta saunassa. Saunan jälkeen tai löylyjen välissä kuistilla on sitten kaikki oluensa juoneet meidän kanssa. Kukaan ei ole edes kysynyt miksi?

Valkoviinistä sushin kanssa ei myöskään ole tullut napinaa kun sitä on tarjottu. Vähän parempaa saksalaista kuivaa Rieslingiä on kaikko nauttineet huomattavan mielellään. Tai lihan kanssa eteläafrikkalaista tai vaikka espanjan Rioja -alueen viinejä, mitä viinikaapista on esiin nostettu.

Vieraiden tuomat tuliais-Chenet olen yleensä lahjoittanut eteenpäin

Vierailija
67/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös sääntö, että ruoka syödään ruokapöydässä. Mitä ihmeellistä siinä on?

Muita sääntöjä on, että olutta ei juoda löylyhuoneessa, vaan saunan jälkeen. Valkoviiniä juodaan sushin ja punaviiniä pihvin kanssa ym.

Mitä hemmettiä. Miksi olutta ei voi juoda löylyhuoneessa tai vaikka juoda valkkaria tai roseeta pihvin kanssa? Millainen perheriitä tästä syntyy? 

Ei synny mitään riitoja, koska oluen juonti löylyissä on kielletty. Jotkut vieraat on yrittäneet. Olen sanonut, että meillä ei olutta juoda saunassa. Piste.

Ja mitenköhän tämä käytännössä tapahtuu? Vedät väkisin olutpullon toisten käsistä tai viinilasillisen sushia syödessä? No provohan sinä olet. 

Miten niin provo?

Kaikki vieraat ovat uskoneet, kun olen sanonut ettei meillä juoda olutta saunassa. Saunan jälkeen tai löylyjen välissä kuistilla on sitten kaikki oluensa juoneet meidän kanssa. Kukaan ei ole edes kysynyt miksi?

Valkoviinistä sushin kanssa ei myöskään ole tullut napinaa kun sitä on tarjottu. Vähän parempaa saksalaista kuivaa Rieslingiä on kaikko nauttineet huomattavan mielellään. Tai lihan kanssa eteläafrikkalaista tai vaikka espanjan Rioja -alueen viinejä, mitä viinikaapista on esiin nostettu.

Olen siis innokas olut- ja viiniharrastaja. En voi sietää, ettei olutta kunnioiteta vaan se ehdoin tahdoin pilataan, viemällä metallitölkissä kuumaan saunaan. Siksi.

Olut kuuluu nauttia arvoisestaan lasista.

Vierailija
68/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin provo?

Olen siis innokas olut- ja viiniharrastaja. En voi sietää, ettei olutta kunnioiteta vaan se ehdoin tahdoin pilataan, viemällä metallitölkissä kuumaan saunaan. Siksi.

Tunnen yhden kaltaisesi tyypin.

Pitää itseään olut- ja viiniharrastajana kun ostelee Alkosta peräti 15 euron viinejä ja IPA -oluita

Vierailija
69/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aiemmin naimisissa sottapytyn kanssa, jopa vieläpä valitti siitä, että minä siivosin. Eli ei edes kelvannut se, että minä siivoan koska minua häiritsee sotku, vaan irvaili ja vittuili vieressä, kun siivosin hänen sotkujaan. Myöhemmin löysin miehen, joka on siisti ja huolehtii tarkasti niin kodin kuin omasta hygieniastaan. Olen niin onnellinen hänen kanssaan, kun ikinä ei tarvi perustella, miksi haluaa siivota keittiön ennen nukkumaan menoa tai imuroida hiekat eteisestä jne. En ymmärrä, miksi monet yhdistävät sotkun ja kaaoksen kodikkuuteen. Minusta siisti koti on kodikas.

Vierailija
70/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kutsuttu tällaista unelmamieheksi ette tiedä mistä puhutte. Mulla oli edellinen mies täysi sika mitä tuli siisteyteen ja luulin, että joku tällainen mies olisi ihana kun itsekin tykkään siististä. Mutta ei, seuraava mieheni oli todellinen siisteysfriikki ja kotona ei voinut olla enää rennosti, kun kaikesta tuli sanomista ja koko ajan piti varoa. Käyttäytyi ihan kuin aikuinen joka ohjeistaa lasta. Siisteys on hyvä asia, mutta suhteellisuudentajua pitää olla ja omassa kodissa on voitava olla rennosti. Kompromisseja tehtävä molempien, ei vain toisen. Tuo on kaukana unelmasta.

Vierailija
71/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin aiemmin naimisissa sottapytyn kanssa, jopa vieläpä valitti siitä, että minä siivosin. Eli ei edes kelvannut se, että minä siivoan koska minua häiritsee sotku, vaan irvaili ja vittuili vieressä, kun siivosin hänen sotkujaan. Myöhemmin löysin miehen, joka on siisti ja huolehtii tarkasti niin kodin kuin omasta hygieniastaan. Olen niin onnellinen hänen kanssaan, kun ikinä ei tarvi perustella, miksi haluaa siivota keittiön ennen nukkumaan menoa tai imuroida hiekat eteisestä jne. En ymmärrä, miksi monet yhdistävät sotkun ja kaaoksen kodikkuuteen. Minusta siisti koti on kodikas.

Tajuathan, ettei sinun tapasi silti ole ainoa oikea?

Vierailija
72/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin provo?

Kuulostaa jopa järkevältä perustelulta

Vierailija
73/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako jos ostat itsellesi leveän, reunallisen tarjottimen, josta murut ei lentele ympäriinsä? Mieluiten yksinkertainen ja toimiva ratkaisu, ja sitten katsotaan miten tilanne kehittyy.

Vierailija
74/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuathan, ettei sinun tapasi silti ole ainoa oikea?

Mistä ihmeestä sait sen kuvan, että en tajuaisi? Kerroin, miten minä koen asiat. En ottanut kantaa kenenkään muun tekemisiin. Jokainen saa elää ihan sellaisessa sikolätissä kuin haluaa, mutta minä haluan siistin kodin.

Vierailija
75/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syödä sängyssä? Joo joskus kiva kun toinen tekee aamupalan sänkyyn, mutta ei se ole mikään murustelupaikka.

Vierailija
76/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti on koti.

Opiskeluaikaan asuin pari vuotta solussa. Yksi kaveri oli käymässä ja asui luonani.

Sillä välin kun olin töissä, oli hakenut pizzaa ja syönyt sängyssäni sitä kun ei ollut viitsinyt solukeittiössä syödä sitä351. Päiväpeitossa iso rasvatahra ja tomaattipyrettä. Ei tajunnut ollenkaan kun olin äreä. Ihmetteli vaan "miksi otat pulttia."

Vierailija
77/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi, että joku söisi ja murustelisi sängyssäni. Koska oletettavasti ap nukkuu miehen kanssa samassa sängyssä eli kyseessä on myös miehen sänky

Vierailija
78/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka kutsuttu tällaista unelmamieheksi ette tiedä mistä puhutte. Mulla oli edellinen mies täysi sika mitä tuli siisteyteen ja luulin, että joku tällainen mies olisi ihana kun itsekin tykkään siististä. Mutta ei, seuraava mieheni oli todellinen siisteysfriikki ja kotona ei voinut olla enää rennosti, kun kaikesta tuli sanomista ja koko ajan piti varoa. Käyttäytyi ihan kuin aikuinen joka ohjeistaa lasta. Siisteys on hyvä asia, mutta suhteellisuudentajua pitää olla ja omassa kodissa on voitava olla rennosti. Kompromisseja tehtävä molempien, ei vain toisen. Tuo on kaukana unelmasta.

Tämäpä. Vitsailtiin eksän kanssa siitä kun tämä oli minua siistimpi, mutta yhteen muutettua se tämän siisteys menikin ihan yli. Tämä näki sotkua siellä mikä oli minulle ihan normaaleja asumisen jälkiä.

Vierailija
79/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tässä ei nyt asioiden ydin ole siinä saako sängyssä syödä vai ei. Vaan siinä jos yksi ihminen määrää miten eletään eikä tee mitään kompromisseja ja vielä suuttuu asioista. Eri näkemyksiä voi olla ja sitten niistä molemminpuolin keskustellaan. Ei niin, että toinen päsmäröi ja määräilee miten kotona tulee elää.

Vierailija
80/93 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Vitsailtiin eksän kanssa siitä kun tämä oli minua siistimpi, mutta yhteen muutettua se tämän siisteys menikin ihan yli. Tämä näki sotkua siellä mikä oli minulle ihan normaaleja asumisen jälkiä.

Sama kokemus. Skannaa koko ajan paikkoja ja jos lattialta löytyy nukkapallo tai pöydältä muutama leivänmuru tulee sanomista miten sotkuista on. Ei tuollaisen kanssa pysty elämään kun koko ajan saa varoa.