Muutettiin yhteen mutta mies ei tajua ettei koti ole mikään esittelytalo...!
Puolisen vuotta yhdessä asuttu mies osti talon ja muutettiin yhteen. Ookoo mutta mies pitää kotia jonain linnana mitä esitellään tiedättehän sellainen asuuko tuol ny kukaan design lehden koti.. Onhan se kivaa kun on siistiä ja puhdasta mutta kun se on myös minun kotini mutta mies kieltää meiltä molemmilta eväiden syönnin olohuoneen sohvalla ja makkarissa (ruoka syödään miehen mielestä vain keittiössä). Keittiökin kiiltelee eikä pöydillä saa olla juuri mitään tavallista tavaraa vaan ainoastaan design juttuja. Mies suutahtaa jos vahingossakin jää leivänmuruja keittiön pöydälle, vaikka siivoan jälkeni kokkailujen ja syömisen jälkeen. En vaan haluaisi stressata elämistä kodissani mutta mies pitää päänsä. :( Saako teillä muilla näkyä eläminen kotona?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Se joka maksaa,saa päättää.
Onneksi SP saa päättää omalta osaltaan ja jättää sian. Eikun vaan oma kämppä hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka kauan olette olleet yhdessä, tuli ihan yllätyksenä? Ei jatkoon. Keksi parempi juttu ens kerralla
Kuules kolmisen vuotta ja kannattaisiko sun keksiä parempia kommentteja jatkossa. Ei jatkoon. Totisinta totta tämä yhteiselo yhteenmuuton jälkeen että mitään en ole keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukutaidottomia tai vähäjärkisiä te, jotka toivotte itsellenne tuollaista kumppania? Ymmärsittehän, että AP:ta ei haittaa se, että mies on siisti, vaan se, että mies on siisteyspoliisi joka SUUTTUU jos johonkin jää leivänmuruja ja sanelee missä AP saa syödä kuin tämä olisi joku lapsi? Oikeastiko teistä olisi mukavaa elää puolison kanssa, joka on vielä itseännekin neuroottisempi ja pakottaa teidät koko ajan pelkäämään että mitä seuraavaksi teette vahingossa väärin.
En ikinä eläisi sellaisen ihmisen kanssa, joka kokee että siisteys on hyvä syy riehua ihmisille.
Ymmärrettiin kyllä. Kukaan ei ole mua neuroottisempi siisteydessä, joten AP:n mies olisi mulle lottovoitto.
Tuohan kuulostaa elämältä naisen kanssa samassa osotteessa
Olette liian erilaisia. Se tulee johtaa eroon. En minäkään eläisi naisena tuollaisen sottapytyn kanssa. Tykkään siisteydestä, järjestyksestä ja puhtaudesta. Syön sohvalla. Ja joskus sängyssäkin. Siivoon aina jälkeni hyvin.
Tuollainen pedantti avokki oli yhdellä opiskelukaverilla.
Kauheaa säätämistä, kun kävin kaverille jonkun koulutehtävän viemässä.
Teet keitti, mutta sitten piti odottaa levyn jäähtymistä, että voi laittaa levynsuojuksen paikoilleen. Sohvasta istumarypyt siloitella ja teemukit tietysti pestä.
Kirjoituspöydällä oli kaikki kynät, kumit ja kirjat ojennuksessa, vähän kuin Poirotilla. Ja koko koti kuin sisustuslehdestä.
Kaveri oli kyllä vähän nolon tuntuinen tuosta siivoamisesta, meillä oli vielä meno jonnekin ja vähän kiire, mutta avokki ei saanut nähdä sotkua ??!! kotiin tullessaan.
Siis mitä sotkua??
Eihän tuollainen ole elämää, jos toisen pakkomielteiden mukaan pitää hyppiä.
No, komea mies ja vähän varakkaampi tapaus, mutta en olisi tuollaista kontrollifriikkiä katsellut päivääkään, edes köyhänä opiskelijana.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukutaidottomia tai vähäjärkisiä te, jotka toivotte itsellenne tuollaista kumppania? Ymmärsittehän, että AP:ta ei haittaa se, että mies on siisti, vaan se, että mies on siisteyspoliisi joka SUUTTUU jos johonkin jää leivänmuruja ja sanelee missä AP saa syödä kuin tämä olisi joku lapsi? Oikeastiko teistä olisi mukavaa elää puolison kanssa, joka on vielä itseännekin neuroottisempi ja pakottaa teidät koko ajan pelkäämään että mitä seuraavaksi teette vahingossa väärin.
En ikinä eläisi sellaisen ihmisen kanssa, joka kokee että siisteys on hyvä syy riehua ihmisille.
Arkihavaintojen perusteella aika moni mies elää tuollaisen naisen kanssa. Ja minä olen sottapyttynainen, mutta kuuntelin kiltisti kun mies saarnasi siisteydestä. Meidän ero ei liittynyt tuohon.
Hyi hitsit jos joku syö olkkarissa jonkun muun kuin ruokapöydän ääressä. Sängystä nyt puhumattakaan. Ällöttää ajatuskin. Napostella tai herkutella ei tarvitse niin ruoka on aina ruokapöydän ääressä. Sohva on istumista ja makoilua varten ja sänky muita aktiviteetteja varten. Ruokaan kuuluu keskittyä ja nauttia siitä. Ei vedetä käsi lautasen alla haarukkaa käyttäen samalla jotain tv:tä töllöttäen. Ihme kun suomalaiset onkin lihavia kun tämä yksinkertainen toimenpide tuntuu olevan haastava...
Itse olen myös neuroottinen siivouksen suhteen ja siksi asun yksin. Ne, joiden kanssa oleskelen välillä niin osaavat käytöstavat ja ruokailu/kahvittelu tapahtuu aina ruokapöydän ääressä istuen.
Kuulostaa siltä, että ap ei ole siisti ihminen. Makuuhuoneessa syöminen on ällöttävää.
Lisäksi ap kirjoitti, että mies osti talon. Oletan että mies osti talon itse kokonaan. Tottakai tällöin mies haluaa pitää talosta hyvää huolta. Tää on ihan sama kuin että kaverisi syö sipsejä sun autossa. Murusia tulee vaikka siivoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ap ei ole siisti ihminen. Makuuhuoneessa syöminen on ällöttävää.
Lisäksi ap kirjoitti, että mies osti talon. Oletan että mies osti talon itse kokonaan. Tottakai tällöin mies haluaa pitää talosta hyvää huolta. Tää on ihan sama kuin että kaverisi syö sipsejä sun autossa. Murusia tulee vaikka siivoaisi.
En ole törkypesä enkä elä kuten siat pellossa mutta haluaisin elää kotonani vapaammin. Se minulle lienee suotavan vaikka mies on pedantti ja eri mieltä siisteystasosta. Mies osti talon kokonaan itse, velkoja ei ole ja talo on miehen nimissä. En syö sispsejä enkä syö autossa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitsit jos joku syö olkkarissa jonkun muun kuin ruokapöydän ääressä. Sängystä nyt puhumattakaan. Ällöttää ajatuskin. Napostella tai herkutella ei tarvitse niin ruoka on aina ruokapöydän ääressä. Sohva on istumista ja makoilua varten ja sänky muita aktiviteetteja varten. Ruokaan kuuluu keskittyä ja nauttia siitä. Ei vedetä käsi lautasen alla haarukkaa käyttäen samalla jotain tv:tä töllöttäen. Ihme kun suomalaiset onkin lihavia kun tämä yksinkertainen toimenpide tuntuu olevan haastava...
Itse olen myös neuroottinen siivouksen suhteen ja siksi asun yksin. Ne, joiden kanssa oleskelen välillä niin osaavat käytöstavat ja ruokailu/kahvittelu tapahtuu aina ruokapöydän ääressä istuen.
Hah. Minäkin asun yksin ja minulla on aina siistiä, mutta syön silti jokaisen aterian sängyllä koska en omista ruokapöytää enkä edes sohvaa. Ei liity mitenkään käytöstapoihin ja sänkyähän voi käyttää ihan mihin tahansa aktiviteettiin siitäkin huolimatta että syö sillä istuen. En vaan käsitä miksi pitää rajoittaa/tuomita näin hanakasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Meillä on myös sääntö, että ruoka syödään ruokapöydässä. Mitä ihmeellistä siinä on?
Muita sääntöjä on, että olutta ei juoda löylyhuoneessa, vaan saunan jälkeen. Valkoviiniä juodaan sushin ja punaviiniä pihvin kanssa ym.
Se jota häiritsee, siivoaa. Meillä toimii hyvin näin.
Liian karvainen kirjoitti:
En ole koskaan oppinut ymmärtämään että ruokaa ei syötäisikään keittiössä, ruokapöydän ääressä, jota varten se pöytä on hankittu ja jossa on istuma paikat kaikille perheen jäsenille. En minäkään anna lasten syödä muualla kuin ruokapöydän äärellä, meillä se on perheen yhteinen hetki, syödään ja jutellaan, ollaan yhdessä hetki, lapsetkin tykkää vaikka joskus valittavat kun pitää syödä yhdessä eikä koskaan saa katsoa televisioo samalla. Herkkuja voi syödä missä kukin haluaa kunhan siivoa itse omat sotkunsa, sipsit joskus sattuvat murentua lattialle tai popparit tippuvat, se mielestäni kuuluu elämään ja siivousvälineet on sitä varten että saa helposti siivottua.
Vaimokaan ei tätä oikein ymmärrä eikä edes syö aina meidän kanssa, minun ja 4 lapsen kanssa, se nyt vaan inhoaa minua ylikaiken muutenkin.
Et varmaan ymmärrä meitä jotka asuu yksiössä ja keittiöön ei mahdu pöytää. Me syödään aina mieheni kanssa joko sohvapöydän äärellä, sohvalla tai sängyllä päiväpeiton päällä. Hui kamala! :o
Onneksi asun yksin, ja tulen asumaan. Hrrr...
Ei olis mun puoliso. Jos jotakuta sotku häiritsee, niin siivotkoon itse valittamisen sijaan.
Ihan samaa mieltä, että keittiössä syöndään, ei sängyssä eikä sohvalla. Se on hyvä tapa. Kuten myös keittiön pöytien siivoam8nen käytön jälkeen,
AP:n mies kuulostaa ihan vi*un rasittavalta kermaperseeltä.