Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen miesvaltaisella alalla?

Vierailija
25.11.2014 |

Kokemuksia ? Onko työllistyminen haaste ? Sulautuuko työporukkaan 25v likka kun työkaverit lähes kaikki 35-66v ukkoja?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:57"]

Miesten aloilla naisilla on "naisten paikka" eli ammatti voi olla sama, koulutusnimike voi olla sama jne., mutta työt ovat eriytyneet. Naiset alan sisällä eivät tätä näe, koska se on itsestäänselvyys.

[/quote]

Mille te alapeukutatte? Sillekö, että on tutkittu naisten saavan miesvaltaisilla aloilla tietynlaisia tehtäviä joko ihan sattumalta tai ehkä sittenkin siksi, että naissukupuoleen liitetään erilaisia piirteitä kuten täsmällisyys, tarkkuus, näppäryys, hoivavietti jne.

Vierailija
22/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä oikeesti kiinostaa jotkut alapeukut?? Get a life!

Ap: mä oon metallimies ja naiset on aina tervettulleita! Tervetuloa siis, kyllä pimut otetaan hyvin vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:50"]

Miesten aloilla naisilla on "naisten paikka" eli ammatti voi olla sama, koulutusnimike voi olla sama jne., mutta työt ovat eriytyneet. Naiset alan sisällä eivät tätä näe, koska se on itsestäänselvyys.

[/quote]

Mille te alapeukutatte? Sillekö, että on tutkittu naisten saavan miesvaltaisilla aloilla tietynlaisia tehtäviä joko ihan sattumalta tai ehkä sittenkin siksi, että naissukupuoleen liitetään erilaisia piirteitä kuten täsmällisyys, tarkkuus, näppäryys, hoivavietti jne.

[/quote]

Kerrohan miten tuo ilmenee mielestäsi minun ammatissani puuseppänä?

Vierailija
24/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 8v takana miesten kanssa työskentelyä. Mahtava porukka, huumori on ronskia, mutta ei haittaa :) vanhempainvapaiden (2krt) ei ole ollut ongelmaa. Ite oon reilu 30v ja "pojat" 25-67v.

Vierailija
25/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte mahtavia kiitos. :)

Vierailija
26/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:50"]

[/quote]

[/quote]

Kerrohan miten tuo ilmenee mielestäsi minun ammatissani puuseppänä?

[/quote]

Kerroinko, että se ilmenee jotenkin sinun ammatissasi? Mielestäni en kirjoittanut siitä mitään vaan ammattialasta, se on eri asia kuin ammatti.

Tuntematta sinun tilannettasi joudun ottamaan esimerkit valmisteilla olevasta väitöskirjasta. Sen mukaan ko. ammattialalla naiset päätyvät/hakeutuvat miehiä useammin korjauspuolelle ja hienopuusepiksi, vähemmän toimimaan tehdasmaisesti isojen koneiden ja erien kanssa. Samalla nimekkäät suunnittelevat puusepät ovat usein miehiä. Naisen paikka on siis siellä, missä tarvitaan tarkkuutta vaan ei kovin laajaa luovuutta (paitsi sen konkreettisen tekemisen luovuuttaa, joutuu keksimään, miten korvata osia jne. samalla kun miesten käyttämä luovuus kohdistuu sen valmisteilla olevan esineen luomiseen).

Vai osaatko nimetä 3 tunnettua naispuuseppää?

Vierailija
27/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:52"]

Ketä oikeesti kiinostaa jotkut alapeukut?? Get a life! Ap: mä oon metallimies ja naiset on aina tervettulleita! Tervetuloa siis, kyllä pimut otetaan hyvin vastaan.

[/quote]

Pimuille on aina paikka miesvaltaisilla aloilla, se on tasa-arvoa. Naiset sen sijaan ymmärtävät, että se ei ole heidän paikkansa.

Vierailija
28/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi ei sulautuisi?
Itse ollut miesvaltaisella alalla reilusti yli pulolet elämästäni, juuri tuli 24v täyteen samalla työnantajalla. Olen viihtynyt työpaikassani todella hyvin ja meinaan olla samassa paikassa eläkeikään saakka.

Vierailija
30/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rakennuksella siivoojana nuorempana, parikymppisenä opiskelijana. Täytyy sanoa, että aika karmeaa oli. Miehet olivat törkeitä minulle. 

Vierailija
31/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:02"]

Olen kanssa IT-alalla miesvoittoisessa porukassa "nuorimpana" naisena (41 v ;) ). Muutama vanhempi naiskollega on, mutta ne tuppaa lähinnä ilkeilemään ja puukottamaan selkään minkä ehtii, miehet on olleet keskimäärin paljon reilumpia, vaikka nuoremmissa muutama p-pää tullut nähtyä. Onneksi nykyisessä paikassa on mukavia ihmisiä (Ne vanhat haahkat jäi eläkkeelle ja se nuori jannu sai kenkää..).

[/quote]

Mikä naisia vaivaa, ovat ilkeitä naisia kohtaan vähän jokaisella työpaikalla. Tuntuisi, että miesvaltaisella työpaikalla vähät naiset pitäisivät toistensa puolta. Vai tuleeko siellä jotenkin kilpailua miesten suosiosta tyyliin "kuka on kuningatar"?

Vierailija
32/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyy, mutta miehet eivät oikein pidä naisista, jotka kutsuvat miehiä ukoiksi. Siitä tavasta ja sen edustamasta asenteesta voi tulla ongelma.

Vierailija
34/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:54"]

No niitä alapääjuttujakin, mutta ei niitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Miehet heittelee niitä toisilleen ja jos haluaa porukkaan kuulua, niin niitten pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. (ihan just niinkuin miehetkin tekee). Jos jää miettimään, että "mitähän se tolla tarkoitti", niin saattaa mennä hermot.

Kannattaa sitten muistaa, että kuormasta ei syödä. Vaikka porukassa olisikin joku erityisen paljon miellyttävä mies, niin mitään seksihommia ei saa harrastaa. Sillä saa sitten äkkiä välit huonoksi ja riidat pystyyn. Ollaan joskus miesporukassa puhuttu, että näissä hommissa pärjää sellaiset naiset, jotka joko antaa kaikille tai sitten ei anna kenellekään. Sellaisella "kaikille antavilla" tulee vain yleensä muita ongelmia, joten on parempi pitää ne housut jalassa, vaikka houkutuksia tulisikin... Loppujen lopuksi kuitenkin parempi.

Miehet on siitä hyviä työkavereita, että kun pienen nokittelun ja paikan hakemisen jälkeen sut on todettu "hyväksi tyypiksi", niin sä oot hyvä tyyppi aina. Siihen alkuun voi tulla pientä tytöttelyä ja vähättelyä, mutta ei siitä kannata suuttua.

t:Mies 39v jota pojatellaan vieläkin vanhempien työkavereiden toimesta. :)

[/quote]

Entä jos se ainokainen nainen alkaa seurustella jonkin työkaveripoikamiehen kanssa. Onko sekin väärin? 

Vierailija
35/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:02"]

Olen kanssa IT-alalla miesvoittoisessa porukassa "nuorimpana" naisena (41 v ;) ). Muutama vanhempi naiskollega on, mutta ne tuppaa lähinnä ilkeilemään ja puukottamaan selkään minkä ehtii, miehet on olleet keskimäärin paljon reilumpia, vaikka nuoremmissa muutama p-pää tullut nähtyä. Onneksi nykyisessä paikassa on mukavia ihmisiä (Ne vanhat haahkat jäi eläkkeelle ja se nuori jannu sai kenkää..).

[/quote]

Mikä naisia vaivaa, ovat ilkeitä naisia kohtaan vähän jokaisella työpaikalla. Tuntuisi, että miesvaltaisella työpaikalla vähät naiset pitäisivät toistensa puolta. Vai tuleeko siellä jotenkin kilpailua miesten suosiosta tyyliin "kuka on kuningatar"?

[/quote]

Ehkä miesvaltaisilla aloilla työskentelevät naiset huomaavat, että on olemassa toisenlaisiakin työilmapiirejä, eli reiluja ja kannustavia. Verrattuna naisvaltaisten työpaikkojen selkäänpuukotusmeininkiin.

Vierailija
36/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/37 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:54"]

No niitä alapääjuttujakin, mutta ei niitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Miehet heittelee niitä toisilleen ja jos haluaa porukkaan kuulua, niin niitten pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. (ihan just niinkuin miehetkin tekee). Jos jää miettimään, että "mitähän se tolla tarkoitti", niin saattaa mennä hermot.

Kannattaa sitten muistaa, että kuormasta ei syödä. Vaikka porukassa olisikin joku erityisen paljon miellyttävä mies, niin mitään seksihommia ei saa harrastaa. Sillä saa sitten äkkiä välit huonoksi ja riidat pystyyn. Ollaan joskus miesporukassa puhuttu, että näissä hommissa pärjää sellaiset naiset, jotka joko antaa kaikille tai sitten ei anna kenellekään. Sellaisella "kaikille antavilla" tulee vain yleensä muita ongelmia, joten on parempi pitää ne housut jalassa, vaikka houkutuksia tulisikin... Loppujen lopuksi kuitenkin parempi.

Miehet on siitä hyviä työkavereita, että kun pienen nokittelun ja paikan hakemisen jälkeen sut on todettu "hyväksi tyypiksi", niin sä oot hyvä tyyppi aina. Siihen alkuun voi tulla pientä tytöttelyä ja vähättelyä, mutta ei siitä kannata suuttua.

t:Mies 39v jota pojatellaan vieläkin vanhempien työkavereiden toimesta. :)

[/quote]

Entä jos se ainokainen nainen alkaa seurustella jonkin työkaveripoikamiehen kanssa. Onko sekin väärin? 

[/quote]

Ei kait se väärin ole, mutta onko se nyt sitten kiva olla pariskuntana samalla työpaikalla? Kuormasta ei syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi