Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako varattu käydä toisen miehen/naisen kanssa kahdestaan lounaalla?

Vierailija
25.11.2014 |

Missä teidän rajanne menee? Onko siis ok käydä eri sukupuolta olevan kaverin kanssa lounaalla? Mites kahvilla, illallisella, baarissa, tanssimassa...? Mikä ei olisi sinulle tai puolisollesi enää hyväksyttävää?

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:11"]

En voi uskoa tätä keskustelua todeksi. Onko tämä provo? Oletteko te olleet ikinä työpaikalla, jossa on töissä sekä miehiä että naisia? Luuletteko, että täällä on koko ajan jotkin orgiat menossa? Tai että kaikki vähintään kyttää toisiaan sillä silmässä ja että nurkan takana pannaan heti kun siltä tuntuu? Täällä tehdään töitä. Mistään ei ole romantiikka yhtä kaukana kuin työpaikkaruokalasta. Tämä on Suomi, eikä mikään muslimimaa.

[/quote] Koita itse päästä yli siitä, ettei kysymys ole pelkästän mistään panemisesta niiden mielestä, joiden suhteessa vastakkaista sukup. olevia kavereita ei harrasteta. Jos on jonkun parisuhteessa ok, että on miehellä naisia ja naisella miehia kavereina, niin fine. On kuitenkin ihan yhtä ok jos näin ei ole.

Iseäni on pyytänyt muutamakin miespuolinen kaveri ulos työajan ulkopuolella. Esim kahville. Sanon vain, että kiitos, mutten millään ehdi ja hymyilen päälle. Olemme miehen kanssa olleet 10 vuotta ja suhde kukoistaa. Olisikohan juuri siksi, että suhteessa kunnioitetaan toista ja meitä.

[/quote]

Herttilee! Miten tökaverin kanssa kahvilla käynti on epäkunnioittavaa miestäsi kohtaan?? :D

[/quote]

Huh. Saudi-Arabiassa nämä.

Vierailija
22/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaalla nyt voi käydä kenen kanssa tahansa, mutta tuntuisi todella oudolta jos vaimoni alkaisi käymään jonkun uuden mies kaverin kanssa kahdestaan iltaisin ulkona syömässä tai drinkeillä. Me käymme yhdessä sen kaksi kertaa vuodessa, kun ei vaan ehdi/jaksa/ole rahaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:30"]

Joidenkin arvomaailmat ovat erilaisia, minulle illallinen toisen sukupuolen edustajan kanssa on automaattisesti romanttissävytteistä jonka vuoksi en sitä muiden kun oman rakkaan kanssa halua tehdä.

[/quote]

Ei tässä ole arvoista kysymys. Olet vain harhainen, jos kuvittelet kaikkien miehien haluavan harrataa seksiä kanssasi.

Vierailija
24/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:25"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:11"] En voi uskoa tätä keskustelua todeksi. Onko tämä provo? Oletteko te olleet ikinä työpaikalla, jossa on töissä sekä miehiä että naisia? Luuletteko, että täällä on koko ajan jotkin orgiat menossa? Tai että kaikki vähintään kyttää toisiaan sillä silmässä ja että nurkan takana pannaan heti kun siltä tuntuu? Täällä tehdään töitä. Mistään ei ole romantiikka yhtä kaukana kuin työpaikkaruokalasta. Tämä on Suomi, eikä mikään muslimimaa. [/quote] Koita itse päästä yli siitä, ettei kysymys ole pelkästän mistään panemisesta niiden mielestä, joiden suhteessa vastakkaista sukup. olevia kavereita ei harrasteta. Jos on jonkun parisuhteessa ok, että on miehellä naisia ja naisella miehia kavereina, niin fine. On kuitenkin ihan yhtä ok jos näin ei ole. Iseäni on pyytänyt muutamakin miespuolinen kaveri ulos työajan ulkopuolella. Esim kahville. Sanon vain, että kiitos, mutten millään ehdi ja hymyilen päälle. Olemme miehen kanssa olleet 10 vuotta ja suhde kukoistaa. Olisikohan juuri siksi, että suhteessa kunnioitetaan toista ja meitä. [/quote]   Herttilee! Miten tökaverin kanssa kahvilla käynti on epäkunnioittavaa miestäsi kohtaan?? :D [/quote] Elätkö jossain pumpulissa, kun tosissasi kysyt tällaista? Oletko ikinä kuullut että tunteita voi kehittyä kahden ihmisen välille, jotka viettää paljon aikaa keskenään? Kerran kahville, sitten toisen... Mitäs sitten kun ohops vaan ihastuttiinkin, sitten selitellään kotona, että tässä nyt vain kävi näin.. Jos nyt kerrotaan edes kotona.

[/quote]

No voi kehittyä, joo... Kuule aika harvassa on miehet (olen nainen) joiden kanssa satunnainen kahvilla käynti johtaisi johonkin muuhun kuin siihen ystävyyteen. Eikä vieraisiin ihastumisia(ainakaan vakavia) tapahdu hyvässä parisuhteessa. Pitäähän ihmisellä vapaus olla. Ei hitto soikoon, ei se parisuhde saa vankila olla!

Vierailija
25/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ehdi viemään mua lounaalle, joten en kyllä katsele sitä, että veisi muitakaan. Silloin oli eri asia, kun oli töissä projekteissa, joissa oli läheiset työkaverit naisia, mutta nyt ei ole, joten kyse olisi silloin jostain muusta kiinnostuksesta, joka ei uskolliselle miehelle kuulu.

Jos säännöt ei sovi, mies on aina luonnollisesti vapaa lähtemään. Samoin olen minä, jos saan selville, että hän on toiminut toisin kuin lupasi.

Mielestäni parisuhteissa kaikkein oleellisin sääntö on: älä anna lupauksia, joita ei voi/aio pitää.

Vierailija
26/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"]Mun mies ei ehdi viemään mua lounaalle, joten en kyllä katsele sitä, että veisi muitakaan. Silloin oli eri asia, kun oli töissä projekteissa, joissa oli läheiset työkaverit naisia, mutta nyt ei ole, joten kyse olisi silloin jostain muusta kiinnostuksesta, joka ei uskolliselle miehelle kuulu.

Jos säännöt ei sovi, mies on aina luonnollisesti vapaa lähtemään. Samoin olen minä, jos saan selville, että hän on toiminut toisin kuin lupasi.

Mielestäni parisuhteissa kaikkein oleellisin sääntö on: älä anna lupauksia, joita ei voi/aio pitää.
[/quote] Juuri näin! Aamen.

Vierailija
27/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka isku otsaan.

Vierailija
28/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin työporukalla juhlimassa yhden työkaverin synttäreitä. Olimme siis terassilla päivällä. Muuta lähti kotiin, minä ja yksi miespuolinen työkaveri jäimme vielä nauttimaan pari. Hui kamala. Mitään sen kummempaa ei tapahtunut, miksi olisikaan, kun olemme todellakin vain kavereita. Ei käynyt edes mielessäkään mikään pettäminen.

Vierailija
29/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"]

Mun mies ei ehdi viemään mua lounaalle, joten en kyllä katsele sitä, että veisi muitakaan.

[/quote]

Siis hänen pitäisi tulla hakemaan sut (kotoa? työpaikaltasi?) lounaalle? Eikä kai kyse ole mistään "lounaalle viemisestä" jos käy työkaverin kanssa syömässä? Useimmiten noi kai maksetaankin ihan omilla lounareilla tai mikä nyt missäkin firmassa on lounasetu. Eikä sen rajallisen lounastauon puitteissa kovin kaukaa ehdi rouvaa mukaan hakemaankaan.

Vierailija
30/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää asia liity nyt kuitenkin enemmän mustasukkaisuuteen kuin pettämiseen? Koska jos on salasuhde työkaverin kanssa niin tuskinpa pettäjä niin tyhmä on että kolmatta kuukautta valehtelee kumppanilleen menevänsä "yksille" juuri tuon kyseisen kollegan kanssa.

Mun mielestä pitää saada viettää aikaa minkä tahansa sukupuolen edustajan kanssa just niin paljon kuin tahtoo, kunhan se ajankäyttö ei kävele oman puolison ylitse. Mustasukkaisuus on ihan ymmärrettävä tunne jos mies kertoo jatkuvasti käyvänsä lounaalla jonkun naisen kanssa jos ei pariskuntana käydä koskaan ulkona syömässä. Se ei välttämättä liity siihen et pelkäis että mies pettää vaan siihen että vertailee itseään siihen naiseen ja lapsellisesti haluais olla ainoa kiinnostava nainen miehen maailmassa. Voihan sitä vaikka pelätä sen työkaverin olevan vaikka hauskempi tai viisaampi kuin itse, ei välttämättä seksikkäämpi.

Kysymys onkin siitä että antaako mustasukkaisuuden hallita omaa tunnemaailmaansa ja ulottaa se niin pitkälle että alkaa kommentoimaan tai jopa rajaamaan puolisonsa menoja.

Vierailija
31/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"]

Mun mies ei ehdi viemään mua lounaalle, joten en kyllä katsele sitä, että veisi muitakaan.

[/quote]

Siis hänen pitäisi tulla hakemaan sut (kotoa? työpaikaltasi?) lounaalle? Eikä kai kyse ole mistään "lounaalle viemisestä" jos käy työkaverin kanssa syömässä? Useimmiten noi kai maksetaankin ihan omilla lounareilla tai mikä nyt missäkin firmassa on lounasetu. Eikä sen rajallisen lounastauon puitteissa kovin kaukaa ehdi rouvaa mukaan hakemaankaan.
[/quote] Hyppää sinä kuule lounailla ja baareissa vieraitten ukkojen kanssa miten lystäät, mutta koittakaa nyt tajuta että on parisuhteita, joissa sellainen ei ole hyväksyttävää ja siitä on YHDESSÄ siinä suhteessa sovittu!

Vierailija
32/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:25"]

http://m.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288466914368.html Siinäpä on teille vähän pohdittavaa siitä miten eri tavalla miehet ja naiset saattavat kokea sen teidän keskinäisen "ystävyyden" ;)

[/quote]

Ristus mitä paskaa taas. Jaa oikein tutkimus ja vielä Wiscnonsin-Eau Clairen yliopisto. Salli mun nauraa...

Vierailija
33/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lounas on lounas tai lasillinen vain lasillinen ilman sen kummempia kuin toverilliset tarkoitusperät niin toki voi mennä. Treffailu romanttisessa mielessä taas ei ole, eli siinä tapauksessa lounaskin voisi olla epäsopivaa. Harmaalla alueella ollaan jos tietää vastapuolen olevan ihastunut, niin lähteä mukaan vaikka ei itse sen kummemmin olisikaan. Turhaa ruokkimista, ennemmin ottaa pienen hajuraon ja sit kun kaverikin on taas kaverilinjalla niin sit palata lounas/tms tapaamisten pariin

Vierailija
34/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:25"]

http://m.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288466914368.html Siinäpä on teille vähän pohdittavaa siitä miten eri tavalla miehet ja naiset saattavat kokea sen teidän keskinäisen "ystävyyden" ;)

[/quote]

Ristus mitä paskaa taas. Jaa oikein tutkimus ja vielä Wiscnonsin-Eau Clairen yliopisto. Salli mun nauraa...

[/quote]

En nyt voi ihan täysin tyrmätä tota tutkimusta. Voihan se raja ylittyä joissain tapauksissa. Mut kyllä mulla ainakin ollut nuoruudessa miespuolisia ystäviä, joita kohtaan ei ollut romanttisia tunteita. Vaikea uskoa, että pitkässä ystävyyssuhteessa sellaista voi ajankaan mittaan kehittyä. Yleensä sitä kemiaa on joidenkin välillä tai sitten ei. Ja sen tietää aika pikaa kun toisen kohtaa.

Vierailija
35/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote] Etsi itse parempi tutkimus, puoltamaan sun kantaas. Ei taida löytyä vai :)

Vierailija
36/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:20"]

Hyppää sinä kuule lounailla ja baareissa vieraitten ukkojen kanssa miten lystäät, mutta koittakaa nyt tajuta että on parisuhteita, joissa sellainen ei ole hyväksyttävää ja siitä on YHDESSÄ siinä suhteessa sovittu!

[/quote]

Tämä on taas niitä suhteita, missä "mies on vapaa tekemään ihan mitä vain vaimo päättää".

Vierailija
37/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:20"]

Hyppää sinä kuule lounailla ja baareissa vieraitten ukkojen kanssa miten lystäät, mutta koittakaa nyt tajuta että on parisuhteita, joissa sellainen ei ole hyväksyttävää ja siitä on YHDESSÄ siinä suhteessa sovittu!

[/quote]

Tämä on taas niitä suhteita, missä "mies on vapaa tekemään ihan mitä vain vaimo päättää".
[/quote] Onko sulla luetunymmärtämisessä jotain ongelmia?

Vierailija
38/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Kyllä mun mielestä aika normaalia on että työpäivänä käydään lounaalla?! Eri asia toki olis jos aviopuoliso vapaa-ajalla lähtis lounaille.

Vierailija
39/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:21"]En ymmärrä aloitusta. Kyllä mun mielestä aika normaalia on että työpäivänä käydään lounaalla?! Eri asia toki olis jos aviopuoliso vapaa-ajalla lähtis lounaille.
[/quote] Vapaa-ajasta tässä kyse onkin

Vierailija
40/137 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa käydä lounaalla kavereitten kanssa, vaikka naimisissa olisikin. Olen itsekin käynyt miespuolisen työkaverin kanssa useita kertoja lounaalla, päivän työreissuilla jne. Onko siinä jotain outoa? Kyse on työkaverista, ei lennä ajatuskaan mihinlkään muuhun suuntaan. Mies käy myös ja antaa joskus työmatkoillaan kyydin vaikka ystävälleni toiseen kaupunkiin. En pitäisi pahana ulkomaan matkaakaan, jos luotan puolisooni. Ellei luottamusta olisi, suhteella ei olisi tulevaisuutta.