Saako varattu käydä toisen miehen/naisen kanssa kahdestaan lounaalla?
Missä teidän rajanne menee? Onko siis ok käydä eri sukupuolta olevan kaverin kanssa lounaalla? Mites kahvilla, illallisella, baarissa, tanssimassa...? Mikä ei olisi sinulle tai puolisollesi enää hyväksyttävää?
Kommentit (137)
Ai kauheeta..:-)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:08"]
Minusta voi ihan hyvin käydä. Työkaverin mielestä ilmeisesti ei voi, sillä kun pyysin häntä lounaalle, hän soitti vaimonsa mukaan (ilmoitti vain minulle, että vaimokin tulee). Heh :)
[/quote]
Tykkäisittekö oikeast jos miehenne menisi jonkun naispuolisen kanssa kahdestaan baariin? Onhan se nyt pikkuisen eri asia kuin lounas.
Minä en tykkäisi!
Miheni käy useinkin syömässä naispuolisten kollegojensa kanssa, enkä ole vielä koskaan ollut mustis. Itselläni on vain yksi kollega, jonka kanssa en "uskaltaisi" käydä edes kahvilla, koska pelkäisin ihastuvani häneen.
Tietysti voi käydä kahvilla ja lounaalla, mutta avoimesti ilman selän takana tapahtuvaa vispilän kauppaa. Ja oikein hyvät ystävät voivat mennä vaikka ravintolaankin. Oleellinen seikka on rehellisyys.
Siis tottakai saa. Halatakin voi erotessa tms.... mutta siinä se raja sitten on. Yötä toisen luona , vaikka taksilla pääsisi kotiin ei myöskään menisi mulla läpi.
Itsellä on tällainen miespuolinen ystävä, ja tiedän etten hänen kanssaan mitään sopimatonta tekisi vaikka oltaisiin viikko yötäpäivää yhdessä. Avoimin kortein kotiinpäin, niin ei mun miehelläkään ole asiassa mitään ongelmaa.
Meillä lounaat on ok, mutta mun mies raivostui kun annoin pillua kaverimiehelle.
Lounas tai kahvit täysin ok. Illallinen tai juhlimaan kahdestaan meno vaatii tapauskohtaisen mietinnän. Porukalla voi tietenkin mennä juhlimaan / dinnerille niin että on miehiä ja naisia.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:24"]Meillä lounaat on ok, mutta mun mies raivostui kun annoin pillua kaverimiehelle.
[/quote]
Ihme niuhoittaja, ihan kuin pimppisi kuluisi siitä?
Entä jos menee illalla vaikka ravintolaan viinilasilliselle, onko ok?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:41"]
Entä jos menee illalla vaikka ravintolaan viinilasilliselle, onko ok?
[/quote]
On ok. :)
Työkaveri kanssa lounaalla ok. Minäkin käyn joskus. Työasioista puhuessa se kyllä menee yleensä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:16"]
Tykkäisittekö oikeast jos miehenne menisi jonkun naispuolisen kanssa kahdestaan baariin? Onhan se nyt pikkuisen eri asia kuin lounas.
Minä en tykkäisi!
[/quote]
Miksi en tykkäisi, ja miten olisi eri asia kuin lounas?
Itselleni sopisi nuo kaikki jutut. Meidän suhteessamme pettämistä on toisen kanssa suutelu/paneminen. Normaalisti voi elää työkavereiden ja ystävien kanssa, käydä kahvilla, syömässä tai vaikka siellä baarissakin. Ei me toisiamme kuitenkaan omisteta... Ymmärrän kyllä jos muilla eri säännöt, mutta meillä näin ja hyvin on toiminut.
Miksi ei? Olen käynyt elokuvissa ja syömässä kavereiden kanssa. Kait se riippuu ihan siltä, mitä siinä on takana. Että onko se vilpitöntä ystävyyttä vai jotain muuta. Minä en laske flirttailuakaan varsinaisesti vääräksi teoksi, jos sen ei ole tarkoitus johtaa mihinkään.
Nämä ovat ok:
- Strippibaarissa/hunksien esityksessä/tjsp käyminen, koska kyseessä on pelkkää (ehkä tosin vähän tyhmää) hauskanpitoa.
- Viaton flirttailu jonka ei ole tarkoitus johtaa mihinkään
- Kavereiden kanssa raflassa/kahvilla/baarissa/leffassa/"yökylässä" käyminen
- Jutustelu, halaaminen, viattomat poskipusut jos kuuluu tapoihin
- Seksistä puhuminen "asialliseen" sävyyn, esimerkiksi mieltä askarruttavista asioista puhuminen, kaksimieliset vitsit, kokemusten kertominen jne
Ei ole ok:
- Pokaaminen, suutelu, ehdottelu
- Salasuhde, vaikka ei etenisi seksiin asti
- Seksi
- Minun mustamaalaamiseni ilman syytä/selän takana jauhaminen/muu ilkeä käytös
Jos avoimesti kertoo mulle, niin on ok. Jos on sellainen kuin mun exä, joka näki naispuolisia kavereitaan mun selän takana, ja kirjoitti vielä flirttailevia viestejäkin, niin ei todellakaan ole ok.
Mun parhaan ystävän nimi on Johannes, ollut vuodesta 94 lähtien. Lähes yhtä hyviä ystäviä on Hannele, Johanna, Sanna...
Millä helvetin logiikalla en tapailisi Johannesta, ihan vaan kun sillä on munat? N, onneks mies ajattelee samalla tavalla.
Muutenkin, mulla on rakkaus- ja luttamussuhde oman puolisoni kanssa. Ei ole syytä kummallakaan olla idioottimustis.
Riippuu tarkoitusperistä. Jos nämä uudet ystävykset flirttailevat ja kokevat vetoa toisiinsa ja kaveruuteen vedoten käyvät syömässä ja katsomassa josko tunteet lämpiäisivät -> en hyväksy. Jos taas on miehen naispuolinen (oikeesti) ystävä jonka tuntenut jo esimerkiksi vuosia ja ei tarvitse salailla mitään, ei ongelmaa. Saman naisen voi tietysti myös esitellä sitten minulle kuten muutkin miehen ystävät.