Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurasin kolme päivää kaverini syömisiä. Väittää, ettei liho millään.

Vierailija
25.11.2014 |

Oltiin viime viikolla ma-pe yhteisellä kaupunkilomalla, eli söimme ti-to kaikki ruoat yhdessä. Maanantaina ja perjantaina kaveri söi aamupalan ja iltapalan kotona, eli ihan täysinäisiä viiden päivän ruokia en voinut laskea.

Kaveri on aina väittänyt, ettei liho millään. Syö omien sanojensa mukaan kuin hevonen, mutta kilot eivät vain tartu. Olen AINA väittänyt vastaan ja sanonut, ettei sellaista ihmistä ole oikeasti olemassakaan, joka ei ylimääräisillä kaloreilla liho. Jos jatkuvasti syö vaikkapa 500kcal päivässä yli kaloritarpeen, eli ole mahdollista olla lihomatta.

No, otin "salaa" joka ikisen ruokapalan ylös, mitä kaveri söi. En kertonut kaverille etukäteen, kerroin vasta matkan jälkeen, että olin kirjannut ruoat ylös. Kaveri söi kyllä epäterveellisesti, pizzaa, suklaata, cokista, ei juurikaan vihanneksia tai hedelmiä. Mutta ne määrät olivat kohtuullisia, jopa pieniä. Kaksi konvehtia suklaata, yksi slice pizzaa, aamuapalalla kuppi kahvia, croissant ja banaani, ei mitään perhepizzoja tai kokonaisia suklaalevyjä iltanaposteltavaksi.

Kaveri on samanmittainen kuin minä, 170cm. Minä painan noin 80 kiloa, kaveri 50 kiloa. Minä syön liikaa, vaikka syönkin monipuolisemmin ja terveellisemmin kuin kaveri. Syön vain liikaa kaloreita. En liho, enkä laihdu tästä, vaikka laihduttaa pitäisi. Syön sen verran, että pysyn 80 kilossa vuodesta toiseen.

Kaveri söi aika jämptisti 1500kcal kaikkina päivinä. Ei sillä vain liho, vaikka se 1500kcal koostuukin epäterveellisistä ruoka-aineksista. Kerroin tämän matkan jälkeen kaverille ja sanoin, että jos söisi samat ruoat, mutta kaksinkertaisena, lihoisi ihan varmasti. 

Ymmärtäkää nyt, ettei ole olemassa ihmistä, joka ei liho suklaalla tai pizzalla. Niillä voi jopa laihtua, jos niistä kertyvät kalorit ovat yhteensä vähemmän kuin peruskulutuksesi. 

Raivostuttavaa väitellä tällaisesta päivänselvästä asiasta vuodesta toiseen.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekanahan tästä nyt tuli mieleen, ettet nyt vittu ole tosissas. Käytät lomas syömisten vahtimiseen ja vielä kaverin! :D

Ei kukaan ole noin urpo! EI! Vielä sitten teet havaintoja ja kirjoitat ylös. Sen lisäksi typeryyksissäs menet kaverille nillittämään? HUUTONAURUA. Olisit todellakin entinen kaveri.

Lomalla syödään mitä sattuu ja milloin sattuu ja nautitaan hyvästä seurasta. Harmi, ettei kaveris ymmärtänyt olevan porvoolaisen kanssa reissussa ja se siitä lomasta.

Vierailija
22/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää nuo, jotka väittävät syövänsä ihan sikana ruokaa mutta eivät syö. tulee tunne, että ne oikein toivovat, että heille voivotellaan, että voi voi kun sä syöt noin vähän!

silti uskon, että jotkut ihmiset lihovat helpommin kuin muut. vastaavasti jotkut ihmiset  laihtuvat nopeammin kuin muut. ei me olla kaikki samanlaisia. en kyllä usko, että on ihan sama syökö 1500 vai 5000 kaloria, vaan kyse on pienemmistä eroista. ellei sitten ole kyse jostain ihmeestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:04"]

Ootko käynyt ravitsemusterapeutilla? Voi kuulostaa siltä, että "joojoo, kyllä mä tiedän mitä pitäisi syödä" mutta ne katsovat myös vitamiini ja hivenaine jutut kuntoon ja antavat konkreettisia muutosohjeita. Siitähän se on kiinni millaista ruokaa syöt. Jos syöt saman määrän, kuin nyt mutta vaan pelkästään kasviksia, hedelmiä ja hyviä hiilareita + vähän protskua niin varmasti laihtuu kun pääpaino on juureksilla ja kasviksilla. Eli syö vaikka kilo sitä salaattia, jotta nälkä lähtee mutta älä koske siihen suklaaseen. Äläkä siis edes osta sitä suklaata kotiin, ettei tule houkutuksia.

[/quote]

En ole käynyt, täytyisikin varmaan kyllä vielä se kokeilla :) Olen kokeillut kyllä erilaisia ruokavalioita aika laajastikin, mm. Painonvartijoita, karppausta, paleodieettiä, Hanna Partaseen "Olet mitä syöt"-kirjassa ollutta ohjelmaa. Tällä hetkellä olen Kiloklubissa ja kirjaan sinne kaikki syömiseni päivittäin. Kuidunsaantia lukuun ottamatta muuten sen ohjelman mielestä syömiseni on ok, mutta keskimäärin vaan niitä kaloreita tulee kulutukseeni nähden liikaa. Ei niin valtavasti, yleensä on joku 1700-2000 kcal päivässä, mutta keski-ikäiselle istumatyöläiselle naiselle sekin vaan on liikaa kun pallerona pysyn.

Vierailija
24/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:46"]

Onkohan sulla jotain fyysistä vikaa, joka tuota näläntunnetta pitää yllä. Leptiinihormonissa tai sokeriaineenvaihdunnassa? Oootko tutkituttanut koskaan?

[/quote]

En ole käynyt kuin työterveyden ikäkausitarkastuksissa, joista on selvinnyt se että verensokeri ja kilpirauhashormoni on ainakin ok. Leptiiniä ei tietääkseni ole tutkittu, mutta mitä olen itse lukenut niin se kai useimmiten ylipainon myötä alkaa käyttäytyä jokaisella epänormaalisti, ja voisi taas normalisoitua jos onnistuisi laihtumaan. Se vaan on niin hiton vaikeaa se laihtuminen kun kroppa huutaa ruokaa jatkuvasti... Laihdutusleikkaus voisi olla ratkaisu, mutta en 80-kiloisena vielä ole läheskään riittävän iso päästäkseni sellaiseen mitenkään edes yksityisellä. Laihdutuslääkkeistä olen Allia kokeillut, mutta se ei vaikuttanut minulla yhtään mitään.

[/quote]

Ootko käynyt ravitsemusterapeutilla? Voi kuulostaa siltä, että "joojoo, kyllä mä tiedän mitä pitäisi syödä" mutta ne katsovat myös vitamiini ja hivenaine jutut kuntoon ja antavat konkreettisia muutosohjeita. Siitähän se on kiinni millaista ruokaa syöt. Jos syöt saman määrän, kuin nyt mutta vaan pelkästään kasviksia, hedelmiä ja hyviä hiilareita + vähän protskua niin varmasti laihtuu kun pääpaino on juureksilla ja kasviksilla. Eli syö vaikka kilo sitä salaattia, jotta nälkä lähtee mutta älä koske siihen suklaaseen. Äläkä siis edes osta sitä suklaata kotiin, ettei tule houkutuksia.

[/quote]

Salaatilla ei nälkä lähde eikä suklaanhimo. Siihen tarvitaan oikeaa ruokaa.

Vierailija
25/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:37"]

Mulla on kyllä mies jolla lääkäri todennut hyperaktiivisen aineenvaihdunnan :D pituutta kaks metriä ja luuta ja nahkaa ja tosiaan voi syödä ihan mitä vaan ja kuinka paljon tahansa eikä liho. Neljä kuukautta testattiin todellisilla mättöruuilla 4krt päivässä (oikeesti hevosen kokoiset annokset, pizzaa, muussia, pihvejä jne) ja päälle kahvipullat, jäätelöt ja karkit. Mitään liikuntaa ei harrasta. Painoa ei tullut YHTÄÄN lisää. Ei myöskään ole mikään läpipasko vaan toimittaa asiansa kerran päivässä :D

[/quote]

Lääkäri todennut hyperaktiivisen aineenvaihdunnan? Ei vittu mitä paskaa taas...

Vierailija
26/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:57"]No entäpä minä? Syön ihan sikana! Olen myös 170 cm ja painan 52 kg. Joskus paino nousee pari kiloa jos en käy paskalla päivään tai kahteen ( oikeasti käyn monta kertaa päivässä, mutta esim anoppilassa pidättelen ja kärsin viimeiseen asti ettei tarviis käydä)
Syön kevyesti ison pizzan yhdeltä istumalta, lämmintä ruokaa syön monts annosta päivässä, herkuttelen jne. Ja ihan tosi, syön enemmän kuin isäni.
Ja en liho. Eihän tämä terveellistä ole tietenkään.
[/quote]

Miks mua alapeukutettiin?! Kertokaaa. Vituttaako

Vierailija
27/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha ahmii ruokaa kuin ällöttävä, hikinen sika, mutta on saanut läpipasko-geenin!!! Lihava sinnittelee pelkällä salaatilla ja urheilee joka päivä, eikä laihdu, koska lääkäri on todennut superpassiivisen aineenvaihdunnan. :´( 

Vierailija
28/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄKIN KESKUSTELU KERTOO ETTÄ LIHAVA ON LIHONUT JOSKUS ILMAN OMAA SYYTÄÄN ESIM. LÄÄKITYKSEN TAKIA. NYT EI SAA KILOJA POIS, KOSKA SYÖ SEN VERRAN KUIN KULUTTAA ELI NORMAALISTI TAI SITTEN AINEENVAIHDUNTA ON HIDAS. EIKÄ LAIHDU. LAIHA AHMII JA SYÖ JA HAISEE. ULKONÄKÖ EI KERRO KUKA ON AHIMIJA JA LAISKA.

Vierailija
29/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpas olla sitten luonnonoikku.

Minä en ole koskaan elämässäni painanut yli 50 kg. Olen kuitenkin 170cm pitkä.
Ja kyllä on epäilty anorektikoksi, olen käynyt myös ravintoterapeutilla ja kaikenmaailman poppaskonstit kokeillut.
Lopulta minua on myös tutkittu, kun lääkäritkin on uskoneet, että minä syön.

Minun kehoni on lapsuudesta asti toiminut hyvin paahtavalla voimalla. Käyn useita kertoja päivässä vessassa, sykkeeni on huomattavan korkea, vaikka on urheilutausta jne.
Laihdun myös erittäin nopeasti, jos en syö älyttömiä määriä päivässä. Tiputan muutamassa päivässä useamman kilon, jos vain jätän syömättä/en pysty syömään jostakin syystä.

Syönkin ihan oma-aloitteisesti "letkuravintoa" normaalin ruuan ja herkuttelun lisänä. Eli jauhetta jota letkuruokintaan käytetään ja sisältää paljon kaloreita, sekoitan jogurttiin. Syön myös välipaloina lisäravinnepatukoita ja pirtelöitä. Olen laskenut kalorit, jotta saan vähintään 3000kaloria päivässä, mieluummin reilusti enemmän. Enkä liho grammaakaan. Sen sijaan usein laihdun.
Mitään loisia minulta ei ole löydetty. Eikä mitään muutakaan varsinaista vikaa, muutakuin nämä imeytymishäiriöt, joiden syyt ovat nekin arvoistus.

Liikuntaa en harrasta.

Voin kuitenkin sanoa, että tämä ei ole mitään mukavaa tämäkään. Mieluummin olisin helposti lihova, kuin ihminen, joka joutuu tankkaamaan jatkuvasti, jotta saisi painon pysymään edes voimakkaassa alipainossa.

Vierailija
30/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:53"]

Taidanpas olla sitten luonnonoikku.

Minä en ole koskaan elämässäni painanut yli 50 kg. Olen kuitenkin 170cm pitkä.
Ja kyllä on epäilty anorektikoksi, olen käynyt myös ravintoterapeutilla ja kaikenmaailman poppaskonstit kokeillut.
Lopulta minua on myös tutkittu, kun lääkäritkin on uskoneet, että minä syön.

Minun kehoni on lapsuudesta asti toiminut hyvin paahtavalla voimalla. Käyn useita kertoja päivässä vessassa, sykkeeni on huomattavan korkea, vaikka on urheilutausta jne.
Laihdun myös erittäin nopeasti, jos en syö älyttömiä määriä päivässä. Tiputan muutamassa päivässä useamman kilon, jos vain jätän syömättä/en pysty syömään jostakin syystä.

Syönkin ihan oma-aloitteisesti "letkuravintoa" normaalin ruuan ja herkuttelun lisänä. Eli jauhetta jota letkuruokintaan käytetään ja sisältää paljon kaloreita, sekoitan jogurttiin. Syön myös välipaloina lisäravinnepatukoita ja pirtelöitä. Olen laskenut kalorit, jotta saan vähintään 3000kaloria päivässä, mieluummin reilusti enemmän. Enkä liho grammaakaan. Sen sijaan usein laihdun.
Mitään loisia minulta ei ole löydetty. Eikä mitään muutakaan varsinaista vikaa, muutakuin nämä imeytymishäiriöt, joiden syyt ovat nekin arvoistus.

Liikuntaa en harrasta.

Voin kuitenkin sanoa, että tämä ei ole mitään mukavaa tämäkään. Mieluummin olisin helposti lihova, kuin ihminen, joka joutuu tankkaamaan jatkuvasti, jotta saisi painon pysymään edes voimakkaassa alipainossa.

[/quote]

MITEN NIIN LUONNONOIKKU? KOKO KETHUHAN ON TODISTETTU ETTÄ LAIHA SYÖ JA MAKAA SOHVALLA - EI LIHO. LIHAVA SYÖ VAIN SALAATTIN JA URHEILEE - JA LIHOO!! KYLLÄ KYRSII TUO ITSEKOROSTUS "MINÄ OLEN VARMAAN LUONNONOIKKIU": ET OLE VAAN JUURI KUTEN MUUTKIN TÄSSÄ KETJUSSA!!!1

Vierailija
31/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ OLEN VARMAAN LUONNONOIKKU KUN PAINAN 40 KILOA JA OLEN 180 CM PITKÄ JA SYÖN JOKA PÄIVÄ 10 0000 KCAL ENKÄ LIIKU. JA MINUN VAOMO ON LUONNONOIKKU KUN PAINAA 250 KG JA ON 150 CM JA EI SYÖ MITÄÄN!!! JA URHEILEE!! TULKAA NYT KAIKKI KERTOMAAN MITEN OLETTE KATEELLISIA JA ALAPEUKKUA!! PÄÄLLE1!! IKINÄ EI KUMPIKAAN PUHU PASKAA NETISSÄ!!! TÄSTÄKIN ON LÄÄKÄRIN DIAKNOOSI SAATANA!!

Vierailija
32/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua alapeukutettiin?

Vierailija
33/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:59"]

MINÄ OLEN VARMAAN LUONNONOIKKU KUN PAINAN 40 KILOA JA OLEN 180 CM PITKÄ JA SYÖN JOKA PÄIVÄ 10 0000 KCAL ENKÄ LIIKU. JA MINUN VAOMO ON LUONNONOIKKU KUN PAINAA 250 KG JA ON 150 CM JA EI SYÖ MITÄÄN!!! JA URHEILEE!! TULKAA NYT KAIKKI KERTOMAAN MITEN OLETTE KATEELLISIA JA ALAPEUKKUA!! PÄÄLLE1!! IKINÄ EI KUMPIKAAN PUHU PASKAA NETISSÄ!!! TÄSTÄKIN ON LÄÄKÄRIN DIAKNOOSI SAATANA!!

[/quote]

Nyt taisi osua arkaan paikkaan?.
Ja kyllä. On myös ihmisiä, jotka kertakaikkiaan lihoo. Lihomiseen on luultavasti useitakin altistavia tekijöitä ja sairauksia, jotka sitä aiheuttaa. Kilpirauhasen ongelmat puoleen toiseen jne.
Onko se niin vakavaa, jos ihmiset vastaavat ketjun väitteeseen, ettei ole olemassa ihmisiä, jotka ei liho/jotka lihoo. Että se toimii yksiselitteisesti niin, että syömällä laihtuu/lihoo, ei poikkeuksia.
Ei sitä niin henkilökohtaisesti tarvitse ottaa.

T.luonnonoikku.

Vierailija
34/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:03"]

Miksi minua alapeukutettiin?

[/quote]

Minuakin alapeukutettiin. Miksi?

Vierailija
35/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni 179cm ja 64kg ei oikeasti liho. Olen jo viiden vuoden ajan seurannut hänen ruokailuaan ja kyllä syö kuin hevonen, mutya ei lihoa. Esimerkiksi viime lauantai, aamupala oli puuroa ja kuppi kahvia, lounas kanaa ja riisiä niin, että lautanen tulvi. Välipalaksi kahvia ja pullaa. Illalla se vetäsi perhepizzan yksin ja söi vielä leffaa katsoessaan 200g sipsipussin. Päivän mittaan kulautteli alas 1,5l kokista.

Minä söin samat paitsi, että annoskokoni on pienempi ja söin normaalin pizzan josta 1/4 osa meni lapsen suihin ja olen ylipainoinen en vain raskauden takia. Ennen raskautta 167cm 75kg.

Vierailija
36/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:12"]

Mieheni 179cm ja 64kg ei oikeasti liho. Olen jo viiden vuoden ajan seurannut hänen ruokailuaan ja kyllä syö kuin hevonen, mutya ei lihoa. Esimerkiksi viime lauantai, aamupala oli puuroa ja kuppi kahvia, lounas kanaa ja riisiä niin, että lautanen tulvi. Välipalaksi kahvia ja pullaa. Illalla se vetäsi perhepizzan yksin ja söi vielä leffaa katsoessaan 200g sipsipussin. Päivän mittaan kulautteli alas 1,5l kokista. Minä söin samat paitsi, että annoskokoni on pienempi ja söin normaalin pizzan josta 1/4 osa meni lapsen suihin ja olen ylipainoinen en vain raskauden takia. Ennen raskautta 167cm 75kg.

[/quote]

Tämäpä yllättävä kertomus! :D Mahdatte olla luonnonoikkuja?

Vierailija
37/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että pientä katkeruutta on ilmassa.
Onko se joltakin pois, että joku on laiha tahtomattaan?. Eikö ne on tottakai omahyväisiä laiheliineja, jotka korostaa laihuuttaan joka käänteessä. Justiinsa niin.
Sitä varmaan vakavasti sairaitakin ihmisiä katsotaan pitkin nokkaa ja haukutaan pulkannaruksi ja supistaan, ettei se tuokaan syö yhtään mitään, kun on tuommoinen alipainoinen.

Sen oikeasti huomaa, että ihmisen hoikkuus on monelle todella suuri pala purra.
Ihan vinkkinä, että sitä voi vaikka yrittää keskittyä siihen omaan painoon tai omaan elämään.
Tai eipä tietenkään.

Vierailija
38/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee tuolle omalle ylipainollesi jotain, jos kaverisi laihempi olemus ottaa noin päähän. Jos kerran tiedät ja nyt todistit kalorimäärän vaikutuksen, niin miksi syöt sitten liikaa kaloreja?

Vierailija
39/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:27"]

Onko se joltakin pois, että joku on laiha tahtomattaan?. Eikö ne on tottakai omahyväisiä laiheliineja, jotka korostaa laihuuttaan joka käänteessä. Justiinsa niin.
Sitä varmaan vakavasti sairaitakin ihmisiä katsotaan pitkin nokkaa ja haukutaan pulkannaruksi ja supistaan, ettei se tuokaan syö yhtään mitään, kun on tuommoinen alipainoinen.

Ihan vinkkinä, että sitä voi vaikka yrittää keskittyä siihen omaan painoon tai omaan elämään.
Tai eipä tietenkään.

[/quote]

Minä olen tosi laiha vaikka syön tosi paljon. Kommenttisi oli tosi törkeä, ihan kuin mun pitäisi laihtua lisää.  p.s. en ole korostanut tässä ketjussa mitään, ainoastaan kertonut tosiasian

Vierailija
40/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:27"]

Tai eipä tietenkään.

[/quote]

Minä olen tosi laiha vaikka syön tosi paljon. Kommenttisi oli tosi törkeä, ihan kuin mun pitäisi laihtua lisää.  p.s. en ole korostanut tässä ketjussa mitään, ainoastaan kertonut tosiasian

[/quote]

Täh?.
Mitä sinä olet kommentoinut tähän ketjuun?.
Minä puhuin nyt tästä, joka huutaa isolla tuossa, ja muista, jotka selkeästi suhtautuvat ylimielisesti ihmisiä kohtaan, jotka kertovat ongelmastaan, eli laihuudesta.
Ja kenenkään en ole käskenyt laihtua, se on aivan oman mielen tuotosta.
Ihmettelen vain, miten jollakin voi olla niin suuri mielenkiinto toisen ihmisen laihuutta/lihavuutta kohtaan, että siitä pitää mielensä pahoittaa ja ruveta reuhaamaan.

Meitä on moneen junaan menijöitä, ja tarvitsee olla aika pölkkypää jos ei ymmärrä, että meidän kaikkien keho ei toimi oppikirjamaisesti samalla tavalla. Jotkut on laihoja vaikka syövät, jotkut on lihavia vaikka eivät syö. Ja ehkä se suurinosa voi säädellä laihuuttaan/lihavuuttaan syömällä oikein.
Aloittaja kuitenkin väitti, ettei olemassa ole niitä, jotka syö paljon eikä liho. Tätähän tässä on kumota yritetty.

Mistä siis pahoitit mielesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi