Matkalaukkusiosituksia? pehmeä vai kovapintainen?
23kg saisi painaa eli ilm aika iso matkalaukku kyseessä, vai?
Kommentit (12)
Osta Samsonite, älä sorru halpislaukkuihin. 25 vuoden matkustuskokemuksella suosin itse pehmeitä ja laajennettavia laukkuja.
Mihin niin isoa tarvii?
Pehmeä tietenkin, ja aina on pärjännyt pelkillä käsimatkatavaroilla, vaikka olisi matkoilla aasiassa sen 2 kuukautta. Ei sinne koko omaisuutta kannata mukaan raahata.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kovapintainen.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin niin isoa tarvii?
Pehmeä tietenkin, ja aina on pärjännyt pelkillä käsimatkatavaroilla, vaikka olisi matkoilla aasiassa sen 2 kuukautta. Ei sinne koko omaisuutta kannata mukaan raahata.
Troll harder
Suositus on kovapintainen sileä laukku.
Vierailija kirjoitti:
Kovapintainen kestää iskuja, jos pakkaa aina laukun suunnilleen täyteen. Pehmeämpi kestää iskuja tyhjempänäkin mutta tavarat siellä sisällä välttämättä eivät. Minulla ollut molempia ja vetoketjut ovat kestäneet paremmin pehmeissä, ei ole tarvinnut vyöllä erikseen varmistaa ettei laukku räjähdä.
Vetoketjut?
Minulla on iso laukku, ja siinä salvat. En tajua, miten vetoketjut toimisivat isossa, kovassa laukussa.
Laukku on nyt 25 vuotta vanha ja juuri sellaista hieman joustavaa kovaa muovia, joka tuntuu ikuiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovapintainen kestää iskuja, jos pakkaa aina laukun suunnilleen täyteen. Pehmeämpi kestää iskuja tyhjempänäkin mutta tavarat siellä sisällä välttämättä eivät. Minulla ollut molempia ja vetoketjut ovat kestäneet paremmin pehmeissä, ei ole tarvinnut vyöllä erikseen varmistaa ettei laukku räjähdä.
Vetoketjut?
Minulla on iso laukku, ja siinä salvat. En tajua, miten vetoketjut toimisivat isossa, kovassa laukussa.
Laukku on nyt 25 vuotta vanha ja juuri sellaista hieman joustavaa kovaa muovia, joka tuntuu ikuiselta.
AI niin, mainittu laukko on tehty Samsoniitista, ilmeisesti ne ovat vieläkin hyviä.
Itsellä 2 Samsoniten laukkua. Hyvät laukut. Jossain vaiheessa ostan Rimowan alumiinisen laukun. Näillä laukuilla elinikäinen takuu. Nämä laukut hintavia mutta samalla saat laadukkaan kestävän laukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kovapintainen.
Miksi ihmeessä?
Et taida paljon lentokoneella matkustella.
Kovapintainen on parempi, sen saa tarvittaessa ulkoa myös helpommin puhdistettua kostealla rätillä tmv. jos likaantuu.
Kovapintaisessa pysyy paremmin myös ehjänä särkyvät jutut.