Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teistä ärtyneitä itseänne tyhmempien seurassa?

Vierailija
24.11.2014 |

Miksi tyhmyys ärsyttää, en tiedä. Yritän kyllä peittää ärtymyksen tilanteessa, mutta ärsytys iskee usein jälkikäteen. Kohtalotovereita?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Tai riippuu millälailla se joku on tymempi kuin minä.

Vierailija
2/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep : /

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iskee. Ja turhautuminen.

Olin just yhden ystäväni synttäreillä, joka edelleen on kaveri yläasteelta asti tutun naisen kanssa. Tunnen siis tämän yhteisen ystävän vuosien takaa ja hän on aivan pöllö. Yleissivistyksestä ei tietoakaan ja laukoo kaiken maailman älyttömyyksiä. Siis esim luulee, että Mallorca ja Madagascar ovat lauttamatkan päässä toisistaan ja väittää vaan vastaan kun joku oikaisi. No joka tapauksessa on tosi turhauttavaa yrittää olla tällaisen henkilön seurassa, joka on ajatuksineen ihan muissa sfääreissä. Usein nämä yksioikoiset ihmiset ovat mielipideautomaatteja, jotka myös haluavat mielipiteensä kuuluvan. Mutta mä en kärsi kuunnella.

Vierailija
4/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen esim. eräs sukulaiseni, joka julistaa totuuksina ihan älyttömiä asioita eikä suostu kuuntelemaan mitään järkevää argumentointia... argh.

Vierailija
5/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei haittaa, jos kyseinen henkilö haluaa kuitenkin oppia ja on valmis myöntämään olleensa väärässä tai sanoo suoraan ettei tiedä asiasta. Loputtomiin virheellisiä tietoja jankkaavat tai tietämättömyydestään ylpeitä olevat ihmiset ärsyttävät todella paljon.

Vierailija
6/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, paitsi että oikeasti mua enemmän kuin ärsyttää. Muualla voi edes lähteä pois mutta töissä on vaan pakko sietää ja kuunnella. Välillä tuntuu, että ne pässit on niin suuri enemmistö ettö pitäis suruliputtaa!

Vierailija
7/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se on kamalaa. 

Vierailija
8/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellei tämä itseäni tyhmempi luule olevansa paljonkin minua älykkäämpi. 

Näitä riittää ja he eivät häpeä kertoa mielipidettään "vitsin muodossa".

Vierailija
9/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla ei niinkään ärsytä, mutta töissä on ihan kamalaa. En ymmärrä miten jotkut voi olla niin tampioita. Ja huomenna taas niiden "älynväläyksiä" kuuntelemaan, apua....

Vierailija
10/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tule ärsyyntynyt. Jos joku sattuu olemaan tyhmempi kuin minä, niin tunnenpahan itseni viisaaksi sitten :)

Vierailija
11/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Ja ei helvetti miten ärtynyt minusta tulikaan kun seurustelin tollon kanssa. Tosin kertonee varmaan myös minusta jotain että sellaiseen suhteeseen aloin. 

Vierailija
12/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnettävä on, että tulee :(

Vierailija
13/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee! Idiots, idiots everywhere...

Vierailija
14/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti. Itse ärsyynnyn hitaudesta. En jaksaisi toistaa samaa asiaa monen kertaan, se pitää mennä kerralla perille. Menee hermo vähemmästäkin.

Vierailija
15/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Turhaudun ja arsyynnyn, jos joku ei tajua jotain, arsyttaa toistaa ja selittaa jotain yksinkertaista asiaa.

Vierailija
16/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kyllä. En vain siedä typeriä ihmisiä. Eikä kyse ole nyt jostain yksittäisitä aivopieruista tms, vaan tiedättehän, kun joistakin ihmisistä vaan huokuu sellainen tuulitunneliviba? Koitan yleensä olla mahdollisimman hiljaa tilaanteessa, koska minusta tulee pistävän sarkastinen. Ei sillä, että kohteena olija sitä ymmärtäisi, muttei minultakaan mitään fiksua käytöstä..

Vierailija
17/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itseäni tyhmempää vielä tullut vastaan

Vierailija
18/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista keskustella teidän kanssanne ja analysoida tilanne... :D

Vierailija
19/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tulee ärtymys ja vitutus itseäni fiksumpien seurassa.

Vierailija
20/58 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:05"]

Miksi tyhmyys ärsyttää, en tiedä. Yritän kyllä peittää ärtymyksen tilanteessa, mutta ärsytys iskee usein jälkikäteen. Kohtalotovereita?

[/quote]

Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian japsykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns.defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta.[1] Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Esimerkiksi omat ahneusyllykkeet voidaan sijoittaa vaikkapa juutalaisiin, ja asianosaisesta näyttää siltä kuin juutalaiset todellakin olisivat ahneita.lähde? Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida.[2]