Millaisessa asussa olet yleensä kotona?
Minulla on usein trikoot ja pitkä toppi tai neulepaita. Toinen lemppari on pitkä hame tai mekko. Seurustelen sellaisen miehen kanssa, jolla tuntuu olevan bokserit ja t-paita päällä aina kotonaan (ja myös minun luonani), jos ei ole vieraita. Kerran kysyin, että eikö häntä häiritse viettää niin paljon aikaa käytännössä alusvaatteissa, mutta ei kuulemma häiritse vaan on vapauttavaa.
Kommentit (421)
Villasukat, verkkarihousut ja t-paita.
Urheiluliivit, t-paita, sukat ja pyjamahousut.
Joskus housut jää pois, eli olen alaosattomissa. Joskus myös ilman urheiluliivejä, mutta jotenkin helpompi olla niiden kanssa. Yöksi otan housut ja liivit pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan tajua noita verkkareita ja collareita edes kotiasuna. Urheiluun ne kai lähinnä on tarkoitettu.
Itse tykkään pukeutua siististi kotonakin, ei se sulje mukavuutta pois. Tänään minulla on pitsinen alusasusetti (en voisi edes kuvitella käyttäväni eri paria olevia rintsikoita ja pikkareita), ohuet sukkahousut ja tummasävyinen kuviollinen kietaisumekko.
Siis käytetäänkö noita urheiluun loppujen lopuksi?
No itse asiassa ei varmaan ainakaan Suomessa. Taannoin siellä käydessäni eräs sukulaisnainen esitteli uutta verkkariasuaan, ja kertoi sen olevan vähän sellainen hienompi malli, jota voi käyttää kaupungille lähtiessään :D.
Mekko päällä, saunan jälkeen sitten jokin pitsihepene ja aamutakki.
Farkut jalassa en jaksaisi olla hetkeäkään
Aamupalaa voi syödä yöpuvussa, mutta viikonloppunakin kaikki, teinikin, pukee päivävaatteet ennen ruokaa. Lapset on erilaisissa sisähousuissa ja paidoissa, teini useimmin farkuissa tai joskus collareissa, ja aikuiset farkuissa/muissa normaaleissa housuissa, usein t-paita ja sen päällä neule/flanellipaita/huppari. Kesällä toki vähemmän.
Asunnossa on liian lämmin, jos siellä kuljetaan kalsareissa.
Collegehousut, collegepaita ja villasukat. Kesällä t-paita ja shortsit. Joskus harvoin mekko.
Collegehousut tai lekkarit, löysä, pitkä t-paita ja villasukat.
Vierailija kirjoitti:
yleensä hame, ei mitään sukkia tai sukkahousuja, ja sama t-paita kuin töissäkin on ollut jonkun neuleen tms. alla. Jalassa aamutossut. Tämä sama setti ympäri vuoden. Joo noin aluskalsarit on joku miesten juttu. Olen yrittänyt saada omaa miestäni pitämään edes shortseja, mutta ei, heiluu kalsareissa niinkuin naapureidenkin miehet näköjään. Itselleni ei tulisi mieleen heilua pelkissä alushousuissa kotona, ja oma isäni on kai joku ihme poikkeus, hän ei ole koskaan ollut pelkissä alushousuissa kotona.
Te, joiden ukot hengaa kalsareissa ja t-paidassa kotona kaiket päivät, tuleeko ne sitten samoilla kalsareilla (ja ehkä myös paidalla) sänkyyn? Ällöttävää, jos näin on. Kotivaatteet on meilläkin erikseen, sellaiset joilla korkeintaan käydään roskapussi viemässä tai talon pyykkituvassa, mutta ei tulisi mieleenikään mennä niillä samoilla leggareilla sitten peiton alle.
Flanellihousut iiiisot sellaiset
Collage paita suuri sekin
Kaulahuivi
Villasukat ympäri vuoden jalassa
Olen aina viluinen,näissä on hyvä.
vanhat verkkarit reikäisellä paidanremulla, joskus hävettää kun joku tulee kylään yllättäen ja luulee vielä, etten omista parempia
En ole kotona koskaan missään reikäisissä rievuissa. Meillä on erikseen eteisessä reikäisten riepujen kaappi, koska huonoa vaatetta tarvitaan, kun puunataan venettä tai käydään vanhempien mökillä auttamassa huussin tyhjennyksessä tai halkohommissa.
Omassa kodissa (rivitaloasunto) ei vaattteet juuri likaannu, joten ihan tavalliset siistit käy. Pojalla (15 v.) käy usein kavereita piipahtamassa, joten ei minusta olisi kiva olla puolialastomana tai haaroista ratkenneissa housuissa vieraiden ihmisten nähden.
Vierailija kirjoitti:
Collegehousut ja jokin vanha neule.
Kesäisin olen mekossa.
Onko mekon alla stringit vai ilman pikkuhousuja mennään kesällä?
Vuoden ympäri t-paidassa, pitkissä kalsareissa(joiden alla pikkukalsarit), sukat. Jos tulee vieraita niin sitten pitkät kalsarit vaihtuvat verkkahousuihin. Huonokuntoisia vaatteita en yleensä käytä silloin kun on vieraita.
Nyt kun on lylmääö niin on pitkät housut lidlistä ostetut joustavat, villasukat, pitkähihapusero ja fleecetakki, jossa vetoketju ja sisätossut. Jos on vähän lämpösempää niin muuten samat mutta ei tartte fleecetakkia.
Kesällä tarkenee hellemekossa. Ulos menen aina eri vaatteissa=ulkovaatteet, vaikka veisin vaan roskikset.
Harmailla joggerseilla, H&M:n Ariana Grande merch napapaidalla ja villasukilla. Ja samalla katson Netflixiä läppäriltä ja juon kaakaota juomapullosta.
Kesällä helleaikaan alasti silloin kun lapsi on isänsä luona. (Asun kerrostalon seitsemännessä kerroksessa eikä lähellä naapuritaloja joista näkisi sisälle.) Jos lapsi minun luonani niin silloin bikinit tai vaihtoehtoisesti löysä pellavateepaita ja löysät haaremihousut pellavasta.
Talvella ja kylmään vuodenaikaan eri meno: tällä hetkellä päällä kolme merinovillaista pitkähihaista joista yhdet pitkikset sekä kahdet merinovillahousut joista toiset pitkikset. Jalassa kahdet paksut villasukat päällekkäin ja vielä paksut villatohvelit. Siltikin kylmä ja mietin pitäisikö vielä lisätä yhdet housut. (Tosin nyt olen mökillä, eli lämmitys omakustanteinen eli vähän pihistelen siinä.)
Nämä perussettiä joilla menen vuodesta toiseen.
Pitsisissä ja seksikkäissä alusvaatteissa.
Lapsilla on ihan perusvaatteet kotonakin. Tosin vk.loppuaamuisin vötkiskelevät yövaatteissa pitkälle aamupäivään.
Minulla on aivan eri vaatteet kotona kuin töissä, jossa pitää olla siisti toimistovaatetus. Kotonakin on ns. hyvän näköiset vaatteet, joilla kehtaa ottaa vastaan yllätyspiipahtajat, mutta kuitenkin hyvin rennot ja mukavat päällä. Esim. nyt lomalla on siistit collegehousut, sävyyn sopiva pitsitoppi ja lyhyt neuletakki. Kotona saatan myös käyttää lyhyitä (tai ylipitkiä) hameita tai mekkoja, joita en töissä tai kaupassa kehtaisi käyttää.
Lämpiminä päivinä shortsit ja liivit, kylminä pitkikset ja t-paita tai jokin pitkähihainen.