Millaisessa asussa olet yleensä kotona?
Minulla on usein trikoot ja pitkä toppi tai neulepaita. Toinen lemppari on pitkä hame tai mekko. Seurustelen sellaisen miehen kanssa, jolla tuntuu olevan bokserit ja t-paita päällä aina kotonaan (ja myös minun luonani), jos ei ole vieraita. Kerran kysyin, että eikö häntä häiritse viettää niin paljon aikaa käytännössä alusvaatteissa, mutta ei kuulemma häiritse vaan on vapauttavaa.
Kommentit (421)
Kesällä bokserit ja hihaton paita, talvella jotain lämpimämpää.
Legginssit tai lökäpöksyt, pitkähihainen (aina kylmä) + alkkarit ja sukat :)
Semmonen on aivan saatana outoa, että ollaan tiukat nuken vaatteet päällä kotona, vaikka olis vaihtoehtokin. Tulevaisuuden työpaikalle aion kyllä etsiä mukavat vaatteet, yllättävän paljon se vaikuttaa työfiilikseenkin. Juhlissa ei kiinnosta paljon mitään. Luolamiehetkinhän suvaitsivat, jos pepun peittävä lehti oli tarpeeksi suuri. Varmaankin. (Onhan se niinkin, että osa esim. Farkuista on mukavia, mutta ihmiset tunkevat niihin pienen kokoisiin, ja ihmettelevät, miksi on niin kireä fiilis :D)
Nyt näkyy villasukat, fleecehousut ja puuvillaneule. Päälle villatakkia tai fleece-liivi, jos ei ole lämmin sisällä. Pikkarit ja rintsikat on alla. Tykästyin pehmorintsikoihin ja ostin NewYorkerilta kahdet.
Mies riisuu usein päällihousut ja on pitkälahkeisilla kalsareilla ja pitkähihaisella paidalla sisällä, kun ollaan kahden.
Yöksi yökkärit, jossa voin olla aamusta (yöpaita pitkä ja pitkähihainen). Miehellä on nyt flanellipyjama ja joskus vetää lisäksi villapaidan päälle ja nukkuu sukat jalassa.
Rennot mutta asiallialliset vaatteet joilla kehtaa ottaa vieraitakin vastaan jos pölähtävät ovelle. Jos vapaa päivänä jää yövaatteille pitkäksi aikaa tulee olo ettei päivä alkanut ollenkaan.
Verkkarit, huppari ja villasukat. Näissä on etätöitä ja kotitöitä tehty jo yli 2 vuotta. Ja roskat viedään ulos tietysti väriin sopimattomien crocsjäljitelmien kanssa.
Nyt juuri pelkät kalsarit ja pitkähihainen trikoopaita plus peitto.
Usein olen kääriytynyt pelkkään fleecevilttiin tai peittoon (tykkään nakuilla). Kylminä päivinä semmoinen paksu, polvipitkä mekko on kiva, jotain teddykarvaa mitälie. Jos pitää puuhailla kotihommeleita niin sitten fleecekerrasto ja monet villasukat, ja se viltti hartioilla.
Kesällä usein puuvillasatiinilakana, tai asiallisina päivinä urheilurintsikat ja väljä mekko. Ei kalsonkeja huom.
Sukkia rn käytä ennenkuin on ihan pakko pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Kollarit ja joku reikänen paita yleensä. Miehellä sama asustus :D
Miksi pitää olla rikkinäiset vaatteet? Tätä en koskaan ymmärrä. Yleensä ne on myös pesty viikkoja sitten. Ei ihme että miehet sanovat välillä että kumppani on kuin kulahtanut tossu.
Just nyt on saman malliset, eri kuviolla kuin nämä https://www.meandi.com/fi-fi/women/women/skirts-trousers/shadows-fluid-…, villasukat ja siisti neule. Eli etätyöasu, jossa alaosa on mukava ja vyötäröstä ylöspäin voi olla etäpalaverissa nähtävissä.
Työpäivän jälkeen vaihdan paidan, usein joku mukava college. En halua laittaa ruokaa tai ulkoiluttaa koiraa siistimmissä vaatteissa, niin säilyvät pidempään.
Olen kotona aina alasti, paitsi jos on vieraita kylässä.
Asun yksin, joten useimmiten t-paita, alushousut ja sukat. Jos on talvella kylmempi niin vedän jotkut pyjamahousut jalkaan ja pörrötossut jalkaan. Toisaalta jos käyn lounaalla ulkona niin saatan joskus jättää housut jalkaan iltapäiväksi sen jälkeen, etenkin jos on jotain menoa illalla.
Vaahteranlehti etu ja takapuolella
Munasillaan tulee oltua, säästää pyykissä.
Olen aina alasti haiseva alapää paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olohousut ja collegepaita tai neule. Miehellä kollarit, t-paita ja huppari.
Mitkä on olohousut?
KVG
Mikä on KVG?
Olisko JVG:n sukulainen?
Ota minut -asussa: ei vaiskaan. Ihan neuletakissa, collegehousuissa, kun on pitkikset niin ei karvatkaan säärissä häiritse ja on lämpimämpi.
Tykkään puleutua siististi ja näyttävästi kodin ulkopuolella ja kammoksun nykyaikaista tyyliä lompsia lenkkareissa joka paikassa. Hyvin puleutuneena on ryhdikäs olo ja tulee fiilis, että on valmis kaikkeen.
Kotiin tullessa vaihdan ensimmäisenä päälle reikäiset legginssit tai lökäpöksyt sekä maalin tahriman lämpöisen puseron. Sitten vielä tukka suttunutturalle ja villasukat jalkaan. Siitä tulee kotifiilis!
Aamulla ns. aamupäiväpuku eli shaketti. Iltapäivällä lounge-puku eli tumma kolmiosainen puku. Illalla koti-illallisella smokki mutta jos vieraita niin frakki. Myöhään illalla kahvi ja sikari ns. tupakkatakkimallisen aamutakin kanssa (shaalikaulukset, kaksirivinen, kullatut napit ja Ascot-huivi). Yöllä
silkkipyjama, villasukat ja yömyssy (sekä konkreettisesti että Macallan 30 v. -viskin muodossa).
Olen samassa asussa kuin kaupungillakin. Puen aamulla päivävaatteet, enkä vaihda kotiin tultuani mihinkään erillisiin kotivaatteisiin. En ole koskaan oikein tajunnut kotivaatteiden konseptia. Käytän niin kotona kuin kodin ulkopuolellakin mekkoja, tunikoita, leggingsejä, neuletakkeja.
Mun uniformu on pitkä väljä mekko tai jättitunika ja villasukat. Joskus lisänä leggingsit ja joku poncho, jos palelee. Hyvin harvoin muunlaisia vaatteita.