Olen 16v ja raskaana, kysyttävää?
Otsikko
Kommentit (87)
If you wanna clash of clans advantage go to http://clashofclanshelper.com/ - you receive free Clash of Clans gems instantly! It really works! (vx2HLwBTvS)
No oliko pakko avata ne haarat? Ei näemmä paljoo järki päätä pakota, mitä ny vois tuon ikäiseltä kuvitellakaan.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:43"]Onko sulla käsitystä millaista on hoitaa ja elää pienen vauvan kanssa? Miten aiot jatkaa harrastuksiasi? Opintojasi? Entä kun haluat lähteä viikonloppureissuun kavereitten kanssa? Jääkö elämä elämättä kun ikätoverit tekee ihan muita juttuja kuin möllöttää kotona vauvan kanssa?
[/quote]
No, on mulla vähän käsitystä. Pikkusisaruksia on tullut hoidettua. Harrastukset ja koulu jäävät nyt tietenkin hetkeksi tauolle, koulua aion kuitenkin jatkaa sitten pian sen jälkeen. Joku muu voi huolehtia vauvasta, kun olen kavereiden kanssa. Ja ei jää elämättä.
-Ap-
39: Opiskelen musiikkipainoitteisessa lukiossa.
41: Ja sinun lapsesi ei koskaan harrasta/tule harrastamaan alaikäisenä seksiä?
-Ap-
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:43"]Onko sulla käsitystä millaista on hoitaa ja elää pienen vauvan kanssa? Miten aiot jatkaa harrastuksiasi? Opintojasi? Entä kun haluat lähteä viikonloppureissuun kavereitten kanssa? Jääkö elämä elämättä kun ikätoverit tekee ihan muita juttuja kuin möllöttää kotona vauvan kanssa?
[/quote]
No, on mulla vähän käsitystä. Pikkusisaruksia on tullut hoidettua. Harrastukset ja koulu jäävät nyt tietenkin hetkeksi tauolle, koulua aion kuitenkin jatkaa sitten pian sen jälkeen. Joku muu voi huolehtia vauvasta, kun olen kavereiden kanssa. Ja ei jää elämättä.
-Ap-
[/quote] naiivi pentu olet
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:43"]Onko sulla käsitystä millaista on hoitaa ja elää pienen vauvan kanssa? Miten aiot jatkaa harrastuksiasi? Opintojasi? Entä kun haluat lähteä viikonloppureissuun kavereitten kanssa? Jääkö elämä elämättä kun ikätoverit tekee ihan muita juttuja kuin möllöttää kotona vauvan kanssa? [/quote] No, on mulla vähän käsitystä. Pikkusisaruksia on tullut hoidettua. Harrastukset ja koulu jäävät nyt tietenkin hetkeksi tauolle, koulua aion kuitenkin jatkaa sitten pian sen jälkeen. Joku muu voi huolehtia vauvasta, kun olen kavereiden kanssa. Ja ei jää elämättä. -Ap-
[/quote]
Miten niin joku muu? Vauva kelpuuttaa pitkään vain äitinsä (tai isänsä) ja usein ei edes ekana vuotena voi lähteä mihinkään, kun vauva (tai äiti..) ei kestä eroa muutamaa tuntia pidempään. Kuka sitä lasta sitten myöhemmin hoitaa kun olet viihteellä? Viikonloppuisin ne muutkin nuoret on viihteellä eikä jouda lapsenvahdiksi. Ja ainiin lapsenvahti maksaa, millä sen maksat?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:51"]onko lapsen isä kanssasi samanikäinen?
[/quote]
Ei.
-Ap-
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:43"]Onko sulla käsitystä millaista on hoitaa ja elää pienen vauvan kanssa? Miten aiot jatkaa harrastuksiasi? Opintojasi? Entä kun haluat lähteä viikonloppureissuun kavereitten kanssa? Jääkö elämä elämättä kun ikätoverit tekee ihan muita juttuja kuin möllöttää kotona vauvan kanssa? [/quote] No, on mulla vähän käsitystä. Pikkusisaruksia on tullut hoidettua. Harrastukset ja koulu jäävät nyt tietenkin hetkeksi tauolle, koulua aion kuitenkin jatkaa sitten pian sen jälkeen. Joku muu voi huolehtia vauvasta, kun olen kavereiden kanssa. Ja ei jää elämättä. -Ap-
[/quote]
Miten niin joku muu? Vauva kelpuuttaa pitkään vain äitinsä (tai isänsä) ja usein ei edes ekana vuotena voi lähteä mihinkään, kun vauva (tai äiti..) ei kestä eroa muutamaa tuntia pidempään. Kuka sitä lasta sitten myöhemmin hoitaa kun olet viihteellä? Viikonloppuisin ne muutkin nuoret on viihteellä eikä jouda lapsenvahdiksi. Ja ainiin lapsenvahti maksaa, millä sen maksat?
[/quote]
No mä voin pyytää äitiäni hoitamaan lasta? Ja jos se lapsi pienestä pitäen tottuu äitiini niin kai se sen kelpuuttaa?
-Ap-
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:52"]Miten lapsen isä suhtautui uutiseen raskaudestasi?
[/quote]
Se järkyttyi.
-Ap-
4 vastaa ap:lle. Niin kuuke minäkin luulin. Olin 18 kun sain esikoiseni. Sinulla ei nyt sitten muuta olekaan kun vastuuta. Ei se vanhemmuus lopu kuin seinään kun lapsi täyttää 18. Omani muutti juuri pois kotoota ja olen huolissani enemmän kuin ikinä. Vauvan ja leikki-ikäisen kanssa on vielä helppoa mutta siinä se lysti sitten on. Ja kaikki maksaa, harrastukset, lukio, vaatteet, amiskaan ole ilmainen.
Oletko täysin sitoutunut asiaan, et saakaan vauvaa pois kun alkaa kyllästyttää paskavaipan vaihto tai ei anna sun nukkua kunnolla. Miten meinaat elättää itsesi ja lapsen?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:52"]Miten lapsen isä suhtautui uutiseen raskaudestasi? [/quote] Se järkyttyi. -Ap-
[/quote]
Aikooko mies järkytyksestä toivuttuaan olla aktiivisesti osa lapsen elämää?
Ymmärrätkö että lapsi on sinun eikä äitisi? Miksi sitä lapsentekoa ei voinut jättää siihen aikaan kun pystyy siitä itse huolehtia, eikä tarvitse sysätä lasta aina hoitoon kun alkaa menojalka vipattaa... Eikö lapsen isä tule olemaan lapsen elämässä?
Miten raskaus on sujunut? Paljonko tullut painoa lisää? Montako neuvolakertaa takana? Milloin seuraava?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:21"]Käytitkö ehkäisyä? Jos et niin miksi? [/quote] En. Olin humalassa, en ymmärtänyt silloin käyttää ehkäisyä. -Ap- [/quote] Missä vanhempasi olivat silloin kun sinua olisi pitänyt kasvattaa? Kännissä? [/quote] Minut on kasvatettu hyvin. Tämä oli oma mokani, ei vanhempieni vika. -Ap-
[/quote]
Miten sitten alkoholin käyttöäsi ei olla valvottu? Tietääkseni alkoholi on kielletty alle 18v
vai oletko vapaan kasvatuksen tuotos?
[/quote]
Suurin osa av-mammojenkin pennuista juo alaikäisinä uskotte sitä tai ette.