Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 16v ja raskaana, kysyttävää?

Vierailija
24.11.2014 |

Otsikko

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:21"]Käytitkö ehkäisyä? Jos et niin miksi? [/quote] En. Olin humalassa, en ymmärtänyt silloin käyttää ehkäisyä. -Ap- [/quote]   Missä vanhempasi olivat silloin kun sinua olisi pitänyt kasvattaa? Kännissä? [/quote] Minut on kasvatettu hyvin. Tämä oli oma mokani, ei vanhempieni vika. -Ap-

[/quote]

Miten sitten alkoholin käyttöäsi ei olla valvottu? Tietääkseni alkoholi on kielletty alle 18v

vai oletko vapaan kasvatuksen tuotos? 

[/quote]'

Vaikka mielestäni teiniraskaudet onkin surullisia, niin silti pakko kommentoida tuota älytöntä kommenttia, jota on peräti seitsemän yläpeukuttanut.

Olen itse yli viiskymppinen isä (poikani jo lähempänä kolmeakymppiä) ja täytyy kyllä ihmetellä tällaisia kommentteja. Itse en todellakaan ole vapaan kasvatuksen, enkä varsinkaan välinpitämättömän kasvatuksen (huom kaksi täysin eri asiaa) tuotos, eikä ole poikanikaan.

Itsellä ensi kosketus alkoholiin oli joskus 15 vuotiaana, pojallani se taisi olla noin 16 vuotiaana. Tupakka kokemukset vieläkin nuorempana, poikani tupakkakokeilusta en tiedä. Nuo ovat melko keskiverto ikiä testata kyseisiä tuotteita. Ei varmastikaan ole kovinkaan montaa prosenttia nuorista, jotka ei ennen täysi-ikäiseksi tulemistaan ole noita tuotteita testannut.

No minkälaisia meistä sitten tuli, kun alaikäisinä kiellettyjä tuotteita testasimme? Itse olen aina ollut kohtuukäyttäjä ja nykyään jo lähempänä täysraitista, sen verran harvoin kun tulee edes sitä yhtä saunaolutta juotua. Myöskin poikani nauttii alkoholia melko harvoin. En määristä osaa hänen kohdallaan tarkempaa sanoa, mutta en ole koskaan häntä humalassa nähnyt (sitä 16 vuotiaana vedettyä ensikänniä lukuunottamatta, josta siis kärähti). Myöskään kumpikaan meistä ei koskaan aloittanut tupakointia, eli kokeilut silläkin saralla jäivät kokeiluksi.

Mahtaako lainaamani kirjoittaja olla fundamenttihihhuli, vai pitääkö hän muuten vaan lapsiaan kotona vankina 24/7, vai miten hän voi kuvitella valvovansa, ettei lapsensa pääse alaikäisenä testaamaan viinankauheuksia? 

Suomessa alkoholista on tehty valtava tabu ja sen takia se erityisesti kiinnostaa ala-ikäisiä ja jopa aivan lapsia. Missään muualla maailmassa ei näe vähän toisella kymmenellä olevia pikkulapsia pyörimässä pussikaljat kourassa kaupungilla viikonloppuisin kuin Suomessa ja tämä vain sen takia, että siitä on tehty mystinen kielletty hedelmä. 

[/quote]

Nyt jo viisitoista yläpeukuttajaa ja itseni lisäksi vain yksi alapeukuttaja! Ei hyvää päivää, mitä jeesustelevia hölmöjä tällä palstalla pyörii!!!

Ei todellakaan ole pelkoa, että tästä kansasta saataisiin joskus alkoholiin järkevästi suhtautuvia kohtuukäyttäjiä, jos suurin osa kansasta on näin naiivin hölmösti asioihin suhtautuvia. Ehdottomilla kielloilla ei ole koskaan saatu mitään rakentavaa aikaiseksi, ei ainakaan murrosikäisten kanssa. 

Ehkäisyn tärkeydestä pitää lapsille puhua, se on selvä ja yhtälailla pitää keskustella alkoholin vaikutuksesta, sekä kohtuukäytöstä.

Vierailija
82/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karmeita vastauksia olet saanut. Monista on kai mukava paistatella ylemmyydentunnossaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taudit voi tarttua ihan siitä ekasta kerrasta. Moni tauti ei aiheuta oireita alkuvaiheessa. Jopa HIV voi edetä AIDSiksi ilman kunnon oireita. Ainoa oire voi olla flunssan kaltaiset oireet. Mut se kyl testataan neuvolassa automaattisesti kaikilta ja kuppa myös, ovat lakisääteisiä ja ilman niitä labroja ei saa tukia. Kantsii silti pyytää niitä katsomaan myös klamydia, tippuri jne. Hoitamaton sp-tauti voi aiheuttaa pahan tulehduksen ja johtaa ennenaikaiseen synnytykseen tai keskenmenoon/kohtukuolemaan. Ihan vaan sinun ja vauvasi parhaaksi kannattaisi mennä sinne testiin ja ottaa vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä.

Vierailija
84/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taudit voi tarttua ihan siitä ekasta kerrasta. Moni tauti ei aiheuta oireita alkuvaiheessa. Jopa HIV voi edetä AIDSiksi ilman kunnon oireita. Ainoa oire voi olla flunssan kaltaiset oireet. Mut se kyl testataan neuvolassa automaattisesti kaikilta ja kuppa myös, ovat lakisääteisiä ja ilman niitä labroja ei saa tukia. Kantsii silti pyytää niitä katsomaan myös klamydia, tippuri jne. Hoitamaton sp-tauti voi aiheuttaa pahan tulehduksen ja johtaa ennenaikaiseen synnytykseen tai keskenmenoon/kohtukuolemaan. Ihan vaan sinun ja vauvasi parhaaksi kannattaisi mennä sinne testiin ja ottaa vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä.

Vierailija
85/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
86/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menethän lapsesta huolimatta opiskelemaan jonkun ammatin? Aluksi tuntuu helpolta rahallisesti, sossu ja mummot ja mammat auttaa ja ostelee tavaraa. Tuet tuntuu isoilta  kun ei 16-kesäisenä ole vielä edes vuokraa joutunut maksamaan. Lupaa että menet kouluun ja hankit ammatin! Lapsesi kiittää ja niin myös sinä 10-vuoden päästä. Katselin juuri tänään kuinka teiniäidit-ohjelmassakin esiintynyt tyttö oli röökillä työpaikkansa edessä ja palasi sitten takaisin. Paikka oli strippiluola.

Vierailija
87/87 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!!! Minäkin olin 16v ja raskaana :) en ole katunut päivääkään!! Nyt 26 ja 4lasta :) olen ikionnellinen ja vieläpä saman "poijjan" kans! Kaikkea hyvää sulle!!<3