Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen shokissa, raskaustesti näytti juuri positiivista:/

Vierailija
04.09.2006 |

Maailman vanhin ja varmasti typerin tarina. Mulle ei sovi oikein mikään ehkäisy, päätettiin yrittää pärjätä pelkillä kortsuilla. Se taas jäi joskus pois, viime kierrossa yhden kerran, kun eihän nyt siitä vielä mitään tule ja niin edelleen...

No tuli nyt kumminkin.

Kaksi lasta ennestään, nuorempi reilun vuoden. Rahatilanne ei anna myöten kolmatta, ja oma pää vielä vähemmän, olen ollut masentunut hieman jne.

Pakko oli avautua edes johonkin, vähän tämä kirjoittaminen auttoi. Älkää haukkuko mua ihan maanrakoon, jos ylipäätään haluatte mitään sanoa, tiedän itse kristallinkirkkaasti olevani aivan ääliö.

Abortti on edessä, ei siitä sen enempää.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olemme molemmat enemmän abortin kannalla, mutta mietimme jo vähän, millaista se olisi jos vauvan saisimme.

Itse huomaan, että minun on käytävä perusteellisesti mielessäni läpi molemmat vaihtoehdot, ennen kuin olen valmis tekemään päätöksen.

Abortti on vaihtoehto nyt kun kaikki on tosi alussa, myöhemmin en siihen kykenisi, enkä myöskään luopumaan lapsesta adoptioon. Minulla ei ole mitään kauhukuvia abortista ja suhtaudun siihen melko neutraalisti.

Ajatus mikä tässä eniten vaivaa on tuhlauksen tuntu, sekin aika irrationaalinen tosin. Enhän voi tehdä päätöstä vaan sen perusteella, että joku muu ei tätä lasta saanut, se ei tee meidän tilannettamme yhtään helpopmmaksi vauvaa ajatellen.

Mikäli joku haluaa lisää jakaa kokemuksiaan, olisi kiva lukea. Kiitos hirveästi teille, jotka jo olette niitä kertoneet!

ap

Vierailija
22/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pieni on jo olemassa. Siellä se kehittyy hurjaa vauhtia. Minusta enää ei voi miettiä tehdäänkö kolmas vai ei. Se on jo tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömyys tuntea empatiaa on yksi psykopatian keskeinen tunnusmerkki.

Vierailija
24/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisystä, sillon kun lapsia ei haluta. Minkälaista seksivalistusta ajattelitte tulevaisuudessa omille lapsille antaa....kerrotteko että käyttäkää ehkäisyä jos jaksatte ja muistatte, ei kai se nyt niin helposti tärppää. Mun mielestä aikuisen ihmisen pitää ottaa vastuu omista teoistaan ja kärsiä seurauksista.

Vierailija
25/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan.

Minä pyrin kantamaan vastuun, epäselvää on vain, miten sen teen.

ap

Vierailija
26/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana yksi abortti, olin aloittanut e-pillerit paria kuukautta aikaisemmin kun nuoremman imetys loppui. Lapset oli silloin 2,5v ja 1v laitoin menkkojen pois jäännin sen piikkiin, että pillerit on tehnyt vähän omia sivuvaikutuksiaan minuun taas, mutta tein testin kuitenkin...

Minä päädyin aborttiin, olin todella maassa kaikesta. Meidän avioliittokin oli jotenkin raollaan ja pahasti, lapsilla allergiaa ja sairauksia. En ollut nukkunut vielä yhtään kokonaista yötä sen jälkeen kun esikoinen oli syntynyt ja jotenkin vaan se abortti tuntui parhaalta ratkaisulta...

Voin sanoa, että se abortoimispäivä on aika rankka, se on niin lopullinen juttu. Mutta itse ainakin voin sanoa että tein aivan oikean ratkaisun, enkä enää edes mieti koko asiaa...

Vierailija
27/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti ei ole vastuunkantamista vaan vastuuta pakoilemista.

Vastuu olisi pitänyt kantaa siinä vaiheessa kun päätitte hypätä punkkaan ilman ehkäisyä. Nyt on myöhäistä, sisälläsi kasvaa jo uusi elämä, teidän lapsenne, eikä sinulla ole oikeutta hänen elämäänsä päättää.

Vierailija
28/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

abortti ei ole vastuunkantamista vaan vastuuta pakoilemista.

Vastuu olisi pitänyt kantaa siinä vaiheessa kun päätitte hypätä punkkaan ilman ehkäisyä. Nyt on myöhäistä, sisälläsi kasvaa jo uusi elämä, teidän lapsenne, eikä sinulla ole oikeutta hänen elämäänsä päättää.

voimia, ap, mitä sitten päätättekin.

Vierailija
29/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vastaavassa tilanteessa viime syksynä. Olin jo varannut abortti-ajankin. Peruin sen kuitenkin ja päätin pitää lapsen. Sain myöhäisen keskenmenon, raskaus eteni hiukan yli puolenvälin. Jälkeenpäin mietin, että olisi kannattanut tehdä abortti, niin olisi jäänyt kammottava ja surullinen km kokematta.

Teet itse omat päätöksesi.

By the way, nyt me tosissamme yritämme saada uutta raskautta aluilleen...

Vierailija
30/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuitenkin muistuttaa, että lapsesi sydän alkaa lyömään noin 6.-7. raskausviikolla. Oletko aivan varma, että haluat lopettaa lapsesi sydämen lyönnit?

En halua aiheuttaa sinulle lisää tuskaa, toivoisin vain että pitäisit lapsen. Yhteiskunta varmasti auttaa teitä taloudellisesti jos rahasta on tiukkaa. Saisitko hoitoapua läheisiltä tai voisitko pistää vanhemmat lapset hoitoon kun vauva syntyisi?

En halua tuomita tai moralisoida, saatanhan itsekin joskus joutua vastaavaan tilanteeseen. Mutta älä unohda, että sisälläsi sykkii pieni sydän.

Ja sitäpaitsi, seksiä harrastaessa on AINA raskauden mahdollisuus, oli ehkäisy tai ei.

Voimia ja viisautta päätöksen tekoon!

Vierailija
31/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei ap-

Vierailija
32/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole itselläni kokemusta tällaisesta tilanteesta, ja ymmärrän täysin, että tilanteesi on rankka mutta silti... Vauva on jo aluillaan. Jos tekisit abortin, murhaisit lapsesi.

Voimia sinulle!! Toivon niin itsesi kuin lapsesikin takia, ettet päätyisi aborttiin.

Vierailija
33/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, tekstistäsi tunnistin omia ajatuksiani ja juuri sitä tarkoitin vastuun kantamisella, että täytyy ajatella olemassaoleviakin lapsia.

Tunnen valtavaa ja aiheellista syyllisyyttä, tietenkin. Kuitenkaan en onneksi koe asiaa ihan niin pahana, että mikään navetantakainen olisi käynyt mielessäkään.

Jos joku muu olisi tässä tilanteessa, varmasti minäkin päätäni pyörittelisin.

Virheitä kuitenkin sattuu, ja jotain kai kertoo se, että tämä luultavasti on elämäni tähänastista suurin. Ja varmasti aina painaa, jos abortin teen. Kuitenkin voi olla, että teen juuri sen.

Itse asiassa minulle on olemassa hyvä ehkäisyvaihtoehto, joka piti ottaa käyttöön, ironista kyllä, kunhan vielä yhdet menkat käyn läpi. Syitä siihen, että meillä ei sitä nyt ollut kortsun lisäksi on monia, ei siitä sen enempää. Jatkossa kuitenkin olen oppinut läksyni.

On tosi hyvä kuulla näitä kokemuksia, kiitos taas niistä!

Vierailija
34/53 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä pelottava viikko edessä, alkaako ne menkat vai eikö ala. Meille kävi kans niin, että kortsu jäi kerran pois. Tosin se oli viikkoa ennen ovista, joten toivon ettei olis tärpännyt.

Lapsia on kaksi jo, nuorin vuoden ja olen suunnitellut töihinmenoa vuodenvaihteessa.

Se, mikä tässä on kaikista pahinta on se, että olen joutunut syömään sellaisia lääkkeitä, joita ei missään tilanteessa saisi syödä jos on raskaana. Ne vaikuttavat ovulaatioon ja kiinnittymiseen (eli saattaa estää solunjakautumisen -> lapselle ehkä vaurioita).

Pelkään nyt tosi paljon, jos olenkin raskaana. Ilman näitä lääkkeitä en aborttia harkitsisi, vaikka tulisikin huonoon saumaan lapsi. Mutta näiden lääkkeiden vuoksi en todella tiedä, mitä teen jos raskaana ollaan. Olen ollut tosi surullinen.

Ei kai tässä kukaan voi oikeaa vastausta antaa. Miettikää asia tarkkaan.

se tuntuu niin väärältä, että toiset ei saa lapsia vaikka haluaisivat ja toiset saa vaikkei haluis :(

Vierailija
35/53 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täällä paikalla, kun pienempi kuumeinen ja nuhainen, ja nukkuu kaiken aikaa, niin on aikaa roikkua av:lla:)

Vierailija
36/53 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kysyttävää.

Vierailija
37/53 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
38/53 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luot jonnekkin nimettömän sähköpostitilin niin henkilöllisyytesi ei paljastu ja voit unohtaa koko postilaatikon kysymykseni jälkeen. en millään haluaisi edes nimettömänä kysellä asiaani av:lla.

Vierailija
39/53 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättäessänne pitää vauvan. Paljon onnea tulevaisuuteen :) !

Vierailija
40/53 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu hajosi ja jälkiehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi. 3. raskaus ei ollut toivottu, mutta en pystynyt aborttiinkaan. Nyt sitten kärsin väsyneenä. Enkä tiedä vieläkään, oliko valinta raskauden jatkamisesta järkevää. Koko muu perhe kärsii...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän