Paljonko syötte D-vitamiinia? Entä lapsenne?
Itse syön 50-70mikrogrammaa päivässä, eskarilainen 20-40. Vauvalle annan 7 tippaa, eli n.15 mikrogrammaa. Onkohan sopiva vai jopa liikaa nämä määrät?
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:38"]
Ei yhtään syö meillä kukaan. En usko tarpeellisuuteen, ennenkin on ihmiset hyvin ilman moista eläneet.
[/quote]
Niin no, ennen kuoltiin viimestään 30-vuotiaina vanhuuteen tai ruttoon tai lapsivuoteeseen, joten joo, eipä sillon sillä d-vitamiinillä nyt niin justiinsa ollut...
Kysymys olikin, että kuinka paljon syötte. Ei tartte tulla retostelemaan, ettei yhtään!
Itse 50-100mikrog.
100 mikroo päivässä. Joskus jää väliin.
Syön 25 mikrogrammaa. Ajattelin kyllä nostaa annosta.
20 mikrog/pvä ja lapset 10mikrog/pvä. Eli kait liian vähän?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:37"]
Sata mikrogrammaa päivässä on todella liikaa, ellei sinulla ole jotakin imeytymishäiriötä! Itse en syö ollenkaan d-vitamiinia, koska syön tavallista ruokaa.
[/quote]
Kesällä saat auringosta vartissa yli 250 mikrog. Säkin kuolet d-vitskun yliannostukseen.
100 mikrog päivässä syyskuusta huhti-toukokuulle ja kesällä saman ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:42"]
Ei syödä yhtään lisä vitamiineja. En minä eikä vauva.
[/quote]
Ja makkara = kasvis höhöhöhö. Onks sullakin se diili pupujen kanssa?
Oho mitä määriä täällä syödään :D Mä luulin että mun syömä määrä on paljon (25 µg)
Itse 50-60µg ja lapset 20-30µg. Kesäisin syödään vähemmän, aikuiset noin 25-30 µg ja lapset 10µg.
5 tippaa annan joka päivä vauvalle. Itse en syö ollenkaan vitamiineja, pitäis varmaan itseäkin muistaa ravita tarpeeksi.
En syö lainkaan. Kysyin lääkäriltä, että kuinka paljon kannattaisi syödä/mitä valmistetta suosittelee. Sanoi, ettei D-vitamiinia tarvitse syödä, koska se on rasvaliukoinen vitamiini mitä ei ole hyvä saada liikaa. Sanoin että juon ruuan kanssa lasin maitoa, ja juon kahvin maidolla (2-3 kuppia päivä). Leivän päälle laitan pari siivua juustoa. Sanoi että tämä riittää, eikä ole tarvetta lisävitamiinille.
En syö yhtään. Viimeisimmät tutkimukset ovat osittaneet, että liiallinen nappien syönti aiheuttaa enemmän tuhoa kuin mitä siitä voisi olla hyötyä. Hesarin jutussa n. kuukausi sitten hyvä selvitys tutkimusviitteineen...
Edelleen alapeukuttajat voisi perustella sit alapeukkua.. Vai syökö ihmiset vitamiini isiä siksi, että eletään karkilla ja eineksillä? Vitamiinit ja hivennäisaineet tulisi saada ravinnosta, ei purkista!
Syön itse 50 mikrog talvisaikaan, teinit ja mies 20.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:30"]
Syön 50 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä.
Lastani en syö.
[/quote]
Heh, oli joo hiukan harhaanjohtava otsikko :)