Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa ideoita mitä töitä voisin tehdä

Vierailija
24.11.2014 |

Olen korkeakoulutettu toimistotöissä ollut 37v. nainen jolla on noin 15 vuotta työkokemusta. Olen ollut hoitovapaalla pari vuotta ja en saa alani töitä, olen yrittänyt vuoden verran hakea todella aktiivisesti ja nyt olen valmis ottamaan mitä vaan töitä. Rahat lopussa, parisuhde riekaleina, on päästävä töihin. En myös ihan hanttihommikaan saa, olen sitäkin yrittänyt, siivojaksi enkä kahvilatyöntekijäksi pääse, saan aina vastauksen että olen liian korkeasti koulutettu enkä varmaan viihtyisi. Ehdottakaa jos jotain tulee mieleen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyis käydä joku täydentävä koulutus. Samalla saat ipanan sen verran isoksi ettet ole koko ajan poissa töistä lapsen sairastelun vuoksi.

Sitähän ne työnantajat pelkää, että olet koko ajan poissa ja kohta jäät taas äitiyslomalle.

Vierailija
2/4 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: jos haet johonkin paikkaan, joka ei ole yhtään omaa alaasi, keksi joku hyvä syy, miksi haluat juuri sinne. Eli vaikka kahvilaan hakiessasi sano, että leipominen on rakkain harrastuksesi ja harkitset kondiittorikouluun lähtemistä. Tai yleisesti ottaen sanot, että haluaisit perustaa oman yrityksen, mutta se on ajankohtaista ja mahdollista 1-2 vuoden kuluttua ja sillä välin haluaisit kokemusta juuri tältä alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 07:07"]

Sun täytyis käydä joku täydentävä koulutus. Samalla saat ipanan sen verran isoksi ettet ole koko ajan poissa töistä lapsen sairastelun vuoksi. Sitähän ne työnantajat pelkää, että olet koko ajan poissa ja kohta jäät taas äitiyslomalle.

[/quote]

Olen ajatellut täydennyskoulutusta kylläkin. Voi olla että työnantajat ovat huolestuneita lastenhoidosta ja poissaoloista, mutta meidän tilanne on se että mies on vuorostaan luvannut jäädä kotiin hoitamaan lasten sairastelua jne. jos minä saan töitä eli omaa työaikaani se ei tule häiritsemään. Mutta kun ei pääse edes haastatteluun asti, miten tämän voi selittää? Voiko sen mielestäsi laittaa jo hakemukseen?

Vierailija
4/4 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 07:08"]

Vinkki: jos haet johonkin paikkaan, joka ei ole yhtään omaa alaasi, keksi joku hyvä syy, miksi haluat juuri sinne. Eli vaikka kahvilaan hakiessasi sano, että leipominen on rakkain harrastuksesi ja harkitset kondiittorikouluun lähtemistä. Tai yleisesti ottaen sanot, että haluaisit perustaa oman yrityksen, mutta se on ajankohtaista ja mahdollista 1-2 vuoden kuluttua ja sillä välin haluaisit kokemusta juuri tältä alalta.

[/quote]

Ajatus perustaa kilpaileva yritys ei ole kovin kannattava juttu sanoa haastattelussa, tai sitten kannattaa sanoa, että aikoo muuttaa 500 km päähän...

Toimistotyöt eivät ole niin iso juttu, että eikö muutakin hommaa saisi. Kokeilepa tosiaan vaihtaa kokonaan alaa, minä tein niin ja työllistyin - eikä kyseessä ole hoitoala, ei sinne päinkään. Toimistotyökokemus on ollut vain positiivinen juttu tässä hommassa, sillä teen firman vähäiset toimistotyöt sivuhomminani. Tilitoimisto hoitaa melkein kaiken, mutta minä mm. kerään heille aineiston. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi