Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaavatko naiset oikeasti miehiä?

Vierailija
01.10.2021 |

Välillä tuntuu, että joka toinen biisi kertoo siitä, kuinka paljon mies haluaa naista, kaipaa naista ja tahtoo parisuhteeseen naisen kanssa. Samaa kertovat dokumentit, elokuvat, televisiosarjat. Naista kaivataan, naisystävää toivotaan, rakkaudentäyteistä parisuhdetta tavoitellaan. Tietysti tarinan kaareen kuuluu se, että mies pettyy etsimisessään, eikä löydä naista vierelleen. Samaistun näihin mieshahmoihin, vaikka olenkin parisuhteessa.
Pohdiskelen sitä, onko naisilla vastaavaa tarvetta tai kaipuuta miehiä kohtaan?
Kaipaavatko naiset miehiä ylipäätään elämäänsä?
Vai olisiko parisuhde miehen kanssa vaan "ihan kiva", tai "löytyy jos löytyy"?

Tuntuu, että nykyään juuri miehet ovat romanttista rakkautta kaipaavia ja tarvitsevia, naiset ovat vähemmän kiinnostuneita parisuhteesta miehen kanssa ja romanttisesta rakkaudesta, eivätkä näe sitä tavoittelemisen arvoiseksi.

Naiset, kaipaatteko oikeasti miestä vierellenne - parisuhdetta, romantiikkaa, rakkautta - vai olisiko sellainen asia vaan "ihan kiva"?

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin oikeasti kaikenmaailman seksilelumainosten raikuessa radiossa ja näiden ilmeisesti oikeasti tarjotessa tyydytyksen nopeasti ja helposti että mihin sitä parisuhdetta miehen kanssa enää tarvitsisi. Ellei siis koe rakkautta, joka omalla kohdalla on se syy. Mutta jos tämä joskus loppuu niin miksi pyrkisin enää uuteen suhteeseen.

Vierailija
2/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta se pitää olla se yks tietty mies. Muut ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, minä 44v mies en erityisemmin kaipaa naista tai parisuhdetta. Parisuhde olisi juuri ihan kiva, mutten varsinaisesti tee mitää saadakseni parisuhteen. Mikäli arjen kohtaamisissa löytyisi oikeanlaista kemiaa jonkun kanssa, niin siitä voisi parisuhde syntyä. En aktiivisesti hae parisuhdetta.

Ehkä kohdallani vanhaa biisiä voisi muokata... "Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa päivä seitsemäksi meen. Tämän teen mä siksi vain, että maksan mä laskut ja voin harrastaa mieleni mukaan."

Vierailija
4/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaipaavat, vieläpä enemmän kuin miehet naisia konsanaan. 

Vierailija
5/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutiopsykologiaa: emme polveudu niistä, joita ei pariutuminen kiinnostanut. Heidän geeninsä ovat karsiutuneet populaatiosta.

Vierailija
6/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datan näyttäessä edelleen kotitöiden epätasaisen jaon koen että miehetkin kaipaavat naisesta lähinnä kotihoitajaa ja passaajaa. Mutta kai mieskin osaa vilpittömästi rakastaa. Ehkä.

Vierailija
7/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa miestä. Kaipaan ihmistä jonka kanssa voin jakaa elämäni ja joka on minulle erityinen. Koska olen heteronainen heteronaisen haluineni niin käytännössä se on minulle mies. Mutta ei minulla ole mitään "miehen tarvetta" sinällään niin että en kokisi että minun on pakko saada juuri mies siksi että se on mies.

Vierailija
8/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Datan näyttäessä edelleen kotitöiden epätasaisen jaon koen että miehetkin kaipaavat naisesta lähinnä kotihoitajaa ja passaajaa. Mutta kai mieskin osaa vilpittömästi rakastaa. Ehkä.

Kotityöt jakaantuvat tasan siinä suhteessa kuin itse sallit sen jakaantuvan. 

Vierailija
9/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin oikeasti kaikenmaailman seksilelumainosten raikuessa radiossa ja näiden ilmeisesti oikeasti tarjotessa tyydytyksen nopeasti ja helposti että mihin sitä parisuhdetta miehen kanssa enää tarvitsisi. Ellei siis koe rakkautta, joka omalla kohdalla on se syy. Mutta jos tämä joskus loppuu niin miksi pyrkisin enää uuteen suhteeseen.

Määrittekisitkö sanan "rakkaus".

Mielestäni se on vain yksi pakkomielle, jolla oikeutetaan itselle tunkea toisen läheisyyteen ja ripustautua.

Kertoo jo sekin, miten usein käy, kun tuleekin torjutuksi rakkauden kohteen toimesta, silloin nouseekin kosto, negatiiviset tunteet ja tavoitteet sen "rakkauden" tilalle.

Vierailija
10/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan korjata otsikko muotoon "Kaipaavatko naiset enää parisuhdetta ja romanttista rakkautta?"

Vierailija
11/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaipaus on molemminpuolista. Sen verran paljon aikaa ja vaivaa olen ainakin itse käyttänyt miesten miettimiseen, ihastumisiin, deittailuun, pettymyksiin jne. Ja miettinyt tuhat kertaa että « mitähän se sillä tarkoitti». Olen kylläkin ollut jo pitkään parisuhteessa miehen kanssa ja nykyisin kuluu vähemmän aikaa miettimiseen, kun tunnetaan toistemme tavat.

Vierailija
12/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni oikeasti tarvitsee ja kaipaa. Moni nainen on myös sellainen, ettei tarvitse/tahdo.

Vierailija
13/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa sitten yhtään mihinkään -valitettavasti. Kovasti sitä minulta tivataan, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
14/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys. Naiset kärsivät enemmän yksinäisyydestä ja täälläkin koko ajan kysellään miehistä ja mistä niitä (hyviä) miehiä löytää.

Riippuvainen persoonallisuuskin on tyypillisesti naisten persoonallisuushäiriö eli se vetää joillakin yli. Kolme kertaa yleisempi naisilla.

Vierailija
15/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta se pitää olla se yks tietty mies. Muut ei käy.

Juuri näin.

Vierailija
16/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset panostaa parisuhteessa ja etenkin yhteisasumisessa niin paljon että tarkkaan saa harkita, haluaako siihen. 95% miehistä kanssa olisi parempi vaan olla yksin.

Ja olen hyvin onnellisessa suhteessa. Vinkiksi miehille: Todella hyvää seksiä on vaikea koneen korvata. Miksi tyytyä vähempään, onhan se itsellekin kivempaa? Ja toisekseen, parisuhde ei ole sitä varten että toinen ottaa toinen antaa, tai antaja ei kauaa jaksa pelissä (koskee toki myös naisia).

Vierailija
17/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisten seksikäyttäytymistä katsoen; eivät kaipaa.

Vierailija
18/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun takana on pitkä avioliitto, niin eron jälkeen sitä on niin iloinen ja helpottunut siitä, kuinka vaivatonta arki on, että ei tulisi kyllä juuri nyt mieleenkään pistää ainakaan hynttyitä yhteen kenenkään miehen kanssa. Seksi ja läheisyys olisi välillä ihaan kivaa, mutta mitä pidempään niitäkin on ilman, sitä helpommaksi se tulee. 

Vierailija
19/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaavatko miehet oikeasti naisia?

Nyt oikeesti hei, valoja päälle siellä sinkkuyksiössä.

Vierailija
20/162 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en välttämättä kaipaa yhdessä asumista tai jatkuvaa näkemistä. Kaipaan silti läheisyyttä ja seksiä. On minulla vakipano ja sekin riittäisi, jos nähtäisi edes viikottain. Nyt kerran pari kuussa.