Kaipaavatko naiset oikeasti miehiä?
Välillä tuntuu, että joka toinen biisi kertoo siitä, kuinka paljon mies haluaa naista, kaipaa naista ja tahtoo parisuhteeseen naisen kanssa. Samaa kertovat dokumentit, elokuvat, televisiosarjat. Naista kaivataan, naisystävää toivotaan, rakkaudentäyteistä parisuhdetta tavoitellaan. Tietysti tarinan kaareen kuuluu se, että mies pettyy etsimisessään, eikä löydä naista vierelleen. Samaistun näihin mieshahmoihin, vaikka olenkin parisuhteessa.
Pohdiskelen sitä, onko naisilla vastaavaa tarvetta tai kaipuuta miehiä kohtaan?
Kaipaavatko naiset miehiä ylipäätään elämäänsä?
Vai olisiko parisuhde miehen kanssa vaan "ihan kiva", tai "löytyy jos löytyy"?
Tuntuu, että nykyään juuri miehet ovat romanttista rakkautta kaipaavia ja tarvitsevia, naiset ovat vähemmän kiinnostuneita parisuhteesta miehen kanssa ja romanttisesta rakkaudesta, eivätkä näe sitä tavoittelemisen arvoiseksi.
Naiset, kaipaatteko oikeasti miestä vierellenne - parisuhdetta, romantiikkaa, rakkautta - vai olisiko sellainen asia vaan "ihan kiva"?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan miestä elämääni. Tykkään seksistä yhdessä toisen kanssa, yksin se on paljon huonompaa. Tykkään miehen tuoksusta ja siitä, että mies ehkä osaa asioita, mitä itse en osaa. Pidän miehisestä olemuksesta tai siis siitä, että miehessä on jotain erilaista kuin itsessäni. Pidän lämmöstä, älykkäästä keskustelusta ja hassuttelusta kumppanin kanssa. Tykkään seksuaalisesta jännitteestä, vihjailusta, leikistä ja siitä intohimosta miehen silmissä, kun hän katsoo minua. Tarvitsen miehen kainaloa, että saan hyvin nukuttua.
Tuo oli kivaa silloin, kun oli vielä rakastunut. Vuosien kuluessa mies on menettänyt kiinnostuksen ja niin minäkin. Miehen arvosteltuaan ulkonäköäni loppui oma kiinnostukseni, eikä miehen silmissä ollut siis enää halua ja intohimoa, vaan kritiikkiä. Nyt on enää kotona asuva mies, jonka kanssa ei ole tuota kuvaamaasi vetovoimaa ja intohimoa. Sen sijaan on huonot yöunet, kun mies kuorsaa, ja epäoikeudenmukaisesti jakautuvat kotityöt ja seksin puute elämässä, kun ei saa parisuhteessa pettääkään.
Jätä se sika.
Sehän on erittäin tyypillinen suomalainen mies. Tällaisten takia naiset eivät miestä kaipaakaan.
Jos täällä kaikki naiset jättäisi tuollaiset miehet niin suomessa olisi 10 pariskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole energiaa mieheen näin 43 vuotiaana. Se määrä työtä ja omasta elämästä luopumista minkä mies vaatii, en ole siihen enää valmis. Nuorena sitä vielä jaksoi sinnitellä ja laittaa itsensä aina viimeiseksi, mutta ei enää.
Miksi istut palstalla, kun kerran on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun takana on pitkä avioliitto, niin eron jälkeen sitä on niin iloinen ja helpottunut siitä, kuinka vaivatonta arki on, että ei tulisi kyllä juuri nyt mieleenkään pistää ainakaan hynttyitä yhteen kenenkään miehen kanssa. Seksi ja läheisyys olisi välillä ihaan kivaa, mutta mitä pidempään niitäkin on ilman, sitä helpommaksi se tulee.
Samoin. Erosin 46- vuotiaana erittäin narsistisesta miehestä 25 vuoden avioliiton jälkeen ja en ole etsinyt itselleni miestä. Ihan kylmät väreet menee kun ajattelen, että joku äijänköriläs alkaisi jo heti aamusta valittamaan ja haukkumaan minua kun taaaaaaskaan ei ole saanut ainakaan kahteen päivään ja että hän ei tällaisia selibaatteja siedä. Ja siihen kaupan päälle vielä huomautus, kuinka pukeudun seksintappovaatteisiin (eli tavalliset vaatteet, mutta ei jotain korsettistringejä) ja että voisin edes keittää miehelle aamukahvia jos persettä ei saa. Ei kiitos.
Olen ajatellut, että jos joku mies tulee sattumalta elämän varrella vastaan niin tarkkaan harkitsen ja koeaika on todella pitkä. En helpolla enää muuta kenenkään kanssa yhteen enkä koskaan enää perusta yhteistä taloutta kenenkään kanssa. Omat rahat ja oma asunto on pakko olla.
Taas yksi esimerkki, miksi 40+ miehet katselevat niitä 25-30 vuotiaita. He eivät ole vielä pilanneet itseään paskoilla miehillä.
Ja samalla selittää sen, miksi ihmiset pariutuvat nykyisin vähemmän kuin ennen. Ison ikäeron suhteet ovat edelleen harvinaisia. Ei edes kolmekymppiset, 25-vuotiaista puhumattakaan, kiinnostu nelikymppisistä. Etenkään kokemattomista nelikymppisistä. Toisella kierroksella olevat fiksut, sosiaaliset, menestyvät miehet voivat löytääkin itseään useamman vuoden nuoremman kumppanin, mutta jos nelikymppisenä on vielä se ensimmäinenkin perhe perustamatta niin harvassa on kolmekymppisiä, jotka kiinnostuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan miestä elämääni. Tykkään seksistä yhdessä toisen kanssa, yksin se on paljon huonompaa. Tykkään miehen tuoksusta ja siitä, että mies ehkä osaa asioita, mitä itse en osaa. Pidän miehisestä olemuksesta tai siis siitä, että miehessä on jotain erilaista kuin itsessäni. Pidän lämmöstä, älykkäästä keskustelusta ja hassuttelusta kumppanin kanssa. Tykkään seksuaalisesta jännitteestä, vihjailusta, leikistä ja siitä intohimosta miehen silmissä, kun hän katsoo minua. Tarvitsen miehen kainaloa, että saan hyvin nukuttua.
Sille ei näköjään voi mitään, että osa ihmisistä on needyjä masokisteja. Kasva aikuiseksi ja järjestä elämäsi itse paremmaksi.
En. Toivon joka päivä että kuolema korjaisi hänet (tai minut). Turhempaa äijää saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet naista romantiikan ja rakkauden takia kaipaa, vaan seksin ja parisuhdestatuksen. (Kaunis) kumppani on miehelle miehisyyden merkki, saavutus ja meriitti. Naisilla taas sellaista tarvetta ei läheskään samassa mittasuhteessa ole, joten kumppanin tulee olla jotakin nimenomaan romanttisesti sopivaa, että se huolitaan rinnalle.
Laulut ja leffat tehdään markkinamiesten toimesta naisten tarpeeseen. Ei ne miesten tunteista mitään todista, vaan vain siitä, mitä nimenomaan naiset haluaisivat kuulla ja mitä siten kuluttavat.
Asia on ihan toisin päin.
Miehet kaipaavat naisia vierelleen rakkauden, yhdessäolon, lähellä olemisen ja romantiikan tarpeisiin. Mitä vanhempia miehet ovat, sitä enemmän tämä korostuu. Seksihuurut haihtuvat päästä, ja jäljelle jää rakkautta ja yhdessäoloa kaipaava mies.
Sen sijaan tuntuu siltä, että 40+ naiset eivät enää siedä läheisyyttä, eivät halua asua kenenkään kanssa, eivät halua ketään kotiinsa, eivät halua olla kenenkään kanssa (paitsi joskus ystäviensä), eivät kaipaa seuraa, vihaavat kosketusta ja halveksivat miehiä, jotka etsivät parisuhdetta. Rakkaus on kirosana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole energiaa mieheen näin 43 vuotiaana. Se määrä työtä ja omasta elämästä luopumista minkä mies vaatii, en ole siihen enää valmis. Nuorena sitä vielä jaksoi sinnitellä ja laittaa itsensä aina viimeiseksi, mutta ei enää.
Kun ei ole sitä työllistävää miestä niin voi istua täällä kirjoittamassa:) mikä ihana vapaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet naista romantiikan ja rakkauden takia kaipaa, vaan seksin ja parisuhdestatuksen. (Kaunis) kumppani on miehelle miehisyyden merkki, saavutus ja meriitti. Naisilla taas sellaista tarvetta ei läheskään samassa mittasuhteessa ole, joten kumppanin tulee olla jotakin nimenomaan romanttisesti sopivaa, että se huolitaan rinnalle.
Laulut ja leffat tehdään markkinamiesten toimesta naisten tarpeeseen. Ei ne miesten tunteista mitään todista, vaan vain siitä, mitä nimenomaan naiset haluaisivat kuulla ja mitä siten kuluttavat.
Asia on ihan toisin päin.
Miehet kaipaavat naisia vierelleen rakkauden, yhdessäolon, lähellä olemisen ja romantiikan tarpeisiin. Mitä vanhempia miehet ovat, sitä enemmän tämä korostuu. Seksihuurut haihtuvat päästä, ja jäljelle jää rakkautta ja yhdessäoloa kaipaava mies.
Sen sijaan tuntuu siltä, että 40+ naiset eivät enää siedä läheisyyttä, eivät halua asua kenenkään kanssa, eivät halua ketään kotiinsa, eivät halua olla kenenkään kanssa (paitsi joskus ystäviensä), eivät kaipaa seuraa, vihaavat kosketusta ja halveksivat miehiä, jotka etsivät parisuhdetta. Rakkaus on kirosana.
Täsmälleen näin.
Narsistiset miehet haluavat naisia vain itsensä vahvistamiseksi. He eivät voi rakastaa toista ihmistä. He ovat heikkoja ihmisiä ja epärehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli kivaa silloin, kun oli vielä rakastunut. Vuosien kuluessa mies on menettänyt kiinnostuksen ja niin minäkin. Miehen arvosteltuaan ulkonäköäni loppui oma kiinnostukseni, eikä miehen silmissä ollut siis enää halua ja intohimoa, vaan kritiikkiä. Nyt on enää kotona asuva mies, jonka kanssa ei ole tuota kuvaamaasi vetovoimaa ja intohimoa. Sen sijaan on huonot yöunet, kun mies kuorsaa, ja epäoikeudenmukaisesti jakautuvat kotityöt ja seksin puute elämässä, kun ei saa parisuhteessa pettääkään.
Jätä se sika.
Sehän on erittäin tyypillinen suomalainen mies. Tällaisten takia naiset eivät miestä kaipaakaan.
Jos täällä kaikki naiset jättäisi tuollaiset miehet niin suomessa olisi 10 pariskuntaa.
Juuri tuon harhaluulon takia naiset sietävät huonoja miehiä. He kuvittelevat että hyviä ei muka olisi. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Mietin oikeasti kaikenmaailman seksilelumainosten raikuessa radiossa ja näiden ilmeisesti oikeasti tarjotessa tyydytyksen nopeasti ja helposti että mihin sitä parisuhdetta miehen kanssa enää tarvitsisi. Ellei siis koe rakkautta, joka omalla kohdalla on se syy. Mutta jos tämä joskus loppuu niin miksi pyrkisin enää uuteen suhteeseen.
Ei se lelu poista läheisyydenkaipuuta ja puheseurankaipuuta. Lelu tuottaa toki seksuaalisen tyydytyksen (kun löytää itselleen sopivan sellaisen). Miestä ei siis enää seksiin tarvita vaan yllä mainitsemiini muihin tarpeisiin. Siksi monet ajattelevat että "löytyy jos löytyy" koska puheseurakaipuun voi esim korvata kaverilla. Läheisyydenkaipuun omilla läheisillä (perhe, suku) vaikkei se ole sama kuin parisuhdeläheisyys. Valitettavat miehet eivät useinkaan ymmärrä että hyvän suhteen pilarina toimii läheisyys (halit+pusut ilman että niiden tarvitsisi johtaa seksiin, kädestäpito, kysymykset miten päivä meni jne pienet asiat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole sitä työllistävää miestä niin voi istua täällä kirjoittamassa:) mikä ihana vapaus!
Ja vähän suklaata :)
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei taida tajuta, kuinka stressaavaa miehen läsnäolo on naiselle. Miehet ovat usein vaativia, jankkaavia sottapyttyjä tai vaihtoehtoisesti etäisiä ja puhumattomia riippakiviä. Usein miehet pyrkivät dominoimaan, ne vaativat seksiä, haisevat pahalle, jättävät kylppärin siivottomaksi ja ovat kiinnostuneita lähinnä itsestään. Miehen pitää olla uskomaton helmi, että sitä jaksaa katsella joka päivä.
En usko, että naisen läsnäolo on miehille keskimäärin yhtä rasittavaa. Ennemmin rauhoittavaa.
Tästähän on tutkimuksiakin, parisuhteessa oleva mies on onnellisempi ja elää pitempään kuin yksin elävä. Naisilla toisinpäin, mies lyhentää ikää ja alentaa onnellisuutta.
Omalla kohdallani voin sanoa että olen erittäin onnellinen ilman. Suhteessa olevat ja etenkin lapselliset kaverini ovat aina ihan loppu, koko ajan on työtä ja ongelmia. Itse taas saan nauttia jokaisesta päivästä rauhallisesti: kämppä on aina siisti ja kauniisti sisustettu, hemmottelen itseäni kauneushoidoilla, hieronnoilla, hyvällä ruoalla... Liikun, tapaan ystäviä, harrastan mitä haluan. Elämä on seesteistä ja draamatonta. Parasta :).
Vierailija kirjoitti:
Evoluutiopsykologiaa: emme polveudu niistä, joita ei pariutuminen kiinnostanut. Heidän geeninsä ovat karsiutuneet populaatiosta.
Tulevaisuudessa voidaan sanoa, että emme polveudu niistä, joiden sukusolut eivät päätyneet kehittymään ihmiselämäksi asti. Spermaa ja munasoluja kun voi luovuttaa kuka tahansa terve ihminen ilman, että hänen tarvitsisi olla kiinnostunut pariutumisesta.
Nimimerkillä "Geenini eivät tule karsiutumaan populaatiosta siksi, että minua ei kiinnosta pariutuminen, eikä varsinkaan lisääntyminen".
Men are the true romantics.
Women are realistis.
Tämä fraasi on ollut yksi suurimpia punapillereitä viime vuosikymmeneltä, ja tämäkin aloitus todistaa tuosta ajatuksesta tulleen valtavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko työnantajasi kela.
Kaipaan fiksuja, empaattisia miehiä, jotka ei ole sovinistisikoja. Muita en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Men are the true romantics.
Women are realistis.
Tämä fraasi on ollut yksi suurimpia punapillereitä viime vuosikymmeneltä, ja tämäkin aloitus todistaa tuosta ajatuksesta tulleen valtavirtaa.
Täytyy olla todellinen romantikko ja reaalimaailmalle sokea, jos kuvittelee, että puoliso tekee kaikki kotityöt, hoitaa lapset kokonaan ja maksaa laskut pelkästään puhtaasta nautinnosta ja rakkaudesta sekä mielellään jää seksissä ilman orgasmia, kunhan puoliso vain nauttii.
Siis bulkkasit itsesi juhlakuntoon ja kun siitä mainittiin niin vedit herneen nenään. Loppu onkin sitten vain omaa seliseliä.