Kaksi alle kouluikäistä lasta löytyi kuolleena Kuopiossa.
JJärkyttävä tapaus paljastui, kun poliisi sai hälytyksen lauantai-iltana n. klo 18.00 Kuopion Itkonniemelle yksityisasuntoon.
Asunnosta löytyi menehtyneinä kaksi alle kouluikäistä lasta.
Poliisi on aloittanut asiassa esitutkinnan, ja tapausta tutkitaan henkirikoksena. Teoista epäillään poliisin mukaan perheen äitiä.
Kommentit (944)
Linkkiä faceprofiiliin? Pelottaa että saattaa olla entinen koulukaveri. Kellään tietoa äidin syntymävuodesta?
Joo mutta voihan siihen eron (tai esim.puolison kuoleman)mahdollisuuteenkin
tulevaisuudessa varautua ja tehdä lapsia vain sen verran, mitkä tarvittaessa jaksaa vaikka
jompi kumpi puolisoista yksinkin hoitaa.
Minun mielestäni kukaan ei tarvisi 1-2 lasta enempää. Joillekkin sekin näyttää olevan jo liian raskasta.
Toki elämä voi tuoda yllätyksen. Itse ajattelimme yhtä lasta,mutta saimmekin kaksoset.
No hyvin on pärjätty,mutta enempää emme koe tarvivamme :)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:18"]
Minä olen kanssa miettinyt tuota ,miksi jotkut tekevät lapsia niin monta?
Sitten samat ihmiset itkevät väsymystään...
Eikö ensimmäisen kanssa jo tajua,että lapsessa on myös hommaa ja osaa lisää suunnitellessaan ottaa huomioon omat voimavaransa.
[/quote]
Jospa se ei ensimmäisen kanssa tunnu vielä raskaalta ja siipan kannsa on suunniteltu lapsiluvuksi vaikka nyt 4 lasta. JA sitten nuorimman syntymän jälkeen äijä hoksaa, että maailmassa on nuorempia ja timmimpiä naisia. Saattaa siinä äityli hieman tuntea väsymystä äkisti muuttuneen tilanteen johdosta.
[/quote]
Senpä vuoksi niitä lapsia kannattaa tehdä mieluiten yksi kerrallaan, parin kolmen vuoden välein. En ymmärrä ihmisten pakkomiellettä lapsiluvun suhteen.
Tiedän toki naisia jotka kilpailevat kumpi ehtii poikimaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:01"]
Tämä on ilkeästi nyt sanottu....anteeksi jo etukäteen.
Olin itse 2 lapsen totaali yh. Nyt lapseni jo aikuisia.Tiedän että lasten kanssa on joskus myös raskasta.
Olen kuitenkin sitä mieltä,että jokainen tehkööt lapsia vain sen määrän minkä jaksaa hoitaakkin.
Ei yhteiskunnan kuulu kenenkään kotia ja lapsia hoitaa,varsinkaan jos mukuloita tehdään vain koko ajan lisää.
[/quote]
Eli annetaan lasten jäädä heitteille tai vaikka kuolla kotonaan, jos kohtalonsa on ollut syntyä huonoille vanhemmille? Ei auteta niitä, jotka vaikkapa sairastuvat vasta lapsen/lapsia saatuaan?
Minä en ymmärrä näitä "jokainen tehköön lapsia sen verran kuin jaksaa hoitaa"-kommentteja, ettekö te ymmärrä että kukaan ei voi ennustaa elämää ja voimavarojaan? Ja ne joilla on jo valmiiksi huonot lähtökohdat perustaa perhe, miten meinasit estää niitä lisäätymästä? Ei elämänhallinan menettäneet tee järkeviä päätöksiä, silloinhan he eivät kärsisi elämänhallintaongelmista. Syyttömiä lapsiahan sillä suojellaan, että autetaan näitä uunoja.
Tietääkö kukaan muuten sen äidin nimee joka ampui itsensä kuopiossa? Kolme lasta.
Ei tietenkään jätetä jo olemassa olevia lapsia huolehtimatta.
Vanhemmat vaan pitäisi saada tajuamaan että niitä ei tarvitse tehdä kuin pupujussit aina vaan lisää,vaikka edellinenkin on pieni vielä ja jaksaminen koetuksella ehkä jo senkin kanssa.
Jokaisesta lapsesta minkä tähän maailmaan tekee,pitää lähtökohtaisesti omien vanhempien pystyä huolehtimaan.Joko yhdessä,tai ainakin jompi kumpi yksin.
Onhan se ymmärrettävää,jos lapset ovat kaikki pieniä ja esim. mies lähtee kuviosta lätkimään...
Jaksaminen on silloin koetuksella.Mutta onko pakko tehdä niitä lapsia liukuhihnalta?
Pidemmät ikäerotkin ratkaisisivat tätä ongelmaa.
On myös pareja jotka tekevät lapsia heti tavattuaan ja sitten ihmetellään kun ero tulee.
Puolison voisi opetelle tuntemaan ensin kunnolla,ehtii sitä lisääntymään myöhemminkin, JOS suhde vielä jatkuu muutamien vuosien päästä.
Mut joo...oikeassa olet siinä,että on myös näitä ihmisiä,joilla on elämänhallinta täysin kadoksissa.
Vaikeahan sellaisia on saada asioita ymmärtämään.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:39"]
Ja voihan olla viina ja kovemmatkin lääkkeet/ huumeet pelissä mukana. Ei ihme että niiden kanssa pää napsahtaa.
[/quote]
Ei lääkkeet tai viina aiheuta psykoosia kuten kannabis aiheuttaa. Voihan sitä olla myös vähän viinaa ja vähän lääkkeitäkin.
[/quote]
Poliisihan tiedotti, että alkoholilla ei ollut osuutta tekoon.
Missä isä oli???? Jättänyt varmasti valvomiseen ja hoitoon uupuneen äidin yksin vastaamaan pienistä lapsista.
Isän läsnäolo olisi voinut estää tämän!
Nimi? Facebook? Noniii, kertokaa nyy
Vituttaa kärsiä ja sitten tuollaiset ihmishirviöt tekee liukuhihnalla lapsia.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:01"]Vituttaa kärsiä ja sitten tuollaiset ihmishirviöt tekee liukuhihnalla lapsia.
[/quote]
Siis kärsiä LAPSETTOMUUDESTA.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:55"]
Missä isä oli???? Jättänyt varmasti valvomiseen ja hoitoon uupuneen äidin yksin vastaamaan pienistä lapsista.
[/quote]
Huh. Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaisen tapauksen jälkeen tuollaista? Sydämesi on synnistä musta, muuten tuota ei voi selittää.
Miksi te haluatte tietää nimen? Tuskin teistä kukaan sitä tuntee...
Kävelin äsken sen talon ohi. Paljon kynttilöitä ja paikalle hetkeksi pysähtyneitä ohikulkijoita. Koskettaa ihan eri tavalla, kuin pelkkä uutinen lehdessä. Itse en pysähtynyt, en pystynyt. Olisin varmaan hajonnut siihen paikkaan, jos olisin jäänyt talon eteen miettimään, mitä niille lapsille on tapahtunut. Eikä minulla edes ole omia.
Ja täällä on meno entisellään.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:18"]
Minä olen kanssa miettinyt tuota ,miksi jotkut tekevät lapsia niin monta?
Sitten samat ihmiset itkevät väsymystään...
Eikö ensimmäisen kanssa jo tajua,että lapsessa on myös hommaa ja osaa lisää suunnitellessaan ottaa huomioon omat voimavaransa.
[/quote]
Jospa se ei ensimmäisen kanssa tunnu vielä raskaalta ja siipan kannsa on suunniteltu lapsiluvuksi vaikka nyt 4 lasta. JA sitten nuorimman syntymän jälkeen äijä hoksaa, että maailmassa on nuorempia ja timmimpiä naisia. Saattaa siinä äityli hieman tuntea väsymystä äkisti muuttuneen tilanteen johdosta.