Kaksi alle kouluikäistä lasta löytyi kuolleena Kuopiossa.
JJärkyttävä tapaus paljastui, kun poliisi sai hälytyksen lauantai-iltana n. klo 18.00 Kuopion Itkonniemelle yksityisasuntoon.
Asunnosta löytyi menehtyneinä kaksi alle kouluikäistä lasta.
Poliisi on aloittanut asiassa esitutkinnan, ja tapausta tutkitaan henkirikoksena. Teoista epäillään poliisin mukaan perheen äitiä.
Kommentit (944)
Iltasanomien toimittaja käyttää termiä "veriteko".
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 22:57"]
Sossut ei välitä p'skaakaan siitä, että lapset voi perheessä huonosti. Eräässä perheessä lapsia hakataan, ei päästetä vessaan ym sairasta, ei sossut kiinnitä mitään huomiota. Vois nekii joskus kuunnella lapsia. Mut eihän lapsia kuulla ennenku on 12v ikää, eikä kyllä varmaan sillonkaan... Jos perheessä lapsia kohdellaan väkivaltaisesti ja se pahoinpitelijä sattuu olemaan alkoholisoitunut väkivaltainen narsisti, ni sossut uskoo vaan sitä. Toinen vanhemmista ei uskalla/pysty kertomaan totuutta koska toinen niistä kostaa sen sille. Eikä se ei-hakkaajavanhempi koskaan pääse minnekään kertomaan totuutta yksin, koska ks.hakkaaja tulee mukana, ettei vaaan kerro totuutta..
[/quote]
Hyvänen aika, jos sinä tiedät, että lapsia hakataan jossakin perheessä, sinun kuuluu ilmoittaa siitä poliisille!
Miksi nariset täällä palstalla, mene apuun.
[/quote]
Ja jos itse olet tuo "toinen vanhempi", sitä suuremmalla syyllä! Velvollisuutesi on suojella lapsia.
[/quote]
En ole tuo "toinen vanhempi".
Vanhempien velvollisuus on suojella lapsia. Sossutkii voi tehdä kiir.sij sillä perusteella että lapset ovat vaarassa kotonaan. No, tuossa tapauksessa sossut eivät kiinnitä asiaan mitään huomiota, vaikka perheen sukulaisetkin informoivat sossuja asiasta.. Ja tuo "toinen vanhempi" ei uskalla nousta sitä toista vastaan missään asiassa, muutaman kerran pahoinpidellyt sitäkin.
Kiinnittääkö ne huomiota vasta sitten kun on liian myöhäistä? Tätä oon monesti miettinyt...
[/quote]
Ja sitten kun puuttuvat, niin itketään kun sossut sekaantuu kaikkeen ja on lastenryöstäjiä jne jne
SINÄ voisit itse tehdä ilmoituksen ja näin parantaa asiasta jo kertovien sukulaisten uskottavuutta, kun joku uusi ihminen nouse kertomaan lasten huonosta kohtelusta. Mutta ehei... sinä vaan katsot vierestä ja mariset.
[/quote]
Viimeksi edelleen parisen viikkoa sitten tehty lasu-ilmo. Sossut ei kiinnitä asiaan mitään huomiota. Mut sehän on yleistäkii että lasten annetaan olla pahoinpitelyiden kohteena ja sossut vähät välittää. Onhan noita nähty.
Lasten lähipiiri kävi tän vuoden aikana poliisikuulusteluissa todistajina pahoinpitelyihin liittyen. Käytiin kertomassa poliisiasemalla myös eräästä jutusta, joka on todella vakava, kun yks niistä lapsista puhui sellasta, ja poliisiasemalta luvattiin ottaa yhteyttä. Otettiinko? No ei. Vaikka on pyydetty yhteydenottoa toisen kaupungin poliisilaitoksenkin kautta, mutta ei siltikään yhtään yhteydenottoa.
Tästä ei tarvii enää jauhaa, kun ei varmaa ollut tän keskusteluketjun pääasia, vai oliko?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:39"]
Ja voihan olla viina ja kovemmatkin lääkkeet/ huumeet pelissä mukana. Ei ihme että niiden kanssa pää napsahtaa.
[/quote]
Ei lääkkeet tai viina aiheuta psykoosia kuten kannabis aiheuttaa. Voihan sitä olla myös vähän viinaa ja vähän lääkkeitäkin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:01"]Nimi?
[/quote]
Mitä se nimi tähän auttaa? Sä olet varsinainen haaska! Vähän kunnioitusta omaisille.
Helsingissä on mahdollista saada tuota apua 3 tuntia viikossa. Onhan se jotain, mutta täytyy kyllä sanoa, että jos asiat ovat huonosti, eikä ole mitään muuta tukiverkostoa, on se liian vähän.
Mieti jos olet monen pienen lapsen kanssa kotona koko ajan 24/7 ja kerran viikossa saat sen kolme tuntia ja sekin voi mennä vain lääkäriaikaan tai kelalla käymiseen, kun kerrankin pääset.
Otappa herne pois persiistä nro 316. Kai sitä nimeä saa kuka tahansa kysyä, eri asia tuleeko se tänne meidän tietoon.
Ja minä en kysynyt äsken tuota nimeä, vaan huvittaa että heti joku tosi elämän unelma vaimo mäkättää täälläkin.
T.mies
Tämä on ilkeästi nyt sanottu....anteeksi jo etukäteen.
Olin itse 2 lapsen totaali yh. Nyt lapseni jo aikuisia.Tiedän että lasten kanssa on joskus myös raskasta.
Olen kuitenkin sitä mieltä,että jokainen tehkööt lapsia vain sen määrän minkä jaksaa hoitaakkin.
Ei yhteiskunnan kuulu kenenkään kotia ja lapsia hoitaa,varsinkaan jos mukuloita tehdään vain koko ajan lisää.
Se on jotenkin omituista, että kun nainen tappaa lapsensa, niin se on surma, eli siitä ei saa mitään elinkautista tai useita vuosia linnaa, mutta jos mies tappaa lapsensa niin se on vähintään tappo. Tässäkin ketjussa huomaa miten monella on ajatus, että yhteiskunta on tehnyt jotakin väärin. Kyllä tässä nyt on ihan selvää, että lasten äiti on tehnyt hirvittävän väärin, eli on tappanut lapsensa. Miksi näitä tekijöitä aina suojellaan ja heidän teoillaan kehitellään jos jonkinnäköisiä väsymysteorioita. Ei kukaan väsyessään tapa, jos tappaisi, niin työpaikoilla ei muuta olisikaan kuin tappoja.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:09"]Otappa herne pois persiistä nro 316. Kai sitä nimeä saa kuka tahansa kysyä, eri asia tuleeko se tänne meidän tietoon.
Ja minä en kysynyt äsken tuota nimeä, vaan huvittaa että heti joku tosi elämän unelma vaimo mäkättää täälläkin.
T.mies
[/quote]
Mitä se nimi ketään täällä hyödyttää? Hyvä, että asia synnyttää keskustelua, mutta muuta perhettä täytyy osata ajatella.
Minä olen kanssa miettinyt tuota ,miksi jotkut tekevät lapsia niin monta?
Sitten samat ihmiset itkevät väsymystään...
Eikö ensimmäisen kanssa jo tajua,että lapsessa on myös hommaa ja osaa lisää suunnitellessaan ottaa huomioon omat voimavaransa.
Olisi se nimi kiinnostavaa tietää. Ne ihmiset olaan uteliaita. Mä en ainaka tarkota enkä halua pahaa sillä jos tän äidin nimen haluan tietää... Mitä sen on väliä vaikka se tulee julkisuuteen? Kyllä joku varmasti nimen tietää. Osoite on murhainfon mukaan Sammonkatu 21 A ja jotain sellaista....
Noniiin rähiskää mammat! Täällä kysellään nimeä! Äkkiä, valittakaa nyt joku!
Ps.mäkin haluun tietää nimen!
Nyt edes jotain vihjeitä äidin nimestä..
Edes etunimi? Tai sukunimi? Onko äityleissä? Uteliaisuus on ärsyttävää :D
julkaistu 02.06.2014 19:11
"Heinonen pitää täysin mahdollisena, että Kuopiossakin kohdalle voi osua todellinen katastrofi koska tahansa. Hän viittaa Helsingissä vuonna 2012 kuolleen 8-vuotiaan Eerikan tapaukseen."
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:40"]Laittakaa ny se sukunimi tänne ja missä foorumilla??
[/quote]Nyt lopeta.