Kaksi alle kouluikäistä lasta löytyi kuolleena Kuopiossa.
JJärkyttävä tapaus paljastui, kun poliisi sai hälytyksen lauantai-iltana n. klo 18.00 Kuopion Itkonniemelle yksityisasuntoon.
Asunnosta löytyi menehtyneinä kaksi alle kouluikäistä lasta.
Poliisi on aloittanut asiassa esitutkinnan, ja tapausta tutkitaan henkirikoksena. Teoista epäillään poliisin mukaan perheen äitiä.
Kommentit (944)
Mitkä oli lasten nimet? Ilmeisesti tyttöjä?..
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 23:27"]
Täällä taas idiotismi kukoistaa. Joka päivä availlaan ketjuja siitä miten sossu on perseestä ja huostaanottoon voi joutua nyyhnyyh kuka vain ja sitten seuraavana päivänä haukutaan suu vaahdossa sossua joka ei kyennyt estämään hirveää rikosta.
[/quote]
Sosiaaliviranomaisten turhaa työtä voisi vähentää siten että ihmiset lakkaisivat tekemästä nimettömiä ilmoituksia koston tai näpäytyksenhalun vuoksi.
Tuohon perhetyöntekijä asiaan.....
Kotiavustajat/kodinhoitajat palaavat ainakin joiltain osin kuvioon. Tiedän tämän,koska olin työhaastattelussa kyseiseen työhön. Tulee ihan lakiin nyt tulevaisuudessa,joten se palvelu on järjestettävä joka puolella.Kyseinen kunta jossa asun ennakoi jo tilannetta.
Nämä työntekijät saavat auttaa ihan konkreettisesti kodin askareissa,lapsien hoidossa yms. Toki varsinaisesti siivoojina heitä ei voi käyttää,mutta tarvittaessa esim.käyvät kaupassa,tekevät ruokaa,pesevät pyykkiä ym.pikkuaskareita.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:53"]
Ettekö te huomaa,että siinäkin on isä syyllinen.Voi voi äiti-parka,isän syy että äitiu tappoi lapsensa.Niinhän täällä viisaiden palstalla kommentoitiin henkilöauton ajoa bussin alle joku aika sitten.
[/quote]
Elä jaksa Lassukka.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:52"]Etunimi alkaa K:lla
[/quote]
Entä sukunimi?
Perhetyöntekijä asiaan vielä....
Sitä toki en tiedä onko palvelu sitten kaikkien perheiden saatavilla,vai mennäänkö elämäntilanteiden mukaan.
Mutta ainakin jonkinlaista parannusta asioihin on suunnitteilla.
Yhdellä foorumlla myös törmäsin nimeen joka alkaa K:lla. Kuusi kirjainta ja loppuu I:hin.
Kirsti? Kersti? Kaneli? Kisuli?
Mä törmäsin myös tuohon etunimeen mutta voi olla mitä tahansa trollausta toi nimen jakaminen.
Mua kiinnostaisi tuon naisen ikä. En tiedä miksi. En ole kuopiolainen enkä kuopiosta juuri ketään edes tunne, eli ei epäilystäkään että tietäisin henkilön. En myöskään ole ikis joka trollailee ikäjutusta palstalla.
Minäkin törmäsin k:lla alkavaan etunimeen, mutta sukunimen viimeinen kirjain olisi n ?
Nyt vasta tajusin että mulla asuu sukulainen tuolla paikkakunnalla.. Ja suunnilleen tuon ikäiset lapsetkin taisi olla...
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:03"]
mitä täällä Suomessa tapahtuu? Monesko samankaltainen tapahtuma tänävuonna?
[/quote]
Montako lasta on tapettu Räsäsen sisäministerikautena? Kymmeniä...
[/quote]
Ai sisäministerin hoteissa on lastensuojelu. Uutta minulle.
[/quote]
Hänen hoteissaan on poliisi- ja pelastustoimi. Entäs jos nainen on ennen töpinäksi panemistaan soittanut numeroon 112 ja kysynyt mitä hänen pitäisi tehdä? Sitten vastaukseen pettyneenä ei ole tullut mieleenkään viedä lapsia vaikka poliisilaitokselle jos on kokenut lasten hengen olevan vaarassa. Selvästikään nainen ei ole luottanut sosiaalipäivystyksen apuun ja paperinpyörittelyyn jos ei ole sinne soittanut.
Räsäsen työryhmän raportti julkaistiin jokin aikaa sitten ja mitään ei ole näköjään otettu opiksi.
Nyt se on mediassa jo "veriteko", eli aika raaka on murhaamistapa ilmeisesti ollut :(
Puukottamista itse epäilen..
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:49"]
Nyt se on mediassa jo "veriteko", eli aika raaka on murhaamistapa ilmeisesti ollut :(
Puukottamista itse epäilen..
[/quote]
Missä mediassa puhutaan veriteosta ?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:55"]
Perhetyöntekijä asiaan vielä....
Sitä toki en tiedä onko palvelu sitten kaikkien perheiden saatavilla,vai mennäänkö elämäntilanteiden mukaan.
Mutta ainakin jonkinlaista parannusta asioihin on suunnitteilla.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä. Minulla ovat todella lämpimät muistot lapsuudenkodissani olleesta kodinhoitajasta.
Asian vierestä: olen ihmetellyt että miksi kodinhoitajia ei enää ole? Vaikea uskoa että kaikilla olisi kutsumusta paperitöihin. Riuska käytännön ihminen osaa tehdä tavanomaiset kotityöt vaikka vasemmalla jalallaan ja olla läsnä lasten kanssa. Itse hyödyin empaattisesta kodinhoitajasta paljon enemmän kuin kuukausia tragedian jälkeen koulun järjestämän psykologin tapaamisesta. Kodinhoitaja kuunteli meitä lapsia ja tuntui ymmärtävän hätäämme.
Laittakaa ny se sukunimi tänne ja missä foorumilla??
http://www.hs.fi/kotimaa/a1305900416862
Lapset oli siis 2,5v ja 1,5kk ikäisiä... olisko synnytyksen jälkeinen psykoosi kyseessä... :(