Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€
Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.
Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.
Kommentit (434)
Käyttääkö sun lukiolainen kurahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea 10 sivua jankutusta siltä varalta että vastaus on siellä, joten kysyn sinulta, ap: Mikö on aloituksen pointti? Päivitellä tilannetta ilman että kukaan saa sanoa mitään? Vertaistuki eli muut kertomaan omasta tilanteestaan? Säästövinkit ei selvästi tervetulleita. Eikä täällä saa kerjätä rahaakaan.
Ap, voitko vastata tähän?
Harmittelin kun palkka meni melkein heti kokonaan. Ei sen kummallisempaa. Itse päättelitte, että hain muka säästövinkkejä tms. Jos olisin sellaisia kaivannut, niin mä olisin niitä kysynyt heti aloituksessa. Kun ei mun menot edes ollut mitään järjetöntä tuhlailua ties mihin.
Vierailija kirjoitti:
Lukiolainen saa opintotukea ja -lainaa kunhan hakee.
Käytkö vähän hitaalla? Kaikki ei todellakaan saa opintotukea! Äly hoi älä jätä!
Outoa ku lukiolainen, kohta täysikänen lapsi ja vielä opintolainaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä sekoilija sä olet?
Vierailija kirjoitti:
Outoa ku lukiolainen, kohta täysikänen lapsi ja vielä opintolainaa
Mitä ihmettä säkin sekoilet? Etkö ole ikinä kuullut, että myös aikuisiällä voi opiskella? Oletko noin pihalla elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Elämä helpottaa kun saat opintolainasi maksetuksi ja mukulasi maailmalle. Miten sulla tuossa iässä edes on opintolainaa???
Salijäsenyyden voit sanoa irti ja alkaa pyöräillä päivittäin. Et sinä isompaa persettä tarvitse vaan hapenottokykyä ja kestävyyskuntoa.
Miten voi aikuisille ihmisille olla noin vaikeaa tajuta, että myös aikuisiällä voi opiskella. Mitä ihmeen sekoilua tuo isompi perse on???? Selkä tässä on ongelma!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Eläimiä ei pidetä ellei ole rahaa
Lukiolaisen kuuluu maksaa itse kirjansa ja juhlansa
e-passista en tiedä mikä on
Pyörällä tai julkisilla voi kulkea jos mahdollista. Äläkä sano tähän että et voi pyöräillä 5-10 kilometriä ruokakassien kanssa sillä se onnistuu minultakin jopa talvella vaikka olisi viisi ruokakassia. Sinultakin siis onnistuu jos käyt kuntosalilla etkä tarvi enää korttia.
Voi vee teitä vajaaälyisiä. Mene hoitoon. Siellä sut voidaan opettaa lukemaan.
Apua, en edes tiennyt, että noin huonoa palkkaa voi saada kokopäivätyöstä. Hyvä muistutus itselleni myös, että ihmiset on erilaisissa palkkaluokissa ja elämäntilanteissa.
Itse saan triplana käteen tuon summan joka kuukausi, joten siksi tämä oli hyvä muistutus. Se mikä on itselle selvää ja normaalia, ei välttämättä jollekin muulle ole.
Tsemppiä syksyyn ap..
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea 10 sivua jankutusta siltä varalta että vastaus on siellä, joten kysyn sinulta, ap: Mikö on aloituksen pointti? Päivitellä tilannetta ilman että kukaan saa sanoa mitään? Vertaistuki eli muut kertomaan omasta tilanteestaan? Säästövinkit ei selvästi tervetulleita. Eikä täällä saa kerjätä rahaakaan.
Ap, voitko vastata tähän?
Harmittelin kun palkka meni melkein heti kokonaan. Ei sen kummallisempaa. Itse päättelitte, että hain muka säästövinkkejä tms. Jos olisin sellaisia kaivannut, niin mä olisin niitä kysynyt heti aloituksessa. Kun ei mun menot edes ollut mitään järjetöntä tuhlailua ties mihin.
Olisit sitten tehnyt aloituksen vaikkapa siitä miten palkkakehitys ei ole seurannut nousseita elinkustannuksia. Jos vain luettelet paljonko saat rahaa ja mihin se menee (josta osa voi jonkun toisen mielestä olla tuhlailua, vaikka et itse niin ajattelisi), se on se heijastuspinta jonka annat kommentoijille kommentoitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
SmilebutikenIsta ostettuja.
Voi että joillain menee ihon alle, kun ap haluaisi elää vaatimatonta, normaalia elämää, jossa kustannetaan lapsen koulutuksesta aiheutuvat kulut, harrastetaan ja pidetään huolta omasta terveydestä ja silti ei tarvitse laskea pennosia loppukuun ajan. Mikään apn kuluista ei minun korviini kuulosta lainkaan poikkeukselliselta.
Alkusyksyyn osuu usein näitä kausimaksuja yms., mutta kohta on edessä talvivaatteiden ja talvilajien varusteiden jankinta, sitten joulun ajan kulut. Alkuvuodesta maksetaan taas harrastuksista ja aletaan miettiä kevätkamppeita.
Ap, sanon tämän ihan neutraalisti ja olematta kenenkään ”puolella”: kannattaa lopettaa palstailu kun alkaa tarvita varapärettä.
Tiedän, olen joskus itsekin keskustellut pitkässä ketjussa ap:n roolissa ja viimeiset sivut olivat samanlaista möyskäämistä.
Ei tää ketju tästä kehity.
Paitsi tietysti jos nautit tämän ylläpitämisestä, niin ole hyvä! :D Mutta älä turhaan menetä hermojasi anonyymilla nettipalstalla.
Se mt-eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Apua, en edes tiennyt, että noin huonoa palkkaa voi saada kokopäivätyöstä. Hyvä muistutus itselleni myös, että ihmiset on erilaisissa palkkaluokissa ja elämäntilanteissa.
Itse saan triplana käteen tuon summan joka kuukausi, joten siksi tämä oli hyvä muistutus. Se mikä on itselle selvää ja normaalia, ei välttämättä jollekin muulle ole.
Tsemppiä syksyyn ap..
Kyllä yksityisellä esimerkiksi lähihoitaja saa tuollaista palkkaa ja samoin siivoojat (jopa huonompaa). Tässä näkee hyvin sen hoitajan arvostuksen ja jopa naurettavaa on se, että julkisella maksetaan paremmin! Monesti toitotetaan, kuinka yksityisellä tienaa, mutta ei vaan hoitoalalla. Lääkärit ja johtajat siellä vaan tienaa ihan mielipuolisia summia.
Niin, mikset hae muuta työtä jos koulutuksiakin löytyy? Sit ei tarvis harmitella kun tili tuli ja meni.
MINÄ treenaan kotona ja tienaan sillä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sanon tämän ihan neutraalisti ja olematta kenenkään ”puolella”: kannattaa lopettaa palstailu kun alkaa tarvita varapärettä.
Tiedän, olen joskus itsekin keskustellut pitkässä ketjussa ap:n roolissa ja viimeiset sivut olivat samanlaista möyskäämistä.
Ei tää ketju tästä kehity.
Paitsi tietysti jos nautit tämän ylläpitämisestä, niin ole hyvä! :D Mutta älä turhaan menetä hermojasi anonyymilla nettipalstalla.
Se mt-eläkeläinen
Sossupummit älkää jauhako mulle paskaa, te syötte mun ostamaa safkaa
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimiä ei pidetä ellei ole rahaa
Lukiolaisen kuuluu maksaa itse kirjansa ja juhlansa
e-passista en tiedä mikä on
Pyörällä tai julkisilla voi kulkea jos mahdollista. Äläkä sano tähän että et voi pyöräillä 5-10 kilometriä ruokakassien kanssa sillä se onnistuu minultakin jopa talvella vaikka olisi viisi ruokakassia. Sinultakin siis onnistuu jos käyt kuntosalilla etkä tarvi enää korttia.Voi vee teitä vajaaälyisiä. Mene hoitoon. Siellä sut voidaan opettaa lukemaan.
En pääse koska sinne on tarkat kriteerit. Kunta ei suostu antamaan maksusitoumusta mummollenikaan koska hän pärjää liian hyvin kotona. Sinulle taas suosittelen kurssia jossa opiskellaan luetun ymmärtämistä.
Lukiolainen saa opintotukea ja -lainaa kunhan hakee.