Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€

Tympääntynyt
30.09.2021 |

Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.

Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.

Kommentit (434)

Vierailija
241/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko selvisi mikä on e-passi?

Vierailija
242/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää kuinka paljon niitä vuorolisiä tulee 15 päivä?

Olisi melko oleellinen tieto myös.

Eihän silloin ole hätäpäivää ja kun mies osallistuu elämiseen.

Tiukkaa on niillä jotka ovat yksin vastuussa taloudestaan, ei ole toista rahapussia josta ottaa kun omat rahat vähissä tai loppu.

Olen kyllä kertonut, että lisiä tulee 200-400€. Se riippuu vuoroista paljonko tulee. Olen kertonut myös se, että olen elänyt todella pienituloisena yh:na joten tiedän mitä se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko selvisi mikä on e-passi?

E-passi on työnantajan maksamaa rahaa esim. liikuntaan, hyvinvointiin. Meillä pitää itse maksaa puolet jos haluaa käyttää e-passia eli koko summaa ei saa maksettua sieltä passilta. Puhelimessa on e-passi sovellus.

Vierailija
244/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallis salimaksu. Itselläni 50 euroa/ kk ja sisältää personal trainerin ohjauksen

Ei ole kuukausimaksu, hyvänen aika sentään!!!! 7kk kortti maksaa 180€ josta maksoin puolet itse ja puolet työnantajan antamalla e-passilla. 

Jessus sentään kun jotkut kuvittelee kuukausimaksun olevan 90€. Äly hoi.

70e/kk on ihan normi kuukausimaksu kalliimmissa liikuntakeskuksissa, joten en pidä yhtään mahdottomana etteikö jossain voisi olla 90 euroakin. Ja se olisi kyllä älytöntä tuhlausta tuossa rahatilanteessa. No, hieno juttu jos niin ei ole ja tuota laskua ei sitten ihan heti tarvitse uudelleen maksaa.

Vierailija
245/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

132 euroa plus 200-400 euroa on ihan hyvä summa kun kuukauden pakolliset laskut, hammaslääkäri ja harrastusmaksut on maksettu.

Vierailija
246/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain palkkaa 800 euroa ja siirsin siitä säästötilille 600 euroa.

Vierailija
247/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliskohan mitään säästää vaikkapa 90€ tuosta kuntosalikortista.

Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni. 

Ai niin muutaman kympin siirsin e-passiin tulevia fyssarin käyntejä varten.

No et sinä siihen selkään mitään kuntosalia tarvitse. Samat selänkuntoutukset saa hoidettua kotilaitteillakin.

Vierailija
248/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin varmaan. 🤣🤣

Vierailija
249/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtn vamppi kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni. 

No et sinä siihen selkään mitään kuntosalia tarvitse. Samat selänkuntoutukset saa hoidettua kotilaitteillakin.

Kotilaitteilla? Onko kaikilla noita laitteita kotona? Onko ne ilmaisia? Miksi teitä hiertää noin kovasti, että ap käy kuntosalilla? Käyn mäkin selän takia kuntosalilla vaikka olen työtön.

Vierailija
250/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitten ole yhtään halvempaa kuntosalia? Ei kai sitä tarvitse kalliiseen saliin mennä, jos halvemmallakin pääsee...

Vierailija
251/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitten ole yhtään halvempaa kuntosalia? Ei kai sitä tarvitse kalliiseen saliin mennä, jos halvemmallakin pääsee...

Jossakin viestissä ap taisi kertoa, että paikkakunnalla on yksi kuntosali.

Vierailija
252/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin huono palkka. Mä teen kaupanalalla 30 tuntia viikossa ja mulle jää verojen jälkeen n. 1500€ käteen.

Vierailija
253/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinut elättää?

Vierailija
254/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinut elättää?

Yhteiskunta antaa 200 euroa asumistukea ja lapsilisät, muuten minä itse.

Vierailija
255/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, ettei rahat riitä :( Eipä sitä sellaiset ihmiset ymmärrä, joilla on isompi palkka tai muuten rahaa. Seurustelin kerran yhden miehen kanssa, jolla oli hyvä palkka ja lisäksi sai vanhemmiltaan (iäkkäitä jo) usein myös taloudellista apua. Hän ei todellakaan ymmärtänyt. Hän osti kaupasta mitä teki mieli / ihan mitä halusi. Saattoi mennä lähes 100 euroa yhden tai kahden päivän ruokiin. Seuraavana päivänä ulos syömään, usein kahviloissa syömistä. Hyvin erityylistä elämää elettiin...

... mutta itse todellakin ymmärrän sinua. En oikein osaa muutakaan sanoa. 

Vierailija
256/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, ettei rahat riitä :( Eipä sitä sellaiset ihmiset ymmärrä, joilla on isompi palkka tai muuten rahaa. Seurustelin kerran yhden miehen kanssa, jolla oli hyvä palkka ja lisäksi sai vanhemmiltaan (iäkkäitä jo) usein myös taloudellista apua. Hän ei todellakaan ymmärtänyt. Hän osti kaupasta mitä teki mieli / ihan mitä halusi. Saattoi mennä lähes 100 euroa yhden tai kahden päivän ruokiin. Seuraavana päivänä ulos syömään, usein kahviloissa syömistä. Hyvin erityylistä elämää elettiin...

... mutta itse todellakin ymmärrän sinua. En oikein osaa muutakaan sanoa. 

Mä olen työtön ja en todellakaan ymmärrä tuollaista tuhlausta. Olisin ikionnellinen ja rikas jos saisin 1400e nettona.

Vierailija
257/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinut elättää?

Yhteiskunta antaa 200 euroa asumistukea ja lapsilisät, muuten minä itse.

200 plus 200 plus lapsilisät riittävät asumiseen, ruokaan ym.?

Jos sinulla on monta lasta (saat monesta lapsilisät, että elätte kuukauden) niin tarvitset ison asunnon. Iso asunto maksaa, 200 euroa on vähän lapsiperheen asumistueksi.

Jos on yksi lapsi niin miten elätte summalla 200 plus 200 plus noin 100 euroa?

No, elatusmaksut tietysti tulee.

Vierailija
258/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka kun et sanonut sitä. Tuo ehkä pitäis laskelmassasi jyvittää seitsemälle kk:lle niin antaisi todellisen kuvan tilanteestasi.

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90e kuntosalista? Onko tuo yhden kuukauden hinta?

7kk on 180€ josta maksoin itse 90€. En todellakaan maksaisi kuukaudesta tuollaista summaa. Miten joku edes ajatteli, että tuo on kuukauden maksu?!

Vierailija
259/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja täynnä. Jätä kaljat, sipsit ja muu tarpeeton ostamatta. Et tarvitse myöskään kuntosalia. Opiskele parempi ammatti tai hommaa parempipalkkainen työ. Suomessa kaikilla samañlainen mahdollisuus lukea vaikka lääkäriksi. Se on vaan itsestä kiinni. Köyhyys on oma vikasi. Olisit säästänyt tai jättänyt lapsen tekemättä, jos ei varaa mihinkään.

Köyhyys periytyy, haluatko että lapsestasi tulee köyhä.

Vierailija
260/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko sijoitit eloapinoiden banaanin keräykseen.