Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€

Tympääntynyt
30.09.2021 |

Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.

Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.

Kommentit (434)

Vierailija
421/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan kuitenkin hyvätuloinen mies, joten ei sulla mitään hätää ole.

V***ttu mitä kivikautista ajattelua!!! Jos nainen on kokopäivätöissä, pitää hänen mielestäni saada sen verran hyvää palkkaa ihan itse, että ei enää tarvitse mitään miestä elättäjäksi itselleen ja lapsilleen etsiä.

Vierailija
422/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhythetki kirjoitti:

Miks pitäs säästää? Voidaan olla vuoden päästä montussa.

Voi. Sekin mahdollista että korttitalo kaatuu päälle(laskut,yllättävät pakolliset menot) ettei pysty maksamaan. Siinä sit köyhänä velallisena makselet ulosottoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten heitossa joku antaa neuvoksi, että ei kannata kuulua edes kassaan kun on kerran hoitoalalla töissä? Ikinä ei tiedä mitä voi tapahtua ja kyllä se helpottaa elämää kun saa kassasta rahaa eikä Kelasta. Eikä se liiton jäsenyys niin paljon maksa, että siitäkään kannattaisi tinkiä. Kertoihan ap:kuin saaneensa liitosta apua.

Kaikkien kannattaa kuulua vähintään kassaan. Mieluiten kuitenkin myös liittoon.

Vierailija
424/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan töitä sä ap teet?

Lähihoitaja yksityisellä.

Eli koulutukseni on tasoa ammattikoulu, joten palkkakin on sen mukainen.

Vierailija
425/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta parin ekan ja vikan sivun perusteella näytti siltä, että on takerruttu tuohon n. 20 euron kuntosalimaksuun kuukaudessa. Minusta summa on mitättömän pieni, eikä ratkaise perusongelmaa mitenkään, vaikka sen jättäisi käyttämättäkin. Ja jos kerran käy päivästä toiseen, ja vuodesta toiseen töissä, kai aikuinen ihminen nyt saa 20e kuukaudessa sijoittaa omaan hyvinvointiinsa. Hienoa, että jaksat ap siellä käydä, itsenikin pitäisi, ja harmittaa, että olen näin laiska. Se vaan on niin, että joillakin aloilla on pienet palkat, ja varsinkaan täällä pääkaupunkiseudulla niillä ei kunnolla pysty elämään. Ihmettelen oikein, miten lukuisat lapsiperheet pienipalkkaisissa ammateissa oikein pärjää. Olen itse keskituloinen ja aina on rahat loppu niin, että kun pakolliset menot maksetaan, jää loppukuukaudeksi juuri ja juuri ruokarahat. Sitten jos teinin ainoat farkut hajoaa tai tarvittaisiin uudet kengät, pitää jo miettiä, miten jo valmiiksikin tosi taloudellisesta ruokarahasta säästetään vielä vaikka kenkiin menevä rahasumma. Edellinen kirjoittaja kysyi, eikö ajokorttirahat saa säästettyä vuodessa. En minä ainakaan saisi, pitäisi saada joku 100-150e joka kuukausi säästöön. Ei jää sellaista summaa. Jotain tuolla höpistiin myös osamaksuista, joita ap:lla ei ollut. Aika monella varmaan on, esim. itsellänikin. Kyllä se vaan on niin, että jos pyykinpesukone tai puhelin esim. hajoaa, ei vaan voi odottaa vaikka koko vuotta, että saisi säästettyä sen rahan uuteen.

Jos lukisit ennenkuin tulet rääkymään, tietäisit että ap laittaa elarit säästöön kersan korttia varten ja vinkuu täällä ettei ole sitten rahaa yo-juhliin. Minimielarit on sen 150€, niin eiköhän ne korttirahat ala olemaan jo kasassa.

Jos toivot, että joku pystyisi ottamaan vakavasti tämän näkemyksesi, niin kannattaa karsia pois sellaiset ilmaisut kuin "kersa". Nyt viestistä välittyy vain vihamielinen asenteesi ja jos siellä oli joku mielipiteeksi määriteltävä ajatus seassa, niin se kyllä hävisi sinne jonnekin.

Vierailija
426/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap tä. Itse saan yli 2000 nettona mutta aslaina ym laskujen jälkeen jää murto-osa loppukuun menoihin.

Vierailija
427/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan nettona jotain 1900 e. Tiukkaa tekee, mutta koko elämänsä työtään(!) tehnyt äitini tienaa eläkettä 1100 e kk. Todella tiukkaa tekee kun maksaa vesi-, sähkö- ja vakuutusmaksut, remonttilainan ja jätemaksun, puhelimen ja auton käytöstä. Joo, ja tiedoksi niille jotka käskee muuttaa pois: ei mene asunto kaupaksi.

Ja kuntosali on hyvä sijoitus.

Tsemppiä ap🐱

Vierailija
428/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Saan noin 2600 käteen ja tilipäivästä seuraavana päivänä on joku 800 jäljellä. Huoh.

Itsellä jäi käyttörahaa 400 e palkkapäivänä laskujen jälkeen sillä pitää pärjätä seuraavaan palkkapäivään, eli ruoka ja bussimatkat sekä lääkkeet tästä neljästä sadasta ja 100 e laitoin säästöön. Enkä tule ikinä pärjäämään paremmin koska mulla on sairaus joka ei tosiaankaan parane.

Vierailija
429/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Jöije kirjoitti:

Kirkosta voi erota, Työpaikan nappikassasta voi erota, Liitosta voi erota (siis ammattiliitto :) ja liittyä vaan kassaan, jos siihenkään koska hoitsu työtä löytyy aina.

Kun ostaa jotain, tulee lasku, voi aina miettiä tarvitsenko tätä tai voisiko sen tehdä toisella tavalla (vaihto halvempaan, kilpailuttaa kaikki pienetkin asiat).

Urheilla voi ilmaiseksikin mutta,

Mistään sellaisesta ei tietenkään kannata luopua, jos sitä käyttää paljon, tykkää ja tarvitsee.

Lopettaa kaikki hyvän...pahantekeväisyys tuuban tukemiset kokonaan.

Lääkkeet, paljon syödään turhaan, vaihto halvempaan,

En eroa kirkosta, siinä seuraava mistä turha jankuttaa.

Työpaikan nappikassa? Mikä se on?

En eroa liitosta enkä kassasta. Ihan turha ehdottaa tuollaista järjettömyyttä. Koskaan ei voi millään alalla olla varma onko aina töitä. Kyllä haluan, että on kassan raha turvana jos jostakin syystä ei olisikaan töitä. Mulla on vakipaikka, mutta eipä tuota koskaan tiedä. Liiton olen saanut kaksi kertaa apua kun oli edellisen työnantajan kanssa ongelmia joten en todellakaan eroa liitostakaan.

En osta koko ajan ties mitä, sähköt yms. on kilpailutettu. Esim. vesi meillä on osuuskunnan mikä on halvempaa kuin kunnan vesi. 

Mitään hyväntekeväisyyksiä en harrasta.

En todellakaan syö mitään turhia lääkkeitä vaan oman elimistön toiminnan takia pitää olla thryroxin-lääkitys loppuelämän, ei parane ajan kanssa mun kilpparin vajaatoiminta. Ihan turha antaa tähän neuvoja ruokavaliosta yms. Ne ei riitä kilpparin kannalta vaan pitää olla lääkitys. Ei maksa onneksi paljon lääkitys. Jos joskus on jotakin muita lääkkeitä, niin aina otan halvimman vaihtoehdon. Ei tarvitse neuvoa tuollaisissa asioissa.

Edelleen, kuntosali ei poista ilmaista liikuntaa. Kuntosalia en jätä väliin. Se tekee n.13/kk. Ei ole iso raha. Mulla on myös pyörä. Kävelen paljon metsässä, pururadoilla. Jumppaan kotona. Kuntosalista en luovu. Piste.

LIITON jäsenyyttä ei tarvitse ansiosidonnaisen saamiseen.

No kyllä mä nyt sen tiedän! Liiton apu on kuitenkin ollut tarpeen pari kertaa. En eroa liitosta eli siitäkin ihan turha vänkyttää. Ei ole iso maksu siitä liiton turvasta.

Ja sinun on ihan turha länkyttä paskaa että rahat ei riitä kun sinä et mitään halua tehdä siten että sitä rahaa säästyisi.

Vierailija
430/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on e-passi?

Työnantaja antaa 100-200 e liikunta- tai kulttuuriharrastukseen. Me hoitoalalla olevat ainakin tarvitsemme kuntosalia pitääksemme kroppamme kunnossa (minä olen anestesiahoitaja ja todellakin tarvitsen tuon kuntosalin).

Vierailija
431/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää muutama kymppi vaan palkan jälkeen, kun oon maksanut kaikki laskut.

Teen 4 työvuoroa kuussa viikonloppuisin ja oon kotoa myynyt tarpeettoman pois.

Sain koronan vuoksi potkut ja onneksi sain toisen työpaikan, palkka 800 euroa vähemmän.

Toivotaan pääsen s ryhmässä liikkumaan, kun heidän ravintolassa olen nyt töissä

Ööö.. teet töitä vain 4 päivänä kuussa?? Etkö sitten muka siis saa mitään lisää kelasta, liitosta sossusta...kun eihän kukaan voi tulla 4 päivän palkalla toimeen..

Öö en.

Teen kk palkkaista työtä ma-pe säännöllisesti ja saan verrattuna vanhaan palkkaan 800 euroa vähemmän.

Lisäksi teen kk 4 extravuoroa viikonloppuisin. Siitä saan surkeaa palkkaa, mutta otin sen siksi, jos saisin s-ryhmästä paremman työpaikan.

Lopuksi myyn kotoa tarpeetonta pois. Valtaosan olen jo myynyt.

Mutta aina, kun käyn laatikoita ja kaappeja läpi, jotain extraa löytyy. Ainakin poislaitettavaa, esim tarpeettomia papereita.

Vierailija
432/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, olen lähihoitaja yksityisellä ja helposti tulee pari tonnia netto kuussa. Parhaimmillaan on tullut sama jopa kahdessa viikossa.  Edellyttää tietysti viikonloppu- yötöitä, tuplavuoroja, juhlapyhiä. Pienten lasten vanhemmilla tämä ei ole mahdollista, mutta sellainenhna sinä et ollut?

Palkka on se mikä oikeasti maksetaan, ei mikään taulukon alin peruspalkka. Siitä vuoden kokonaispalkasta se veroprosenttikin tulee, eikä se kovin korkea voi olla jos tulot alle 30 000. Monella alalla ei ole mahdollisuutta vastaaviin lisiin. On toki totta, että töitä ei kannata mahdottomasti haalia, koska verottaja tekee sen kannattamattomaksi.

Palkan lisäksi saat elatusmaksun ja tod. korotetun lapsilisän. Tai no, lapsesi taitaa olla jo 18-v. Auttaa todella paljon sekin, että on joku puolittamassa asumiskulut, sinkkuna tilanne ihan toinen.

On myös hoitajia jotka eivät tee kuin päivätyötä.

Lisäksi joku voi asua paikkakunnalla ole julkista liikennettä, jos ei omaa autoa niin töihin mennään sillä yhdellä bussilla joka lähtee klo 7 ja palaa klo 16. Silloin pitää ottaa se yksi ainoa työpaikka jossa voi tehdä esim päivävuoroa.

Vierailija
433/434 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan töitä sä ap teet?

Lähihoitaja yksityisellä.

Eli koulutukseni on tasoa ammattikoulu, joten palkkakin on sen mukainen.

Ei kaikki amistasoisesti koulutetut ole pienipalkkasia eikä kaikki korkeakoulutetut ole hyväpalkkaisia.

Vierailija
434/434 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että jatkossa joudut maksanmaan maakuntaveroa 1 800 € vuodessa eli 150 € kuukaudessa. Silloin tuo sinun nettopalkkasi ei riitä.

Lisäksi odotettavissa on kaukolämmön, sähkön ja tonttien vuokrien hinnnakorotuksia ainakin täällä Helsingissä.

Muu verotus laskee ensin saman verran eli kokonaisverotus ei nouse. Toki sen olisi voinut helpomminkin tehdä ja kerätä valtionverotuksen yhteydessä koko tarvittavan potin ja jakaa se kullekin maakunnalle: x-määrä euroja per asukas eli samalla systeemillä, millä eri oppilaitokset saa koulutuksenjärjestämisrahat opetusministeriöltä.