Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€

Tympääntynyt
30.09.2021 |

Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.

Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.

Kommentit (434)

Vierailija
161/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko autossa kuukausi lyhynnykset ja kasko-vakuutus?

Auto on jo maksettu muutama vuosi sitten. Vanha auto eikä mikään kallis, hyväkuntoinen kuitenkin. On kasko ja mies maksaa sen. 

Vierailija
162/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä keikkaa? Jotkut firmat maksaa 20e tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tuossa tilanteessa siirtänyt kuntosalikortin ostoa seuraavaan tilipäivään. Kysyn vielä, onko kissa välttämätön, kun rahat ovat noin tiukilla. Ehkä niissä muissakin laskuissa olisi ollut varaa tinkiä, mutta niitä nyt ei tässä näy.

Vierailija
164/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja (ei koulutusta), päivätyö ja nettopalkka 1500e (brutto 1860e).

Mikä sun brutto on? Onkohan sulla turhan korkea veroprosentti?

Vierailija
165/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja.

Vuositulot n. 43 000 ekee, brutto.

Kuukausiliksa n. 3 500 brutto, netto n. 2 700.

Minulla 2 teiniä, opiskelevat, asuvat kotona.

Ei tule enää lapsilisiä, elatusta isä maksaa edelleen kuukausittain koska opiskelevat.

En saa asumistukea. Olen pystynyt hankkimaan heille ajokortit, heillä 1 auto käytössä, itsellä toinen.

Maksanut kaikki kulut heiltä ja itseltäni.

Toki käyvät lomilla töissä, jos saavat töitä.

Asumiskulujen, muiden laskujen, vaatekulujen ja satunnaisten kulujen jälkeen jäänyt kiitettävästi rahaa ruokaan ja säästöön.

Noin pienellä liksalla kuin Ap on, en tekisi näitä töitä. Paljon olen vkl:sin ja pyhinä töissä jotka nostavat liksaa.

Ap, elämä on valintoja. Sinulla 1 lapsi, ja teitä 2 aikuista plus kolmas aikuinen, teinin isä joka maksaa myös.

Jos tyydyt noin huonoon liksaan niin älä valita.

Vierailija
166/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukio on ilmainen. vähän rahaa käytössä niin ei kuntosalia, kun non voi pitää myös kävelemällä, juoksemalla, fillaroimalla jne, itse tehty ruoka, kirpputorit, mitä vielä, en tiedä kun ei tarvi niin niukasti elää. 

Vierailija
167/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tuossa tilanteessa siirtänyt kuntosalikortin ostoa seuraavaan tilipäivään. Kysyn vielä, onko kissa välttämätön, kun rahat ovat noin tiukilla. Ehkä niissä muissakin laskuissa olisi ollut varaa tinkiä, mutta niitä nyt ei tässä näy.

Lopettakaa jo tuo jankutus kuntosalikortista. Se oli tarpeellinen NYT ja piste. Ne laskut on kyllä siellä myöhemmin kerrottu. Hammaslääkäri ja vesilaskusta on vaikea tinkiä. Jos olisin jättänyt avoimen amk:n kurssimaksun ja kansalaisopiston kurssin maksamatta, niin en olisi voinut osallistua niihin. 

Ja miksi hitossa luopuisimme kissasta jos on välillä tiukkaa??? Se on meidän rakas lemmikki eikä vain joku tavara jonka voi myydä pois tuosta noin vain. Kissa on perheenjäsen! Eikä sen ruoat niin paljon maksa, että siitä kauheasti olisi hyötyä. Jos tilaan sille 20€:lla ruokaa, niin se syö niitä ruokia n.kuukauden. Isompi ruokaostos kerralla on 10kg:n kuivaruokasäkki joka maksaa normaalihinnalla n.70€, mutta se kestää yhdellä kissalla varmaan vuoden. Kissalla pitää olla viljatonta ruokaa joten siksi tilataan sitä eikä osteta mitään markettiruokaa. Eläinlääkärissä kissa on ollut viisivuotisen elämänsä aikana neljä kertaa, kolme rokotusta ja sitten sterilointileikkaus. Mies tilaa netistä hiekat, kolme isoa säkkiä kerralla. Kissa on sisäkissa joten ei ole pelkoa, että loukkaisi itsensä tappelussa tms. ja sitä kautta tulisi eläinlääkärikuluja. 

Vierailija
168/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lukio on ilmainen. vähän rahaa käytössä niin ei kuntosalia, kun non voi pitää myös kävelemällä, juoksemalla, fillaroimalla jne, itse tehty ruoka, kirpputorit, mitä vielä, en tiedä kun ei tarvi niin niukasti elää. 

Lukio ei ole täysin ilmainen. On pitänyt ostaa kirjoja(pääosin käytettynä) ja läppäri. Mitä ilmaista tuo on? Vedä kuule itseäsi päin naamaa tuolla kuntosalilla kun et tajua lukemaasi. Missään en ole kirjoittanut ettenkö muuten liikkuisi. En voi mitään sille, että teillä joillakin ei äly riitä ymmärtämään lukemaansa. 

En ole myöskään kirjoittanut missään, että en tekisi itse ruokaa. Ei todellakaan syödä mitään eineksiä, tilata pizzaa jne. Ei ne ruokatarvikkeetkaan kuitenkaan ilmaisia ole. Osaan ostaa käytettyjä vaatteita yms. Osaan myös myydä itse käytettyjä tavaroita. 

Vierailija
169/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliskohan mitään säästää vaikkapa 90€ tuosta kuntosalikortista.

Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni. 

Ai niin muutaman kympin siirsin e-passiin tulevia fyssarin käyntejä varten.

Kuule,kotona pystyy kahvakuulalla tekemään kuntopiiriä,juutuubi on täynnä hyviä ohjeita. Samoin on nykyään kuntoulkosaleja joissa voi tehä harjoitteet!

Mun nuoreni jätti kalliin kuntosalin. Fillaroi ulkokuntosalille,sitten mun luo,tekee vielä täällä kahvakuulalla ja venytykset. EI tarvii kolmeastaaa tunkea turhaan salikorttiin.

Kahvakuula ...mitä se nyt maksaa,muutaman kympin.

Kysyt siltä fyssarilta hyvät kotihoito-ohjeet!

Vierailija
170/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap näistä jankkaajista. Sehän on ihan selviää että täällä käy paljon porukkaa jotka ns eivät ihan täysillä käy. Huomaa jo tästäkin keskutelusta.

Tsemppiä ap sinne! Tunnen tuskasi itsekin tilanteessa olleena. Itse en voi muuta neuvoa antaa kuin että vaihda alaa, itsekin niin tein.

Vierailija
171/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä on elämänhallinta taas kohdillaan. Kuntosali ja kurssimaksut, mut niistähän ei tietenkään voi tinkiä.

Pakkohan opiskelumaksut on maksaa, kuntosalille ap:n pakottaa terveys. Ymmärrän hyvin. Kun oma keho on työväline, siitä pitää huolehtia.

Vierailija
172/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliskohan mitään säästää vaikkapa 90€ tuosta kuntosalikortista.

Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni. 

Ai niin muutaman kympin siirsin e-passiin tulevia fyssarin käyntejä varten.

Kuule,kotona pystyy kahvakuulalla tekemään kuntopiiriä,juutuubi on täynnä hyviä ohjeita. Samoin on nykyään kuntoulkosaleja joissa voi tehä harjoitteet!

Mun nuoreni jätti kalliin kuntosalin. Fillaroi ulkokuntosalille,sitten mun luo,tekee vielä täällä kahvakuulalla ja venytykset. EI tarvii kolmeastaaa tunkea turhaan salikorttiin.

Kahvakuula ...mitä se nyt maksaa,muutaman kympin.

Kysyt siltä fyssarilta hyvät kotihoito-ohjeet!

Idiootti.

Vierailija
173/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo tuo jankutus kuntosalikortista. Se oli tarpeellinen NYT ja piste. Ne laskut on kyllä siellä myöhemmin kerrottu. Hammaslääkäri ja vesilaskusta on vaikea tinkiä. Jos olisin jättänyt avoimen amk:n kurssimaksun ja kansalaisopiston kurssin maksamatta, niin en olisi voinut osallistua niihin. 

Ja miksi hitossa luopuisimme kissasta jos on välillä tiukkaa??? Se on meidän rakas lemmikki eikä vain joku tavara jonka voi myydä pois tuosta noin vain. Kissa on perheenjäsen! Eikä sen ruoat niin paljon maksa, että siitä kauheasti olisi hyötyä. Jos tilaan sille 20€:lla ruokaa, niin se syö niitä ruokia n.kuukauden. Isompi ruokaostos kerralla on 10kg:n kuivaruokasäkki joka maksaa normaalihinnalla n.70€, mutta se kestää yhdellä kissalla varmaan vuoden. Kissalla pitää olla viljatonta ruokaa joten siksi tilataan sitä eikä osteta mitään markettiruokaa. Eläinlääkärissä kissa on ollut viisivuotisen elämänsä aikana neljä kertaa, kolme rokotusta ja sitten sterilointileikkaus. Mies tilaa netistä hiekat, kolme isoa säkkiä kerralla. Kissa on sisäkissa joten ei ole pelkoa, että loukkaisi itsensä tappelussa tms. ja sitä kautta tulisi eläinlääkärikuluja. 

Hyvä. Tottakai kissasta huolehditaan kun sen on ottanut!!

Vierailija
174/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivooja (ei koulutusta), päivätyö ja nettopalkka 1500e (brutto 1860e).

Mikä sun brutto on? Onkohan sulla turhan korkea veroprosentti?

On koulutus ja ammattitaito useammalta alalta, netto noin 1050e, brutto muutaman kympin päälle 1400e.

Vierailija
175/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi luopua kissasta kun perheen nettotulot on yli 3000e??

Vierailija
176/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan silti ymmärrä sun avautumista ap. Rahaa tulee x määrä ja sitä kuluu y määrä. Ja niillä mennään. Joten joko

A) etsit parempipalkkaisen duunin tai

B) säästät jostakin

That’s it.

Vierailija
177/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto on jo maksettu muutama vuosi sitten. Vanha auto eikä mikään kallis, hyväkuntoinen kuitenkin. On kasko ja mies maksaa sen. 

Jos se on vanha ja ei kallis niin miksi siinä on helvetin kallis kasko? Oletko laskenut miten tuo autosta maksettu hinta on kadonnut muutamassa vuodessa savuna ilmaan, näistä näkee hyvin onko talous hallussa vai ei.

Vierailija
178/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vanha ja ei kallis niin miksi siinä on helvetin kallis kasko? Oletko laskenut miten tuo autosta maksettu hinta on kadonnut muutamassa vuodessa savuna ilmaan, näistä näkee hyvin onko talous hallussa vai ei.

Ei ole sun päätettävissä kenellä on kasko ja kenellä ei. Enkä tuota maksa itse joten älä jatka yhtään enempää länkytystä.

Vierailija
179/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten ihmeessä noin pienellä palkalla tulee toimeen, jos haluaa viettää perhe elämää?

Silti pitää olla kiitollinen, että sinulla on työ, koti, lapsi ja puoliso.

Älä stressaa YO-juhlista, niihin ei mene niin paljon rahaa, jos leipoo itse, pitää juhlat kotona. Hyvä silti säästää niihin jonkin verran. Olet hyvin pärjännyt silti.

Vierailija
180/434 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miten ihmeessä noin pienellä palkalla tulee toimeen, jos haluaa viettää perhe elämää?

Silti pitää olla kiitollinen, että sinulla on työ, koti, lapsi ja puoliso.

Älä stressaa YO-juhlista, niihin ei mene niin paljon rahaa, jos leipoo itse, pitää juhlat kotona. Hyvä silti säästää niihin jonkin verran. Olet hyvin pärjännyt silti.

Totta kai juhlat pidetään kotona ja leivon itse. Osaan leipoa monenlaista joten ei ole mitään tarvetta leipomotuotteille. Pidetään kahvitarjoilu, ei ruokatarjoilua.