Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€
Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.
Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
No oliskohan mitään säästää vaikkapa 90€ tuosta kuntosalikortista.
Tuosta minäkin aloittaisin, mutta ap miettiköön, joka tapauksessapitää valitajotain mikä vähiten tärkeätä
Ap avasi henkilökohtaista talouttaan anonyymillä palstalla ja nyt raivoaa anonyymeille kommentoijille jotka kommentoi jotain niin henkilökohtaista.
Kannattaisiko lähihoitajana etsiä muualta töitä? Joissain paikoissa kyllä se lähihoitajakin saa 2000€ lisineen käteen - jopa enemmän, jos on erityisen hyvät lisät (useampi pyhä ja yövuoro listassa).
Vierailija kirjoitti:
Jos kuntosalikorttiin saa menemään melkein satasen niin asiat ovat TODELLA hyvin. Tuolla olisi säästänyt seuraavaan kolmeen lukiokirjaan.
Mulla on 5200 brutto enkä IKINÄ käyttäisi tota summaa saliin!
Ei se kuukauden salikortti ollut, kuten tuolla välissä mainittu. Täysin kohtuuhinta on salista.
Sori, jauhan samaa mutta vain yleisesti, en ap:lle. Ymmärrän häntä jos motivaatio edellyttää salikortin käyttämistä ja käy esim. ryhmätunneilla.
Kotona saa kuitenkin pumpattua lihaksia ilmaiseksi omalla keholla tai tekemällä itse painot. Pyöräillä voi ulkona ja monista paikoista löytyy ilmaisia ulkokuntoilusaleja. Vaihtoehtoisesti hankkia painot halvalla tai ostaa kunnon vastustuskuminauhan. Lihakset ei katso millä härpäkkeillä vetää, kunhan efekti on niihin sama.
Vierailija kirjoitti:
Sori, jauhan samaa mutta vain yleisesti, en ap:lle. Ymmärrän häntä jos motivaatio edellyttää salikortin käyttämistä ja käy esim. ryhmätunneilla.
Kotona saa kuitenkin pumpattua lihaksia ilmaiseksi omalla keholla tai tekemällä itse painot. Pyöräillä voi ulkona ja monista paikoista löytyy ilmaisia ulkokuntoilusaleja. Vaihtoehtoisesti hankkia painot halvalla tai ostaa kunnon vastustuskuminauhan. Lihakset ei katso millä härpäkkeillä vetää, kunhan efekti on niihin sama.
Kyllä nyt ihan oikeasti työstä pitää saada laittaa omaan hyvinvointiin salikortin verran, ihan viimeinen asia mistä säästää. Mutta tuo palkka on kyllä niin surkea etten itse edes pieraisisi tuolla kuukausipalkalla.
Edelleen tulot määrittävät menot...
Tuollakin rahalla pärjää, mutta kaikki turha karsittava pois...
Vierailija kirjoitti:
Feel you, ap. Itselle kilahti 1200 € ja eihän sillä juhlita, kovassa harkinnassa lopputili. Työajatkin surkeat enkä joinakin iltoina näe lapsia lainkaan. Kannattaako uhrata aikaansa tällaiseen työhön?
Onko sinun kk-palkka lisineen kokopäivätyöstä oikeasti noin pieni? Ja vuorotyö vielä? Ei todellakaan kannata, ihan järkyttävää että työssäkäyvän ihmisen pitää tuolla kituuttaa. Jos vuorolisät tulee tuohon päälle niin sitten ehkä ok, tosin onhan tuo surkean huono palkka silti.
Aika kallis salimaksu. Itselläni 50 euroa/ kk ja sisältää personal trainerin ohjauksen
Onko ap:lle siis tulossa vielä vuorolisiä tuon palkan päälle? Ei se sitten niin huono ole. Ja näyttäisi sille, että nyt on kasaantunut yhdelle kuukaudelle normaalia enemmän menoja. Ensi kuussa ei varmaan tarvitse maksaa hammaslääkärilaskua ja sitä salikorttia, tai kansalaisopiston kurssimaksua? No, ymmärrän tuskasi kyllä, ei tuossa ollut mitään semmoista oikeasti ylimääräistä menoa. Kyllä työssäkäynnistä pitää jotain hyötyä olla, siis vaikkapa mahdollisuus kuntosaliin ja kansalaisopiston kurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuntosalikorttiin saa menemään melkein satasen niin asiat ovat TODELLA hyvin. Tuolla olisi säästänyt seuraavaan kolmeen lukiokirjaan.
Se on SEITSEMÄN KUUKAUDEN kortti. Laske siitä paljonko tekee kuukautta kohti. Olisi paljon kalliimpaa ostaa aina kuukausi kerrallaan. 7 kuukauden kortti maksoi 180€ josta työnantaja maksoi puolet e-passin muodossa. Itse maksan siitä kuukautta kohti vajaa 13€. Aivan hirveä summa kuukautta kohti. Apua.
Miten kukaan voi kuvitella, että kyse oli kuukauden kortista tuolla summalla????
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis salimaksu. Itselläni 50 euroa/ kk ja sisältää personal trainerin ohjauksen
Ei ole kuukausimaksu, hyvänen aika sentään!!!! 7kk kortti maksaa 180€ josta maksoin puolet itse ja puolet työnantajan antamalla e-passilla.
Jessus sentään kun jotkut kuvittelee kuukausimaksun olevan 90€. Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta kyllä sun palkka kokonaisen kuukauden kokopäivätyöstä on aivan älyttömän huono! En ole edes tiennyt että noin pienille tuloille vii kokopävöhommista jäädä. Luulin että sentään tulisi1600-1700€/kk.
Ihan tyypillinen palkka esim.palvelualalla. Hyvin tuttua mullekin. Nytkin lääke (jota Kela ei korvaa) odottaa ostamista, kun rahat menee elämiseen.
Lähäri kiukuttelee vapaapäivänään av:lla. No, menee se päivä siinäkin. Vaan eikö nyt kannattaisi sen sijaan vaikka mennä käyttämään sitä kuntosalikorttia..
Vierailija kirjoitti:
Lähäri kiukuttelee vapaapäivänään av:lla. No, menee se päivä siinäkin. Vaan eikö nyt kannattaisi sen sijaan vaikka mennä käyttämään sitä kuntosalikorttia..
Mä olen lähihoitaja, en mikään lähäri. Mulla ei ole vapapäivä vaan menen iltavuoroon. Mä saan olla täällä palstalla koska haluan eikä se kuulu sulle. Mä menen sinne salille kun itse haluan. Kyllä se kortti käyttöön tulee, älä sä sillä vaivaa pientä päätäsi.
Itel käteen vajaa kolmisen tuhatta ja asuntolainat maksettu, voi vaan kuvitella kuinka hankalaa olis pienellä palkalla pärjäillä, tsemppiä arkeen
Kiinnostaisi tietää kuinka paljon niitä vuorolisiä tulee 15 päivä?
Olisi melko oleellinen tieto myös.
Eihän silloin ole hätäpäivää ja kun mies osallistuu elämiseen.
Tiukkaa on niillä jotka ovat yksin vastuussa taloudestaan, ei ole toista rahapussia josta ottaa kun omat rahat vähissä tai loppu.
Ap on tuhlannut kerralla lähes 1300e.
Kyllä jossain on vikaa jos on noin suuret menot.
Toiset pärjää tuolla summalla kuukauden eikä ole edes tili nollilla.
Minä saan vähän reilu 2000e/kk ja ei silläkään mitenkään leveästi eletä, voin vaan kuvitella miten hankala on pärjätä vielä monta sataa pienemmillä tuloilla. Tsemppiä ap, toivottavasti opiskelut tuottaa tulosta ja pääset kiinni parempiin ansioihin :)