Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies viihteellä, kyttäätkö?

Vierailija
22.11.2014 |

Mieheni lähti kuuden aikaan jätkäporukalla kaljalle. Yhdeksän aikaan tekstasin ja kyselin, että mikä meno, meneeko ilta pitkäksi. Kuulemma saattaa mennä. Tekstailimm muutenkin hieman kuulumisia. Keskiyöllä soitin ja pyysin ilmoittamaan pilkun aikaan (klo 2) itsestään. Muistutin että juo vettä ja pyysin ettei menisi yökerhoon. Mies tietää hyvin etten pahastu vaikka menisikin. Pyysin siksi koska valvon kunnes mies on kotona ja sitten menemme yhdessä nukkumaan. Ehkä nauran sille vähän jos on kännissä.

Onko kyttäämistä? Mies ei ole tästä mitenkään ärsyyntynyt tai koskaan pyydä pitämään vähemmän yhteyttä mutta mitä sanoo mammat? Mitä miehenne sanoisi tästä?

Kuinka paljon te kyttäätte miestä kun lähtee jätkäporukalla baariin? Asetatteko kotiintuloaikoja?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:54"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:46"]

Ihmeen suvaitsevaa ja vapaata porukkaa! Mä odotin et täällä olis enemmän samaa mieltä ap:n kanssa olevia, tyyliin "noin mäkin teen". Kai tää muiden kilahtaminen sulle johtuu vaan siitä, että yleensä laitoit yhtään mitään viestiä. Onhan se ihan kohteliasta kysyä mihin aikaan toinen tulee, tai kohteliasta ilmoittaa, mut mitä väliä sillä on? Jos äijä ei oo mikään juopposekoilija, niin ei sille tarvii kirjoittaa välttämättä mitään. Kyllä se sitten aamulla kertoo miten meni. Miks sun tarvii saada välikatsauksia? Tosiaan jos teillä toimii, ettekä ota itseenne niin keep going. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan joku kerta ettet laita viestiä ollenkaan! Et varsinkaan soittele please.

[/quote]

Jos mä en laita viestiä, mies kyllä laittaa. Ja yleensä se on muutenkin mies joka ensin kertoo millasta baarissa on ja sitten vähän tekstatan. Miten tää on vähemmän vapaata kun se, ettei tekstaa ollenkaan? Siis jos itse sieltä baarista haluaa tekstata, pitäis vaan olla sitä tekemättä koska muutenhan on sairas kyyläparisuhde tai jotain? Ei kaikkien mielestä normaali kommunikointi ole ihan hirveää.
[/quote]
Ms. 49
Sorppeli, laitoin tohon myöhemmin tarkennusta. Tottakai on okei heittää läpyskää tekstin muodossa baarissa ollessaan! Been there done that.
Mut tosiaan Sen baarissa olijan aloitteesta!

Jos kotsassa oleva kyselee moneen kertaan et Millon tuut, Miks et vastaa, nii itsellä menis hermo. Tulee kotiin sit kun tulee.

Vierailija
62/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laita yleensä mitään viestiä. Enkä ise ollessani baarissa laita myöskään. Enhän mä edes katso puhelinta baarissa kun siellä kaverien kanssa ollaan, on muutakin tekemistä. Ja kyllä, käyn lihatiskiyökerhoissa(kin) ilman miestä. Siellä nimenomaan juodaan ja tanssitaan, eli ns. biletetään kaveriporukalla. En tajua noita pariskuntia, jotka nysväävät vain kahdestaan ja jonkun toisen yhtä laimean pariskunnan kanssa. Ensinnäkin, eikö ihmisillä ole sinkkukavereita? Toiseksi, kun se baareilu on hauskaa sinkkuna niin miksei se muka ole enää varattuna? Tulee mieleen, että näille ei sitten baari enää maistu, koska ei ole sitä optiota, että lähtisi sieltä jonkun kanssa peittoja heiluttelemaan. Eli nähdään baarit juurikin vain iskupaikkoina. Sen sijaan muut, jotka nyt vaan tykkäävät pitää hauskaa kaveriporukalla eivätkä ole koskaan käyneet baareissa vain pilden/pippelin toivossa, osaavat jatkaa "harrastustaan" hyvillä mielin vaikka olisivatkin suhteessa.

Ja niin, itse kyllä ärsyyntyisin jos se kotona oleva pommittaisi viesteillä/puheluilla kun itse olen ulkona. Joku "Pidä hauskaa, meen nyt nukkumaan!" on ihan ok, mutta siinä se. Ex oli sellainen joka mustasukkaisuuksissaan vinkui että tuu kotiin jo...todella raskasta ja niin, syyhän tälle vinkumiselle oli se että kun itse petti aina jos silmä vältti niin oletti mun tekevän samaa kuin itse touhusi. Ja koska olen itsenäinen, aikuinen ihminen, osaan olla ja elää, myös nukkua, ilman miestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sietää karseaa yökerhomusiikkia, ällöttävää känniääliökulttuuria ja lasinsiruisia/limaisia lattioita jos ei ole haku päällä?

Vierailija
64/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:29"]Mieheni lähti kuuden aikaan jätkäporukalla kaljalle. Yhdeksän aikaan tekstasin ja kyselin, että mikä meno, meneeko ilta pitkäksi. Kuulemma saattaa mennä. Tekstailimm muutenkin hieman kuulumisia. Keskiyöllä soitin ja pyysin ilmoittamaan pilkun aikaan (klo 2) itsestään. Muistutin että juo vettä ja pyysin ettei menisi yökerhoon. Mies tietää hyvin etten pahastu vaikka menisikin. Pyysin siksi koska valvon kunnes mies on kotona ja sitten menemme yhdessä nukkumaan. Ehkä nauran sille vähän jos on kännissä.

Onko kyttäämistä? Mies ei ole tästä mitenkään ärsyyntynyt tai koskaan pyydä pitämään vähemmän yhteyttä mutta mitä sanoo mammat? Mitä miehenne sanoisi tästä?

Kuinka paljon te kyttäätte miestä kun lähtee jätkäporukalla baariin? Asetatteko kotiintuloaikoja?
[/quote]

En kyttää noin paljon. Eli en soittele perään ym. Mutta pidän puhuttelun ennen lähtöä, koska on pettämisherkkä.

Vierailija
65/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että petetään, kun aina mennään viihteelle eri päivinä.

Vierailija
66/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä sun ei olisi tarvinnut laittaa" älä mene yökerhoon" ja kuitenkin miehesi tietää ettet pahastu...? sekavaa toisen ohjailuyritystä. Teidän suhteenne peliä ilmeisesti...sanoo jotain ja tarkoittaa toista? Ja toinen mukamas tietää mitä toinen tarkoitti sanoessaan vastakkaista kuin tarkoitti...

mä yritän sanoa yleensä sen mitä mä oikeesti toivon. Aina ei ehkä onnistu, mutta yritän.

mun mies on sanonut, että toivoo suoraa puhetta...ettei pysty tulkitsemaan, jos toista sanon ja tarkoitinkin toista.. En kyllä tiedä kuka sellaseen pystyy...

Se, että et nuku on sinun propleemi. Lue vaikka kirjaa.

anna sen ukon joskus ottaa ihan ite vastuu illanvietosta.

Veikkaan, että sulla on kiltti ja hyvä mies, joka tajuaa sun roikkumisen ja pelon. Onhan se ihan symppistä huolehtia noin paljon.

kotiintuloajat? Aikuiselle miehelle? Voithan pyytää lähtiessä tulemaan vaikka ennen kahta.

sulla on hyvä suhde. Toisessa suhteessa tuo olisi kyttäämistä ja joku saisi vettä myllyyn...l

Vierailija
67/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:35"]

Miksi pyysit (eli vaadit) että mies ei mene yökerhoon? Kotiintuloaikoja? Hän on mies eikä mikään lapsi.

[/quote]

En vaatinut. Pyysin siksi että tulisi aiemmin kotiin koska valvon ja odotan. Aivan hyvin tietää että voi jäädä enkä suutu, kuten sanoin. ap

[/quote]

Jos tuo ei ole vaatimista, niin mikä? Käytännössähän sanoit miehellesi näin: "Hei, jos sinulla menee pitkään, minä joudun valvomaan ja kärsimään. Ja se on sitten sinun vikasi. Jatkossa voin kiristää sinua sillä, että olet olet tunteeton ihminen joka valvotti naistaan ja jätti hänen toiveensa huomioimatta. Tulen vetoamaan tähän iltaan useasti seuraavan kymmenen vuoden aikana ja käyttämään sitä aseena riidoissa."

Vierailija
68/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
69/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:29"]

Mieheni lähti kuuden aikaan jätkäporukalla kaljalle. Yhdeksän aikaan tekstasin ja kyselin, että mikä meno, meneeko ilta pitkäksi. Kuulemma saattaa mennä. Tekstailimm muutenkin hieman kuulumisia. Keskiyöllä soitin ja pyysin ilmoittamaan pilkun aikaan (klo 2) itsestään. Muistutin että juo vettä ja pyysin ettei menisi yökerhoon. Mies tietää hyvin etten pahastu vaikka menisikin. Pyysin siksi koska valvon kunnes mies on kotona ja sitten menemme yhdessä nukkumaan. Ehkä nauran sille vähän jos on kännissä.

[/quote]

Jos minulla olisi mies, joka kyttäisi minua tuohon malliin, se olisi sen jälkeen entinen mies.

Vierailija
70/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hieman sekavia noi sun viestit :D "en halua että menet yökerhoon mutta ei myöskään haittaa jos menet, älä kuitenkaan mene koska joudun muuten valvomaan pitkään".

Vierailija
71/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ahdistuisin jos pitäisi olla sekä kotona että kaverien kanssa vapaalla, tekstata puolisolle ja jutella kaverien kanssa. Eikö voi olla yhdessä paikassa kerrallaan? Aina saa kiinni jos on asiaa mutta tyhjänpäiväisiä "onko kivaa, millon tuut, älä mene yökerhoon". Eli älä unohda minua, älä hylkää minua, olenhan minä tärkein".. Joo, mutta ei just nyt pariin tuntiin kun haluan olla kaveri, minä, en vaan aina puoliso. Takertumista tuo on, jotain epävarmuutta, äidillistä huolta miehestä niin että suhde on liikaa huolenpidon puolella. Ei tasavertaiset, itsenäiset, raikkaalla tavalla rakastavat.

Jos ei aikuinen ihminen keksi muuta tekemistä yhdeksi illaksi kuin näprätä puhelinta niin on liian riippuvainen, se voi olla tapakin. Jos elämä pyörii vaan kodin ja parisuhteen ympärillä niin liian pienet kuviot koko elämää ajatellen. Puolisot pysyvät toisilleen kiinnostavina kun ollaan ihmisiä, ei vaan vanhempia tai puolisoita.

Mulla on mieheeni yhteys tunnetasolla koko ajan, tiedän ja tunnen että hän on mun elämäni mies. Luotan, rakastan, annan olla omassa rauhassaan kun on tarvis. Mutta haluan elämääni paljon muutakin, sen tunteen, että olen oma itseni, pärjään omillanikin että voin olla hyvä kumppani. Elä ja anna elää.

Vierailija
72/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tää kuulumisten kysely vain baareihin, vai otatteko tekstiviestikontaktia aina muulloinkin, kun olette muutaman tunnin erossa toisistanne? Töissä? Kuntosalilla? Kirjastossa tai leffassa? Kaverin luona höpöttelemässä? Mummon pihaa haravoimassa? Vai teettekö kaiken muun aina yhdessä, eikä ole tarvetta kysellä kuulumisia? Onko niitä kuulumisia tosiaan kyseltävä, jos ollaan muutama tunti oltu eri porukoissa?

Vierailija
73/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:17"]Liittyykö tää kuulumisten kysely vain baareihin, vai otatteko tekstiviestikontaktia aina muulloinkin, kun olette muutaman tunnin erossa toisistanne? Töissä? Kuntosalilla? Kirjastossa tai leffassa? Kaverin luona höpöttelemässä? Mummon pihaa haravoimassa? Vai teettekö kaiken muun aina yhdessä, eikä ole tarvetta kysellä kuulumisia? Onko niitä kuulumisia tosiaan kyseltävä, jos ollaan muutama tunti oltu eri porukoissa?
[/quote]

Taitaapa olla juuri tässä se ydinkysymys. Kun on kyse alkoholista, kontrolli täytyy pitää vaikka tekstiviesteillä. Tuskin kukaan edes kyselisi täällä, että kuinka usein miehesi kyselee kuulumisiasi, kun käyt jouluostoksilla.

Vierailija
74/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miekkoseni meni joskus kesällä keikalle. Lähti joskus 7-8 aikaa, toiselle paikkakunnalle meni, oli yötäkin siellä. Kännissä kun ei viittinyt lähtee ajee kotiapäi. Laitoin joskus 1-2 aikaa viestin et miten menee yms, laiteltii muitaki viestejä, en ois ite laittanut kun yhden mutta mies sit laittoi muitakin. Ei kyllä kauaa tekstailtu, laitettii siinä sit hyvän yön toivotukset ja aamulla sit 11 aikaa kyselin millo tulee ku kauhee nälkä. Mies toi sit ruokaa kun vaan pääsi kotiin. Mutta joo meille ei viestittely ole ongelma, mutta tajutaan ettei liikaa pommiteta. Ei meitä kyllä haittaakaan viestittely mutta kavereita voi haitata kun toinenkoko aja puhelimen kimpus kun ei keskity juttelemiseen. Ja ei haittaa jos ei heti vastaa. Ap ei mun mielestä liikaa pommittanut. Ja toi että toivoi miehen tulevan kotiin kun ei halua valvoa niin ymmärrän senkin koska olen itse samanlainen, en vaan pysty nukahtamaan niin hyvin jos toinen jossain. Mutta hyvä jos ei suutu. 

Vierailija
75/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:47"]

Mun miekkoseni meni joskus kesällä keikalle. Lähti joskus 7-8 aikaa, toiselle paikkakunnalle meni, oli yötäkin siellä. Kännissä kun ei viittinyt lähtee ajee kotiapäi. Laitoin joskus 1-2 aikaa viestin et miten menee yms, laiteltii muitaki viestejä, en ois ite laittanut kun yhden mutta mies sit laittoi muitakin. Ei kyllä kauaa tekstailtu, laitettii siinä sit hyvän yön toivotukset ja aamulla sit 11 aikaa kyselin millo tulee ku kauhee nälkä. Mies toi sit ruokaa kun vaan pääsi kotiin. Mutta joo meille ei viestittely ole ongelma, mutta tajutaan ettei liikaa pommiteta. Ei meitä kyllä haittaakaan viestittely mutta kavereita voi haitata kun toinenkoko aja puhelimen kimpus kun ei keskity juttelemiseen. Ja ei haittaa jos ei heti vastaa. Ap ei mun mielestä liikaa pommittanut. Ja toi että toivoi miehen tulevan kotiin kun ei halua valvoa niin ymmärrän senkin koska olen itse samanlainen, en vaan pysty nukahtamaan niin hyvin jos toinen jossain. Mutta hyvä jos ei suutu. 

[/quote]

Ja Niin tää keikka oli baarissa ja joi siellä. Mut mieheni ei oo mitää känniöveri tyyppiä

Vierailija
76/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:42"]

Miksi valvot? Et ole miehesi äiti joten voit mennä nukkumaan vaikka mies ole kotona.

[/quote]

Valvon koska en osaa nukkua jos odotan jotain. Ja herään tuloonsa varmasti. ap
[/quote] Tuon kyllä ymmärrän. Mutta kehittäisi jotain muuta tekemistä. Luulisi itsellesikin olevan aika ahdistavaa tuollainen!

Vierailija
77/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se on niin kamalaa vastata puolison viestiin? Miksi "onko ollut kivaa" olisi jotain kyttäämistä? Tämän takia te eroatte jatkuvasti kun pitää esittää ettei välitä puolisosta. Mieheni laittaa minulle viestiä jopa töistä, eikä se ahdista. Kiva vaan että muistaa minua. :) t. 25 vuotta onnellisesti naimisissa

Vierailija
78/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä soita tai tekstaa, kun mies on viihteellä. Jos tulee joku hätä niin sitten kyllä soitan (esim. lapsi joutuu sairaalaan tms). Pärjäämme oikein hyvin kahdestaankin lapseni kanssa.

Vierailija
79/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:01"]miksi se on niin kamalaa vastata puolison viestiin? Miksi "onko ollut kivaa" olisi jotain kyttäämistä? Tämän takia te eroatte jatkuvasti kun pitää esittää ettei välitä puolisosta. Mieheni laittaa minulle viestiä jopa töistä, eikä se ahdista. Kiva vaan että muistaa minua. :) t. 25 vuotta onnellisesti naimisissa
[/quote]

Kun se kysymys ei ole tuo, vaan viesti on just jotain tyyliin "en halua että menet yökerhoon, vaikka sanonkin, että se on ok, jos menet". Se on sitä kyttäämistä ja rajoittamusta. Ja toisaalta jos olen itse istumassa iltaa tai vaikka vaan päivää kavereitteni kanssa, en vilkuile puhelimeeni, enkä välttämättä vastaa, jos ei ole mitään ihan oikeaa kysymistä. Me ehditään ne kuulumiset vaihdella sitten kotonakin, kun taas nähdään. En minä tarvutse sitä tietoa mieheltäni silloin, kun hänellä on muuta seuraa. Kyse ei ole ollenkaan siitä, etteikö välitettäisi toisesta, päinvastoin. Annan hänelle ihan kaiken rauhan olla siellä missä milloinkin on.

Vierailija
80/89 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:35"]

Miksi pyysit (eli vaadit) että mies ei mene yökerhoon? Kotiintuloaikoja? Hän on mies eikä mikään lapsi.

[/quote]

En vaatinut. Pyysin siksi että tulisi aiemmin kotiin koska valvon ja odotan. Aivan hyvin tietää että voi jäädä enkä suutu, kuten sanoin. ap

[/quote]

Jos tuo ei ole vaatimista, niin mikä? Käytännössähän sanoit miehellesi näin: "Hei, jos sinulla menee pitkään, minä joudun valvomaan ja kärsimään. Ja se on sitten sinun vikasi. Jatkossa voin kiristää sinua sillä, että olet olet tunteeton ihminen joka valvotti naistaan ja jätti hänen toiveensa huomioimatta. Tulen vetoamaan tähän iltaan useasti seuraavan kymmenen vuoden aikana ja käyttämään sitä aseena riidoissa."

[/quote]

Siellä taas selvännäkijä tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme