Voiko opettaja toimia näin? Pakottaa uimaan väkisin
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:29"]
Kuten tuossa videossakin sanotaan, opettajalla ei ole oikeutta retuuttaa ja käyttää voimaa oppilasta vastaan. On oikeus antaa rangaistus, kuten jälki-istunto, mutta käsiksi ei käydä.
Tytöllä olisi varmaan pitänyt olla lupalappu jolla olla pois liikkatunnilta kun kerran hiukset oli laitettu jotain tapahtumaa varten. Ehkä vanhemmat ei ajatelleet, että opettaja olisi tuollainen.
[/quote]
Ongelma on siinä että jokaiselta PITÄÄ vaatia ihan sama asia. Jokainen ui tai sitten poistetaan uinti kokonaan koulun ohjelmasta.
Koulu on aina tärkein asia nuoren elämässä. Jollain iltaohjelmilla ei ole merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:52"]
Kyllä se on tuo opettaja joka tässä väärin tekee. Miksi helvetissä se on palkallisella vapaalla eikä palkatta? Täyttää pahoinpitelyn merkit ainakin suomessa tuollainen lattialla retuuttaminen. Putkaan vaan, oppiipahan olemaan kun saa sielä selkään muilta.
[/quote]
Muista kuitenkin että suurin syyllinen on tuo likka. Hänet pitäisi erottaa koulusta pysyvästi ja jättää luokalle. Jos jokaiselta vaaditaan uimista niin jokainen ui. Siinä ei ole mitään merkitystä jonkun teinin mielipiteillä.
Opettaja kun ei kysele vaan määrää
[/quote]
Vittu sä oot ankea provoilija.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:31"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:29"]
Opettaja olisi voinut sanoa tytölle kieltäytymisen näkyvän arvosanoissa tai järjestää uintia inhoaville jotain muuta, kuten meillä koulussa oli punttisali. Itse en ole uinut koulun uintitunneilla sen jälkeen kun täytin 10, enkä myöskään omalla vapaa-ajallani ole käynyt uimahalleissa. Inhoan alastomuutta ja sitä, että pitää riisua ja peseytyä muiden nähtävillä, olen saanut uimahallissa paniikkikohtauksen tämän vuoksi. N20
[/quote]
Jos opintosuunnitelmassa lukee että jokaisen pitää uida niin jokainen ui. Siitä ei pidä neuvotella. Oppilaat eivät sitä päätä että mitä ne tekee.
Tuohan on ehdoton hylkäys kurssista jos ei tee mitä sanotaan. Ei siinä ole mitään miettimistä
[/quote]
Ja paskat. Kummasti kenenkään kurssiarvosana ei ollut hylätty, vaikka uimassa oli 20 ihmisestä 3. Se vaan nykyään on niin, että jos koulussa on uintia, pitäisi olla vaihtoehtoja. Juuri se kuntosali tai lenkki, niin kuin meillä. Ja siellä ei löysäilty, vaikka moni niin voisi luulla.
Henk.koht. inhoan uimista enemmän kuin mitään, jos mua olisi tuolla lailla kohdeltu, olisin ottanut sen hylätyn enemmän kuin mielelläni
Sama provoaja on kirjoittanut n. 10 typerää kommenttia tähän ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:27"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:16"] Vaikka en näekkään linkkiä ni sen verran kommentoin että nyky nuoretko määrää mitä tekevät tunnilla. Jos on uintia ni uidaan..jos ei ui ni olisi jäänyt kokonaan pois tunnilta. Jos tässä nyt on taas kuvattu mitä ope tekee ni olisiko kannattanu kuvata myös se oppilaan suunsoitto ennen tapahtumaa??? [/quote] No kannattaisko sitten katsoa se video ennen kuin tulee heittelemään mutulla typeryyksiä? [/quote] Kannattaisiko lukea viesti..ennen kun kommentoi että kato linkki :)
[/quote]
Pointti oli, että turha aukoa päätä kun ei kerran tiedä mistä puhutaan.
No överiksi tuo meni, ei kai siinä mitään. Mutta miksi tuo tyttö ei halunut uida? Ja eipä toi nyt kovin kummoinen tapaus ollut, peru kiukutteleva teini joka on luultavasti tottunut, että kaikki menee niinkuin hän haluaa.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:23"]
No överiksi tuo meni, ei kai siinä mitään. Mutta miksi tuo tyttö ei halunut uida? Ja eipä toi nyt kovin kummoinen tapaus ollut, peru kiukutteleva teini joka on luultavasti tottunut, että kaikki menee niinkuin hän haluaa.
[/quote]
Samat sanat. Linkki ei toiminut mulle, mutta kommenteista päättelen, että opettaja toimi asiattomasti eli siinä virhe. Kuitenkin se asia eli uiminen. Ei lapset päätä, mitä siellä tehdään. Opetussuunnitelmassa on uiminen ja se toteutetaan piste. Vai saako lapset päättää, että mähän en murtoluvuilla laske, kun en tykkää tai opettele ruokasanastoa englannissa, kun se ei oo mun juttu. Liikunta on kouluaineena kouluaineiden joukossa ja sitä koskee ihan samalla tavalla sisällölliset tavoitteet kuin muitakin.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:29"]
Opettaja olisi voinut sanoa tytölle kieltäytymisen näkyvän arvosanoissa tai järjestää uintia inhoaville jotain muuta, kuten meillä koulussa oli punttisali. Itse en ole uinut koulun uintitunneilla sen jälkeen kun täytin 10, enkä myöskään omalla vapaa-ajallani ole käynyt uimahalleissa. Inhoan alastomuutta ja sitä, että pitää riisua ja peseytyä muiden nähtävillä, olen saanut uimahallissa paniikkikohtauksen tämän vuoksi. N20
[/quote]
Ensimmäinen järkevä ajatus tässä jankkausketjussa.Tietysti opettaja puuttuu siihen,että oppilas ei suostu tekemään mitä tunnilla tehdään,mutta ei liikunnassa sen enempää kuin muissakaan aineissa ole hyväksyttävää käydä käsiksi tottelemattomaan oppilaaseen. Opetteja olisi voinut ilmoittaa kotiin/antaa jälki-istuntoa tai mitä noita nyt on normaaleja koulurangaistuksia.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:52"] Kyllä se on tuo opettaja joka tässä väärin tekee. Miksi helvetissä se on palkallisella vapaalla eikä palkatta? Täyttää pahoinpitelyn merkit ainakin suomessa tuollainen lattialla retuuttaminen. Putkaan vaan, oppiipahan olemaan kun saa sielä selkään muilta. [/quote] Muista kuitenkin että suurin syyllinen on tuo likka. Hänet pitäisi erottaa koulusta pysyvästi ja jättää luokalle. Jos jokaiselta vaaditaan uimista niin jokainen ui. Siinä ei ole mitään merkitystä jonkun teinin mielipiteillä. Opettaja kun ei kysele vaan määrää [/quote] Vittu sä oot ankea provoilija.
[/quote]
Tuo ei ole provo
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:31"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:29"] Opettaja olisi voinut sanoa tytölle kieltäytymisen näkyvän arvosanoissa tai järjestää uintia inhoaville jotain muuta, kuten meillä koulussa oli punttisali. Itse en ole uinut koulun uintitunneilla sen jälkeen kun täytin 10, enkä myöskään omalla vapaa-ajallani ole käynyt uimahalleissa. Inhoan alastomuutta ja sitä, että pitää riisua ja peseytyä muiden nähtävillä, olen saanut uimahallissa paniikkikohtauksen tämän vuoksi. N20 [/quote] Jos opintosuunnitelmassa lukee että jokaisen pitää uida niin jokainen ui. Siitä ei pidä neuvotella. Oppilaat eivät sitä päätä että mitä ne tekee. Tuohan on ehdoton hylkäys kurssista jos ei tee mitä sanotaan. Ei siinä ole mitään miettimistä [/quote] Ja paskat. Kummasti kenenkään kurssiarvosana ei ollut hylätty, vaikka uimassa oli 20 ihmisestä 3. Se vaan nykyään on niin, että jos koulussa on uintia, pitäisi olla vaihtoehtoja. Juuri se kuntosali tai lenkki, niin kuin meillä. Ja siellä ei löysäilty, vaikka moni niin voisi luulla.
[/quote]
Miksi ei muissa kursseissa ole samaa? Jos ei tykkää laskea jakolaskuja niin saako laskea kokeessa vaan kertolaskut?
Jos ei tykkää opetella historiasta Suomen historiaa niin saako tehdä kokeen missä kysytään Brasilian historiasta?
Asia on vaan se että koulussa kaikilta pitää vaatia sama. Ei siellä voi olla mitään eri vapauksia
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:11"]
Sama provoaja on kirjoittanut n. 10 typerää kommenttia tähän ketjuun.
[/quote]
En näe ketjussa yhtäkään provo viestiä.
Tosiasia on se että oppislas ei päätä mitä hän koulussa tekee ja mitä
Miksi se tyttö on bikinit päällä altaalla, jos ei ole menossa uimaan?
mä luulen, että tossa on joku juttu, minkä porukka on halunnut kuvata jo alunperin.
ei ne, jotka ei tule uimaan...laita uikkareita päälleen ja yötulet altaalle sanomaan..."enpäs uikaan". Ne, jotka ei ui...eivät tule edes altaalle.
mä en usko tohon juttuun. Toi on noitten tyttöjen juttu.
se tyttö on ollut uimassa aiemmin ja rupes pelaamaan peliä nyt.
toki aikuinen opettaja ei uimaria altaaseen revi. Ei tietenkään. Sekopäistä toimintahan se on. Ja ohjaaja tms. tekee tuossa väärin. Suomessa ei tuollaista ole. Toivottavasti.
Veisiturvallisuus ja kiva olo vedessä on tavoitteita kan s...yksi pointti opetuksessa myös. Ei sinne väkisin vedetä. Hölmö äijä, jolla kilahti joku näytön paikka.
Hyi helvetti mitä toimintaa. Tyttö kiljuu ja yläosa tippuu, ties jos olisi vetänyt vettä keuhkoihinsa paniikissa kun opettaja vetää pää edellä veteen. Keskusteleminen ja korvaavan uintisuorituksen sopiminen olisi toiminut paljon paremmin kuin traumojen aiheuttaminen ja väkivallan käyttö.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:27"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:16"]
Vaikka en näekkään linkkiä ni sen verran kommentoin että nyky nuoretko määrää mitä tekevät tunnilla. Jos on uintia ni uidaan..jos ei ui ni olisi jäänyt kokonaan pois tunnilta. Jos tässä nyt on taas kuvattu mitä ope tekee ni olisiko kannattanu kuvata myös se oppilaan suunsoitto ennen tapahtumaa???
[/quote]
No kannattaisko sitten katsoa se video ennen kuin tulee heittelemään mutulla typeryyksiä?
[/quote]
Kannattaisiko lukea viesti..ennen kun kommentoi että kato linkki :)
[/quote]
No sen toisen linkin pitäisi kyllä näkyä. Eka tuli väärin mutta korjasin sen seuraavaan viestiin. Ap