Pesukone syttyi tuleen ja isännöitsijän mukaan vastuu on minulla kun jätin koneen valvomatta., eli vein roskapussin!
Olin taloyhtiön alueella ja poissa noin 10 min! Voiko tämä nyt näin mennä? :(
Kommentit (109)
Vanha ketju nostettu. Mutta asiaahan tuo on.
Jos vie roskat ulos tai pyykkiä kuivaushuoneeseen niin pesukone ja astianpesukone siksi aikaa seis ynnä vesihanat niistä kiinni. Ei ole iso vaiva tehdä mutta voi väistää ison murheen.
M60
No hyvä jos et ketään sentään tappanut. Vaja akki!
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt ole jo ties kuinka moneen kertaan toitotettu, että sen enempää pyykinpesukonetta, kuivausrumpua kuin astianpesukonettakaan - eikä juuri muitakaan laitteita saa jättää päälle ja poistua paikalta.
Mielestäni on suorastaan vaarallista, kun on olemassa paljon sähkölaitteita, jotka voi älypuhelimella kytkeä päälle, vaikka ei ole itse kotona, esim. saunankiuas. Entäpä jo sinne kiukaalle on vaikkapa taapero vienyt jonkin lelun ja kiuas alkaa kuumenemaan.
Jos on niin hölmö, että haluaa okt:nsa saunaan sähkökiukaan, joutaakin talo palaa.
P.s. Presidentti Kekkosen sauna Hangossa oli jo 1970-luvulla tai ehkä aiemminkin puhelimella ohjattava. Eli soitto numeroon ja kiuas päälle. No lopun voitte arvata
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan heti luovuta. Taannoin oli lehdissä juttua naisesta, jonka kissa onnistui laittamaan vesihanan päälle omistajan nukkuessa yövuoron jälkeen. Vettä ehti valua niin, että massiivinen vesivahinko syntyi. Omistaja katsottiin korvausvelvolliseksi, mutta oikeus päätti toisin ja hänet vapautettiin vastuusta. Tuli isännöitsijälle kalliiksi ne oikeudenkäynnit.
Isännöitsijälle ei tullut kalliiksi vaan taloyhtiölle.
Meilla on pieni jakkara tiskikoneen vieressä. Ollaan puolison kanssa jaettu vahtivuorot. Minä yleensä vahdin ensimmäisen puolitoista tuntia ja hän loput. Kerran kone korahteli omituisesti ja olin jo soittamassa valtakunnalliseen hätänumeroon, mutta onneksi kodinkoneen valtuutettu maahantuoja sai vakuutettua minut että se on täysin normaali ääni. Eilispäivän kaurapuuro oli vain takertunut koneen poistoputkeen. Siksi kakoi kurkkuaan.
Miten roskapussin vieminen voi kestää 10 min?
Nykyajan laitteet pyörii kolmea tuntia ja pidempäänkin. Lyhyillä pesuohjelmilla tulee surkeaa pesujälkeä, kun laitteet käyttävät vettä niin vähän. Kiva kun joutuu päivystämään kotona koko ajan. Etätyötä tehdessä menee siinä samalla, mutta muuten rajoittaa elämää todella paljon jos ja kun pitää olla koko ilta kotona esim. pyykinpesun vuoksi. Tiskikoneen laitan itse päälle myös nukkumaan mennessä, luotan että herään jos se syttyy tai hajoaa muuten. Tosin jos vaikka letku irtoaa, ei sitä välttämättä ehkä kuule. Pyykkiä pesen nykyään puolikkaalla koneellisella, jolloin saan lyhennettyä pesuohjelman 1,5-2 tuntiin, jolla tulee kuitenkin puhdasta. Ei mene ihan koko iltaa pesukonetta vahtiessa.
Ihapaskaa. Nuijasti teit.