Pesukone syttyi tuleen ja isännöitsijän mukaan vastuu on minulla kun jätin koneen valvomatta., eli vein roskapussin!
Olin taloyhtiön alueella ja poissa noin 10 min! Voiko tämä nyt näin mennä? :(
Kommentit (96)
Näin se vaan menee. Pesukonetta ei ikinä saa jättää yksin pyörimään ja poistua asunnosta. Yleisin asuntopalojen aiheuttaja kun tulee oikari ja sytyttää huoneistopalon.
T. Palomies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan ilmoittaisi kenellekään, että se palo syttyi kun oli roskia viemässä? En minä ainakaan olisi nyt ikimaailmassa niin typerä, että tuollaisen rehellisesti menisin kertomaan. Sanoisin olleeni toisessa huoneessa lukemassa yms. mutta visusti kotona.
Voikohan tuossa arvioida onko ollut mahdollista lukea sitä kirjaa vain tajuamatta savusta ja tulipalosta kymmeneen minuuttiin ja varsinkin jos on palohälytin, jonka nyt luulis olevan jokaisen kodissa.
Pesukone on aika usein tiloissa, joissa ei ole hälytintä itsessään ja ovi kiinni.
Miksi ei ole hälytintä?
Pesukone on monilla kylpyhuoneessa ja siellä hälytin huutaa, jos käy vaikka suihkussa ja nousee tarpeeksi vesihöyryä. Meillä palohälytin hälytti tuosta vesihöyrystä joskus eteisessäkin, kun avasi höyryisen kylppärin oven. Palohälyttymissä on yleensä ohje, ettei keittiöön (ei tarvitse kovin kummoista käräyttää ruokaa laittaessa, että rupeaa hälyttämään) eikä pesutiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskien vienti on nykyään maratooni- seka-, muovi-, pahvi-, lehti-, lasi-, pienmetalli- biojätteet . Nämä ainakin on meidän pihassa,. Kymmenen minuuttia ei riitä projektiin.
No miksi se täytyy tehdä sillävälin, kun kotona pyörii pesukone, jota ei saa jättää vahtimatta?
No vaikka siksi, että nykyaikaiset ekologiset ja vettä säästävät pesukoneet länkyttävät pesuohjelmaa tuntitolkulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan ilmoittaisi kenellekään, että se palo syttyi kun oli roskia viemässä? En minä ainakaan olisi nyt ikimaailmassa niin typerä, että tuollaisen rehellisesti menisin kertomaan. Sanoisin olleeni toisessa huoneessa lukemassa yms. mutta visusti kotona.
Voikohan tuossa arvioida onko ollut mahdollista lukea sitä kirjaa vain tajuamatta savusta ja tulipalosta kymmeneen minuuttiin ja varsinkin jos on palohälytin, jonka nyt luulis olevan jokaisen kodissa.
Pesukone on aika usein tiloissa, joissa ei ole hälytintä itsessään ja ovi kiinni.
Lisäksi kosteista tiloista on aina imu. Joten jos ovi on kiinni, savu ei suinkaan tule sinne asuintiloihin, vaan menee ilmanvaihtoputkiin.
Meillä on palohälytin ihan kylppärin oven takana ja lähellä on myös häkävaroitin. Luulen, että pyykkikone saisi silti palaa sen 10 minuuttia hyvinkin, ennen kuin reagoisivat, koska siellä on tosiaan ilmanvaihto ja saunan seinässä vielä räppänä ulos. Luultavasti minä havahtuisin sulan muovin käryyn ennen palohälytintä.
Toki pyykkikone harvoin kovin pahaa vahinkoa saa aikaiseksi kylpyhuoneessa, kun ei ole muuta palokuormaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole hälytintä?
Laita hälytin kosteaan tilaa ja katso, mitä tapahtuu. Tai kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöiden saunat? Ei siellä aina ole kukaan vahtimassa, toki palovarottimet. Tai pyykkituvassa kukaan päivystä koneen käydessä.
Meillä on palohälytin pyykkituvassa ja sen kyllä kuulee ellei ole ihan kuuro.
Kuka kuulee?
Ainakin meidän vanhan taloyhtiön pyykkitupa oli viereisen rakennuksen kellarissa. Ei varmasti kuuluisi sieltä ääni mihinkään, ellei joku satu kellarissa norkoilemaan.
Itse havahduin kerran siihen, että palomies kiipesi tikkaita yläkerran ikkunasta sisään. Siellä oli palohälytin yksinään huutanut, ei kuulunut meidän asuntoon äännähdystäkään. Viereiseen asuntoon oli kuulunut, ei alapuolelle. Toki olin saunassa ja tulin sieltä juuri nähdäkseni palomiehen tikkailla ikkunan takana, ehkä olisin kuullut jotain muualle huoneistoon.
Eli, saako saunaan mennä, jos vaikka tiskikone on keittiössä päällä ja sauna toisessa päässä taloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöiden saunat? Ei siellä aina ole kukaan vahtimassa, toki palovarottimet. Tai pyykkituvassa kukaan päivystä koneen käydessä.
Kuka kuulee?
Ainakin meidän vanhan taloyhtiön pyykkitupa oli viereisen rakennuksen kellarissa. Ei varmasti kuuluisi sieltä ääni mihinkään, ellei joku satu kellarissa norkoilemaan.
Itse havahduin kerran siihen, että palomies kiipesi tikkaita yläkerran ikkunasta sisään. Siellä oli palohälytin yksinään huutanut, ei kuulunut meidän asuntoon äännähdystäkään. Viereiseen asuntoon oli kuulunut, ei alapuolelle. Toki olin saunassa ja tulin sieltä juuri nähdäkseni palomiehen tikkailla ikkunan takana, ehkä olisin kuullut jotain muualle huoneistoon.
Eli, saako saunaan mennä, jos vaikka tiskikone on keittiössä päällä ja sauna toisessa päässä taloa?
No se asukas, joka on kotona ja on laittanut pyykit koneeseen. Meillä se hälytys kyllä kuuluu myös asuntoihin. Palohälyttimet tsekataan kerran vuuodessa, että varmasti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa laitteissa on ominaisuuksia, joiden avulla ne voidaan ohjelmoida päälle Internetin kautta. Olen tätä ominaisuutta suuresti kummastellut, sillä ainahan on ollut (onko vielä?) suositus ja ohje että kodinkoneen huristessa tulisi olla itse suht lähellä. JOS joku vähemmän kaunis kerta kone pamahtaa, niin on sitä valvomassa. Miksi ihmeessä laittaisin tiskikoneen ja pyykkikoneen päälle kun lähden paikasta A josta kestää vaikka 2,5 tuntia kotiin eli paikkaan B? Mitä jos se kone hajoaa juuri sillä kerralla?
Ymmärrän kyllä roskien viemisen jne. vastaavat ulkona piipahtamiset joihin kuluu sen 2-5 minuuttia. Vaikka olisi kotonakin ja se kone räjähtää, niin ei sinne samaan huoneeseen kukaan uskalla mennä ennen räjähdystä, ettei itse jää vaikka väliin. Eli on vieressä tai ei. mitä siinä voi tehdä, jos käsi ei yllä sopivasti johtoon jonka vetäistä irti.
Siinä FBI Criminals mindsissa oli yksi jakso, jossa hakkeri/sarjamurhaaja kytki esim. mikron tai hellan päälle etänä ja aiheutti oikosulun. :D
Vierailija kirjoitti:
Roskien vienti on nykyään maratooni- seka-, muovi-, pahvi-, lehti-, lasi-, pienmetalli- biojätteet . Nämä ainakin on meidän pihassa,. Kymmenen minuuttia ei riitä projektiin.
Alle kolmessa minuutissa selviää kaikesta. Ei niitä kaikkia jätejakeita sitä paitsi samalla kertaa tarvitse viedä, riittää että vie bio- ja sekajätteet eli nopeimmin kertyvät. Muita tulee niin vähän, että ne voi viedä vaikka kaupaan mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kuulee?
Mieluusti ei jätetä tiski ja -pesukonetta päälle yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä , miksi ei voi tehdä laadukkaampia laitteita vai mistä on kiinni. Minä laitan tiski- ja pyykkikoneet päälle kauppareissujen ajaksi tai yöksi tai aamulla töihin lähtiessä. Pitääkö hommata konevahti kun ei enää tarvitse lapsenvahteja palkata?
Jos jotain tapahtuu niin et saa vakuutuksesta mitää ja olet korvaus vastuussa
sähköautoa pitää myös vahtia kun se on latauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä , miksi ei voi tehdä laadukkaampia laitteita vai mistä on kiinni. Minä laitan tiski- ja pyykkikoneet päälle kauppareissujen ajaksi tai yöksi tai aamulla töihin lähtiessä. Pitääkö hommata konevahti kun ei enää tarvitse lapsenvahteja palkata?
Jos jotain tapahtuu niin et saa vakuutuksesta mitää ja olet korvaus vastuussa
Eniten ottaisi päähän sen vesivahingo kuivatus. Lattiat auki viikkotolkulla, joten onpa mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten roskapussin viemiseen menee noin kauan?
Kävi panettamassa itseään naapurin ukolla siinä sivussa niin ei ehtinyt vahtimaan kodinkoneita.
Uusissa laitteissa on ominaisuuksia, joiden avulla ne voidaan ohjelmoida päälle Internetin kautta. Olen tätä ominaisuutta suuresti kummastellut, sillä ainahan on ollut (onko vielä?) suositus ja ohje että kodinkoneen huristessa tulisi olla itse suht lähellä. JOS joku vähemmän kaunis kerta kone pamahtaa, niin on sitä valvomassa. Miksi ihmeessä laittaisin tiskikoneen ja pyykkikoneen päälle kun lähden paikasta A josta kestää vaikka 2,5 tuntia kotiin eli paikkaan B? Mitä jos se kone hajoaa juuri sillä kerralla?
Ymmärrän kyllä roskien viemisen jne. vastaavat ulkona piipahtamiset joihin kuluu sen 2-5 minuuttia. Vaikka olisi kotonakin ja se kone räjähtää, niin ei sinne samaan huoneeseen kukaan uskalla mennä ennen räjähdystä, ettei itse jää vaikka väliin. Eli on vieressä tai ei. mitä siinä voi tehdä, jos käsi ei yllä sopivasti johtoon jonka vetäistä irti.